RAW-penkki

Aloin nyt tutkimaan kyseisen naisen treenejä vähän tarkemmin ja on kyllä tosi fiksun ja mukavan olonen urheilija. Treenaa pitkälti melko perusjutuilla, mut tekee ne hyvin.

Ohessa linkki haastatteluun, jossa tietoa treeniohjelmasta: Jennifer Thompson?s Bench Press Training | Iron Authority, Inc.

Tuossa vielä video, jossa on penkkitekniikkaa käyty läpi. Esimerkiksi leg drive selitetään erityisen hyvin ja siitä ite ainakin sain melko paljon irti: Bench Press 101 - YouTube
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Upea nosto Freddiltä, oli hienoa nähdä se livenä. Vuoden urheilijaäänestystä odotellessa.

Samoissa SFI:n mestaruuskisoissa 16-vuotias Susanna Törrönen nosti jälleen, 13:ssa peräkkäisessä kisassaan vähintään sen 100 kg raakana penkistä. Tulos oli eilen 105 kg (@ 76,25 kg, joten wilksin pisteiden suhteen tytön paras kisatulos toistaiseksi).
 
Otetaas Freddien hieno 281KG toisesta kulmasta->
281 kg raw bench press - Fredrik Smulter - unofficial IPF world record - YouTube

Joskus laulettiin 'Frankie goes to hollywood',mutta kyllä tässä tarvii alkaa jo sorvaan
'Freddie goes to 300',eller hur?!

Yritän kaikkeni että se tapahtuisi nyt 1-2 vuoden sisällä. Siis 300 punnerus IPF-kisoissa.
Tämä tulos oli ennen kaikkea psyykinen voimanäytös. Olen mielestäni ollut n.280 kunnossa jos melkein vuoden ajan. Mutta niissä RAW kisoissa missä olen käynnyt en ole ollut psyykisesti valmis laittamaan itteni likoon ja keskittyä sillä tavalla mitä huippusuoritus on vaatinnut Olen henkisesti ollut vain tyytyväinen jos tulee 0,5kilon korotus SE tulokseen.
Lauantaina kun heräsin päätin että tänään nostan kaikki 3 nostot kunnolla.
300 on kova rajapyykki ja haluan saavuttaa sitä ja jos paikat ja kroppani kestää kova harjoittelu ja 150+ elopainoa niin varmasti ylikin voi mennä jos nyt se 300 tulee joskus.
Mutta ensin samalainen penkkitulos Ylitorniolla olisi jo kova sana kun pitää kerätä kiloja pronssipaikkaan ja mahdollinen MM-rajaan.
 
Yritän kaikkeni että se tapahtuisi nyt 1-2 vuoden sisällä. Siis 300 punnerus IPF-kisoissa.
Tämä tulos oli ennen kaikkea psyykinen voimanäytös. Olen mielestäni ollut n.280 kunnossa jos melkein vuoden ajan. Mutta niissä RAW kisoissa missä olen käynnyt en ole ollut psyykisesti valmis laittamaan itteni likoon ja keskittyä sillä tavalla mitä huippusuoritus on vaatinnut Olen henkisesti ollut vain tyytyväinen jos tulee 0,5kilon korotus SE tulokseen.
Lauantaina kun heräsin päätin että tänään nostan kaikki 3 nostot kunnolla.
300 on kova rajapyykki ja haluan saavuttaa sitä ja jos paikat ja kroppani kestää kova harjoittelu ja 150+ elopainoa niin varmasti ylikin voi mennä jos nyt se 300 tulee joskus.
Mutta ensin samalainen penkkitulos Ylitorniolla olisi jo kova sana kun pitää kerätä kiloja pronssipaikkaan ja mahdollinen MM-rajaan.

Lakki päästä kaikki ku tämä mies nostaa!
Jos tota nostoa katsoo niin varmaan just niin ku Freddi sanoo et psyykepuolella ku kaikki kohdillaan niin nostot tulee´. Jos tota nostoa katsoo niin 300kg ei ole kaukana(henkisellä puolella sit varmaan suurempi kynnys).
Ehdottomasti yksi kovimmista urheilijoista mitä tässä maassa löytyy.
 
Pitää muistaa sen että olen rähjätävä nostaja joka on siitä riippuvainen että tanko menee vauhdilla ns. "sticking pointin" yli. 281 ei ollut maximi ja 2-10kg vielä olisi löytynyt voimallisesti. Mutta 300 voimat ei ole vielä.
 
29 on nyt testejä kun on tänä vuonna tullut niitä enemmän kuin normaalit 2-3.
Kisan IPFssä testien takia. Monet asiat ovat päin persettä IPFssä ja on kaikki sääntöjen kanssa semmoinen "kilpailija-ei-ystävällinen" liitto. Mutta kylmä fakta on että se on ainoa liitto joka on WADAn alaisena ja se on syy miksi kilpailen siellä.
Ei ole väliä kirjoitanko tänne jatkuvasti että olen natu. Monet eivät usko siihen ja kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen ja hyvä näin.
Mutta heitän tämmöinen kysymys epäilijöille:
- Otin lahnana kapealla otteella 105kg ekan kerran ja olin 14v ja todella hoikka ja atleettinen.
- Hyödyin murrosiän innosta ja hormoonitasoista ja 18v otin periaatteessa samalla tyylillä 200kg 108 kiloisena.
- Sen jälkeen olen armeijavuosi(2003) lukuunottamatta elännyt penkkipunnerukselle mikä tarkoittaa että olen kehittänyt tekniikkani mikä on nyt todella hyvä, ainakin kun puhutaan superinostajasta. Olen syönnyt itteni 150+ kiloiseksi ja harjoittellut varsikin viime vuodet kun ammattilaisurheilija. Minulle herättää lähinnä kun luen tätä tekstiäni että 281kg@151kg hyvällä tekniikkalla on huono tulos kun mietitään mikä oli lähtötaso silloin 18v...
 
Ja paras asia on että Tuomas Hautala tulee nostamaan sellaisia tuloksia vielä että mun läskipenkistä ei tarvi miettiä sen enempää vaan ihmiset saavat miettiä miten voi olla että joku vetää 425kg raakana ja huutaa netillä että on natu ja että hän testataan jatkuvasti!!! :) Silloin saamme/saatte olla vasta hämmästyneitä! :)
 
joilleki ei vaan koskaan riitä. sikojen kans painies on vähä se huono puoli, että sillon sotkeentuu paskahan ittekki. nosta sä freddi vaan. suurin osa kuitenki pitää sua inspiraationa. jospa ny joululomalla kerkeis viimein sinne kaffillekki :)
 
Back
Ylös Bottom