Kyykky- ja mavekyssäreitä

Mikäs vikana kun mavessa kapealla otteella tulee käsivarteen kollareiden kitkasta johtuvia punoittavia "palovammoja"? Jalat liian leveällä suhteessa käsiin tai ihan vaan paska housumateriaali? Eivät ole mitään erityisen kipeitä treenin jälkeisinä päivinä mutta oishan kiva päästä niistäkin eroon mun mave muuten kulkee mukavasti:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäs vikana kun mavessa kapealla otteella tulee käsivarteen kollareiden kitkasta johtuvia punoittavia "palovammoja"? Jalat liian leveällä suhteessa käsiin tai ihan vaan paska housumateriaali? Eivät ole mitään erityisen kipeitä treenin jälkeisinä päivinä mutta oishan kiva päästä niistäkin eroon mun mave muuten kulkee mukavasti:jahas:
Ei mitään vikaa. Tiukka sen paketin kuuluu ollakin.

Seuraavaksi se panikoi, kun maverautojen kasvaessa sääriin tulee mustelmia ja skraaduja ja housutkin hajoaa.. Kyllä, sekin on normaalia :) Ja pienet verenpurkaumat joskus siellätäällä ja miksei sekin, että näkee joskus tähtiä. Tosin niitä ei sitten myöhemmin juur koskaan esiintyä.

Pistä vaikka huppari veton ajaksi päälle.

Olen nyt pari vuotta reenannut, mutta kyykky harmittaa. Kyykkypainot vaan pyörii siinä 50 paikkeilla. Olen koittanut lisätä romuja mutta sitten ei nouse. Tekniikka hyvä (pt katsonu sen ja opettnut). Pitääkö oikeasti aloittaa vaan 40 ja hitaasti nostaa? Vituttaa kun ensikertalaisetkin kyykkää yli satkun.. Kannattaako vaan vaihtaa prässiin? :(

Olen nyt pari vuotta reenannut, mutta kyykky harmittaa. Kyykkypainot vaan pyörii siinä 50 paikkeilla. Olen koittanut lisätä romuja mutta sitten ei nouse. Tekniikka hyvä (pt katsonu sen ja opettnut). Pitääkö oikeasti aloittaa vaan 40 ja hitaasti nostaa? Vituttaa kun ensikertalaisetkin kyykkää yli satkun.. Kannattaako vaan vaihtaa prässiin? :(
Jos kyykkyä pystyy tekemään kohtuullisella tekniikalla, niin ei oo syytä eikä sen enempää hyötyä vaihtaa prässiin. Prässi on ihan hyvä lisä kyllä. Millaisia painoja liikkuu maastavedossa? Vois päätellä onko vaan voiman puute vai jotain muuta taustalla. Jos on pelkkää voiman puutetta, niin samat säännöt pätee kaikkiin liikkeisiin.

Näillä tiedoilla kuulostais siltä, että se kyykyn tekniikka kusee jollain tapaa. Joko et saa kunnolla aktivoitua tärkeitä lihaksia tai tekniikka on jotenkin muuten hyvin epäoptimaalinen.

Itsestäkin kumma juttu kun smithissä lähtee 90 ja tuntuu hyvältä jaloissa. Menee vaan etureidet nopeemmin tukkoon. Kannatttaako siirtyä pelkkään smithiin? Jääkö jostain päitsi?

Aloitat vaan sen kyykyn harjoittelemisen tekniikan suomilla painoilla. Smithissä jää monta lihasta, tuki yms. aktivoitumatta.
Itse aloitin 40 kilolla ja nyt vähä alle vuodessa on kehittynyt jo sinne satkuun sarjapainot.

Ei kannata hävetä painoja tai miettiä niitä niin paljoa, vaan keskittyä siihen tekniikkaan. Painot tulee aikanaan. Itsekin treenaan nykyään vain liikkeen täydellistä suorittamista eikä painoilla ole niin väliä. Kun tuntuu että on vahvistunu, niin lisää rautaa kuhan toistot on edelleen teknisesti hyviä.

niin ja videoi joka sarja jos mahdollista, näkee mitä oikeasti kyykyssä tapahtuu

Ensisijaisesti suosittelen laittamaan vapaan kyykyn kuntoon, mutta ei se smithikään vakava rikos ole, kun ei treenaa mitään voimalajia varten. En lähe spekuloimaan olisko smithistä pidemmän päälle jotain haittaa lihaksenkasvatusmielessä. Jos jollain muulla on siitä parempaa tietoa, niin voi kertoa.

Lauantaina kyykkäilin, sunnuntaina kaikki ok, maanantaina ja tänään oikea polvi vähän kipuilee, huom. Vain vähän,ei tunnu edes kävellessä. Mutta kannattaako tänään kyykkäillä? Omasta mielestä koittaisin mutta mielipiteitä?

Lauantaina kyykkäilin, sunnuntaina kaikki ok, maanantaina ja tänään oikea polvi vähän kipuilee, huom. Vain vähän,ei tunnu edes kävellessä. Mutta kannattaako tänään kyykkäillä? Omasta mielestä koittaisin mutta mielipiteitä?

Itellä vasemman polven kipuilut johtuivat kireästä pohkeesta, joten suosittelisin venyttelyä. Jos kipu vahvistuu esim. kyykkyä tehdessä, kannattaa käydä näyttämässä polvea lääkärillä.

Olen hämmentynyt: tein eilen kyykkyjä, tänään on takareidet kipeät. :wtf: Oisko arvauksia mistä johtuu? Tekniikka pitäis luullakseni olla kunnossa, ja valmentajakin oli paikalla niin ois se sanonu jos ois pahasti menny pieleen. Treeniin sisälty myös mm. burpeita ja thrustereita.

Olen hämmentynyt: tein eilen kyykkyjä, tänään on takareidet kipeät. :wtf: Oisko arvauksia mistä johtuu? Tekniikka pitäis luullakseni olla kunnossa, ja valmentajakin oli paikalla niin ois se sanonu jos ois pahasti menny pieleen. Treeniin sisälty myös mm. burpeita ja thrustereita.

Mulla tästä lähinnä tuli mieleen, että miks ne ei vois olla kipeet?

Johtuisko ihan vaikka siitä, että takareidet ojentaa lonkkaa? Paitsi tietyillä anatomisesti erilaisilla henkilöillä tällä foorumilla, jotka kyykkää vain etureisillä. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom