RAW-penkki

Kiitos infosta ! :)
Mistä nuo Pietarsaaren tulokset löytää, kun en löytänyt mitään..Olisi silti kiva katsoa vähän paljo ne on nostanu..
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/552532.asp
Tommosen vaan löysin..

Lähin seura oli n. 60km pääs täältä. :|

Edit. Sanoisin että tuo 3-4kg lähtee musta kohtuu helposti, nimittäin vähän pömppö maha, jättää karkit pois niin varmaan siinä ^^


Joo ei mullakaan kotikunnasta löytynyt seuraa valitettavasti. Kyllä Pietarsaaren kisan tuloksetkin löytyy ihan liiton pääsivulta. Ei tainnut tuon enempää tossa kisassa vaan olla osanottajia...

Nuorten sm kisan tuloksia voi toki katella tuolta pääsivulta olevasta kohdasta:
07.03.2009, Riihimäki, nuorten voimanosto

Voi sitä tietty diettailla jos ehdoin tahdoin haluaa mut ei siitä tulokset ainakaan parane. 56 kilosiin ei ehkä löydy edes muita kilpailijoita.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkseni (lähteenä keskustelut aiheeseen erittäin syvällisesti perehtyneiden henkilöiden kanssa) rintalihaksen tai muidenkaan lihasten repeäminen ja varsinkin "katkeaminen" on ERITTÄIN paljon harvinaisempaa naturaaleilla kuin varsinkin anabolisia lisäapuja käyttäneillä. Eli näpit irti horkasta, niin lihakset eivät katkeile :)

Puolustus/palopuheita odotellessa....

Tuli mieleen raw penkkimaxin kokeilusta että repeääkö lihas helpommin nopealla nostolla vai rauhallisemmalla vauhdilla nostettessa, jos paino on sama? Itellä tuntuu että 5cm rinnasta alkaa tuntumaan vaikutus eniten rinnassa, ja siitä eteenpäin ojentajissa. Eli jos se menee vauhdilla ton välivaiheen ohi, onko riski pienempi, vai onko se räjähtävä lihaksien jännitys vielä riskialttiimpaa? :rolleyes:

Tavoitteenahan ois kasvattaa voimia niin että lihakset kestäis omia voimiaan ja nostaa niin että ei ole isoa vaaraa loukkaantua:kippis1: Nää kenellä on lihas revähtänyt tai revennyt irti tietää varmaan mikä on mennyt vikaan ja mikä pienentää rasitusta rintalihaksille:D

Eli onko jotain vinkkejä?
 
No horkan käyttö ei ole ongelma, varaakaan niihin ei olis, ja ei kannata edes käyttää jos tulokset on noussu 20kg 4kuukaudessa:whip:

Nostojen jälkeen on joskus ollut vaan oikean puolen rinta ihan erituntunen kuin vasen, vähänkun oikea olis ottanu kaiken työn ja vasen työnnelly kevyesti menemään. Myös toi vasen rintalihas on vähän isompi ja hiukan erimuotoinen. Ja oikeanpuoleisessa näkyy että olis jotain pientä muhkuraista ihon alla yhdessä kohtaa kun vetää ihoa tiukalle, vähänkun raskausarpia:rolleyes:

Eli siitähän tää tuli mieleen. Oon tosi hidas nostaja, ja monella jää painot samalla vauhdilla jo rinnalle, jolla mä työnnän menemään vielä 4toistoa:D Mietin tota juuri nostovauhdissa että pitäisköhän alkaa vähän kevyempiä sarjoja tekemään. Lämmittelyt on riittävät ja venyttelen kevyesti aina sarjojen välissä. Ja nykyään oon alkanut venyttelemään rintalihaksia muulloinkin.

E: offtopiciksihan tää vähän meni mutta nyt loppu tosta jauhaminen mun osalta :)
 
No horkan käyttö ei ole ongelma, varaakaan niihin ei olis, ja ei kannata edes käyttää jos tulokset on noussu 20kg 4kuukaudessa:whip:

Nostojen jälkeen on joskus ollut vaan oikean puolen rinta ihan erituntunen kuin vasen, vähänkun oikea olis ottanu kaiken työn ja vasen työnnelly kevyesti menemään. Myös toi vasen rintalihas on vähän isompi ja hiukan erimuotoinen. Ja oikeanpuoleisessa näkyy että olis jotain pientä muhkuraista ihon alla yhdessä kohtaa kun vetää ihoa tiukalle, vähänkun raskausarpia:rolleyes:

Eli siitähän tää tuli mieleen. Oon tosi hidas nostaja, ja monella jää painot samalla vauhdilla jo rinnalle, jolla mä työnnän menemään vielä 4toistoa:D Mietin tota juuri nostovauhdissa että pitäisköhän alkaa vähän kevyempiä sarjoja tekemään. Lämmittelyt on riittävät ja venyttelen kevyesti aina sarjojen välissä. Ja nykyään oon alkanut venyttelemään rintalihaksia muulloinkin.

E: offtopiciksihan tää vähän meni mutta nyt loppu tosta jauhaminen mun osalta :)

Tuoghon rintalihasten erituntoisuuteen vaikuttaa ainakin itsellä selkälihasten liikkuvuus...eli esmes jos vasenta lapaa ei saa vedettyä yhtälailla kuin oikeaa,niin vasen olkapää jää tavallaan ylemmäs punnertaessa...näin myöskin sitten vasen puoli ottaa enemmän osumaa treenissä.

Eli lapojen/yläselän liikkuvuutta yleensäkin kannattaa tarkkailla. Molemmat lavat tulisi siis olla vedettynä ns.yhteen punnerrusta aloittaessa. Niinku varmaan tiesitkin?

Nopeusvoimatreeni auttaa jonkun verran tuohon "hitauteen". Kato vaikka JTO:n juttuja foorumilta, niin saat niihin selkoa.
 
Nostojen jälkeen on joskus ollut vaan oikean puolen rinta ihan erituntunen kuin vasen, vähänkun oikea olis ottanu kaiken työn ja vasen työnnelly kevyesti menemään. Myös toi vasen rintalihas on vähän isompi ja hiukan erimuotoinen. Ja oikeanpuoleisessa näkyy että olis jotain pientä muhkuraista ihon alla yhdessä kohtaa kun vetää ihoa tiukalle, vähänkun raskausarpia

Komppaan tässä hunter killeriä, eli selkäpuoli saattaa hyvinkin olla ongelman alku ja juuri. Myös hauiksen vammat, esim. raskaissa leuanvedoissa venähtänyt hauis (yksinkertaistetusti), voivat aiheuttaa kuvailemiasi ongelmia punnerruksiin.
 
Pitäiskö treeneissä nostaa pysäytyksellä vai ilman?

Tuskinpa tuolla niin hirveesti on väliä kummalla nostat. Pysäytyksillä varmaan harvemmat tekee ihan normi treenissä, ellei käy kisoissa. Ite teen pysäytyksiä silloin tällöin ehkä kerran viikossa pari kertaa, kun tekee mieli tehdä.
 
Raakaa voimaa

Moro! Minua harmittaa kun tuota RAW punnerrusta ei saada omaksiyksiköksi. Tarkoitan Dopingtestauksen piiriin. Voi tietysti olla että yritetty on mutta sopimuksia ei synny. Sotilaspenkkipunnerrus saatiin testauksen piiriin 1.4.2009 ja on nyt saman testausjärjestelmän alla kuin Voimanostoliitto ja painonnostoliitto eli suomen antidopingtoimikunnan testauksen alla. Suosio sotilaspenkissä on noussut ja tullut paljon nostajia mukaan myös ipf puolelta kokeilemaan ilman paitaa. Pidän hyvänä että nostajat ovat vapaamielisiä ja kokeilevat paitaa sekä ilmanpaitaa. Meillä Lohjalla oli Sotilaspenkkipunnerruksen maksimimestaruus 2009 23.5. ja nostajiakin oli 50 kpl.
yleisöä oli paikalla noin 200 henkilöä. Minun mielestäni todella paljon. Kyllä tuo testaus järjestelmä toimii hienosti myös sotilaspenkissä esim. huomasin Lopella Joukkue SM toisto sotilaspenkissä että 7 kaveria vietiin testiin . Parhaita nostajia testattiin ja kaikilla oli negatiivinen. Sotilaspenkin arvostus on noussut tuon testauksen kautta. Toivoisin että RAW tulisi myös joskus testauksen alle niin arvostus RAW kisoja kohtaan olisi parempi.
Toivottavasti >Freddi Smulter nähdään joskus nostamassa sotilas maksimikisoissa ja paukuttavan uudet SE Raudat. Sillä Sotilaspenkissä kaikki Vanhat ennätykset ovat mitätöity ja uudet SE tulokset ovat tulleet voimaan 1.4.2009 alkaen. Onhan Freddy kuitenkin kovin raakanostaja suomessa ja nostaa myös ipf testauksenalla. Arvostan Freddyä kun hän on testauksenalainen nostaja ja puhdasnostaja. Onnea Smulter MM- mitallista 2009.
 
kiitoksia.
Tulen heti nostamaan sotilaspenkkiä kun vain sallitaan rannesiteitä. En tiedä jos saisin edes 220kg ilman niitä. Niiden kans ehkä 240-250kg
 
Moro! Minua harmittaa kun tuota RAW punnerrusta ei saada omaksiyksiköksi. Tarkoitan Dopingtestauksen piiriin. Voi tietysti olla että yritetty on mutta sopimuksia ei synny. Sotilaspenkkipunnerrus saatiin testauksen piiriin 1.4.2009 ja on nyt saman testausjärjestelmän alla kuin Voimanostoliitto ja painonnostoliitto eli suomen antidopingtoimikunnan testauksen alla. Suosio sotilaspenkissä on noussut ja tullut paljon nostajia mukaan myös ipf puolelta kokeilemaan ilman paitaa. Pidän hyvänä että nostajat ovat vapaamielisiä ja kokeilevat paitaa sekä ilmanpaitaa. Meillä Lohjalla oli Sotilaspenkkipunnerruksen maksimimestaruus 2009 23.5. ja nostajiakin oli 50 kpl.
yleisöä oli paikalla noin 200 henkilöä. Minun mielestäni todella paljon. Kyllä tuo testaus järjestelmä toimii hienosti myös sotilaspenkissä esim. huomasin Lopella Joukkue SM toisto sotilaspenkissä että 7 kaveria vietiin testiin . Parhaita nostajia testattiin ja kaikilla oli negatiivinen. Sotilaspenkin arvostus on noussut tuon testauksen kautta. Toivoisin että RAW tulisi myös joskus testauksen alle niin arvostus RAW kisoja kohtaan olisi parempi.
Toivottavasti >Freddi Smulter nähdään joskus nostamassa sotilas maksimikisoissa ja paukuttavan uudet SE Raudat. Sillä Sotilaspenkissä kaikki Vanhat ennätykset ovat mitätöity ja uudet SE tulokset ovat tulleet voimaan 1.4.2009 alkaen. Onhan Freddy kuitenkin kovin raakanostaja suomessa ja nostaa myös ipf testauksenalla. Arvostan Freddyä kun hän on testauksenalainen nostaja ja puhdasnostaja. Onnea Smulter MM- mitallista 2009.

Mua kiinnostaa tuo maksimisotilaspenkki. Oma seura järjestää elokuussa keski-suomen avoimet mestaruuskilpailut, voi olla että käyn siellä tekemässä tuloksen ja sitten sm-kisoista mitalit pois kuleksimasta. Myös toi antidoping-sopimus on erittäin hyvä juttu. Uskon että freddin kanssa saatais hyvä kilpailu aikaan, koska itellä kans tommonen 240-250kg vois olla aika realistinen. Tosin ite toivoisin kans että rannesiteet sallittais.

Ilmotahan freddi treenipäivyrissäs jos meinaat lähteä tota sotilaspenkkiä koittamaan niin lupaan tulla sit itekkin mukaan. Kun noissa paitakisoissa tulee joka kerta takkiin :curs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom