RAW-penkki

Joo myönnän että se korkeammalla on.

Ennen nimittäin se 2 markan penkki oli semmoinen jumal suoritus että ei sitä kovin moni ottanut roinat koneessakaan.
Lisäksi olenhan minä noita tuloksia seuraillut ja todella kovia ne IPF:ssäkin ovat vaikka käsittääkseni kontrolli Suomessa on hyvinkin pikkumaisenkin tarkkaa.

Ennen kyllä suurin osa ja yhteen aikaan kaikki kisanostajat roinasivat.
(Sellainen tyyppi kun Hannu Malinen oli poikkeus)

Silti tulokset ovat nykyään koventunut.

Ehkä itse nykyään käyn vain tällaisella salilla jossa suurin osa on ihan kuntoilijoita ilman ihmeempiä tavoitteita niin en näe missä kunnossa tavoitteellisemmat treenaajat ovat.

Kävi täällä kyllä yksi voimanostaja joka penkkasi salilla 210 kg ja kilpaili IPF:ssä ja reilusti puhuttiin aineista ja totesi ettei hän käytä mutta tietysti tutuissa oli paljon bodareita ja vastaavia joten puhuttiin ihan vaikutuksista ja nykyisen saatavuuden helppoudesta.
Tämän jutun tiesi myös Oulun laulava poliisi Petrus

No ei näistä keskusteluista sen enempää,

Uskon kuitenkin ettei tuo voimanostaja käyttänyt mitään
Omasi hyvät välitykset penkkiin ja kyllä minulla tämän ikäisenä silmäkin jotain sanoo.

Pelkään vaan pahasti että jos vielä joskus vaihdan jollekkin vähän treeniluola tyyppiselle salille niin silmä sitten kertoo vähän toisenlaisia asioita nykytreenaajista.

Sinällään en ole ollut kiltti poika joten on outoa etten itse joitain surkeita kokeiluja lukuunottamatta ruvennut missään vaiheessa roinaamaan kunnolla.

Vaikka kaikkea muuta olenkin vetänyt joka tavalla.

Nyt on jo sitten jo liian myöhäistä ja korvaushoitoakaan ei kyllä tunnu irtoavan.Sen saaminen kun ei Suomessa olekkaan ihan itsestään selvyys kuten monet tuntuvat luulevan.
No se tästä.

Noista treenaamattomista nostajista.

En ole maininnut kun yhdestä sellaisesta joka kuulemma ammattikoulu aikaan pukkasi sen 120kg penkistä ilman varsinaista kuntosalitreeniä.

Kyllä hän kuulemma jollain kärrynaisoilla tai vastaavilla kotonaan jossain vaiheessa kovastikin harjoitteli että ei hänkään ihan kylmiltään sitä tehnyt.
Kiipesi kuulemma kuin orava köyttä pitkin käsillään liikuntasalin kattoon myös vaikka oli aika köntti jo nuorena.

Saman tekivät aikoinaan ihan hihattomat kaverit kun kävin painitreeneissä.
Itse vasta mallasin otetta kun olivat jo katon rajassa.
Lisäksi pyörittelivät minua kuin räsymattoa välillä kuin painittiin.
Eli miten se on mahdollista vaikka varmasti penkkasin enemmän kuin kukaan heistä?
Oisko niin että on muunkinlaista voimaa kuin se millä penkataan?

No joo Niihin treenaamattomiin tai muutaman kuukauden treenanneisiin niin kyllä tämä kaveri joka kyykkäsi 250 ja teki kutosia 150: llä jonkin verran oli aiemminkin treenannut mutta katkonaisesti.

Jossain vaiheessa oli kyllä kyykkäillyt koska kertoi sen 250kg kyykänneesä mulle jo aiemmin mutta en silloin asiaa oikein edes noteerannut.

Tiedän vain että hän rupesi säntillisemmin treenaamaan kun muutti mummonsa okt ja sai sinne kellariin puntit.

Siitä alle vuoden päästä sitten koulun salilla sainkin ihmetellä tuota penkkaamista ja kyykkäämistä.
Eli en nyt voi sanoa pitkäänkö kaveri systemaattisesti treenasi mutta siitä olen varma että alle vuoden.

Oli kyllä kuin lahna penkillä ja silti nuo raudat.
Sen voin sanoa että sarjakestävyys hänellä oli huono.
Itse sain satasella 21 toistoa parhaimmillani mutta hänelle teki tiukkaa saada yli kymmenen.
Sekä pystypunnerrusta hän ei paljon yli kuudellakympillä pystynyt tekemään
Tietty kun ei varmaan ollut tehnyt yhtään kyseistä liikettä ja oli koko ajan vain tehnyt lyhyitä toistomääriä penkkiä.

Kyykky minusta sitten sellainen liike että se jollain joko kulkee tai sitten ei tule ikinä kulkemaan ja minä itse lukeudun jälkimmäisiin.

Prässiä ja hackkiakin olen tehnyt ihan kohtalaisilla romuilla mutta en ole ikinä kyykännyt pohjasta 200 kg

.Viimeksi kun kävin treenaamassa kyykkyä oli omat tyttö (22v) mulla mukana niin nöyryytti melkein kyykyssä minua ja itseasiassa nöyryyttikin
Otti syvältä ja haukkui minun kyykkyni ja piti kuvatakkin ja aikamoiselta kakolan kyykyltä se sitten näytti ja piti ottaa kolmekymmentä kiloa painoja pois ja yrittää saada perse alemmas.

Joo ihan paska liike ei sillä jalat kehity joten teenpä vain sitten hackkia.

Kiittämättömiä nämä nykynuoret.

Joo sitä mieltä olen että toisilla se kyykky vain sopii.

Nyt heitän taas sellaisen jutun jota ette usko
Kaverini kyykkäsi 16 vuotiaana salilla tuon 200kg.
Treenasi kyllä jo tuohon ikään.
Kuitenkin kun silloin katsoivat se olisi ollut SE lukema.
En tiedä onko nykyään tehty kovempia tuloksia siihen ikäluokkaan.
Kaveri muuten treenaa vieläkin ja asuu Hesassa
En muista paljon kyykkäsi parhaimmillaan vaikka yksissä liikuttiin.
Veti nimittäin roinaa aika reippaasti aikoinaan.
Nykyään treenailee luomuna.
Eli tämmönen " satu" tähän lopuks.
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
Uskon sun tulokset hyvinkin ja vaikutat hyvälle tyypille ei siinä. Noita parin kk jälkeisiä kovia rautoja epäilin vaan. Ja eihän se asia sitte ihan niin ollukkaan vaan oli "vanhaa voimaa" taustalla. Jatka näitä kertomuksia aikain takaa ihmeessä. Ja tuo ei ollut vittuilua. Joskus itekin olen yllättyny. Nääshallilla n. 15v sitten joku n. 80kg painava nelisilmänörtti pullohartioineen penkkas yhtäkkiä nelosen sadalla kuudellakympillä. Mulla tippu leuka. Runkkupena oli mutta tuli todella puun takaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.
Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
Täällä on paljon aina epäilijöitä. Kyllä jotkut joskus täällä epäili, mun nuoruuden tuloksia, vaikka sanoin ettei ollut mitään puhtaita liikkeitä. 250kg penkissä perse 10cm ylhäällä, 8x380kg olankohautuksia, 2x6x155kg hauista, jaloilla vauhtia antaen, 300kg yritys saada lankkupenkissä ja sain vain 2cm nostettua, kun lähti tanko kasvoja kohti, kevyesti 10x150kg pystypunnerrusta, jaloilla vauhtia antaen, kulmasoutua vasta otteella 250kg. 4x250kg kyykkyä voimanostovyöllä, hauista 50kg händeleillä, t-kulmasoutua tangolla, jossa kahva pitempään liikkeeseen, 2x8x155kg kiekkoina. Dippiä 2x8x100kg vyöllä. Kyykkyä ja mavea en paljoa tehnyt nuorena, kun inhosin liikkeitä, mutta jotain yli 400kg pukeilta sarjaa, vankilan pihalla, eikä vankilassa riittänyt painoja mulle siihen. Mäkin oon elämän varrella, törmännyt muutamaan luonnon oikkuun. Pari kk sitten huvikseen löin 155kg tankoon ja yritin hauista niin ei mitään toivoakaan :LOL: muutama päivä sitten löin mutkatankoon 90kg ja väänsin hauista 3 toistoa ja sen jälkeen olis pitänyt alkaa riuhtomaan, niin jätin siihen ja kevensin. Nykyään treenaan puhtaasti. Tavoitteena penkissä, ensi vuonna rikkoa Suomen ennätys.
 
Cheat-hauiskääntö 155kg sarjapaino, kulmasoutu 250 kilolla, 10x150kg pystäri, 300kg lankkupenkki niin, että tanko liikkuu ylöspäinkin. En nyt kyllä voi uskoa realismin nimissä, jos näistä suoritteista käytetään samoja nimityksiä kuin itse ymmärrän. Tuossahan olis Riku Kirikin jäänyt toiseksi, jos olis ammattimaisesti nostellut eikä vankilan pihalla ja ravinnolla.
 
Muusta en tiedä, muutakuin, että kyllä niitä 200kg penkkaajia on pilvinpimein verrattuna 80-luvulle. Vaikka sillon luultavasti suurempi osa kilpavoimailijoista douppasi kuin nykyään, mutta toki oli populaakim tai saliharjoittelijoita lukumääräisesti paljon vähemmän kuin nykyään. Huippu-ukkoja/friikkejä oli toki silloinkin siinä missä nytkin, mutta yleinen taso ihan naturaalivoimailussa on noussut merkittävästi sieltä. 1987 SVM kisassa runkkupenkattiin pääosin 200-220kg rautoja. Ja siellä oli kavereita varmasti dopingin suhteen ihan joka lähtöön. Nykypäivään taasen ei oikein sitä voi verrata, kun silloin vahvamieskilpailijat tuli pääosin voimanostosta ja kehonrakennuksesta, niin se penkki oli monille hyvin tuttu liike. Toki tämän itsekin olit näköjään aiemmin todennut. Mutta missään nimessä en aliarvioisi tai vähättelisi niitä 80-luvun 200kg penkkejä, ei tuloksia voi oikein suoraan verrata, jos välissä on kulunut sukupolvi tai kaksi. Mutta sekin osoittaa sen väitteen todeksi, ettei se 200kg kisapenkki (en nyt superraskaasta sarjasta puhu) mikään itsestäänselvyys ole metodeista riippumatta, kyllä ne ihan kovia, tosissaan voimailevia ja jossakin määrin lahjakkaita kavereita oli, jotka niitä 30-40v sitten nosteli. Hannu Saarelaisen 247,5 -110 on aikakauteensa nähden aivan sairas penkkitulos. Vaikka mies on ollutkin 170-senttisenä ja 110-kiloisena rungoltaan varsin sopiva punnerrushommiin. Eikä press-komentoa ollut. Mutta siitä huolimatta sen aikaisella tiedolla aivan käsittämätön tulos.
Tiiätkö onko Hannu Saarelainen Hyvinkääläisen pyöräliike Saarelaisen ex-omistaja? Tai omistajan veli?
 
Täällä on paljon aina epäilijöitä. Kyllä jotkut joskus täällä epäili, mun nuoruuden tuloksia, vaikka sanoin ettei ollut mitään puhtaita liikkeitä. 250kg penkissä perse 10cm ylhäällä, 8x380kg olankohautuksia, 2x6x155kg hauista, jaloilla vauhtia antaen, 300kg yritys saada lankkupenkissä ja sain vain 2cm nostettua, kun lähti tanko kasvoja kohti, kevyesti 10x150kg pystypunnerrusta, jaloilla vauhtia antaen, kulmasoutua vasta otteella 250kg. 4x250kg kyykkyä voimanostovyöllä, hauista 50kg händeleillä, t-kulmasoutua tangolla, jossa kahva pitempään liikkeeseen, 2x8x155kg kiekkoina. Dippiä 2x8x100kg vyöllä. Kyykkyä ja mavea en paljoa tehnyt nuorena, kun inhosin liikkeitä, mutta jotain yli 400kg pukeilta sarjaa, vankilan pihalla, eikä vankilassa riittänyt painoja mulle siihen. Mäkin oon elämän varrella, törmännyt muutamaan luonnon oikkuun. Pari kk sitten huvikseen löin 155kg tankoon ja yritin hauista niin ei mitään toivoakaan :LOL: muutama päivä sitten löin mutkatankoon 90kg ja väänsin hauista 3 toistoa ja sen jälkeen olis pitänyt alkaa riuhtomaan, niin jätin siihen ja kevensin. Nykyään treenaan puhtaasti. Tavoitteena penkissä, ensi vuonna rikkoa Suomen ennätys.
Nyt taitaa kyllä olla höpöhöpö juttuja.
 
Nyt taitaa kyllä olla höpöhöpö juttuja.
Sen takia laitoin, kun tiedän että on epäilijöitä, vaikka on totta. Kyllä mä oon oikeasti liikutellut noita painoja, mitä sanoin. Ei ne hauiskäännöt ollut varsinaisia hauiskääntöjä. Ei hauikset hirveästi töitä tehnyt, kun jaloilla anto vauhtia.
 
Cheat-hauiskääntö 155kg sarjapaino, kulmasoutu 250 kilolla, 10x150kg pystäri, 300kg lankkupenkki niin, että tanko liikkuu ylöspäinkin. En nyt kyllä voi uskoa realismin nimissä, jos näistä suoritteista käytetään samoja nimityksiä kuin itse ymmärrän. Tuossahan olis Riku Kirikin jäänyt toiseksi, jos olis ammattimaisesti nostellut eikä vankilan pihalla ja ravinnolla.
Kiitoksia olin kyllä vahva nuorena. Sormivoimat oli silloin mun heikko kohta, niin en mennyt voimamies kisoihin. Kyl mä nykyäänkin, pystyn tekee kulmasoutua, jonkun verran yli 200 kilolla. Epäilijät vain saa hyvän mielen, et oon mä kyl ollut vahva ja kova treenaamaan.
 
Se on kato, niin että miehet oli miehiä sillon 70-80 luvulla ja nykytulokset ei ole mitään siihen verrattuna. Mitä nyt kisoissa ottavat raakana enemmän nykyään kun entisaikaan single kankaisilla.. Johtuu varmaan siitä, että sen verran nöyriä oli nää vahvimmat, että treenasivat vaan kotitilan ladossa, ettei muut tuu kateelliseksi.

Tai sitten nuo raudat on saanut joka vuosikymmen vähän lapinlisää matkalla ja niihin alkaa uskomaan itsekkin kun on aikansa huudellut.

Kävin jokunen vuosi sitten kotikylän paikallisbaarissa ja siellä vanhat äijät katselivat duplantiksen seiväskisaa. Eivät pitäneet minään kun Jakkehan hyppäsi tuon 6 metriä rikki jo 70-luvulla puuseipäällä. Pidän ihan yhtä uskottavana kun näiden pakkiksen hurjien punttitarinoita.
 
Nii en oo täysin varma. Kuullu vaan juttua tosta ihmisestä voimaukoilta tjs. Muistan vaan et penkki kuulosti niin kovalta sen aikaseks, ni yritin googlailla häntä joskus. Hyvin huonosti löyty infoa. Ehkä 1 sumee video tyyliin.
11xMM-mitalisti voimanostossa niiltä ajoilta kun kilpailtiin vain yhden liiton alla. Suomivoimailun legendoja ehdottomasti.
 
Se on hauska kun aina saman ukon kaveripiiristä löytyy nämä luonnonoikut 400kg etukyykkääjät ja 200 penan ukot ilman treeniä.
En ole kyllä tuollaisia nähnyt enkä edes puhunut.

Sen Kemin miehen tulokset kuulin kemiläisiltä ja en todellakaan itsekkään niitä uskonut mutta niin monelta niistä kuulin,myös Oululaisilta voimailijoilta että arvatenkin on huomattavan vahva kaveri ollut kyseessä.Mitä hän on tehnyt ja millaisella tekniikalla ja millä painoilla olisi minunkin kiva kuulla ja tällä hetkellä ainoat joiden tiedän ehkä ne tietävän ovat Savolaisen Marko ja Tähtisen Arto.
Mikäli heihin saan yhteyden niin kysyn asiaa.

Kerroin että hyvin luonnonvahva ja geneettisesti ilmeisesti hyvät pohjat omaava kaverini teki minun tietääkseni alle vuoden treenattuaan säännöllisesti Tiedän että pääsi treenaamaan vasta kun muutti okt ja sai puntit kellariin.On toki mahdollista että jossain treenaili ennen tätäkin mutta ei säännöllisesti. Puhui jo aiemmin kyykänneessä 250 mutta en silloin noteerannut asiaa Uskoin itsekkin vasta kun näin.
Penkkasi 150kg:lla kutosia ihan täysin lahnana penkissä
Kaverilla oli lisäksi varmasti kohtuu kova rauhoittava lääkitys
Tosin enhän minä tiedä miten otti lääkkeitään vai ottiko lainkaan.

Saman henkilön veli treenasi nuorempana todella kovasti ja monta tuntia illassa kun ei siihen aikaan vissiin palautumisesta ymmärretty.
Treenasi myös muutakin kuin voimanostoa eli pelasi jääkiekkoa ja teki jopa painoliivit itselleen kun kävi lenkillä ja nosti myös maasta ,ei maastavetoja vaan pään päälle.
Punnersi 120 kg jo kuustoista vuotiaana
Sairastui skitsofreniaan siinä 18 ikäisenä ja alkoi käyttää alkoholia ja polttaa tupakkaa mutta nosti todistetusti vielä 20 vuotiaana maasta pään päälle 100kg ilman lämmittelyjä.

Eräs muu tyyppi oli luonnonriski myös Ei edellä mainituille sukua.
Vaikka vissiin alko maistui jo hyvin nuorena niin treenasi kai jotain silloisia toiminnallisia treenejä kotonaan ( huom.ei ole uusi keksintö sekään) jonkun kärrynaisan kanssa tai jonkun sellaisen näin kuulin.
Ilman varsinaista voimanosto treeniä jollain tekniikalla nosti jo ammattikoulu aikanaan penkistä 120kg.

MIKÄ HELVETTI NÄISSÄ ON MUKA JOTENKIN IHMEELLISTÄ?
Uskokaa nyt helvetti vie että ihan syntymässään vahvoja ihmisiä on olemassa.

Armeijassakin oli yksi Rimppi joka oli maalaistalon poika Juvalta
Eikä varmasti armeijan aikana treenannut mitään Eikä ehtinyt nostelemaan jyväsäkkejä kotitilallaan.
Itse olin jo tuolloin jotain tehnyt.
Vähän kun nujuttiin niin olin ihan kuin joku muovisäkki sen kämmenissä Nosteli minua ihan miten tahtoi.
Toki oli huomattavasti painavampi ja pidempi.
Kysyttäessä sanoi isänsä olevan itseään isompi mutta ei kuulemma isälläkään ollut mitään sanomista poikansa kanssa jos painimaan kävivät No tämäkin on tietysti höpöä vai?
 
siis ykkösmaksimi jotain 180 luokkaa mutta kymmenen toistoa satasella tiukka :unsure:
Joo näin se vain tuntui olevan
Ainakin näin käsitin kun hän kertoi käyneennsä paikallisella salilla ja kokeilleensa miten paljon toistoja menee 100 kg:lla ja pyytäneensä varmistajia siihen.
Tuntuu kyllä itsestäkin oudolta enkä tätä nähnyt.
Voihan olla että kuulin väärin tai sitten olivat voimat hiipuneet koska lääkitys tms.

Vielä oudompi juttu
Tämän kaverin serkku oli aluksi kilpaileva voimanostaja
Treenitaustaa oli paljon koska oli entinen keihäänheittäjä.
Oli tosi kova penkkaaja ja naturaali jonka kyllä toi aika selvästi ja julkisesti esille joten ei ollut hirmu suosittu tiettyjen paikallisten voimailijoiden keskuudessa.
Penkkasi vain siihen myöhemmin keskityttyään 220kg kisoissa ikämiehissä Olin itsekkin kerran salilla varmistamassa 220kg:n penkkiä
Hän ei saanut kyykättyä kuin 170kg vaikka yritti kyllä myös treenata kyykkyä.Ei vaan tuosta parantunut.
Keihäänheittäjien liikettä takavetoa hän kuulemma teki joskus näyttämisen halusta helvetinmoisilla romuilla.
Sitä en tiedä enkä silloin tajunnut kysyä millaisilla painoilla.
Siirtyi sitten kuulemma olkapäänsä hajotettuaan ( näin käy kyllä yleensä lopuksi kaikille penkkipunnertajille) otevoimailun pariin.
Nykyään lienee lopettanut on jo vanha mies.
 
11xMM-mitalisti voimanostossa niiltä ajoilta kun kilpailtiin vain yhden liiton alla. Suomivoimailun legendoja ehdottomasti.
Joo Hannu Saarelainen
Kävin aikoinaan ihan asiaa tehden kaverin kanssa ostamassa häneltä pyöräilyliikkeeltä voimanosto ohjelmia ja muuta sälää aika hyvän pinon
Laittoi mulle sitten videon oliko vuoden -85 voimanoston mm kisoista ja koosteen kisoista jossa Riku Kiri penkkaa sen yli 300 kg.
Luonnollisesti itse pyöri videoissa koko ajan etualalla.

Oli hyvin värikäs persoon
Entinen olympiatyylin nostaja
Elämäntavat eivät ehkä olleet ihan terveemmästä päästä siksi lähti melko nuorena.Alko kelpasi ja rööki paloi eikä ravintokaan ollut pelkkää kanaa ja riisiä
Oli joku baari tai vastaava En tiedä oliko omistaja vai vain järkkärin hommissa siellä ja oli tullut joku konflikti ja oli eskalisoitunut painiksi
Niin meni heittämään jotain henkilöä ulos niin sai infarktin ja kuoli.
Kaveri opiskeli samalla paikkakunnalla niin sanoi että aina kun hän sattui olemaan tupakalla niin jos Saarelainen tuli ulos salin ovesta niin tuli pummaamaan tupakkaa Sinällään oli kuulemma vaan jutellut mukavia.

Oli joskus ollut päissään paikallisessa diskossa ja siihen aikaan oli dj:llä koppi keskellä lavaa josta hän soitti levyjä
Saarelainen oli mennyt dj:n luokse ja sanonut jonkun kappaleen nimen ja sanonut että jos et soita tätä biisiä niin minä kannan tämän kopin ulos. Dj oli soittanut joten koppi säilyi sisätiloissa.

Saarelaisella oli myös kesämökki ja armottomana treenaajana myös puntit ja penkki siellä.
No oli kertonut että tulee mentyä aina mökille ja ostettua mukaan koppa kaljaa ja siinä sitten ottaa penkkiä ja palautusjuomaa ja pikku hiljaa se kaljakoppa siinä tyhjenee.

Eräs paikkakuntani voimanostaja myös kertoi että kun Saarelainen teki suorituksensa niin sen jälkeen hän katsoi niin pahalla katseella tuomareita etteivät he uskaltaneet olla hyväksymättä nostoja.

Åhmanin Ismo ( jonnet ei tiedä ) kertoi mulle henkilökohtaisesti että Saarelainen saattoi röhöttää jossain kisoissa krapulassa ja avustajat kantoivat evääksi suolakurkkuja ja punaista maitoa.

Eli tälläisiä legendoja kyseisestä herrasta.
 
Voihan olla että tulee teille nuoremmille mutta kyllä nämä ovat täysin tosia itse nähtyjä ja usean todistajan näkemiä ja tietämiä tapauksia.

Eihän tämä mikään uskonasia ole kyllä mutta tosiasia kyllä on.

Pitääkö olla monta todistajaa jotka joudun kaivelemaan jostain?
Toisaalta samapa tuo uskokaa tai älkää.

Minkä minä sille mahdan jos nykynuoriso ei edes jokapaikasta saatavien stereoidien avulla pysty mihinkään ja kuvittelee ettei jollain voi olla genetiikka jo sellainen että voimaa on jo helposti ja syntymälahjana ,ilman että on pudonnut roinapataan pienenä,

Geenit olivat hyvät sillä näiden veljesten serkku nosti natikkana 220kg kisoissa Hän kyllä treenasi tosissaan.
Oli entinen keihäänheittäjä.
Sinällään kyykky hänellä oli vain 170kg eikä saanut sitä nousemaan vaikka yritti Eikä ollut mitenkään välityksiltään erilainen tai edes penkkiin sopiva oli vain jostain syystä hyvä nimenomaan penkissä.

Sitten kerron vielä että eräs oman kyläni riski mies ja myöhempi häijy tappelija nosti penkistä ammattikoulu aikoinaan jo 120kg pahemmin treenaamatta.
Tätä en kyllä myöskään ollut itse näkemässä mutta kaverin tuntien pidän sitä täysin mahdollisena.
Olis varmaan hyppien keikkuen ollut kylän (pikku kaupunki) kovin jätkä Oli haka urheilussa kun urheilussa mutta kävi niin kuin koville jätkille usein käy alkoholisoitui aika pahasti.
No oli kyllä juopponakin sellainen tyyppi ettei kannattanut ihan joka pojan kokeilla.
Myöhemmin sitten pakon edessä raitistui kokonaan mutta oli jo vanha mies.

Eli tällaisia höpöjuttuja minä kerron

Sinällään miettikääpä nyt vähän esim,tämän hetken vahvempia miehiä tai raw penkkaajia.
Kyllä heillä on geneettistä voimaakin ollut jo valmiina kun ovat uransa aloittaneet.
En usko että on 60kg rinnalle jäänyt kuten minulla ensi kokeilulla.
Kyllä noita super ihmisiä on ollut muitakin muuallakin.
Jo vanhassa Weiderin opuksessa kerrottiin että on olemassa henkilöitä jotka saattavat luontaisesti nostaa toista sataa kiloa.
( mutta Weiderin opeilla heistä kyllä tietysti nopeasti pääset edelle)


Ne sen Kemin miehen kertomani tulokset ovat kyllä peräisin muutenkin lapin lisää viljelleeltä entiseltä työkaveriltani jota muutamat muut Kemiläiset työkaverit säestivät joten niistä en pysty sanomaan mitään
Eikä täällä oleva Kemin mieskään suostu niitä rautoja ja tekniikkaa paljastamaan joten on odotettava että pääsen yhteyteen Savolaisen Markon tai Tähtisen Arton (2krt mm voimanostossa) kanssa jotka ovat kyseisen herran kanssa todistettavasti treenanneet niin jos sitten tulisi totuus niistä jutuista.

Minulla ei niistä ole kuin kuulopuheilla liikkuneita todisteita .

Uskotteko minustakaan mitään vai pitääkö vielä kuuskymppisenä teille jotain näyttää?
Ehkä noin viiden vuoden aktiivisella treenillä tein pystäriä 42,5kg:n kilon käsipainoilla kutosia ,kulmasoutua 160kg:lla ainakin niitä kutosia
Penkkasin 130kg:lla 2×6,kerran tein kasin. Vedin maasta treenamatta liikettä lainkaan ihan vain kokeillakseni 200kg Tein prässiä 380kg:lla.
Kyykky ei olut hääppönen.
Hauiskääntöä kutosia 80kg:lla seisten ja kyllä siinä heijausta oli.
Nämä kaikki ihan päin persettä treenaamalla koska Dorian Yates.
Jopa treenasin neljäntoista päivän kierrolla eli yksi lihasryhmä ja välipäivä
Liekkö ollut jopa ojentajille ja hauiksille omansa kun en muista.
Mitään lääkeaineita en näitä tuloksia tehdessäni käyttänyt.
Met-Rex oli kovin kama ja sitä jonnet ei muista varmasti.
Kuulostaako tämäkin liioittelulta?
Niin ja lisäksi aloitin systemaattisen treenaamisen jotain 29v. iässä eli tein nuo tulokset yli 30 vuotiaana.
En ole seurannut tätä ketjua mutta tuo boldattu sattui silmään. Tarkoitatko tässä Kemin miehellä ehkä henkilöä, jonka nimikirjaimet ovat HJ? Jos tarkoitat niin tulokset ovat tosiaan niin uskomattomia, että niitä on varmasti vaikea uskoa mutta todistajia on paljon. Itsekin olen nähnyt muutamia suorituksia.
 
Varmaan noin, koska treenimetodit kehittyy ja tietoa saatavilla aivan erilailla kun ennen internettiä. Mutta väitän kyllä, että täysin harjoittelemattomien voimataso on nykyään huonompi kun vaikka vielä 80-luvulla kun itsekkin puntinnoston aloittelin. Samanlailla kun nuorten kestävyyskuntokin tullut alaspäin noilta ajoilta. Siitä kai ihan selvää faktaa esim puolustusvoimien testeistä.

Joo kyl se noin varmasti on että ei treenavien voimatasot on nykyään vain murto osa siitä mitä ne ennen vanhaan oli.
Toki tähän on hyvin looginen selitys vielä 80luvulla ja varsinkin sitä ennen suurin osa ihmisistä (ja myös monet lapset) tekivät työtä jossa vaadittiin voimaa.
Kun taas nykyään suurimman osan työ ei rasita lihaksia millään tavalla.

Niillä taas jotka voimailuun panostavat on tulos taso nykyään selvästi kovempi kuin ennen, kehittyneemmän valmennuksen ja ohjelmoinnin ansiosta.

niiltä ajoilta kun kilpailtiin vain yhden liiton alla. .

Tähän kun jollain ihme keinolla päästäisiin takaisin, vaikka niin että kisoissa olisi omat sarjat testatuille ja ei testatuilla.


Tai edes tilanteeseen jossa olisi vain kaksi liittoa. Testattu ja testaamaton.
Mutta kun vanhat ukot jaksaa riidellä ikivanhoista asioista niin eipä taida olla tapahtumassa.
 
Täällä on paljon aina epäilijöitä. Kyllä jotkut joskus täällä epäili, mun nuoruuden tuloksia, vaikka sanoin ettei ollut mitään puhtaita liikkeitä. 250kg penkissä perse 10cm ylhäällä, 8x380kg olankohautuksia, 2x6x155kg hauista, jaloilla vauhtia antaen, 300kg yritys saada lankkupenkissä ja sain vain 2cm nostettua, kun lähti tanko kasvoja kohti, kevyesti 10x150kg pystypunnerrusta, jaloilla vauhtia antaen, kulmasoutua vasta otteella 250kg. 4x250kg kyykkyä voimanostovyöllä, hauista 50kg händeleillä, t-kulmasoutua tangolla, jossa kahva pitempään liikkeeseen, 2x8x155kg kiekkoina. Dippiä 2x8x100kg vyöllä. Kyykkyä ja mavea en paljoa tehnyt nuorena, kun inhosin liikkeitä, mutta jotain yli 400kg pukeilta sarjaa, vankilan pihalla, eikä vankilassa riittänyt painoja mulle siihen. Mäkin oon elämän varrella, törmännyt muutamaan luonnon oikkuun. Pari kk sitten huvikseen löin 155kg tankoon ja yritin hauista niin ei mitään toivoakaan :LOL: muutama päivä sitten löin mutkatankoon 90kg ja väänsin hauista 3 toistoa ja sen jälkeen olis pitänyt alkaa riuhtomaan, niin jätin siihen ja kevensin. Nykyään treenaan puhtaasti. Tavoitteena penkissä, ensi vuonna rikkoa Suomen

En ole seurannut tätä ketjua mutta tuo boldattu sattui silmään. Tarkoitatko tässä Kemin miehellä ehkä henkilöä, jonka nimikirjaimet ovat HJ? Jos tarkoitat niin tulokset ovat tosiaan niin uskomattomia, että niitä on varmasti vaikea uskoa mutta todistajia on paljon. Itsekin olen nähnyt muutamia suorituksia.
Nimen omaan häntä tarkoitin ja kun asiasta mainitsin niin satusedäksihän minut leimattiin.
Olisi ihan kiva joltain muulta kuulla minkäsuuntaisia tulokset olivat ja millaisella tekniikalla tehtyjä.
 
Nimen omaan häntä tarkoitin ja kun asiasta mainitsin niin satusedäksihän minut leimattiin.
Olisi ihan kiva joltain muulta kuulla minkäsuuntaisia tulokset olivat ja millaisella tekniikalla tehtyjä.
Joo, ei ne satuja ole vaan kyseessä on jonkinlainen luonnonoikku voimantuoton suhteen ja toki valtavan kokoinen mörssäri muutenkin. Harmi, että Hannua koskaan kiinnostanut kilpaileminen vaan hän pelkästään tykkäsi treenata. Suoritustekniikat oli toki hyvin rajuja, voimamiestyyppisiä mutta ei sellaisia rautoja pystyisikään tuntumalla liikuttelemaan. Hannuhan oli vahvimmillaan ysärillä, jolloin itse en ollut vielä edes täysi-ikäinenkään, joten pitää hetki kaivella jos onnistun muistamaan vielä jotain tuloksia. Apuliikkeistä on jäänyt mieleen ainakin scott-hauiskääntö tangolla, jossa painoa oli 120-130kg.
 

Kemin miehestä on ollut aiemmin juttua pakkotoistolla.
 
Back
Ylös Bottom