RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaas kokeneemmat mitä hyötyä on lattia penkistä normaalii penkkiin? vahvistaako se ojentajia? :offtopic:
Vaikuttaa kuulemma rinnalta lähtöön.
Mä olen kyllä ymmärtänyt, että se vaikuttaisi nimenomaan siihen loppuojennukseen. Eihän lattiapenkissä pääse tankoa edes rinnalle asti laskemaan joten en ymmärrä miten se voisi rinnalta lähtöä parantaa.
 
koitappa joskus tehdä lattiapenkki niin että pysäytät kunnolla alhaalla ni huomaa varmasti, että auttaa rinnalta lähtöön ja hyvä liike onkin, kun lisää vielä ketjua
 
Kertokaas kokeneemmat mitä hyötyä on lattia penkistä normaalii penkkiin? vahvistaako se ojentajia? :offtopic:

Varmaan suurin hyöty tulee reenirasituksen vaihtelun muodossa, normipenkissä kun ei ole samanlaista mahdollisuutta "lepuuttaa" tankoa. Itse hakisin lattiapenkin hinkkaamisella lisää potkua normipenkin liikeradan puolivälin paikkeille. Minään varsinaisena ojentajaliikkeenä en lattiapenkkiä pitäisi, vaikka työtä ne yhtälailla siinä tekevätkin.
 
Jos rinnaltalähtö on ongelma, niin silloin vain on tangossa liikaa rautaa :) Tähän toki on olemassa monia ratkaisuja, joista lattiapenkki on yksi.
 
Lattiapenkki ei auta rinnaltalähtöön, se on ojentajaliike rajoitetulla liikeradalla.
Luuleeko joku että kyykyn pohjasta lähtöön auttaa loppuojennuksen tekeminen pinnoista?
Selkään ja mahdollisesti olkapäihin ruutia vaan.. Tietenkään ojentajien osuutta ei voi väheksyä millään tavalla, mut sen pitäis olla itsestäänselvää.
 
Ota nyt sitte selvää kuka on oikeassa? :D Kun otan penkkiä mulla on sellanen vika että suuremmatkin romut sais liikkeelle mutta tanko ei nouse kuin 10cm rinnasta ja sitten tulee sellanen vaikea kohta josta ei meinaa saada tankoa ylös. Onko muilla kokemuksia? ja liikkeitä mitkä auttasi ettei tanko hidastu kesken noston? Veli neuvoi että "lankkupenkki" auttais, koska mulla on ojentajat jäljessä rintalihaksia? :)
 
Kaatuuko tanko naamaa kohti? Tippuuko suoraan samaa reittiä ku meni? Aukeeko kyynerpäät sivuille heti ku tanko stoppaa?

Jos ojentajat on heikot ni lankkupenkki on yks hyvä liike. Rinnan merkitystä ei kannata korostaa liikaa. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan se lähellekkään tärkein "penkkilihas"
 
Kyllä kai mulla rinta on tärkein/ vähintäänkin toiseksi tärkein lihas ku raw penkkiä teen. Riski rinta mahollistaa terävän lähön rinnasta joka helpottaa ojentajien hommaa kun tanko on terävästi liikkeellä heti alusta asti.

Pää liian jumissa että osaisin selittää nyt oikein termein mitä tarkotan, mutta sinne päin kuitenkin.
 
Kyllä se vahva rinta on tosi kätevä olla! itsellä sitä ei ole ja sen huomaa kun vertaa raw penkkiä ja raw lankkua, heti kun pääsee ns rinnaltalähdön kuolleen kohdan yli niin tulee monia kymmeniä kiloja nostoon.
 
On rinta tärkeä, yleensä vaan elää vahvasti harhaluulo että se on tärkein lihas penkatessa.
Mutta jos penkataan kaarella selän päälle ja kyynerpäät kyljissä ni se ei ole siellä kärkipäässä..
Scott Mendelssonin lista tärkeimmistä lihaksista: 1.ojentajat 2.selkä 3.olkapäät 4.rinta
 
tohon lattiapenkkikysymykseen vastaisin. lattiapenkki on erittäin hyvä liike juuri rinnaltalähdön parantamiseen kunhan muistaa päästää jännityksen alhaalla. jos jännitystä ei päästetä niin tuo taitaa mennä ojentajaliikkeiden puolelle...
 
Vai olisiko kyse siitä että se on niin hyvä ojentajaliike että auttaa koko punnerrukseen jos ojentajat on heikot? Sama kun kirjotin kyykystä, niin ei esim. pukeilta veto auta lattiasta irrotukseenkaan.
Toki jos koko liikerata on heikko niin kaikki mikä tuo voimaa auttaa.
 
joo mutta kun tanko on lattiapunnerruksessa ihan alhaalla (kyynärpäät maassa) ja tässä vaiheessa päästää paineet käsistä ja rinnasta niin tangon uudelleen liikkeelle saamiseksi tarvitaan voimaa juuri rinnasta koska tango lähtee ns. kuolleesta tilasta
 
Kyllä kai mulla rinta on tärkein/ vähintäänkin toiseksi tärkein lihas ku raw penkkiä teen. Riski rinta mahollistaa terävän lähön rinnasta joka helpottaa ojentajien hommaa kun tanko on terävästi liikkeellä heti alusta asti.

Pää liian jumissa että osaisin selittää nyt oikein termein mitä tarkotan, mutta sinne päin kuitenkin.

Samoilla linjoilla ollaan, nopeus on voimaa. Se ei kuitenkaan poissulje lankku- tai lattiapenkkiä hyödyllisten liikkeiden valikoimasta. Itsellä vaan tuppaa helposti unohtumaan, että vajaiden liikeratojen ja ylisuurien painojen on tarkoitus antaa vain lisä-ärsykettä normaalireeniin, eikä olla varsinainen pääasia.

EDIT: Niinno, voishan sitä varmaan kokeilla lattiapenaa, jos tulee joskus ongelmia rinnaltalähdön kanssa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut turvautua.
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom