RAW-penkki

Tarviiko sitä penkkiä treenata enemmän kun kerran viikossa, ei se määrä vaan laatu.Ja jos kovaa treenataan koko kroppaa bodi kisaa varten niin kyllä vitussa se penkki on osa sitä! En todellakaan väitä olevani ekspertti ketään arvostelemaan!!! Pointtihan oli se että kukaan ei panostamatta moisia rautoja nosta....
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ymmärrän penkkiin panostamisen ohjelmana, jossa hinkataan läpi nopeuspenkit, lankkupenkit, lattiapenkit, loppuojennukset, ketjupenkit, kuminauhapenkit ym. mitä esim. westside barbellilla tehdään. Se on jo huomattavasti pidemmälle vietyä penkkiin panostamista, mitä normaalibodari tekee.
 
Tiedän kyllä, että olet vahva, mutta tässä ei nyt ollut ollenkaan kyse sinun monipuolisesta treenaamisistasi, tai penkkituloksestasi, vaan termistä "panostaminen". Eikä kyse ollut siitäkään, etteikö penkkaajat muuta treenaisi kuin penkkiä, vaan nimenomaan panostamisesta.

Itse käsitän panostamisen priorisointina ja esim. että tekisi erityisesti lisäksi treenejä, jotka tukisivat sitä penkkaamista.

Ja en oikein saa kiinni ajatuksestasi, miksi huutelet tuota Tommin kisaamista kehokisoissa. Kyllähän se nimi löytyy tuloslistoilta aiemmilta vuosilta ja olisi löytynyt tänäkin vuonna mikäli olisi saanut ehjänä vedettyä dieetin loppuun saakka.

Omalta osaltani päätän keskustelun tästä aiheesta tähän. Tommi on salituttu, treenaa samalla salilla, ja on määrätietoinen nuorimies, jonka elämäntapana on kehonrakennus ja on todella poikkeuksellisen lahjakas penkkaaja. Nostot puhukoot puolestaan jatkossakin niin kisoissa kuin salilla.


Joo ei todellakaan ole kyse mun treeneistä tms.
Jos koko ajan jauhetaan että penkki on sivuseikka bodikisan takia niin tokihan sitä odottaa kaverin lavalla näkevän.

Nostot puhukoot puolestaan kisoissa, salituloksia on hirmuisia,mutta kisassa vasta nostot tehdään.
 
Täällähän on kunnon vääntö käynnissä:D

Tottakai voidaan sanoa, että Tommikin jonkun verran penkkiin panostaa, kun sitä treenataan ja ykkösiäkin nostellaan.
Tommi kuitenkin penkkaa lähinnä lihaksia kasvattaakseen, sen sijaan voimannostajat pyrkivät nimen omaan kasvattamaan penkki tulostaan ja valitsevat ohjelmansa ja apuliikkeensä nimen omaan tätä tarkoitusta varten.
Voihan sitä sanoa, että molemmat panostavat penkkiin, mutta onhan panostuksen määrä nyt ihan eri tasolla:piis:
 
Oon seurannu tätä keskustelua vähän aikaa taka-alalla ja päätin kommentoida.
Miksi panostaa enempää penkkiin, jos nykyinen ohjelma toimii? Miksi hakkaa päätä seinään, nostaa rautaa 10x enemmän, jos kymmenen kertaa vähemmän toimii?

Oha se totta et tulokset vois nousta, jos kokeilis miten katin mielestä "panostaminen" parantais penkkaamista. Se vaan ihmetyttää et miks aina pitäs olla näitä 1-3 toistoja, jos pidemmätki sarjat toimii.
 
Joo. Se ei kiinnosta miten paljon tai vähän panostaa, vaan mitä nousee.

Kyl se kovin kärki on kisojen perusteella:

1. Kiri 290kg
2. Sjöman 285kg
3. Salin 260kg
4. Lehto 260kg

Ja sit clippien ym. perusteella:

1. Kiri 302,5kg
2. Sjöman 300kg
3. Salin 280kg
4. Lehto 280kg
5. Murtomäki 272,5kg
6. Pitkänen 270kg

JA KAIKKI NÄISTÄ HERROISTA ON AIVAN VI... KOVIA, AIVAN SAMA MITEN TREENAAVAT/TREENASIVAT

Hämis
 
Oon seurannu tätä keskustelua vähän aikaa taka-alalla ja päätin kommentoida.
Miksi panostaa enempää penkkiin, jos nykyinen ohjelma toimii? Miksi hakkaa päätä seinään, nostaa rautaa 10x enemmän, jos kymmenen kertaa vähemmän toimii?

Oha se totta et tulokset vois nousta, jos kokeilis miten katin mielestä "panostaminen" parantais penkkaamista. Se vaan ihmetyttää et miks aina pitäs olla näitä 1-3 toistoja, jos pidemmätki sarjat toimii.

NIMENOMAAN MÄ EN OLE VÄITTÄNYT ETTÄ PITÄIS PANOSTAA!!!! ÄLÄ VÄÄRISTELE MUN SANOJA!!!
pointti on se jos poika sanoo ettei juurikaan treenaa ja tekee moisia tuloksia.
 
Eipä siihen raw-penkkiin ainakaan ennenaikaan ole kuulunut mitkään ketjut,kumit,lattia yms erikoisharjoitteet.

Sillon ku paitoja ei vielä ollut, niin taisi harvoja erikoisharjoitteita olla ns.loppuojennus...näin ainakin mitä olen vanhoista opuksista lukenut.
Tätä vasten peilattuna Tommi siis treenaa ihan normaalisti tuota penkkiä. Toiset treenaa 3xvko, jotku kerran...olennaisinta on varmaan se tulospuoli?

kaikkihan lähti siitä kun mies väitti, ettei juuri panosta penkkiin...
Kova vääntö on kyllä saatu aikaiseksi yhdestä lauseesta:rolleyes:
 
Kyllähän mäkin treenaan tasapuolisesti koko kehoa vaikka en bodi kisoihin ole menossa. Ei penkkaajatkaan pelkkää penkkiä tee... Eipä kehokisoissa näkynyt, jos tälle linjalle lähetään...

Olen kyllä jo kertaalleen kirjoittanut miksi ei minua lavalla ollut viime body kisoissa,mutta laitan sen nyt uudestaan,eli minulla upposi töissä ruosteinen naula noin puoli senttiä reisiluuhun,joka aiheutti todella pahan tulehduksen reiteen,reidestä hävisi turvotus sitten muutaman päivän päästä,mutta se oli siirtynyt sitten pohkeeseen,lisä tutkimuksissa minulla sitten todettiin veritulppa pohkeen yläosassa,jonka seurauksena sain 2 viikon liikunta kiellon ,jota en sitten tietenkään noudattanut ja jalka meni aikas pahaan remonttiin ja sain sitten lisää sitä liikunta kieltoa ja marevaani lääkityksen,joten en enään sitten jatkanut kisadiettiä.
 
En tiedä kuka on kussut katin muroihin, mutta pakko sanoo että ihme nillitystä. Jos Tommi sanoo että penkkiin ei ole erikseen panostanut, koska kehonrakennus on päälaji, niin en pysty käsittämään mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää. Luulisi nyt jokaisen ymmärtävän että kehonrakentajalla ei useestakaan syystä penkki ole mikään ainoa tavoite treeneissä, toisinkuin esimerkiksi penkkipunnertajilla. Aika vammasta käytöstä on mielestäni myös väittää toista suoranaisesti valehtelijaksi.
 
En tiedä kuka on kussut katin muroihin, mutta pakko sanoo että ihme nillitystä. Jos Tommi sanoo että penkkiin ei ole erikseen panostanut, koska kehonrakennus on päälaji, niin en pysty käsittämään mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää. Luulisi nyt jokaisen ymmärtävän että kehonrakentajalla ei useestakaan syystä penkki ole mikään ainoa tavoite treeneissä, toisinkuin esimerkiksi penkkipunnertajilla. Aika vammasta käytöstä on mielestäni myös väittää toista suoranaisesti valehtelijaksi.

Samaa mieltä! Tunnen muutaman entisen bodarin, jotka on ottanut pelkällä bodytreenillä kovia rautoja penkistä. Rintatreenissä penkki oli yleensä aina se pääliike, mutta sitäkin tehtiin sillon kerran viikossa, n. 4sarjaa ja toistot 6-10.. siinä se, ja hyvin kulki!

On se nyt kumma kun ei miehen sanaan enää voi luottaa, ja muutenkin kun ruvetaan "nälvimään" tolleen niin voi morjes..
 
En tiedä kuka on kussut katin muroihin, mutta pakko sanoo että ihme nillitystä. Jos Tommi sanoo että penkkiin ei ole erikseen panostanut, koska kehonrakennus on päälaji, niin en pysty käsittämään mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää. Luulisi nyt jokaisen ymmärtävän että kehonrakentajalla ei useestakaan syystä penkki ole mikään ainoa tavoite treeneissä, toisinkuin esimerkiksi penkkipunnertajilla. Aika vammasta käytöstä on mielestäni myös väittää toista suoranaisesti valehtelijaksi.



Samat asiat ovat käyneet myös minun mielessä, todella mauttomia posteja parilla henkilöllä...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom