Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
^Näin oonkin tehnyt jo aikasemmin ja kun 57,5kg:lla meni 14 toistoa, niin laitoin 60kg:a tankoon ja nyt sitten näin, mutta koitan nyt kässäreillä pari viikkoa.

Kuulostaa melkein, että osunut vain huono päivä. Tuossakin ku penkataa 3x/vk niin sitten kun taas penkkaat ja tuntuu vikassa sarjassa raskaalta niin jätä tilaa siihen sarjaan. Tossa edellisessä tapauksessa olisit voinut nostaa 10,10,8 ja ensi kerralla sen 10,10,9 ja sit ne kympit täyteen. Tuollakin tavalla saisit jos sarjapainoihin 2,5kg lisää viikossa ja se on jo todella kova tahti.

Eli sun mielestä mun kannattais jatkaa normipenaa? Ajattelin vaan kun oon kerran jo tän ohjelman aikana tyssännyt tuohon 60kg:hen ja jouduin laskemaan sarjapainoja ja nyt ollaan taas 60kg:ssa ja viime tiistaina sain sillä täydet kympit ja nyt eilen vikan sarjan viimeinen toisto ei sitten noussut..

Eli sun mielestä mun kannattais jatkaa normipenaa? Ajattelin vaan kun oon kerran jo tän ohjelman aikana tyssännyt tuohon 60kg:hen ja jouduin laskemaan sarjapainoja ja nyt ollaan taas 60kg:ssa ja viime tiistaina sain sillä täydet kympit ja nyt eilen vikan sarjan viimeinen toisto ei sitten noussut..

Voit toki tehdä myös niillä kässäreillä. Lähinnä tuo pätee joka liikkeeseen. Jos kolme kertaa viikossa runtataan kroppaa läpi niin sitä failurea tulisi vältellä. Jos eka tulee ne kympit ja sit lähetää hakee isompaa ja osuu huono päivä niin sitten nostaa vain siinä vikassa sen kasin esimerkiksi. Seuraavassa treenissä sit kokeilee parantaa.

Aivan, en ole tullut ajatelleeksi tuota että vikan sarjan voi jättää vajaaksi ja seuraavalla kerralla yrittää taas parantaa sitä sarjaa yhellä tai kahdella toistolla, mutta siirryn kässäreihin nyt hetkeksi ihan vaihtelunkin vuoksi ja yritän niissä nostaa sarjapainoja ja sitten siirryn taas normipenkkiin ja katsotaan mitä tapahtuu..

En tiiä onko jo puhetta ollu mutta laitetaan uudestaan eli tosta niskantakaa punneruksesta. Katsoin Rippetoen videoo youtubesta, jossa hän mainitsee pystypunneruksen yhteydessä, että älkää tehkö niskantakaa punnerrusta koska ihminen ei ole suunniteltu tekemään niin. (varmaan tarkoitti niveliä)

En tiiä onko jo puhetta ollu mutta laitetaan uudestaan eli tosta niskantakaa punneruksesta. Katsoin Rippetoen videoo youtubesta, jossa hän mainitsee pystypunneruksen yhteydessä, että älkää tehkö niskantakaa punnerrusta koska ihminen ei ole suunniteltu tekemään niin. (varmaan tarkoitti niveliä)

tuostakin asiasta voi toki olla montaa mieltä. En itse usko että Arskalla olisi sitä tässä ohjelmassa ollut jos se todella ois niin vaarallinen liike. Huomiona vielä se että harvalla kuitenkaan painot tässä liikkeessä liikkuu A:n lukemissa.

Toisille kys. liike on vaarallinen olkapäille ja toisille ei.

Jos tuntuu kivuliaalta, niin sitten ei varmaan kannata tehdä tai sitten ei laske tangon kuin korvien kohtaan.. itse lasken korvanipukoiden kohalle ja ei mitään haittaa ole ollut ja tuntuma ainakin on hyvin lihaksessa.

Mulla tuo kipu nivusissa on sen verran paha, että teen kyykyn sijasta prässiä ainakin jonkun aikaa. Ja sitten uudestaan kyykkyä kunnon tekniikalla.
Mulla oli kyykyssä 50kg, niin paljonkohan olisi hyvä paino prässiin?
Prässinä davidin sellainen 45asteen, ja missä asennossa sen ylälevyn kuuluisi olla? Mihin se vaikuttaa?

Oletko lämmitellyt kunnolla ennen noita kyykkyjä? Saatika venytellyt jälkikäteen?

Prässejä on niin paljon erilaisia, että tuohon on mahoton kenenkään vastata. Jossain voi jo kelkka painaa toistasataa kiloa. Kokeilemalla se selviää parhaiten.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/LV45LegPress.html ja siitä prässin vaikutusalueet.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tänään vedin koulussa ekaa kertaa protskudrinkkiä ja pähkinää. Ajattelin jotain kuukauden rupeamaa ja jos näyttää et paino nousee niin fuck yeah. /,,/ Eiköhän se tästä.

E: Kemian opettaja katto ihmeissään kun täytin sheikkerin :D "massakausi" selitin vaan. Tarjos että "mä voin myydä sulle vähän jos tarvit" ja taputteli mahaansa.

Oletko lämmitellyt kunnolla ennen noita kyykkyjä? Saatika venytellyt jälkikäteen?

Prässejä on niin paljon erilaisia, että tuohon on mahoton kenenkään vastata. Jossain voi jo kelkka painaa toistasataa kiloa. Kokeilemalla se selviää parhaiten.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/LV45LegPress.html ja siitä prässin vaikutusalueet.

Voi olla että lämmittely jäänyt liian vähälle ja venyttely onkin jäänyt olemattomaksi. Mutta huomasin myös kun katsoin tekniikkaa kunnolla täältä että olen tehnyt väärin.
Nyt on sen verran kipeät että annan levätä vähän aikaa.

Tänään kokeilin prässiä ekaa kertaa, ja painoja oli 60kg+kelkka, ja ei se mitenkään älyttömän kevyeltä tuntunut, vaikka menikin vikalla 14 toistoa, eli lisää ensi kerralla. Tuntuu vaan niin pieneltä tuo paino, kun lukee mitä porukkaa nostaa prässistä:wtf:

Kuten sanottu noissa prässeissä on niin paljon eroja ettei painoista voi päätellä oikein mitään. Itsekin olen tehnyt vakiosalini prässillä sarjaa noin 350 kilolla ja toisella salilla laitoin reilut sata kiloa lämppäpainoksi ja hyvä etten siinä kylmiltään jäänyt kelkan alle.

Jorie: Siis sulla kipeytyy nivuset kyykätessä? Pitäskö käydä sitten lekurilla tarkistaa ei tiedä vaikka olis nivustyrä tai joku ja se kuulemma on kivulias ja tuossa kyykyssä se saattaa nimenomaan sattua.

Jorie: Siis sulla kipeytyy nivuset kyykätessä? Pitäskö käydä sitten lekurilla tarkistaa ei tiedä vaikka olis nivustyrä tai joku ja se kuulemma on kivulias ja tuossa kyykyssä se saattaa nimenomaan sattua.

Kyllä kipeytyy, mutta ne ei muuten ole kovin häiritsevän kipeät, vain kyykätessä, ja epäilen että se johtuu väärästä tekniikasta, ja liian vähästa lämmittelystä. Katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy ja toimitaan sen mukaan.

Mikähän tässä on syynä että penkkiä tehdään kolme sarjaa kun esim. niskantakaapunnerrusta neljä? Leuat nyt on eri asia kun joka sarja vedetään loppuun.

Ja ihmettelen vähän millasta reeniä osa porukasta on tehny ku sanoo että tää on ihan älyttömän raskas ohjelma, ei jaksa tehdä mitään enää reenin päätteeks. Raskaampaa oli ainakin omalla kohalla pitkän sarjan (~15 toiston) jalka- tai selkäreenit omalla ohjelmalla mikä kesti ajallisesti aika saman verran. Ja tässähän ei liikkeissä ensimmäiset sarjat oo kovin hapottavia. En väitä etteikö raskas olis mutta puheiden perusteella luulin raskaammaks, aika kivalta ohjelmalta tuntuu kyllä. Mut kyllä nyt tuntuu joka osa-alueella että on eilen reenattu ensimmäisen kerran arska!

Morjens! Pari juttuu jäi vähän epäselväksi eli vedetäänkö leuat vasta- vai myötäotteella ja käytetäänkö sarjoissa samaa painoa alusta loppuun?

Mikähän tässä on syynä että penkkiä tehdään kolme sarjaa kun esim. niskantakaapunnerrusta neljä? Leuat nyt on eri asia kun joka sarja vedetään loppuun.

Ja ihmettelen vähän millasta reeniä osa porukasta on tehny ku sanoo että tää on ihan älyttömän raskas ohjelma, ei jaksa tehdä mitään enää reenin päätteeks. Raskaampaa oli ainakin omalla kohalla pitkän sarjan (~15 toiston) jalka- tai selkäreenit omalla ohjelmalla mikä kesti ajallisesti aika saman verran. Ja tässähän ei liikkeissä ensimmäiset sarjat oo kovin hapottavia. En väitä etteikö raskas olis mutta puheiden perusteella luulin raskaammaks, aika kivalta ohjelmalta tuntuu kyllä. Mut kyllä nyt tuntuu joka osa-alueella että on eilen reenattu ensimmäisen kerran arska!

Jos sulla on yksi treeni tätä ohjelmaa takana niin ei ole paljon varaa arvioida ohjelman rasittavuutta. Se vaikeus tulee siinä, että treenataan kaikki lihasryhmät 3xviikkoon ja pidemmän päälle palautuminen ainakin osalla tuottaa vaikeuksia, sen lisäksi pitäisi treenien olla nousujohteisia. Itse ainakin joudun välipäivät ottamaan melko iisisti ja syömään kuin hevonen, että homma kulkee seuraavana treenipäivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom