Kyykky- ja mavekyssäreitä

Jos reisiä kiertää ulospäin ja jalkaterät osoittaa luotisuoraan eteenpäin tuntuu ainakin omassa lonkassa jännitystä lievää "kipua" ihan ilman painoja. Toisaalta miksi kierrät sjmv:ssa ulkoreisiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos reisiä kiertää ulospäin ja jalkaterät osoittaa luotisuoraan eteenpäin tuntuu ainakin omassa lonkassa jännitystä lievää "kipua" ihan ilman painoja. Toisaalta miksi kierrät sjmv:ssa ulkoreisiä?

Totta puhuakseni, en tiedä. Kai se jostain se ajatus kumpusi että kun kerta kyykyssäkin polvia ulospäin, niin miksei voisi sjmv:ssäkin kokeilla + kun jalat on mallia räpylä, niin pysyy jalkaterässä edes jonkinlainen kaari olemassa. No, enpä kokeile enää tuollaisia :wall:

Itse oon ajatellut et seison ku tikku paskassa sjmv:ssa eli jalat ei juuri liiku, polvet pysyy paikallaan pienes kulmas, jalkaterien asento ollut suora

Totta puhuakseni, en tiedä. Kai se jostain se ajatus kumpusi että kun kerta kyykyssäkin polvia ulospäin, niin miksei voisi sjmv:ssäkin kokeilla + kun jalat on mallia räpylä, niin pysyy jalkaterässä edes jonkinlainen kaari olemassa. No, enpä kokeile enää tuollaisia :wall:

Saa siihen pakarat vähän paremmin mukaan, kun on pieni jännitys sivuille.

Takakyykky ja kipua ranteissa ja kyynerpäissä (semmoinen wtf hymiöntähän)
Tanko silleen mukavasti olkapäillä leväten ettei niskassa eikä puolessa selässä.
Ranteet ehkä turhan mutkalla, mutta mikä kyynärpäitä vääntää?

^ Kyynerpäät liian alaspäin&tanko liikaa käsien varassa. Ei kuitenkaan ole tarkoitus vetää niitä kyynärpäitä ihan täysin lattiaa kohden, myös hyvä lapatuki (lavat alas ja yhteen), auttaa saamaan selälle paremman tuen kannattelemaan tankoa.

^ Kyynerpäät liian alaspäin&tanko liikaa käsien varassa. Ei kuitenkaan ole tarkoitus vetää niitä kyynärpäitä ihan täysin lattiaa kohden, myös hyvä lapatuki (lavat alas ja yhteen), auttaa saamaan selälle paremman tuen kannattelemaan tankoa.

Mihin suuntaan pitäis kyynerpäitä kääntää? Lavat yritän vetää yhteen ja tuleekin sellainen soma tyyny lihaksista ettei tanko vastaa ollenkaan luihin.
Onkohan mahdollista että olen liian pystyssä kun yritän kiinnittää ryhtiin huomiota ettei yläkroppa niiaa eteen kyykätessä?

Minusta nimenomaan kyynärpäät suoraan alas, että yläselän ryhti säilyy paremmin. Ranteille ei pitäisi kyllä tulla yhtään painetta, jos se tanko on hyvin.

Mihin suuntaan pitäis kyynerpäitä kääntää? Lavat yritän vetää yhteen ja tuleekin sellainen soma tyyny lihaksista ettei tanko vastaa ollenkaan luihin.
Onkohan mahdollista että olen liian pystyssä kun yritän kiinnittää ryhtiin huomiota ettei yläkroppa niiaa eteen kyykätessä?

Siis kyynerpäät tietysti alaspäin, mutta älä väkisin väännä kohtisuoraan lattiaa kohden jos liikkuvuus ei riitä / vartalon kulma tai tangon paikka selässä ei tätä salli.. Tuohon asentoon on hankala sanoa mitään ilman jonkinlaista kuvaa/videota.
Voi toki olla että yrität olla liian pystyssä, ja tangon painopiste hieman liikkuu liian taakse käsien varaan, jolloin kyynerpäät väkisinkin ottaa hieman painetta.

Tuossa esimerkkikuva missä näkyy hyvä tangon paikka/käsien asento/vartalon kulma peruskyykylle (ei voimanosto).
http://i.ytimg.com/vi/OAlUrcnNTZ0/maxresdefault.jpg

Mulle ainakin paljon uutta asiaa ja semmosia juttuja mitä ei aiemmin edes osannu ottaa huomioon, ehdottomasti katsomisen arvonen video!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulle ainakin paljon uutta asiaa ja semmosia juttuja mitä ei aiemmin edes osannu ottaa huomioon, ehdottomasti katsomisen arvonen video!

Haluutko referoida tärkeimpiä tai yllättävimpiä pointteja? Voi olla, etten jaksa katsoa koko videota, koska lähes puoltoista tuntia on aika pitkä aika siihen nähden, että on riski, etten oppisikaan mitään uutta. :D

Itsekkään en ihan loppuun asti kerennyt vielä katsoa, mutta alusta nyt jäi mieleen nuo keskushermostoon liittyvät jutut, kuinka esimerkiksi ranteiden lämmittely ennen kyykkäämistä voi vaikuttaa, ja tuo miten pään asento ja silmät toimii ja mitä ei pidä tehdä. Myös toi jalkojen range of motionin parantaminen leuan lihaksia hieromalla oli aika poppakonsti... Voin illemmalla kertoa videon pääpointit läpi kun kerkeän katsoa itse loppuun asti :D

Jaa no tulihan tuo sitten katsottua kokonaan. :D Hyvä video. Noita ihan sananmukaiseen liikkuvuuteen keskittyviä videoita ei niin hirveästi tunnu tulevan vastaan yleensä, mutta toi oli pelkkää sitä. Venyttelyä ei käytännössä ollenkaan, vaan parempaa lihasten aktivointia kunnollisen liikkuvuuden saavuttamiseksi. Haluaisin kuitenkin hieman kritisoida noita liikkeitä.

Esimerkiksi tuo polven laskeminen maahan kyykystä (siis kyykyssä polven sisään painaminen niin paljon, että se menee lattiaan saakka) ei ole välttämättä ihan paras liike kaikkista jäykimmille ihmisille. Samaten sieltä lattialta takaisin kyykkyyn nouseminen voi tehdä pahaa polville. Jopa minä, joka olen keskimääräistä venyvämpi, sain napsautettua polveni ikävästi tossa liikesarjassa. Täytyy siis olla hyvin varovainen, jos noita koittaa; liian kovaa painetta ei saisi tuntua etenkään polven sisäsyrjällä.

Toi video painottaa nilkkojen tärkeyttä syvässä kyykyssä paljon. Pitää kyllä paikkaansa, että nilkkojen liikkuvuutta lisäämällä syvä kyykkykin helpottuu, mutta monesti ongelma voi olla myös vajaassa lonkan fleksiossa. Sitä tossa ei varsinaisesti käsitelty ollenkaan. Mut kaikkhan nuo ovat aivan tapauskohtaisia, eli ongelman sijainti voi riippua ihan välityksistä tai muuten kyykyn tyylistä.

Voisiko joku kommentoida maven tekniikkaani. Tuntuu että veto menee vähän liikaa selällä. Tanko raapi polvet ja sääret verille, seuraavat treenit verkkareissa. :puntti:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä veikkaatte, mikä voisi olla vikana kun valakyykkyä/tempausta tehdessä alaselkä pyöristyy? Tavan kyykyssä näin ei käy, syvyys sama (atg).

Mitä veikkaatte, mikä voisi olla vikana kun valakyykkyä/tempausta tehdessä alaselkä pyöristyy? Tavan kyykyssä näin ei käy, syvyys sama (atg).
Kontrolli. Musta tuntuu että mun viimeset kymmenen viestiä tähän threadiin on tämä vastaus kirjoitettuna eri tavalla. Ja eri ihmisille.

Back
Ylös Bottom