Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä kannatti laskea kyykyssä sarjapainoja sen 10kiloa.. sain tehtyä kyykyn omasta mielestä todella hyvällä tekniikalla eikä mitään ongelmia ollut vaikka kyykkäsin ihan niin syvään kun vain pääsin. Sarjat 70kg:lla 10,10,10 ja 12 ja lauantaina vikalla sitten 14 niin ens viikolla 2,5kg lisää ja sitten taas pikkuhiljaa kohti sitä viimeksi jäätyä 80kg:ta. Positiivista oli myös se että jaksoin vääntää lopputreeninkin kunnolla kun ei ollut tällä kertaa jo heti kyykyn jälkeen kuoleman partaalla.

hyvä juttu, ei silti kannata liikaa vaivata päätä tuolla "kyykyn jälkeen ei enään mikään liike suju" -ajatuksella

Siis alaselkä on yleensä vikan sarjan jälkeen niin juntturassa ja oon iteki nii loppu et pitää istua penkillä 5min ennenkun edes pystyy ajattelemaan seuraavan liikkeen tekemistä. Joten varmaan on paljon parempi laskea painoja 10kiloa ja tehdä puhtaallaa tekniikalla kuin jatkaa samoista ja huonommalla tekniikalla ja kun alaselkä ei oikeen pysy vielä mukana. vyötä en tosiaan ole vielä kyykätssä käyttänyt kun on suositeltu täällä että kannattaa vaan tehdä ilman, mutta kannattaa se varmaan sitten ottaa mukaan.

Tuosta vyön (ja remmien ym.) käytöstä sen verran, että ihan turhaa hommaa ellei oo jotain lääkärillistä syytä tai ellei oikeesti tangos oo vähintään 2-3 kertaa omapaino rautaa. Ilman vyötä kyykätessä sä vahvistat kaikkia tukilihaksia mitä siinä liikkeessä käytetään. Vyö tuo tukea, mutta samalla eliminoi tukilihasten käyttöä, koska niitä ei enää tarvita tasapainoittamaan liikettä. Vyön käyttö ei poista ongelmaa heikosta alaselästä, vaan peittää sen. Ja tohon alaselän jumitukseen auttaa (leuanveto)tangosta roikkuminen settien välissä/jälkeen, sekä yleinen venyttely varsinkin treenipäivinä, joko treenin jälkeen ja/tai illalla.

Mä venyttelen 3krt viikossa aina noin 30-45min jonkun fillarilenkin jälkeen. Venyttelen hyvin mm. etu- sisä- ja takareidet, lonkankoukistajat, pohkeet ja pakarat. Ja sitten myös tietenkin yläkropan venytyksiä, niin että kaikki paikat tulee vedettyä läpi. Niin olen itsekin ymmärtänyt että vyön käyttö eliminoi aika tehokkaasti joitakin kyykyn ominaisuuksia, että paras olisi tulla toimeen ilman. Ja Ca$h, kyllä mun vaan piti vaivata päätä, koska se oli jo mulle sen verran raskas, että kyykyn jälkeen olisi melkeinpä voinut kotiin lähteä, kun alaselkä oli ihan turtana + että polvet taittuivat siis sisänpäin, niin yleensä tuohan jo kertoo että on liikaa rautaa vaan.

Tuosta vyön (ja remmien ym.) käytöstä sen verran, että ihan turhaa hommaa ellei oo jotain lääkärillistä syytä tai ellei oikeesti tangos oo vähintään 2-3 kertaa omapaino rautaa. Ilman vyötä kyykätessä sä vahvistat kaikkia tukilihaksia mitä siinä liikkeessä käytetään. Vyö tuo tukea, mutta samalla eliminoi tukilihasten käyttöä, koska niitä ei enää tarvita tasapainoittamaan liikettä. Vyön käyttö ei poista ongelmaa heikosta alaselästä, vaan peittää sen. Ja tohon alaselän jumitukseen auttaa (leuanveto)tangosta roikkuminen settien välissä/jälkeen, sekä yleinen venyttely varsinkin treenipäivinä, joko treenin jälkeen ja/tai illalla.

Vyötä käyttämällä voit kuitenkin parantaa ryhtiä kyykyssä ja muutenkin alaselän kuntoa kun kuormaa ei kohdistu niin paljo vyön ansiosta. Mielummin kova kyykky vyön kanssa kuin kevyt kyykky ilman vyötä.

Vyötä käyttämällä voit kuitenkin parantaa ryhtiä kyykyssä ja muutenkin alaselän kuntoa kun kuormaa ei kohdistu niin paljo vyön ansiosta.

Ei vyö sitä kuormaa vähennä, vain helpottaa oikein käytettynä keskivartalon lihasten aktivointia ja "paineiden" ottamista. Ja millä kumman logiikalla se vähempi kuorma muka parantaisi alaselän kuntoa?

Saahan sitä vyötä käyttää jos siltä tuntuu, ei se mitään haittaakaan, mutta oikea apu ongelmaan eli liian heikkoon selkään löytyy vain sen selän vahvistamisesta, esim. julle on siihen ihan omiaan.

Ei vyö sitä kuormaa vähennä, vain helpottaa oikein käytettynä keskivartalon lihasten aktivointia ja "paineiden" ottamista. Ja millä kumman logiikalla se vähempi kuorma muka parantaisi alaselän kuntoa?

Saahan sitä vyötä käyttää jos siltä tuntuu, ei se mitään haittaakaan, mutta oikea apu ongelmaan eli liian heikkoon selkään löytyy vain sen selän vahvistamisesta, esim. julle on siihen ihan omiaan.

vähempi kuorma = pienempi paine selkänikamille

edit: kuten varmaan tiedät että suuri kohdistuva paine väärälle alueelle voi tehdä melkosia tuhoja. Tarkoitushan tässä oli selventää sitä, miksi käyttää vyötä; kuten itsekkin mainitsit "helpottaa oikein käytettynä keskivartalon lihasten aktivointia ja "paineiden" ottamista". sori OT

Keskivartalon lihasten kunnolla ja selän asennolla nostossa on paljon oleellisempi merkitys. Usein tuntuu, että tällaiset pikkujutut yritetään kylmästi ohittaa vyö-nimisen taikakalun avulla.

Kuinka monta kertaa tätä voi tehdä viikossa ettei tule liika tehtyä? Olen ajatellut tehdä joka toinen päivä, onko se jo liikaa kun on kuitenkin raskaita liikkeitä?

Kokeilemallahan se selviää.
Mitä on kuitenkin muiden juttuja tullut luettua, niin kyllä toi 3 kertaa viikkoon on monella ollut aivan riittävästi.

Kuinka monta kertaa tätä voi tehdä viikossa ettei tule liika tehtyä? Olen ajatellut tehdä joka toinen päivä, onko se jo liikaa kun on kuitenkin raskaita liikkeitä?

Niin jos tekee joka toinen päivä tulee siinä 7 treeniä 2 viikossa. Itse tein juuri noin tuossa viime talvena ja ihan hyvin toimi. Pitää vaan muistaa venytellä välipäivinä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oon ny viikon tehny 4-jakoista G6 jälkeen ja täytyy sanoa että kroppa ei (tietenkään) ole vielä tottunut uuteen ohjelmaan. Tuli vaan mieleen että jos mulla ois hinku palata takas kuusikon pariin, niin kauan tota pystyis hinkkaamaan? Eli voiko 1-jakosilla vedellä ympäri vuoden, pitääkö muutella liikkeitä ja sarjapituuksia välillä tms.? Oisko joku 2-jakonen ollu parempi vaihtoehto 4-jakosen sijaan, kun siirrytään 1-jakosista muihin?

Ihan hyvät treenit oli taas, mutta niskan takaa punnerrus alkaa nyt vuorostaan tökkimään kun muut kulkee ihan hyvin. Eli sarjat meni torstaina 10,10,10 ja 12 ja tänään meni just ja just 10,10,10 ja 11. Mitä siis kannattaisi tehdä seuraavalla kerralla?

Niskantakaapunnerrusta? En yhden kerran perusteella lähtis mitään säätämään, varsinkaan kun meni hyvin. Tossakin sen verran toistoja et mua hotsittais lisäkilotkin jo, vaikka meniskin sarjat vaikka 10-10-8-7 tai miten sit meniskään. Tuulta päin vaan! :D

Jooh, elikkä olis kysys leuanvedosta. Vedetäänkö leuat myötä- vai vastaotteella ja kuinka kauan taukoa pitäisi pitää suoritusten välissä?

Jooh, elikkä olis kysys leuanvedosta. Vedetäänkö leuat myötä- vai vastaotteella ja kuinka kauan taukoa pitäisi pitää suoritusten välissä?

myötäotteella ja tauoista pitäisi olla puhetta jo ensimmäisessä viestissä. pienellä tutkiskelulla vastaukset löytyy kysymättäkin.

Niskantakaapunnerrusta? En yhden kerran perusteella lähtis mitään säätämään, varsinkaan kun meni hyvin. Tossakin sen verran toistoja et mua hotsittais lisäkilotkin jo, vaikka meniskin sarjat vaikka 10-10-8-7 tai miten sit meniskään. Tuulta päin vaan! :D

Nii oon miettiny samaa et lisäis rautaa ja jättäis noita sarjoja vajaaks ettei vetäis failureen ja siitä sitte progressiota sarjoihin pikkuhiljaa, mutta koitan nyt vielä ens treenin samoilla painoilla.

Ihan hyvät treenit oli taas, mutta niskan takaa punnerrus alkaa nyt vuorostaan tökkimään kun muut kulkee ihan hyvin. Eli sarjat meni torstaina 10,10,10 ja 12 ja tänään meni just ja just 10,10,10 ja 11. Mitä siis kannattaisi tehdä seuraavalla kerralla?

No ei nyt yhden toiston ero meinaa yhtään mitään. Itelläni voi heitellä penkissä hyvän ja huonon päivän välillä sarjapainot jopa 7,5kg :D

Nii ja mitä tekisit seuraavalla kerralla, tee samalla painolla vaan ja varmaankin sen jälkeen voi jo lisätä painoa.

en tiedä josko joku jo o kysynykki mutta mites prkl kun mulla kaikki muut liikkeet/sarjapainot noussu MUTTA penkki ei nouse sitte milläään... eli millä saisin korjattua asiaa? jollain apuliikkeellä vaiko vaan jatkamalla vanhoilla maksimeilla ja väkisin liruuttaa kilo kaks aina lissee?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom