- Ikä
- 35
mikä on androgeeni varasto?ja mihin se vaikuttaa mulla on aina känny taskus ihan koko ajan tää siis fuherille
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ensinnäkin toi säteily ja sähkömagneettiset aallot mistä tossa puhutaan ovat niitä samoja radioaaltoja mitä kulkee ihan tuolla ympäristössä. Toisekseen puhelimet eivät lähetä jatkuvasti radioaaltoja vaan vain ja ainoastaan silloin ku niillä soitetaan. Sama pätee tohon Poliquinin artikkelissa mainitsemaan polkupyörien tukiaseman yhteyden ottamista sykemittareihin, näissäkin laitteissa radioaallot ovat aivan eri tasoa kuin puhelimissa. Ja sitten vielä viimeiseksi sekin että Suomessa säteilyturvakeskus valvoo näiden laitteiden säteilymääriä jotta ne eivät ylitä sitä sallittua rajaa mikä vaikuttaa kudosten lämpenemiseen.Crrc, ei ole. Mutta tähän mennessä olen pitänyt noita tutkimuksia kohtuu luotettavana. Jos sulla on hyviä pointteja miksi ei ole mahdollista niin kerro toki?
Frank Drebin, eikö se nyt ole aika selvä juttu että mitä pidempi matka sitä enemmän aerobinen voimantuotto on toiminnassa? Vrt. 100m vs. 42.195m.
Nyt tänne on sotkettu juoksulajejakin sekaan, jos en väärin muista niin aikaisemmin kirjoitinkinkin että aerobinen harjiottelu on turhaa jos lajissa ei aerobista voimantuottoa pääsääntöisesti käytetä.
Juoksulajeissa sillä on käyttöä.
Second, käsittääkseni tämä keskustelu ei liity kestävyyslajeihin?
Tunnen ihan henk. koht. toistakymmentä Poliquinin "opein" urheilijoita valmentavaa jannua ympäri maailman. Hämmästyttävän kovia tuloksia saavat aikaan kun miettii miten perseestä senkin opit tuntuu olevan monen mielestä.
Osaako joku sanoa mistä se johtuu? Olisko ne voittanut kaikki kultamitalit jos olis käynyt lenkkipolulla vähän enemmän?
Joskus mietin, että miks ei jengi täällä pistä pystyyn valmennustiimiä kun tuntuu, että pyyhkisitte lattiaa jannuilla jotka on kuitenkin tuottanut huippu-urheilijoita 10-30 vuotta NHL:ään, NFL:ään, olumppialaisiin jne? Hilloo olis tulossa.
Ei aerobinen sinänsä varmaan perseestä ole, sen tarvetta monissa urheilulajeissa vaan liiotellaan ihan liikaa.
Handstand pushups - Käsilläseisontapunnerrus
Double-unders - Kaksoisnaruhyppy
Muscle-ups - Palomiespunnerrus
Täällä on ilmeisesti porukkaa joka osaa kääntää noita liikkeiden nimiä enkusta suomeen. osa noista nimistä iha tuttuja enkuksikin, mutta osa tuottaa päänvaivaa joten jos joku näitä osais käännellä.
Ps. Toki aerobisella harjoitelulla on heikkoutensa, kuten edellisellä sivulla Fuhrerin mainitsemat. Anaerobisella alueella toki on myös:
-epätasaisempi sydänlihaksen kehitys
-harjoittelun kuormittavuus jos sitä tehdään muun treenin päälle.
-Vaatii peruskestävyyspohjaa
-Ei kehitä palautumiskykyä kuten aerobinen
Minun mielestäni Poliquin ei ole ollenkaan objektiivinen ravinto- ja treeniasioissa.
Minä en tiedä mikä osuus Poliquinilla tai hänen valmennettavillaan on erinäisten urheilijoiden valmennuksessa. Ovatko he vain osa kokonaisuutta, vai hoitavatko koko valmennuksen?
Juuri näin ja mikäs se vertaus mielipiteen ja persereiän välillä olikaan? Kaikilla oma ja yleensä täynnä paskaa vai miten se meni? Lähinnä vaan mietin juuri tätä kun tätäkin ketjua luki läpi. Tottakai täällä saa sanoa mitä huvittaa mutta kauhea vääntö kun osa tietää mitä tekee/sanoo ja osa ravistaa hihasta millon mitäkin vailla tietämystä/kokemusta.Maailma olis hiljainen paikka, jos ihmisillä ei olisi mielipiteitä mistään.
En tiedä, näetkö sinä aerobisen harjoittelun vain sellaisena 10 km juoksulenkkeinä 3xviikossa. Minä näen aerobisena harjoitteluna myös lajinomaisen tekniikkaharjoittelun. Vai opettaako Poliquin tekemään lajiharjoittelunkin aina anaerobisena ja täysii!? Luulen, että niin olympiaurheilijoilla, kamppailu-urheilijoilla kuin jääkiekkoilijoilla, suurin osa harjoittelusta kuluu lajinomaisena tekniikkaharjoitteluna, joka ajaa samalla sitä aerobisen harjoittelun osuutta.
Tuo viimeinen kohta -> anaerobinen ei kehitä palautumiskykyä on kyllä pahinta mahdollista shaissea.
Intervallityyppisen harjoittelun yksi suurimmista hyödyistä on juuri se että elimisto oppii lyhyidenkin taukojen aikana palautumaan aina nopeammin ja nopeammin.
Mitä vauhtileikittelyllä ja intervalilla juuri haetaan on elimistön totuttaminen vaihtelevasti rasitukseen ja palautumiseen.
Pitää mainita omakohtainen esimerkki "anti-crossfit kunnosta" mihin päädyin kun armeijan jälkeen en moneen vuoteen harrastanut muuta liikuntaa kuin punttisalilla 1-8RM sarjojen nostelua pitkillä palautuksilla ja yleensä vielä hyvin vähän sarjoja per treeni. Voimat kasvoi kyllä ihan hyvin, mutta sitten kerran piti mennä salibändiä pelaamaan. En ollut vuosikausiin ottanut yhtään juoksuaskeletta ja ekassa vaihdossa juoksin heti about 20 sekkaa täysillä. Tämä johti siihen että reidet meni ihan ennennäkemättömän hapoille ja juoksu loppui kuin seinään. Menin vaihtoon, mutta ihmetyksekseni en palautunut niistä hapoista koko erän, enkä edes koko loppu pelin aikana kunnolla. Sama ilmiö kävi kun kävin hakkaamassa säkkiä ja painimassa. Hapot iski nopeasti --> toimintakyky meni nolliin ja palautuminen kesti helvetin kauan. Muutenkin kunto oli helvetin paska ja rappusissa hengästytti. Mitään muuta ei pystynyt tekemään kuin nostamaan maksimissaan 5 toiston sarjan salilla. Sen jälkeen rupesin arvostamaan monipuolisempaa kuntoa ja hyvää toimintakykyä mitä esim. nuo crossfit urheilijat edustaa.
Se kumpi on harjoitellut sitä enemmän. Olettaen että harjoittelu on oikeanlaista.
Kyllä. Juuri sitä.
Olen sitä mieltä lenkkeily on turhaa ellei laji vaadi hölkkäämistä paikasta toiseen. Ja se ei auta millään tavalla missään pitkässä sarjassa.
Ja olen yksi niistä ruudinkeksijöistä jotka lukee jotain eikä vain toista jotain mitä joku on joskus sanonut. Tai pidä totuutena kaikkea minkä luulen olevan oikein.
Miä taas oon sitä mieltä että lenkkeily ei ole kellekään turhaa harrasti mitä tahansa. Itse liikun/treenaan vain omaksi iloksi ja monipuolisuuden olen kokenut parhaaksi.
Mitä tarkoitetaan lenkkeilyllä? Jos puuduttavaa juoksemista, niin väitänpä että aika turhaa se on jos ei mitään kestävyyslajia harrasta. Taasen kävely ulkona luonnossa on hyväski niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Mitä muuten on objektiivisuus näissä asioissa? Se, että on yhtä mieltä jonkun yksittäisen "totuuden" kanssa? Kuka sen määrittelee?
Kyllähän se kirjoituksiaan kärjistää ja kirjottaa provosoivasti, kuten esim. Berkhankin mutta vaikea sitä on kummankaan tuloksia kiistää.
Hoitavat hyvin usein kaiken muun paitsi mitä tapahtuu itse kaukalossa, pelikentällä, tatamilla jne. Offseasonilla oikeastaan siis kaiken. Puntin, ravinnon ja oheisharjoitteet.
Juuri näin ja mikäs se vertaus mielipiteen ja persereiän välillä olikaan? Kaikilla oma ja yleensä täynnä paskaa vai miten se meni? Lähinnä vaan mietin juuri tätä kun tätäkin ketjua luki läpi. Tottakai täällä saa sanoa mitä huvittaa mutta kauhea vääntö kun osa tietää mitä tekee/sanoo ja osa ravistaa hihasta millon mitäkin vailla tietämystä/kokemusta.
En mää käsittääkseni ole käskenyt itse lajiharjoitusta muuttamaan. Jos multa kysytään niin hyvin usean urheilijan kohdalla päästään hyviin tuloksiin kun tehään itse lajia ja siihen punttia ja intervallia oikein kaveriksi. Miksi sitten lähteä vielä juoksulenkille? Ja nyt en puhu niistä joiden lajissa aerobinen on ykkösjuttu
Laji+puntti+intervalli=burnout. Laji+puntti+intervalli+juoksu=vielä pahempi burnout.