Mä oon nuorena natuna, ollut vahvempi mitä nyt kuuritellessa. Kroppa kyl näyttää hyvältä, mutta mun mielestä horkuilla, ei hirveästi voimassa hyödy.
Tunsin aikoinaan pari voimanostajaa.
He tekivät penkissä sellaisia 210 kg: n yli tuloksia.
Sitten yhtä-äkkiä ei mennyt kuin 140:kg.
Toinen heistä rupesi harrastamaan triathlonia ja vissiin aika menestyksekkäästikkin.
Toinen kyllä nosti myöhemmin ainakin 170:kg arvelisin että ilman roinaamista.
Olisi ollut lahjakas natunakin oli sellainen bodarin kroppa ihan luonnostaan ja kun sitten kuuritteli niin luonnollisesti tuli vieläkin isommaksi.
Voitti aikoinaan nuorten SM:n vomanostossa ,silloin ei testit vielä olleet kovin yleisiä.
Olisi todella ollut varman hyvä bodari sillä luontaisella kropalla mutta keskittyi vain voimanostoon eikä paljon muita liikkeitä tehnyt kuin siinä vaadittavat.
Oli pikkuisen yksillä niiteillä käyvä kaveri muutenkin.
Se että he molemmat lopettivat roinaamisen johtui siitä kun Sigmarsson kuoli.
Pelästyivät sitä.
Kaverini kyllä sanoi että jos roinaa fiksusti niin eivät tulokset mitenkään tuolla tavalla romahda vaan voimaa pystyy pitämään yllä.
Itsellä niin vähän kokemusta roinaamisesta etten osaa arvioida.
Sinällään olen ollut natulle varmistamassa kun tämä penkkasi 220kg ja sama kaveri on penkannut tämän kisoissakin sarjassa 110kg.
Samoin salilla jossa treenaan treenasi joku aika sitten kilpaileva naturaali (IPF) voimanostaja joka penkkasi 210:kg oli kyllä hyvät välitykset penkkiin kokonsa puolesta.
Eräs kaverini joka varmasti oli täysi naturaali ja jolla oli jopa heikentäviä sairauksia ja lääkitystä voimaharjoittelua ajatellen.
Uskokaa tai älkää mutta totta tämä on ja omin silmin nähtyä.
Kaveri treenasi vain muutaman kuukauden ja penkkasi kutosia 150:kg:lla ja kyykkäsi 250kg ja penkkityyli oli kyllä vielä täysin lahna
jalat nousivat peräti ilmaan viimeisillä taustoilla,
Kaveri toki painoi itsekkin 110 kg ja oli vissiin minua lyhempi eli alle 177cm:n mutta luonnostaan todella riski kaveri muutenkin.
Eli vissiin natunakin todella voi olla voimaa
Eräs roinaava voiman nostaja sanoi minulle että Hannu Malinen niminen voimanostaja ei käytä mitään ja käsittääkseni hän oli erittäin kova nostaja joka taisi olla peräti maajoukkueessa aikoinaan.
Ei sellainen joka itse vetää roinaa kertoisi tuollaista jos se ei olisi tiedetty asia
Kun aikoinaan 200:kg oli kyllä semmoinen romu että harvempi sitä oikeasti otti.
Todella katsottiin ylöspäin miestä jolla oli se maaginen kahden markan penkkitulos oli kaveri sitten doupannut tai ei.
Oma kokemus roinaamisesta on että aikoinaan vedin hyvin kevyesti pelkkää testoa ja ei se tuntunut hirveästi vaikuttavan voimatasoihin.
Tosin en treenannutkaan voimapainotteisesti sillä hetkellä.
Kuitenki kun kerran treenasin olkapäät ja olin varmaan kohtuullisen nesteessä niin kun katsoin pukukopin peiliin niin tuli että WAU!
Oli sellainen pumppi että näytin ihan oikealta bodarilta
Teki mieli mennä salille takaisin hihattomassa paidassa näyttämään että kyllä kehittyy.
Eli kyllä tuo Voimapatun juttu jonkun verran pitää paikkansa.