Väitän että nykyään tulostaso on korkeemmalla mitä ennen muinoin. Kehitys kehityy. Itse olen yli nelikymppinen ja tänne olenkin omia tuloksiani laitellut, eivät huipputasoo mutta kumminkin yli 200 penkkiä ym. Ne tehty ilman doupingia. Nuoremmilla taso erityisesti kyykyssä ja vedossa on kovalla tasolla. Suosittelen tutustumaan mitä SVNL puolella nostelevat. Toki vanhempiakin kovia löytyy. Noi sun jutut treenaamattomista ihmetyypeistä nyt on semmosta legendaa
Joo myönnän että se korkeammalla on.
Ennen nimittäin se 2 markan penkki oli semmoinen jumal suoritus että ei sitä kovin moni ottanut roinat koneessakaan.
Lisäksi olenhan minä noita tuloksia seuraillut ja todella kovia ne IPF:ssäkin ovat vaikka käsittääkseni kontrolli Suomessa on hyvinkin pikkumaisenkin tarkkaa.
Ennen kyllä suurin osa ja yhteen aikaan kaikki kisanostajat roinasivat.
(Sellainen tyyppi kun Hannu Malinen oli poikkeus)
Silti tulokset ovat nykyään koventunut.
Ehkä itse nykyään käyn vain tällaisella salilla jossa suurin osa on ihan kuntoilijoita ilman ihmeempiä tavoitteita niin en näe missä kunnossa tavoitteellisemmat treenaajat ovat.
Kävi täällä kyllä yksi voimanostaja joka penkkasi salilla 210 kg ja kilpaili IPF:ssä ja reilusti puhuttiin aineista ja totesi ettei hän käytä mutta tietysti tutuissa oli paljon bodareita ja vastaavia joten puhuttiin ihan vaikutuksista ja nykyisen saatavuuden helppoudesta.
Tämän jutun tiesi myös Oulun laulava poliisi Petrus
No ei näistä keskusteluista sen enempää,
Uskon kuitenkin ettei tuo voimanostaja käyttänyt mitään
Omasi hyvät välitykset penkkiin ja kyllä minulla tämän ikäisenä silmäkin jotain sanoo.
Pelkään vaan pahasti että jos vielä joskus vaihdan jollekkin vähän treeniluola tyyppiselle salille niin silmä sitten kertoo vähän toisenlaisia asioita nykytreenaajista.
Sinällään en ole ollut kiltti poika joten on outoa etten itse joitain surkeita kokeiluja lukuunottamatta ruvennut missään vaiheessa roinaamaan kunnolla.
Vaikka kaikkea muuta olenkin vetänyt joka tavalla.
Nyt on jo sitten jo liian myöhäistä ja korvaushoitoakaan ei kyllä tunnu irtoavan.Sen saaminen kun ei Suomessa olekkaan ihan itsestään selvyys kuten monet tuntuvat luulevan.
No se tästä.
Noista treenaamattomista nostajista.
En ole maininnut kun yhdestä sellaisesta joka kuulemma ammattikoulu aikaan pukkasi sen 120kg penkistä ilman varsinaista kuntosalitreeniä.
Kyllä hän kuulemma jollain kärrynaisoilla tai vastaavilla kotonaan jossain vaiheessa kovastikin harjoitteli että ei hänkään ihan kylmiltään sitä tehnyt.
Kiipesi kuulemma kuin orava köyttä pitkin käsillään liikuntasalin kattoon myös vaikka oli aika köntti jo nuorena.
Saman tekivät aikoinaan ihan hihattomat kaverit kun kävin painitreeneissä.
Itse vasta mallasin otetta kun olivat jo katon rajassa.
Lisäksi pyörittelivät minua kuin räsymattoa välillä kuin painittiin.
Eli miten se on mahdollista vaikka varmasti penkkasin enemmän kuin kukaan heistä?
Oisko niin että on muunkinlaista voimaa kuin se millä penkataan?
No joo Niihin treenaamattomiin tai muutaman kuukauden treenanneisiin niin kyllä tämä kaveri joka kyykkäsi 250 ja teki kutosia 150: llä jonkin verran oli aiemminkin treenannut mutta katkonaisesti.
Jossain vaiheessa oli kyllä kyykkäillyt koska kertoi sen 250kg kyykänneesä mulle jo aiemmin mutta en silloin asiaa oikein edes noteerannut.
Tiedän vain että hän rupesi säntillisemmin treenaamaan kun muutti mummonsa okt ja sai sinne kellariin puntit.
Siitä alle vuoden päästä sitten koulun salilla sainkin ihmetellä tuota penkkaamista ja kyykkäämistä.
Eli en nyt voi sanoa pitkäänkö kaveri systemaattisesti treenasi mutta siitä olen varma että alle vuoden.
Oli kyllä kuin lahna penkillä ja silti nuo raudat.
Sen voin sanoa että sarjakestävyys hänellä oli huono.
Itse sain satasella 21 toistoa parhaimmillani mutta hänelle teki tiukkaa saada yli kymmenen.
Sekä pystypunnerrusta hän ei paljon yli kuudellakympillä pystynyt tekemään
Tietty kun ei varmaan ollut tehnyt yhtään kyseistä liikettä ja oli koko ajan vain tehnyt lyhyitä toistomääriä penkkiä.
Kyykky minusta sitten sellainen liike että se jollain joko kulkee tai sitten ei tule ikinä kulkemaan ja minä itse lukeudun jälkimmäisiin.
Prässiä ja hackkiakin olen tehnyt ihan kohtalaisilla romuilla mutta en ole ikinä kyykännyt pohjasta 200 kg
.Viimeksi kun kävin treenaamassa kyykkyä oli omat tyttö (22v) mulla mukana niin nöyryytti melkein kyykyssä minua ja itseasiassa nöyryyttikin
Otti syvältä ja haukkui minun kyykkyni ja piti kuvatakkin ja aikamoiselta kakolan kyykyltä se sitten näytti ja piti ottaa kolmekymmentä kiloa painoja pois ja yrittää saada perse alemmas.
Joo ihan paska liike ei sillä jalat kehity joten teenpä vain sitten hackkia.
Kiittämättömiä nämä nykynuoret.
Joo sitä mieltä olen että toisilla se kyykky vain sopii.
Nyt heitän taas sellaisen jutun jota ette usko
Kaverini kyykkäsi 16 vuotiaana salilla tuon 200kg.
Treenasi kyllä jo tuohon ikään.
Kuitenkin kun silloin katsoivat se olisi ollut SE lukema.
En tiedä onko nykyään tehty kovempia tuloksia siihen ikäluokkaan.
Kaveri muuten treenaa vieläkin ja asuu Hesassa
En muista paljon kyykkäsi parhaimmillaan vaikka yksissä liikuttiin.
Veti nimittäin roinaa aika reippaasti aikoinaan.
Nykyään treenailee luomuna.
Eli tämmönen " satu" tähän lopuks.