RAW-penkki

Joo mutta ettehän te voi arvioida sitä nostopotentiaalia sen perusteella mitä treenaamatta nousee. Minun ei tarvitse olla kuin muutama kk treenaamatta niin tulokset tippuu 30-40%, sama natuna ja ilman. Toki montaa kertaa ei tuollaista ole tullut, mutta viime talvena viimeks yläkehon treeneistä paskana olevan käden takia. Se oli penkki 1x240-> 160kg. Ja joku 8-10kk treeniä, että sai 95% entisestä. Luultavasti kokonaan treenaamatta pidempään se tippuu sinne 100kg kieppeille, uskoisin että jo vuodessa. Sitten mulla on muutama kaveri, jotka on/off treenaillut ja luonnonriskejä on, niin käytännössä vuoden kahden urheilemattomuudenkin jälkeen nostavat 80% ennätyksestään. Tiiän kun olen ollut varmistelemassakin nostoja kun ovat salille palanneet. Mitä järkeä sitten on ottaa 1RM esim. vuosien treenitauon jälkeen, ei olekaan yhtään mitään. Mutta ilmeisesti uteliaisuudesta kokeilla paljonko vielä nousee. Oman salikaveriporukan vahvin penkkaaja oon ollu kun aktiivisesti treenaillut, viimeiset vajaat 10v. Mutta on/off treenillä tai kokonaan treenaamatta menisin sinne heikoimpaan päätyyn. Toki vuosia teini-ikäisenä ja vielä täysi-ikäisenäkin olinkin heikoimpia. Eli jollain voi olla ihan kohtuullisen hyvä vaste voimaharjoitteluun, vaikka se lähtötaso olisi heikohko. Mulla tuntuu ettei mitään perustasoa ole olemassakaan edes 16v treenin jälkeen, mutta oon täysin hyväksynyt sen että mulle ei pysyviä tuloksia jää jos ei aktiivisesti treenaile. Kyllähän se on ihan hyvä, että voi edes suhkoht vahva olla silloin, jos yrittää olla ja tekee duunia sen eteen. Kun kaikilla ei ole sekään mahdollista. Toki ymmärrän sen on/off homman jos helposti tai nopeasti saa tuloksia ja ne palautuu suht vähällä vaivalla. Kun sitten taas omalla kohdalla tai itseni kaltaisten se ei voisi käydä mielessäkään, kun ei sitä kovin montaa kertaa jakssisi aloittaa treenejä 50% voimatasoista entisestä tai jopa muutamaa vuotta panostaa täysillä että entisen tason saavuttaisi. Sillon se on joko tai niin pitkään kuin minkään sortin tavoitteita on treenaamisessa.
Fiksu syöminen ja treenaaminen korvaa genetiikan. Lahjakas ei välttämättä panosta 100% teholla noihin asioihin. Mitä katellut kuvia huippukehonrakentajista, ennen bodausta, niin aika kukkakeppejä ovat olleet. Urheilussa ei välttämättä lahjakkaimmat pääse ikinä huipulle, vaan ne joilla on kovin halu päästä huipulle. Voimanostossa on tietysti välityksillä merkitystä. Mutta huonoillakin välityksillä, nostettu huimia romuja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fiksu syöminen ja treenaaminen korvaa genetiikan. Lahjakas ei välttämättä panosta 100% teholla noihin asioihin. Mitä katellut kuvia huippukehonrakentajista, ennen bodausta, niin aika kukkakeppejä ovat olleet. Urheilussa ei välttämättä lahjakkaimmat pääse ikinä huipulle, vaan ne joilla on kovin halu päästä huipulle. Voimanostossa on tietysti välityksillä merkitystä. Mutta huonoillakin välityksillä, nostettu huimia romuja.
Karkeasti ottaen äärilahjakkailla on hyvät lähtökohdat + hyvä vaste treeniin. Ja heistä tulee sitten niitä ennätystenrikkojia. Mutta jos heidät otetaan laskuista pois, niin sitten voi olla vähän joko tai. Luonnonriskejä ihmisiä, joilla kuitenkin vaste treenaamiseen on varsin heikko ja sitten toistepäin.
 
Ainut miten kannattaa verrata on saman henkilön natu vs hormoni tulos. Eli kohta 3. Haack. Mutta senkin kusee se että samaan painoluokkaan. Todellinen ero tulee siinä kun on 90 kg bf 10% natu ja laittaa soossit päälle ja on vuosien päästä 120 kg 10 % nesteinen lihavuori. Voimat on ihan eri levelillä.

Jep, näissä tapauksissa sen juuri näkee parhaiten kun jokin pitkään treenannut natikka suht alhaisissa rasvoissa alkaa rojuttamaan kunnolla panostaen samalla syömiseen koko touhu huomioiden nostaen kehonpainoaan samalla kymmeniä kiloja niin on niin eri ukko kuin olla vaan voi viiden vuoden päästä. Kun katsoo noita muutamia cbb:ssä aiemmin kisanneita ja nyt raskaaseen kehonrakennukseen siirtyneitä ihan tämän maan kisaajia niin se muutos on aivan valtava jos tarkastellaan vaikka noita voimatasoja. Näytti yhdelläkin tällä hetkellä liikkuvan vinopenassa 180 kg sarjaa jyrkässä kulmassa kun cbb aikana raw penkistä meni vain 142,5 kg kun juuri salilla asiasta nyt viikolla keskustelin miten on voimatasot hänellä nousseet. Millään keveillä seteillä ei toki tuo kaveri todellakaan ole liikkeellä ja sen nyt tietää ihan jokainen lajia hiemankin enemmän seurannut ja asiasta aivan turha sen enempää edes kysellä. Yleisesti itse vierestä nähneenä ja mitä noita tämän hetkisiä aktiivisia voimailijoita ja isompia bodariharrastajia tunnen kun tulee käytyä muutamalla samalla salilla niin kun ollaan tuolla 120-130+ kg painoluokassa ja pidempi dropittelu tausta alla niin tuon kokoluokan kavereilla on kyllä keskimäärin voimaa niin maan helvetisti että siinä saa olla ihan jo oikeastkin aika vitun lahjakas natikka että samoja rautoja pystyy liikuttelemaan. 200 kg penkkitangossa / vinopenkissä 80 kg kässärit liikkuu nätisti sarjaa näillä kavereilla.
 
Eräs kaverini joka varmasti oli täysi naturaali ja jolla oli jopa heikentäviä sairauksia ja lääkitystä voimaharjoittelua ajatellen.
Uskokaa tai älkää mutta totta tämä on ja omin silmin nähtyä.
Kaveri treenasi vain muutaman kuukauden ja penkkasi kutosia 150:kg:lla ja kyykkäsi 250kg ja penkkityyli oli kyllä vielä täysin lahna
jalat nousivat peräti ilmaan viimeisillä taustoilla,
Kaveri toki painoi itsekkin 110 kg ja oli vissiin minua lyhempi eli alle 177cm:n mutta luonnostaan todella riski kaveri muutenkin.
Tää oli hyvä👍 Sairas ihminen nostaa pari nkk treenillä 250 kyykyssä ja kutosia 150 penkissä. Melkosta settiä pistelet kirjotellen sieltä. Tarpeetonta olis sanoo tähän että höpsistä.
 
Fiksu syöminen ja treenaaminen korvaa genetiikan.
Itseasiassa juuri kehonrakennus ja voimailu ovat niitä lajeja missä näin ei ole. Jos on voimantuotollisesti lahjaton niin vahvaa ei tule kyllä vaikka treenaa ja syö miten.

Tämä pätee kyllä isoon osaan lajeista, koska teknisyys ja lajitreenien määrä määrittelee niin paljon.
 
Jep, näissä tapauksissa sen juuri näkee parhaiten kun jokin pitkään treenannut natikka suht alhaisissa rasvoissa alkaa rojuttamaan kunnolla panostaen samalla syömiseen koko touhu huomioiden nostaen kehonpainoaan samalla kymmeniä kiloja niin on niin eri ukko kuin olla vaan voi viiden vuoden päästä. Kun katsoo noita muutamia cbb:ssä aiemmin kisanneita ja nyt raskaaseen kehonrakennukseen siirtyneitä ihan tämän maan kisaajia niin se muutos on aivan valtava jos tarkastellaan vaikka noita voimatasoja. Näytti yhdelläkin tällä hetkellä liikkuvan vinopenassa 180 kg sarjaa jyrkässä kulmassa kun cbb aikana raw penkistä meni vain 142,5 kg kun juuri salilla asiasta nyt viikolla keskustelin miten on voimatasot hänellä nousseet. Millään keveillä seteillä ei toki tuo kaveri todellakaan ole liikkeellä ja sen nyt tietää ihan jokainen lajia hiemankin enemmän seurannut ja asiasta aivan turha sen enempää edes kysellä. Yleisesti itse vierestä nähneenä ja mitä noita tämän hetkisiä aktiivisia voimailijoita ja isompia bodariharrastajia tunnen kun tulee käytyä muutamalla samalla salilla niin kun ollaan tuolla 120-130+ kg painoluokassa ja pidempi dropittelu tausta alla niin tuon kokoluokan kavereilla on kyllä keskimäärin voimaa niin maan helvetisti että siinä saa olla ihan jo oikeastkin aika vitun lahjakas natikka että samoja rautoja pystyy liikuttelemaan. 200 kg penkkitangossa / vinopenkissä 80 kg kässärit liikkuu nätisti sarjaa näillä kavereilla.
Ihan vaan tuosta lopusta kommentoin, että harvassapa on roinaroopetkaan jotka tekee vinopenkkisarjaa 80 kg kässäreillä ihan sama millä kehonpainolla. Toki niitä on, mutta erittäin harvassa.
 
Tää oli hyvä👍 Sairas ihminen nostaa pari nkk treenillä 250 kyykyssä ja kutosia 150 penkissä. Melkosta settiä pistelet kirjotellen sieltä. Tarpeetonta olis sanoo tähän että höpsistä.
Näin se vain oli ja tässä ei ole lapin eikä savon lisiä.
Ihan omin silmin nähtyä.
Kaveri oli skitsofreenikko ja kova lääkitys välillä päällä.
Helvetin luonnoriski tyyppi ja kun joskus sattui maniakohtaus niin tiesi viisaammaksi kyllä myötäillä eipä kovin moni uskaltanut nenilleen hyppiä vaikka melko sekavia jutteli ja saattoi tehdäkkin.
Veljensä oli ihan sama homma.
Treenasi nuorempana helvetin kovaa ja nosti 120kg penkistä jo joskus 16 kesäisenä mutta sairastui sitten ja alkoholisoitui ja rööki paloi lakkaamatta.Keuhkosyöpään sitten kuolikin.
Nämä veljekset väänsivät aikoinaan bullwokerin solmuun ja sanoivat että liian löysä väline ei sillä mitään tee.
Tämä alkoholisoitunut veljes meni kerran vielä oikein katkokävelevänä ja sairaalloisen näköisenä paikalliselle voimanosto salille jossa paikkakunnan kovat jätkät olivat treenaamassa penkkiä.
Siinä hän mumisi että menisköhän tuo satanen vielä maasta?
Farkkutakki päällä hän sitten lastasi painot tankoon ja ilman sen kummempia lämmittelyjä työnsi sata kiloa päänsä päälle.
Siinä oli kuulemma hyvin erikoisia ilmeitä kavereille jotka eivät ihan samoja painoja liikuttaneet penkkipunneruksessakaan mutta olivat noin niinkuin paikkakunnan kingejä.
Kyllä nää on ihan tosia juttuja jotka kyllä moni näki ja tiesi.
Molemmat veljekset ovat nykyään mullan alla valitettavasti.
Olivat minulle aina hyvin ystävällisiä ja tapana oli että kävivät Jouluaattona vierailulla kun vielä olin sinkku ja asuin yksin.
Heillä oli myös nuorempi veli joka bodasi ja jolla ei ollut samanlaisia ongelmia mielenterveyden kanssa.
Hän asui aikoinaan Helsingissä ja käytiin City gymillä ja Golds gymillä treenaamassa kahdestaan kun sielläpäin kävin itse.
Hän ei voimatasoiltaan ollut kyllä lähellekään niin luonnonriski kuin veljensä olivat mutta ihan vahva jos siihen keskittyi joskus.
 
Ihan vaan tuosta lopusta kommentoin, että harvassapa on roinaroopetkaan jotka tekee vinopenkkisarjaa 80 kg kässäreillä ihan sama millä kehonpainolla. Toki niitä on, mutta erittäin harvassa.
No tuosta olen kyllä erimieltä, siis etteikö olisi isomman kokoluokan kavereissa. Jos 200 kg liikkuu raw penkissä sarjaa kunnon liikeradalla niin tuolloin kyllä liikkuu nuo kasikymppiset hanttelitkin vinopenassa. Esimerkkinä kun Halmo vielä jokunen vuosi kisasi niin satuin olemaan pari kertaa samaanaikaan salilla kun treenasi rintaa ja oli tuolloin kisakireänä noin 100 kiloisena. Liikkui 80 kg kässärit tuolloin nätisti ja lykkäsi muistaakseni 90 kg kässäreilläkin vinopenassa muutaman toiston toisella kertaa. Jerry Ossilta joka pienempi ukko löytyy myös netistäkin rintatreenivideota kun smithissä jollain 180-190 kg tangossa vinopenkkiä, liikkunut luonnollisesti hänelläkin tuollaiset kasikymppiset kässärit. Ihan siis vain esimerkkinä on aivan saatanan vahvoja ukkoja olleet monet pitkän linjan bodarit punnerrusmielessä jotka eläneet ja hengittäneet lajille eikä noilla kehonpaino ole ollut lähelläkään missään 120-140 kg+ luokassa. Se on tottakai huomioitava että jos olet ns. erittäin tekninen penkkaaja maksimaalisen lyhyellä nostomatkalla munat taivaassa niin suhteessa se tosi isoilla kässäreillä vinopenkkaaminen voikin osoittautua yllättävän haastavaksi ja painot jäävät suhteessa kauaksi normipenkkiin verrattuna.
 
Näin se vain oli ja tässä ei ole lapin eikä savon lisiä.
Ihan omin silmin nähtyä.
Kaveri oli skitsofreenikko ja kova lääkitys välillä päällä.
Helvetin luonnoriski tyyppi ja kun joskus sattui maniakohtaus niin tiesi viisaammaksi kyllä myötäillä eipä kovin moni uskaltanut nenilleen hyppiä vaikka melko sekavia jutteli ja saattoi tehdäkkin.
Veljensä oli ihan sama homma.
Treenasi nuorempana helvetin kovaa ja nosti 120kg penkistä jo joskus 16 kesäisenä mutta sairastui sitten ja alkoholisoitui ja rööki paloi lakkaamatta.Keuhkosyöpään sitten kuolikin.
Nämä veljekset väänsivät aikoinaan bullwokerin solmuun ja sanoivat että liian löysä väline ei sillä mitään tee.
Tämä alkoholisoitunut veljes meni kerran vielä oikein katkokävelevänä ja sairaalloisen näköisenä paikalliselle voimanosto salille jossa paikkakunnan kovat jätkät olivat treenaamassa penkkiä.
Siinä hän mumisi että menisköhän tuo satanen vielä maasta?
Farkkutakki päällä hän sitten lastasi painot tankoon ja ilman sen kummempia lämmittelyjä työnsi sata kiloa päänsä päälle.
Siinä oli kuulemma hyvin erikoisia ilmeitä kavereille jotka eivät ihan samoja painoja liikuttaneet penkkipunneruksessakaan mutta olivat noin niinkuin paikkakunnan kingejä.
Kyllä nää on ihan tosia juttuja jotka kyllä moni näki ja tiesi.
Molemmat veljekset ovat nykyään mullan alla valitettavasti.
Olivat minulle aina hyvin ystävällisiä ja tapana oli että kävivät Jouluaattona vierailulla kun vielä olin sinkku ja asuin yksin.
Heillä oli myös nuorempi veli joka bodasi ja jolla ei ollut samanlaisia ongelmia mielenterveyden kanssa.
Hän asui aikoinaan Helsingissä ja käytiin City gymillä ja Golds gymillä treenaamassa kahdestaan kun sielläpäin kävin itse.
Hän ei voimatasoiltaan ollut kyllä lähellekään niin luonnonriski kuin veljensä olivat mutta ihan vahva jos siihen keskittyi joskus.
Hyviä stooreja nää on kyllä👍 Oldschool salijuttuja. Uskoo ken sitten uskoo. Mukavaa vaihtelua kun ottaa nää paremminkin viihteenä. Tulee Testo ja Raudo mieleen monista näistä jutuista. Johnny Colossal ja kreakola💪
 
No tuosta olen kyllä erimieltä, siis etteikö olisi isomman kokoluokan kavereissa. Jos 200 kg liikkuu raw penkissä sarjaa kunnon liikeradalla niin tuolloin kyllä liikkuu nuo kasikymppiset hanttelitkin vinopenassa. Esimerkkinä kun Halmo vielä jokunen vuosi kisasi niin satuin olemaan pari kertaa samaanaikaan salilla kun treenasi rintaa ja oli tuolloin kisakireänä noin 100 kiloisena. Liikkui 80 kg kässärit tuolloin nätisti ja lykkäsi muistaakseni 90 kg kässäreilläkin vinopenassa muutaman toiston toisella kertaa. Jerry Ossilta joka pienempi ukko löytyy myös netistäkin rintatreenivideota kun smithissä jollain 180-190 kg tangossa vinopenkkiä, liikkunut luonnollisesti hänelläkin tuollaiset kasikymppiset kässärit. Ihan siis vain esimerkkinä on aivan saatanan vahvoja ukkoja olleet monet pitkän linjan bodarit punnerrusmielessä jotka eläneet ja hengittäneet lajille eikä noilla kehonpaino ole ollut lähelläkään missään 120-140 kg+ luokassa. Se on tottakai huomioitava että jos olet ns. erittäin tekninen penkkaaja maksimaalisen lyhyellä nostomatkalla munat taivaassa niin suhteessa se tosi isoilla kässäreillä vinopenkkaaminen voikin osoittautua yllättävän haastavaksi ja painot jäävät suhteessa kauaksi normipenkkiin verrattuna.
No ei tasan tarkkaan ole Jerry Ossi tehnyt 80 kg kässäreillä vinopenkkiä ikinä, nyt menee sakeaksi😄
 
Hyviä stooreja nää on kyllä👍 Oldschool salijuttuja. Uskoo ken sitten uskoo. Mukavaa vaihtelua kun ottaa nää paremminkin viihteenä. Tulee Testo ja Raudo mieleen monista näistä jutuista. Johnny Colossal ja kreakola💪
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.

On hyviä juttuja, mukava lukea kyllä, kiitos näistä!
 
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
Väitän että nykyään tulostaso on korkeemmalla mitä ennen muinoin. Kehitys kehityy. Itse olen yli nelikymppinen ja tänne olenkin omia tuloksiani laitellut, eivät huipputasoo mutta kumminkin yli 200 penkkiä ym. Ne tehty ilman doupingia. Nuoremmilla taso erityisesti kyykyssä ja vedossa on kovalla tasolla. Suosittelen tutustumaan mitä SVNL puolella nostelevat. Toki vanhempiakin kovia löytyy. Noi sun jutut treenaamattomista ihmetyypeistä nyt on semmosta legendaa
 
No ei tasan tarkkaan ole Jerry Ossi tehnyt 80 kg kässäreillä vinopenkkiä ikinä, nyt menee sakeaksi😄
Joo siis en väittänytkään että olisi niillä käytännössä tehnyt mutta nuo vinopenkkipunnerruspainot smithissä kertovat sen että voimatasot riittävän kovat jotta pystyisi niillä hyvinkin todennäköisesti halutessaan tekemään tuolloin kun omasi kyseiset voimatasot yleisesti.
 
Minkälaisilla kässäreillä Smulter punnerteli eri suuntiin?
Muistelen itse freddiä seuranneeni että joskus oli tyyliin huumorimielellä heittänyt jonkun kässäripunnerruspätkän jossa teki tasapenkkiä olisko ollut 102,5 tai 105 kilon hantteleilla. Selvähän se on että tuollaiset liikkuneet kun äijä tiputtanut painonsa nykyään jonnekin 120 kg paikkeille ja silti näytti hiljan olevan joku 250 kg luokkaa oleva salipenkki kuvattuna.
 
Väitän että nykyään tulostaso on korkeemmalla mitä ennen muinoin. Kehitys kehityy. Itse olen yli nelikymppinen ja tänne olenkin omia tuloksiani laitellut, eivät huipputasoo mutta kumminkin yli 200 penkkiä ym. Ne tehty ilman doupingia. Nuoremmilla taso erityisesti kyykyssä ja vedossa on kovalla tasolla. Suosittelen tutustumaan mitä SVNL puolella nostelevat. Toki vanhempiakin kovia löytyy. Noi sun jutut treenaamattomista ihmetyypeistä nyt on semmosta legendaa
Joo myönnän että se korkeammalla on.

Ennen nimittäin se 2 markan penkki oli semmoinen jumal suoritus että ei sitä kovin moni ottanut roinat koneessakaan.
Lisäksi olenhan minä noita tuloksia seuraillut ja todella kovia ne IPF:ssäkin ovat vaikka käsittääkseni kontrolli Suomessa on hyvinkin pikkumaisenkin tarkkaa.

Ennen kyllä suurin osa ja yhteen aikaan kaikki kisanostajat roinasivat.
(Sellainen tyyppi kun Hannu Malinen oli poikkeus)

Silti tulokset ovat nykyään koventunut.

Ehkä itse nykyään käyn vain tällaisella salilla jossa suurin osa on ihan kuntoilijoita ilman ihmeempiä tavoitteita niin en näe missä kunnossa tavoitteellisemmat treenaajat ovat.

Kävi täällä kyllä yksi voimanostaja joka penkkasi salilla 210 kg ja kilpaili IPF:ssä ja reilusti puhuttiin aineista ja totesi ettei hän käytä mutta tietysti tutuissa oli paljon bodareita ja vastaavia joten puhuttiin ihan vaikutuksista ja nykyisen saatavuuden helppoudesta.
Tämän jutun tiesi myös Oulun laulava poliisi Petrus

No ei näistä keskusteluista sen enempää,

Uskon kuitenkin ettei tuo voimanostaja käyttänyt mitään
Omasi hyvät välitykset penkkiin ja kyllä minulla tämän ikäisenä silmäkin jotain sanoo.

Pelkään vaan pahasti että jos vielä joskus vaihdan jollekkin vähän treeniluola tyyppiselle salille niin silmä sitten kertoo vähän toisenlaisia asioita nykytreenaajista.

Sinällään en ole ollut kiltti poika joten on outoa etten itse joitain surkeita kokeiluja lukuunottamatta ruvennut missään vaiheessa roinaamaan kunnolla.

Vaikka kaikkea muuta olenkin vetänyt joka tavalla.

Nyt on jo sitten jo liian myöhäistä ja korvaushoitoakaan ei kyllä tunnu irtoavan.Sen saaminen kun ei Suomessa olekkaan ihan itsestään selvyys kuten monet tuntuvat luulevan.
No se tästä.

Noista treenaamattomista nostajista.

En ole maininnut kun yhdestä sellaisesta joka kuulemma ammattikoulu aikaan pukkasi sen 120kg penkistä ilman varsinaista kuntosalitreeniä.

Kyllä hän kuulemma jollain kärrynaisoilla tai vastaavilla kotonaan jossain vaiheessa kovastikin harjoitteli että ei hänkään ihan kylmiltään sitä tehnyt.
Kiipesi kuulemma kuin orava köyttä pitkin käsillään liikuntasalin kattoon myös vaikka oli aika köntti jo nuorena.

Saman tekivät aikoinaan ihan hihattomat kaverit kun kävin painitreeneissä.
Itse vasta mallasin otetta kun olivat jo katon rajassa.
Lisäksi pyörittelivät minua kuin räsymattoa välillä kuin painittiin.
Eli miten se on mahdollista vaikka varmasti penkkasin enemmän kuin kukaan heistä?
Oisko niin että on muunkinlaista voimaa kuin se millä penkataan?

No joo Niihin treenaamattomiin tai muutaman kuukauden treenanneisiin niin kyllä tämä kaveri joka kyykkäsi 250 ja teki kutosia 150: llä jonkin verran oli aiemminkin treenannut mutta katkonaisesti.

Jossain vaiheessa oli kyllä kyykkäillyt koska kertoi sen 250kg kyykänneesä mulle jo aiemmin mutta en silloin asiaa oikein edes noteerannut.

Tiedän vain että hän rupesi säntillisemmin treenaamaan kun muutti mummonsa okt ja sai sinne kellariin puntit.

Siitä alle vuoden päästä sitten koulun salilla sainkin ihmetellä tuota penkkaamista ja kyykkäämistä.
Eli en nyt voi sanoa pitkäänkö kaveri systemaattisesti treenasi mutta siitä olen varma että alle vuoden.

Oli kyllä kuin lahna penkillä ja silti nuo raudat.
Sen voin sanoa että sarjakestävyys hänellä oli huono.
Itse sain satasella 21 toistoa parhaimmillani mutta hänelle teki tiukkaa saada yli kymmenen.
Sekä pystypunnerrusta hän ei paljon yli kuudellakympillä pystynyt tekemään
Tietty kun ei varmaan ollut tehnyt yhtään kyseistä liikettä ja oli koko ajan vain tehnyt lyhyitä toistomääriä penkkiä.

Kyykky minusta sitten sellainen liike että se jollain joko kulkee tai sitten ei tule ikinä kulkemaan ja minä itse lukeudun jälkimmäisiin.

Prässiä ja hackkiakin olen tehnyt ihan kohtalaisilla romuilla mutta en ole ikinä kyykännyt pohjasta 200 kg

.Viimeksi kun kävin treenaamassa kyykkyä oli omat tyttö (22v) mulla mukana niin nöyryytti melkein kyykyssä minua ja itseasiassa nöyryyttikin
Otti syvältä ja haukkui minun kyykkyni ja piti kuvatakkin ja aikamoiselta kakolan kyykyltä se sitten näytti ja piti ottaa kolmekymmentä kiloa painoja pois ja yrittää saada perse alemmas.

Joo ihan paska liike ei sillä jalat kehity joten teenpä vain sitten hackkia.

Kiittämättömiä nämä nykynuoret.

Joo sitä mieltä olen että toisilla se kyykky vain sopii.

Nyt heitän taas sellaisen jutun jota ette usko
Kaverini kyykkäsi 16 vuotiaana salilla tuon 200kg.
Treenasi kyllä jo tuohon ikään.
Kuitenkin kun silloin katsoivat se olisi ollut SE lukema.
En tiedä onko nykyään tehty kovempia tuloksia siihen ikäluokkaan.
Kaveri muuten treenaa vieläkin ja asuu Hesassa
En muista paljon kyykkäsi parhaimmillaan vaikka yksissä liikuttiin.
Veti nimittäin roinaa aika reippaasti aikoinaan.
Nykyään treenailee luomuna.
Eli tämmönen " satu" tähän lopuks.
 
Väitän että nykyään tulostaso on korkeemmalla mitä ennen muinoin. Kehitys kehityy. Itse olen yli nelikymppinen ja tänne olenkin omia tuloksiani laitellut, eivät huipputasoo mutta kumminkin yli 200 penkkiä ym. Ne tehty ilman doupingia. Nuoremmilla taso erityisesti kyykyssä ja vedossa on kovalla tasolla. Suosittelen tutustumaan mitä SVNL puolella nostelevat. Toki vanhempiakin kovia löytyy. Noi sun jutut treenaamattomista ihmetyypeistä nyt on semmosta legendaa
Varmaan noin, koska treenimetodit kehittyy ja tietoa saatavilla aivan erilailla kun ennen internettiä. Mutta väitän kyllä, että täysin harjoittelemattomien voimataso on nykyään huonompi kun vaikka vielä 80-luvulla kun itsekkin puntinnoston aloittelin. Samanlailla kun nuorten kestävyyskuntokin tullut alaspäin noilta ajoilta. Siitä kai ihan selvää faktaa esim puolustusvoimien testeistä.
 
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
Muusta en tiedä, muutakuin, että kyllä niitä 200kg penkkaajia on pilvinpimein verrattuna 80-luvulle. Vaikka sillon luultavasti suurempi osa kilpavoimailijoista douppasi kuin nykyään, mutta toki oli populaakim tai saliharjoittelijoita lukumääräisesti paljon vähemmän kuin nykyään. Huippu-ukkoja/friikkejä oli toki silloinkin siinä missä nytkin, mutta yleinen taso ihan naturaalivoimailussa on noussut merkittävästi sieltä. 1987 SVM kisassa runkkupenkattiin pääosin 200-220kg rautoja. Ja siellä oli kavereita varmasti dopingin suhteen ihan joka lähtöön. Nykypäivään taasen ei oikein sitä voi verrata, kun silloin vahvamieskilpailijat tuli pääosin voimanostosta ja kehonrakennuksesta, niin se penkki oli monille hyvin tuttu liike. Toki tämän itsekin olit näköjään aiemmin todennut. Mutta missään nimessä en aliarvioisi tai vähättelisi niitä 80-luvun 200kg penkkejä, ei tuloksia voi oikein suoraan verrata, jos välissä on kulunut sukupolvi tai kaksi. Mutta sekin osoittaa sen väitteen todeksi, ettei se 200kg kisapenkki (en nyt superraskaasta sarjasta puhu) mikään itsestäänselvyys ole metodeista riippumatta, kyllä ne ihan kovia, tosissaan voimailevia ja jossakin määrin lahjakkaita kavereita oli, jotka niitä 30-40v sitten nosteli. Hannu Saarelaisen 247,5 -110 on aikakauteensa nähden aivan sairas penkkitulos. Vaikka mies on ollutkin 170-senttisenä ja 110-kiloisena rungoltaan varsin sopiva punnerrushommiin. Eikä press-komentoa ollut. Mutta siitä huolimatta sen aikaisella tiedolla aivan käsittämätön tulos.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom