Etävalmennus ja mitä siihen kuuluu

Jos on käytössä kuukausittainen valmennus, esim. 3, 6 tai 12 kk, mitä voisi olettaa siihen kuuluvan, jos markkinoidaan valmentajan tuella ja yksilöllisillä ohjelmilla sekä sillä, että valmennuksen ostaneen tavoitteilla ja toiveilla mennään? Hinta 130-180 e/kk. Kuinka usein ohjelmien muutokset? Kuukausittain tai peräti viikoittain? Mitä jos liikkeet eivät sovi, aiheuttavat vanhoihin vammoihin kipua ja niitä pitäisi vaihtaa, ja asiakas toivoo muokkauksia useammin? Mitä on valmentajan tuki ja mikä on riittävä määrä? Monesti valmentajat mainostavat valmennuksiaan houkuttelevasti, mutta onko todellisuus mainospuheiden kaltainen ja mikä on vähimmäistaso mitä maksavana asiakkaana haluat 130-180 e/kk vastaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on etävalmennus, kun treenitaustaa on sen verran ettei liveä oikeastaan tarvitse.

Itselle tulee ruokavaliot/energiamäärät, treeniohjelmat ohjelmointeineen, tekniikkapalautteet videoituihin sarjoihin, muokkaus tarvittaessa viikkoraporttien perusteella ja ohjelman päivitys 3-4 kk välein vähän tilanteesta riippuen.

Itse olen ainakin tyytyväinen tuollaiseen sisältöön etänä. Miniminä pitäisin, että viesteihin ja kysymyksiin vastataan päivän kahden sisällä ja ohjelmaa muokataan ja liikkeitä vaihdetaan tarvittaessa.

Vastaan tähän ko. palvelua tarjoavana valmentajana. Mun hinta tosin on 110€/kk tällä hetkellä. Se sisältää seurantapohjaisen, täysin yksilöllisesti suunnitellun ja etenevän ohjelmoinnin sen mukaan, mitkä ne asiakkaan toiveet ja tavoitteet treenille on. Eli ohjelmointi perustuu suoraan asiakkaan tekemisiin ilman mitään valmispohjia tai algoritmeja.

Käytännössä mä teen 4 vkon pätkissä ohjelmaa eteenpäin ja asiakas laittaa mulle viikottain palautteena treenien toteutuman. Mä joko ookootan ne tai teen tarvittavia muutoksia, että homma pelais mahdollisimman hyvin. Videoita on helppo nykyään lähetellä myös ja monet hyvinkin kokeneet nostajat sanovat hyötyvänsä kommenteista.

"Ohjelma" ei siis ole pelkkä liikevalikoima, vaan kokonaisvaltainen progressiosuunnitelma, mikä myös elää koko ajan sen mukaan, miten edetään. Sitä ei siis vaihdeta automaattisesti muutaman kk:n välein tms. koska semmonen ei ole valmennuksellista ohjelmointia. Liikkeitä voi toki vaihdella ja lisäillä mukaan lyhyellä varotusajalla.

Elämäntilanne, aikataulut, vammat jne jne otetaan tietenkin huomioon alkuvaiheessa suunnittelua jo. Tarkoitus on kuitenkin saada mahdollisimman pitkään jatkuva progressio terveenä. Mä olen tehnyt tätä 33v, joten pieni tuntuma yhteistyöstä erilaisten ihmisten kanssa on olemassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom