Noakesin kirjassa on tutkimukset ja tiedeyhteisön päätelmät 400m energiantuotosta. Noita tuloksia ei ole kyetty kiistämään. Edelleen vasta-argumentteja McArdle & Katch & Katch, s. 459 ->. Mitä itse olet mieltä aerobisen energiantuoton tarpeesta 7km juoksussa tai yli 3h kestävän kokonaissuorituksen osalta?400m 80% aerobista? Rohkenen olla eri mieltä. Muutenhan anaerobinen harjoittelu olisi melkein turhaa. Onko 800m sit peräti 60% anaerobista? Jos kerran olet eri mieltä, niin haluaisin kuulla vasta-argumentit noihin syihin mitä tuolla esitin aerobista vastaan.
Aika hiljaiseksi jäänyt yllättäen perustelut
No, olen hieman yli 20v. Ja valmennan tälläkin hetkellä suhtkoht korkean tason urheilijoita (Olympialaisiin karsivia), joten maailman parhaaksi tässä yritetään tulla.
Jälleen kerran, kaikki metodit mitkä ovat yleisesti käytössä eivät todellakaan ole hyviä, tai edes tarpeellisia.
Pidätkö mahdottomana sitten sitä että saatan tajuta asiat erilailla, jopa paremmin kuin nykyvalmennustiede yleisesti asiat esittää?
Juuri viime vuonna tuli tuolla rapakon takana ravattua hakemassa oppia hyvin menestyneiltä valmentajilta. Jos hekin puhuivat paskaa suut ja silmät täyteen niin olen hyvin pettynyt.
E: Pakko antaa sinulle pointsit siitä että et suoraan väittänyt filosofiani olevan paskapuhetta. Harvinainen ilmiö täälläpäin
En pidä mahdottomana, vaikka olisit täysin oikeassa. Metodeja täytyy kehittää, eivätkä ne koskaan ole valmiita. Myös arvokasta on käydä keskusteluja asiasta, ja mielelläni kuuntelen aina muiden valmentajien mielipiteitä. Silti tieteellinen näyttö puoltaa edelleen aerobisen harjoittelun merkitystä urheilijan suorituskyvyn ja harjoittelun itensiteetin nostossa, sekä rasva-aineiden metabolian kehittämisessä. Näissä asioissa kun ei sitä korkeaa totuutta ole, niin aika hölmöä olisi toisen filosofiaa sen huonompana pitää kuin omaansa.