Kotisali

Liittynyt
20.11.2005
Viestejä
4 623
Ihan huvikseen kyselen, että onko täällä kenelläkään aikeissa tehdä tällaista homegymiä, tai onko jollain joskus ollut? Mä pystyisin periaattees väsää oman salin, mut toisaalta oikealla salilla on kivempi käydä. Mutta kyykkyhäkki ja penkki melkein riittäisi + kässäreitä ja painoja? Ja miten on motivaatio pysynyt jos treenaa himassa, laskenut vai noussut?

Jos haluaa enemmän niin hankkisin nämä:

Penkkipunnerruspenkki (Voi tehdä tässä myös esim. ranskalaisen punn.)
Sääd. vinopenkki
Kyykkyhäkki
20kgn tanko 1 kpl
ristitalja?
kulmatanko + muita taljatankoja
levypainoja +200kg
käsipainot 10kg - 50kg
lukot
ylätalja (Ojentajille ja selälle)
kumimattoa
pari autonrengasta mavepainojen alle ettei hajoo lattia

Jos oikein ahtaa niin nuohan mahtuu autotalliin, ehkä. Jotenkin tollanen Garagesali tuntus enemmän hooceelta kuin noi modernit salit, ja voi kehuskella omistavansa salin:D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite olen miettiny sitä, ja varmaan jossakin vaiheessa teenkin! Motivaatio on varmaan korvien välissä.. yleensä kotona on huonompi motivaatio, mut en tiedä!
 
Meillä kotosalla olis noita laitteita, mutta ongelmana on vaan toi autotalli mikä on enemmänkin varasto. Löytyy meinaan: smith, pari penkkiä, kässäreitä vähän, tankoja mukavasti, vatsalauta ja painoja riittää pariin sataan kiloon. Mä taidan vaan omia ne ittelleni ja rakentaa kuntosali rakennuksen pihaan :D
 
Ihan huvikseen kyselen, että onko täällä kenelläkään aikeissa tehdä tällaista homegymiä, tai onko jollain joskus ollut? Mä pystyisin periaattees väsää oman salin, mut toisaalta oikealla salilla on kivempi käydä. Mutta kyykkyhäkki ja penkki melkein riittäisi + kässäreitä ja painoja? Ja miten on motivaatio pysynyt jos treenaa himassa, laskenut vai noussut?

Jos haluaa enemmän niin hankkisin nämä:

Penkkipunnerruspenkki (Voi tehdä tässä myös esim. ranskalaisen punn.)
Sääd. vinopenkki
Kyykkyhäkki
20kgn tanko 1 kpl
ristitalja?
kulmatanko + muita taljatankoja
levypainoja +200kg
käsipainot 10kg - 50kg
lukot
ylätalja (Ojentajille ja selälle)
kumimattoa
pari autonrengasta mavepainojen alle ettei hajoo lattia

Jos oikein ahtaa niin nuohan mahtuu autotalliin, ehkä. Jotenkin tollanen Garagesali tuntus enemmän hooceelta kuin noi modernit salit, ja voi kehuskella omistavansa salin:D

Sitten kun saan sen omakotitalon rakennettua, niin sitten tulee Dinon oma kotisali. Äänieristettynä, talon kellariin tai sitten ulkorakennuksen (varastotilaan). Muutama kymmentä neliötä olisi haaveena, mutta kuitenkin mahdollisimman tiiviiseen, että ei tarvi olla turhia neliöitä. Poppivehkeet soimaan ja rauta liikkumaan :D

Oma lista voisi olla jotain tälläistä:

-Penkki (jonkinlaisella varmistuksella, jotta uskaltaa yksin tehdä kovemmillakin raudoilla).
-Säädettävä penkki (jota voi käyttää kaikenlaisiin käsipainoliikkeisiin, sekä smithin kanssa, sekä ihan normaalina vinopenkkinä)
-Jonkilainen räkki tai teline, jossa voisi tehdä kyykkyjä yms. raskaita punn.
-Jalkaprässi
-Ojennus, koukistuskone
-Pohjekone
-Ylätalja (jossa kaikki ylätaljavedot ja ojentapunn. ym. kaapeli ylhäältä ja alhaalta)
-alatalja
-Käsipainoja
-Tankoja esim. 15kilonen ja 20kilonen
-Kippuratanko
-Tankoja ylä/alataljaan
-Levyjä muutama sata kiloa
-Smith-laite
-Ristikkäistalja
-Leuanvetotanko seinään (chins ym.)

Tuossa varmaan pääpiirteittäin laitteet. Jotain saattoi unohtaa, mutta nuilla pääsee jo ihan mihin kuntoon tahansa.

Salin seinät vanhoista tiilistä muurattu...tunnelmaa. :D
Aika pieneen tilaan nuo saisi tunkettua loppupeleissä, kun oikein sijoittaa. Ja osan laitteista pystyisi itse tekemään ja teettämään. Loput hankkiin salien vanhoja laitteita, jotka kunnostaa tms.

Unelman annetaan vielä kypsyä.. :D
 
kotitreenaaja 90%

Itse olen treenannu viimeiset 2 vuotta, oikeastaan vain kotona. Syynä on yksinkertaisesti vain se, että muutimme maalle niin kauaksi kaikista saleista ettei ole mahdollisuutta käydä yleisillä saleilla enään. täytyy sanoa, että itsellä motivaatio on ollut paremmin hallussa kotona kun saa treenata rauhassa eikä tarvitse lähteä mihinkään (sali on aina lähellä).

olen pärjännyt näillä vermeillä.

- lämmittelyihin crossari ja kuntopyörä
- painonnostopenkki jalkahärpäkällä
- käsipainot omavalmisteisilla tangoilla joihin voi lainata isompia romuja penkkiraudoista.
- normikäsipainotangot mm.olkapää ym treenejä varten
- kyykkyhärpäkkä (omavalmisteinen)
- tanko leuanvetoon ym.
- voimapyörä
- lyhyempi suora tanko hauiskääntöihin yms.

Noilla olen aika hyvin pärjännyt käyttämällä mielikuvitusta.
Kehitystä on tullut jokasuunnalla mielestäni tehokkaimmin viimeisen kahden vuoden aikana. Eli itse olen kotitreenaamisen vakaa kannattaja.
 
Joo, IsoDinollakin ajatukset samansuuntaisia mitä täällä päin:D + omalla salilla sä oot ainoa salin ISOIN jätkä:lol2: Ei vaan, kyllä mäkin mieeluummin vääntäisin himassa rauhassa, ja nykyään noi kuntosalitkin on niin saatanan kalliita ja täynnä porukkaa, ja joutuu maksamaan paljon turhaa, kun ei todellisuudessa tartte kuin voimahäkin ja penkin karkeesti ja painoja. Kattoo nyt josko tässä lähiaikoina ois oma Bodaaja's Gym:D Rahaakin onneks on tarpeeks säästyny tähän projektiin, niin ei tartte ihan paskoja laitteita hankkia.

Ne on muuten noi levypainot saatanan tyyriitä. 10 kilon MB Euroclassic 40 tai 48 euroa kappaleelta, käytettynäkin kalliita. Tosin niitä halpoja paskoja +/-3kgn painotoleranssi levyjä saa suht edullisesti. Ainakin LEOKON vanhoissa rautalevyissä noi painoerot oli uskomattomia. Esim. 20 kilon lätkä painoi joskus 17 kiloa.
 
No jostain amikselta tai vankilalta kun tilaa niin saa halvalla. Itse tuli hommattua sulkavan avovankilan kautta levypainoja, juuri sellaiset oli kuin pitikin.

edit.
Kyllähän se olis tavallaan siistiä kun olis himassa punttis, yhessä vaiheessa olikin. Ei siellä kyllä vaan tullut reenaamisesta mitään, pakko käydä kaupallisilla.
 
No jostain amikselta tai vankilalta kun tilaa niin saa halvalla. Itse tuli hommattua sulkavan avovankilan kautta levypainoja, juuri sellaiset oli kuin pitikin.

edit.
Kyllähän se olis tavallaan siistiä kun olis himassa punttis, yhessä vaiheessa olikin. Ei siellä kyllä vaan tullut reenaamisesta mitään, pakko käydä kaupallisilla.

Voi olla et se motivaatio laskee jos se "punttis" on vaan joku perseenreiän kokonen nurkka. Itellä ainakin ois mahollisuus ihan kunnon tilaan jossa vois jo käyskennelläkin sarjojen välissä:) Vaikea sanoa, kun treenaa kokoajan yksin, et onko siinä sellasta painetta kehittyä kun kukaan ei tsiigaa ei kommentoi jne. mutta tuskinpa mulla olisi mitään ongelmaa, ja itellehän tätä harrastetaan eikä muille. Peilejä ympärille niin näkee missä mennään.
 
:rock: oma salihan olis tietenki se paras vaihtoehto (ainaki mulle,no shit sherlock) ainaki motivaation kannalta ku joka saleilla yleensä soi joku radio kanava esim täällä lapissa päin soi energy ja vituttaa yli kaiken ku oot tekemässä jotain tiukkaa settiä ja PÄDÄÄÄMMM PERKELE ! ! ! Antti Tuisku - tunturibiisi :( sen jälkeen tulee semmonen olo että sama ku ei ois syntynytkään:(
 
Äärimmäisen pelkistetty sali:
-räkki, jossa leuanvetotanko
-penkki (säädettävä)
-levytanko
-painoja
-käsipainoja
Tohon vielä päälle joku ylä+alatalja systeemi, niin pärjäis vaativampikin treenaaja.

En vois kuvitella treenaavani yksin himassa. Joku kaveripiirin oma sali olis jees.
 
Mä pääsisin jo helvetin pitkälle meidän salin powerrackilla, johon kuuluu myös säädettävä penkki. Siihen lisäksi säädettävät kässärit, voimapyörä, kahvakuulat ja ylätalja.

Ylätalja on mulle aika välttämätön, leuat ei vaan maistu+ siinä on kaikista paras tehdä vatsoja.
 
Laskin, että 5000-7000 niin sais jo aikas toimivan himasalin .Räkki (med leukatanko), penkki/vinopenkki tankoja, dippiteline, kahvakuulia, riittävästi painoja... jykevät kässäritangot mulla jo on. Soveltaen bodarikin pärjää. No ehkä 7000 ja risat, niin sais prässi-hakkiviritelmän, ja tuetun t-soutulaitteenkin. Silti kävisin ainakin silloin tällöin muiden ilmoilla yleisellä salilla häiriköimässä..

e: Paikka vaan puuttuu, kun ei missään omakotitalossa edes haluaisi asua.
 
Kunnon kotisaliin riittää:
- Laadukas painonnostotanko
- Painolevyjä riittävästi
- Jonkinnäköinen kyykkyteline. Yksinkertaisimmillaan kaksi riittävän korkeaa pukkia.
- Leuanvetotanko
 
Kunnon kotisaliin riittää:
- Laadukas painonnostotanko
- Painolevyjä riittävästi
- Jonkinnäköinen kyykkyteline. Yksinkertaisimmillaan kaksi riittävän korkeaa pukkia.
- Leuanvetotanko

No ei noilla kehonrakentaja selviä, ehkä joku rantabodari kyllä.
 
En rakentaisi ikinä omaa salia. Ihan helvetin tylsää reenata yksin tai kun on vähän ihmisiä. Mitä enemmän porukkaa sitä enemmän tulee sitä fiilistä. Kun joutuu venailemaan jonkun laitteen vapautumista niin aggrea kerääntyy sen verran, että rauta tuntuu höyheniltä.

Ainoa, minkä voisin himaan laittaa ois tarpeeksi jykevä leuanvetotanko ja esim. 40kg levyjä niin saisi vedellä leukoja.
 
No ei noilla kehonrakentaja selviä, ehkä joku rantabodari kyllä.

Tai painonnostoa treenaava. Tosin leuanvetotankokaan ei ole välttämättömyys
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom