RAW-penkki

Ja sen verran vielä että ota tommi joskus videolle salilla esim joku pitkä sarja isolla raudalla ! olis varsin mukava nähdä, missä päin muuten treenailet?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tuli treenattua pari vuotta samalla salilla Tommin kanssa ja kyllä sitä loksahti leuka lattiaan kerran jos toisenkin miehen treenejä seuratessa. Treenit eivät tosiaankaan olleet mitään huutamista ja repimistä hirveällä raivolla vaan mies oli hiljaa ja isot raudat liikkuivat kuin itsestään. Todellinen lahjakkuus! Tsemppiä tuleviin koitoksiin. :worship:
 
niin no en nyt ihan vähäiseksi tuota reenaamista sanoisi jos tasapenkissä totaali kilot huitelee lähes 11000kilossa ja 5000kg kieppeillä vinopenkin osalta per reeni. hurjat voimat!!!!


bullet, oletko ikinä kokeillut tehdä lyhyitä sarjoja ja jos olet niin oletko kokenut hyötyväsi niistä mitenkään tulosnousun kannalta?
 
Itse huomasin kyllä,että kyllä sitä voimaa tarttuu niillä pitkilläkin sarjoilla. ensimmäistä kertaa tein pitkiä sarjoja,kun koitin penkki kuntoa nyt viimeksi nostaa. itse asiassa,jos multa nyt kysyttäis kannattaako voimaa tehdä lyhyillä vai pitkillä puristavilla sarjoilla,niin vastaisin kyllä pitkillä.
aikamoisia on nuo tommin painot kyllä. ranskalaisessa on nähtävästi suht samat painot ollu itelläkin joskus..

Tuosta penkkiin panostamisesta, uskoisin,että tommi treenaa penkin ihan samalla innolla,kun esim kyykynkin,eli treenaa varmasti kovaa kaikkia liikkeitä,mutta ei ota apuliikkeiksi,sellaisia penkkiä tukevia liikkeitä,tai treenaa penkkiä kahdesti viikossa,jolloin kakkos treeni olisi jokin penkin variaatio.

Uskon,että tekniikan opettelemisella,penkkiä tukevilla apuliikkeillä ja kaksi penkkiin liittyvällä treenillä viikossa tommin penkki olisi jotain ihan muuta. sarjojen pituudesta en sano mitään,koska kaikki me ihmiset olemme yksilöitä,joten tommille nuo piitkät sarjat saattava toimia voiman hankinnassa jopa paremmin,kuin lyhyet sarjat, onhan mullekkin sanottu monesti päin naamaa,että mun treeneillä ei voi kehittyä mihinkään suuntaan.

Tommille nyt vaan malttia noiden rautojen kanssa, en suosittele harjoituksissa menemään maximeihin.. kisat on sitä varten:rolleyes:
Terveisin Allan Jokinen
 
Itsellä on toiminut sellainen systeemi, ei varmaankaan kuulosta järkevältä tai mitn yleensäkää mutta kun treenasin raw kisoihin niin saatoin ottaa esimerkiksi 3x1x150kg ja sitte lopuksi 2 pitkää sarjaa , treenipäivyristä suoraan otettuna 3x1x150kg ja siihen perään 6x130 ja 8x120. Toiminut mulla noinkin.
 
Ja nyt tulee listaa "mulla toimii sillatte, että ..." :lol2:


Olisi kyllä tosi kiva saada lisää videomateriaalia Tommin treeneistä, hienoa kun iso rauta liikkuu ikuisuudelta tuntuvan sarjan verran :)
 
Ja nyt tulee listaa "mulla toimii sillatte, että ..." :lol2:
mukavahan tuo on lukea millaiset setit kovilla raakamiehillä toimii. tästä saa jo kuvaa ettei ne pitkät setit mitenkään tavattomia ole, melkein päinvastoin.
 
mukavahan tuo on lukea millaiset setit kovilla raakamiehillä toimii. tästä saa jo kuvaa ettei ne pitkät setit mitenkään tavattomia ole, melkein päinvastoin.
no niin nyt neutris,:rock: vaihdat pitkiin sarjoihin,niin johan,se 200kg nousee vähän ajan kuluttua helposti
 
no niin nyt neutris,:rock: vaihdat pitkiin sarjoihin,niin johan,se 200kg nousee vähän ajan kuluttua helposti
onneksi ei tuon eteen tarvi mitään muuttaa :D



mutta joo takas aiheeseen eli oikeasti teihin koviin punnertajiin jotka kisoissa teette tulokset:rock:
 
no kyllähän ne pidemmät sarjatkin voimaa tuo, ei kai sitä kukaan oo kieltänyt. se mekanismi vaan on eri. lyhyet sarjat kehittää hermoston työkykyä ja pidemmät bodailut lisää pattien poikkipinta-alaa. kumpikin tuo voimaa. eka yleensä ilman oman painon nousua ja jälkimmäinen massan kautta.

yleensäkään ei hermostollista treeniä kannata ruveta tekemään, ellei ole alla myöskin tota semibodailua. tän virheen tekee moni aloittelija, eli ykköstä peliin vaan aina ja sit ihmetellään, kun hetken kehityksen jälkeen ei tapahdukaan enää mitään. eli pitää olla sitä lihaakin jonkin verran, mitä sitten aletaan virittämään.

mun mielestä jokanen voimailijakin vois tehdä 1-2 krt vuoteen ihan kunnon bodailujakson siellä ylemmälläkin perusvoimatasolla eli 8-15 toistolla. tekee hyvää nivelille ja auttaa painoluokan nostamisessa jne.

kuitenkin se varsinainen irtiottovoima tehdään kyllä niillä lyhyillä sarjoilla, siitä ei ole epäilystä. se, kuinka paljon, pitkään ja minkälaista maksimivoimatreeniä kukin sietää on sitten se yksilöllinen juttu.
 
Ja sen verran vielä että ota tommi joskus videolle salilla esim joku pitkä sarja isolla raudalla ! olis varsin mukava nähdä, missä päin muuten treenailet?


Täällähän minä mikkelissä treenailen.Joo voin mä koittaa jotain videota treenistä ottaa,olen kyl niin saamaton ton filmaamisen suhteen,saati sitten että viel pistää nettiin.Mut voin kysästä jos vaik toi treeni kaveri jaksais pidellä sitä kameraa vähän aikaa:)
 
Mikkelissä päin! ookko ajatellu että tulisit bullfarm raw penkki kisaan? pidetään 7.2 nääshallissa tampereella, vai ootko jopa jo ilmottautunut :dance2:
 
no kyllähän ne pidemmät sarjatkin voimaa tuo, ei kai sitä kukaan oo kieltänyt. se mekanismi vaan on eri. lyhyet sarjat kehittää hermoston työkykyä ja pidemmät bodailut lisää pattien poikkipinta-alaa. kumpikin tuo voimaa. eka yleensä ilman oman painon nousua ja jälkimmäinen massan kautta.

yleensäkään ei hermostollista treeniä kannata ruveta tekemään, ellei ole alla myöskin tota semibodailua. tän virheen tekee moni aloittelija, eli ykköstä peliin vaan aina ja sit ihmetellään, kun hetken kehityksen jälkeen ei tapahdukaan enää mitään. eli pitää olla sitä lihaakin jonkin verran, mitä sitten aletaan virittämään.

mun mielestä jokanen voimailijakin vois tehdä 1-2 krt vuoteen ihan kunnon bodailujakson siellä ylemmälläkin perusvoimatasolla eli 8-15 toistolla. tekee hyvää nivelille ja auttaa painoluokan nostamisessa jne.

kuitenkin se varsinainen irtiottovoima tehdään kyllä niillä lyhyillä sarjoilla, siitä ei ole epäilystä. se, kuinka paljon, pitkään ja minkälaista maksimivoimatreeniä kukin sietää on sitten se yksilöllinen juttu.
Tommilla alkais oleen jo ihan ihan hyvät pohjat alla vois vähän kokeilla alkaisko jo voimaki tarttuun lyhyemmällä sarjalla :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom