Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Oon ite tehnyt just varpaat eteenpäin ja jostain luin et pitäs olla jalkaterissä 5-10 asteen kulma. Kertokoon viisaammat lisää mut voisko johtuu siitä?

Siis mavessa? Vai kyykyssä? Kyllä mulla kyykätessä on jalkaterät auki ja polvet menee varpaiden suuntaan.

Jos reisiä kiertää ulospäin ja jalkaterät osoittaa luotisuoraan eteenpäin tuntuu ainakin omassa lonkassa jännitystä lievää "kipua" ihan ilman painoja. Toisaalta miksi kierrät sjmv:ssa ulkoreisiä?

Jos reisiä kiertää ulospäin ja jalkaterät osoittaa luotisuoraan eteenpäin tuntuu ainakin omassa lonkassa jännitystä lievää "kipua" ihan ilman painoja. Toisaalta miksi kierrät sjmv:ssa ulkoreisiä?

Totta puhuakseni, en tiedä. Kai se jostain se ajatus kumpusi että kun kerta kyykyssäkin polvia ulospäin, niin miksei voisi sjmv:ssäkin kokeilla + kun jalat on mallia räpylä, niin pysyy jalkaterässä edes jonkinlainen kaari olemassa. No, enpä kokeile enää tuollaisia :wall:

Itse oon ajatellut et seison ku tikku paskassa sjmv:ssa eli jalat ei juuri liiku, polvet pysyy paikallaan pienes kulmas, jalkaterien asento ollut suora

Totta puhuakseni, en tiedä. Kai se jostain se ajatus kumpusi että kun kerta kyykyssäkin polvia ulospäin, niin miksei voisi sjmv:ssäkin kokeilla + kun jalat on mallia räpylä, niin pysyy jalkaterässä edes jonkinlainen kaari olemassa. No, enpä kokeile enää tuollaisia :wall:

Saa siihen pakarat vähän paremmin mukaan, kun on pieni jännitys sivuille.

Ite hommasin just adidaksen power perfect 2 kyykkykengät ja on kyllä hyvät. Helvetin tukevat verrattuna normi vähän vieläpä varrellisiin sisäpelikenkiin. Kanta näytti olevan vähä korkeampi ku tuossa powerliftissä ku kaupassa katoin. Saman hintasia kuiteski, reilun satasen. Sittehä ois ollu vielä se adiPower, mutten maksa kengistä 200 euroa. Suosittelen ehdottomasti kuitenki kaikille salilla kyykkääville nuita power perfektejä!
Onkohan näitä Power Perfectejä vielä jossain myynnissä kun näyttäisi ainakin poistuneen Adidaksen sivuilta. Joltain nettisivuilta näyttäisi löytyvän, mutta en tiedä onko luotettavia. Sitä yhtä Addun mallia kävin testaamassa (Powerlift?), mutta siinä kanta oli loppupeleissä melko matala.

Onkohan näitä Power Perfectejä vielä jossain myynnissä kun näyttäisi ainakin poistuneen Adidaksen sivuilta. Joltain nettisivuilta näyttäisi löytyvän, mutta en tiedä onko luotettavia. Sitä yhtä Addun mallia kävin testaamassa (Powerlift?), mutta siinä kanta oli loppupeleissä melko matala.

Laita mailia verkkokaupoille jotka ko. kenkää tarjoaa. Itse ostin omat pp2:set täältä: Painonnostokengät - Painonnostoliitto

Sportheavylla ainakin on.

Takakyykky ja kipua ranteissa ja kyynerpäissä (semmoinen wtf hymiöntähän)
Tanko silleen mukavasti olkapäillä leväten ettei niskassa eikä puolessa selässä.
Ranteet ehkä turhan mutkalla, mutta mikä kyynärpäitä vääntää?

^ Kyynerpäät liian alaspäin&tanko liikaa käsien varassa. Ei kuitenkaan ole tarkoitus vetää niitä kyynärpäitä ihan täysin lattiaa kohden, myös hyvä lapatuki (lavat alas ja yhteen), auttaa saamaan selälle paremman tuen kannattelemaan tankoa.

^ Kyynerpäät liian alaspäin&tanko liikaa käsien varassa. Ei kuitenkaan ole tarkoitus vetää niitä kyynärpäitä ihan täysin lattiaa kohden, myös hyvä lapatuki (lavat alas ja yhteen), auttaa saamaan selälle paremman tuen kannattelemaan tankoa.

Mihin suuntaan pitäis kyynerpäitä kääntää? Lavat yritän vetää yhteen ja tuleekin sellainen soma tyyny lihaksista ettei tanko vastaa ollenkaan luihin.
Onkohan mahdollista että olen liian pystyssä kun yritän kiinnittää ryhtiin huomiota ettei yläkroppa niiaa eteen kyykätessä?

Minusta nimenomaan kyynärpäät suoraan alas, että yläselän ryhti säilyy paremmin. Ranteille ei pitäisi kyllä tulla yhtään painetta, jos se tanko on hyvin.

pitäs itekkin hommata nyt jotkut kengät. Taidan hakea halvimmat mahdolliset jostain, kun ei niitä tule ikinä käytettyä muussa kuin kyykyssä. Tuli lääkäriltäkin diagnoosi, että helvetin pahat lättäjalat mulla. :D Oon aina miettiny miksi ne polvet tuppaa kääntää sisää ni herkät, ni siitähän se sitten johtu. Nilkatkin on ihan vitullaan virheasennossa. Noh pohjalliset on, pitäs niihin hommata jotkut tukevat kengät. Voi kyllä olla, etten vihti ihan kyykkykenkiä ostella, vaan ostan jotkut muut. Oisko mitään suosituksia jostain lattapohjasista kovapohjasista kengistä? Mieluiten pohjat jotku ei pahemmin jousta eikä anna periksi raskaissa painoissa.

Voi kyllä olla, etten vihti ihan kyykkykenkiä ostella, vaan ostan jotkut muut. Oisko mitään suosituksia jostain lattapohjasista kovapohjasista kengistä? Mieluiten pohjat jotku ei pahemmin jousta eikä anna periksi raskaissa painoissa.

Kuvailit juuri kyykkykengät. Mitä järkeä on muutenkaan ostaa kyykkyä varten "jotkut muut" kengät?

Onkohan järkevää kyykkäillä niiden pohjallisten kanssa? Eikö ne ole joustavaa materiaalia?

Edit: kun käsittääkseni et ihan pikkuhiluilla kyykkäile.

Back
Ylös Bottom