Kyykky- ja mavekyssäreitä

Itse myös huomasin tuon takareisien kipeytymisen kyykyssä kun siivoilin vähän tekniikkaa. Buttwink ei enää lyhennä takareisiä niin pahasti ja ne aktivoituvat huomattavasti paremmin. Tuloksena domssit takareisissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun siirryin 1-jakoiseen, jossa takakyykky 3 kertaa viikossa, huomasin että ainoa paikka missä mulla on melkein kokoajan domseja, on takareidet. Tietty jonkun verran myös pakaroissa ja etureisissä, mutta eniten takareisissä.
Tekniikka joku semi-leveä highbar voimakyykky hiukan voimanosto syvyyttä alemmas.

Yritin kyllä keskittyä buttwinkin estämiseen / alaselän pitämiseen "notkolla". Voidaanko siis päätellä että itseasiassa tein vaan parempia kyykkyjä (ja vähän tavallista pidempiä sarjoja)?

Yritin kyllä keskittyä buttwinkin estämiseen / alaselän pitämiseen "notkolla". Voidaanko siis päätellä että itseasiassa tein vaan parempia kyykkyjä (ja vähän tavallista pidempiä sarjoja)?

Eipä tollasesta lihasten kipeytymisestä voi päätellä yhtään mitään. Voi olla, että joit vaikka tavallista vähemmän vettä, etkä käynyt vessassa niin montaa kertaa ja istuit paikallasi tavallista kauemmin ja lihakset kipeytyivät herkemmin. :D (Todennäköisesti tuskin noin, mutta muuttujia on aika paljon, eikä etenkään yksittäisen treenin lihaskipu muutenkaan suoraan kerro ihan kaikesta mitään.)

Totta tuokin, kunhan vitsailin. :) Pointti kuitenkin oli että ei vissiin teidän kommenttien perusteella mennyt pahasti pieleen vaikka "väärissä" lihaksissa tuntuu.

Leveä kyykky ottaa perseeseen enemmän. Ja jos keskittyy buttwinkin estämiseen niin kyykky jää helposti vähän vajaaksi, joka myös vähentää kakkareijän ympärillä olevien lihojen aktivoitumista.

Tämän te kyllä jo kaikki tiesittekin.

Kertokaas kyykky/mavegurut, että mistä kohtaa mun lihashuolto on jäänyt vajaaksi kun nyt jo useamman kuukauden olen tehnyt kyykkyä ja MAve/sjmv:tä kaksi kertaa viikossa ja nyt alkaa kipeytymään ison sarvennoisen (reisiluun yläpäässä oleva muhkura) päältä ilmeisesti limapussi tai joku lihas siitä ihan läheltä. Onko reisiluu lihasepätasapainon takia sisäkierrossa tai ulkokierrossa vai onko vain jäänyt joku kohta aukaisematta ja lihaskireys aiheuttaa tämän?

Foamrollailen + venyttelen käytännössä päivittäin ja pahimmat jumit kaivan auki lacrossepallolla mutta nyt tuntuu etten tiedä mitä tarvisi tehdä jotta nuo ahdistukset saisi pois. Sellaisia kunnolla jumissa olevan tuntuisia paikkoja ei löydy vaikka kuinka lacrossepallon päällä möyrii joten jos jollakulla on vastaavia kokemuksia ja etenkin vinkkejä niistä selviämisestä, niin kiitollisena otetaan vastaan.

Maallikkon veikkaus:Lonkankoukistaja?

Äsken kävin tuossa jumppaamassa muita ruumiinosia ja testailin miten saan tuonne alueelle kipua suorinjaloin mavettelussa, ja se syy taisi löytyäkin. Eli jos kierrän polvia ulospäin ja siis reisiä ulkokiertoon niin tuolla lonkkaluun päällä tuntuu jokin "hankaavan" kovastikin. Ja nyt jälkiviisaana kun muistelee niin jostain syystä aloin tehdä sjmv:ssä tuota ulkokiertoa jokunen viikko takaperin jolloinka ensimmäiset oireilutkin alkoivat. Eli syy siis todennäköisesti löytyi, vielä pitää keksiä miten tuo hoidetaan kuntoon ettei jää päälle.

Jotenkin ei millään jaksaisi enää noita seinäkyykkyjä. Tavallaan ihan OK tapa opettaa kantapäillä pysymistä ja polvien painamista sivuille, mutta kyllä tuosta on luonnollisuus kaukana. Kapeaan kyykkyyn ei käy oikein millään. Myös jalkaterät joutuu kääntämään aika paljon enemmän ulos kuin mitä itse pidän järkevänä. Toki jos tuntuu, että tekniikka paranee tuolla tavalla, niin siitä vaan.

Eipä noi ilman painoa kyykkäilyt muutenkaan liity mitenkään tankokyykkyihin niin ihan turha tollasia on linkkailla.

Jep, saati sitten tolleen seinää vasten kyykäten. Mulla ei oo mitään ongelmaa mennä tangon kanssa ilman seinää kyykkyyn ihan alas asti, mutta tolleen seinää vasten ei oo mitään jakoa päästä varttikyykkyä alemmas samalla leveydellä.

Muutenkin tuon videon lähtökohta on aika huono. Ei jonkinasteinen kumartuminen ole välttämättä paha, vaikka sitä pitäisikin pyrkiä minimoimaan. Samaten polvet saavat kyllä kulkea yli varvaslinjankin.

kaikki riippuu siitä mihin kyykkyy halutaan käyttää. ideana ok mutta en lähtökohtasesti opettais mitään kyykyn tyylii noin.

Toinen maallikko kysyy, millainen jalkaterien asento sulla on, kulma, leveys, entä kengät?

Kyykyssä painonnostokengät, jalkaterät ~hartioiden levyisellä ja varpaat hieman ulospäin. Teen Bodikyykkyjä/painonnostokyykkyä.

MAVEssa ja SJMV:ssä painitossut, jalat kapealla varpaat ~suoraan eteenpäin. Ja Tuo SJMV nuo kivut aiheuttaa jos kierrän reisiä ulkokiertoon.

Kuinka niin?

Oon ite tehnyt just varpaat eteenpäin ja jostain luin et pitäs olla jalkaterissä 5-10 asteen kulma. Kertokoon viisaammat lisää mut voisko johtuu siitä?

Oon ite tehnyt just varpaat eteenpäin ja jostain luin et pitäs olla jalkaterissä 5-10 asteen kulma. Kertokoon viisaammat lisää mut voisko johtuu siitä?

Siis mavessa? Vai kyykyssä? Kyllä mulla kyykätessä on jalkaterät auki ja polvet menee varpaiden suuntaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom