Parhaat huomautukset

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mistä lähtien syväkyykyt on olleet parempia polville?

Ovat aina olleet. :) Ohan sitä tutkittu, polvi on suojatuimmassa tilassa alhaalla. Yleinen luulo vaan on, että olisi haitaksi polville.Ja miksi tehdä vajaalla liikeradalla ;)

The knee has four main protective ligaments that keep the femur from displacing on the tibia (ACL, PCL, MCL, LCL). These four ligaments are most effective at their protection during full extension and full flexion. Full extension would be when you are standing; full flexion would be when there is no daylight between your hamstring and your calf. When the knee is at 90 degrees of flexion (the halfway point), these four ligaments are almost completely lax and cannot exert much if any of a protective force at the knee (Zatsiorsky V. Kinematics of human motion. 1998 - published by Human Kinetics - p.301).
Unfortunately, the position where the protective ligaments of the knee are not doing any protecting is the common recommended stopping point of a squat. Therefore, as it as it turns out, this is the exact worst place you could reverse the motion under load.
If flexibility allows (heels staying planted, torso not flexing forward past 45 degrees), then a full squat where you lower yourself all the way to the ground is far safer on the knees than the traditional half squat. Guess what joint angle most leg extension machines start at? If you said 90 degrees, give yourself a pat on your healthy knee. This makes a full squat even safer than a leg extension machine (Wilk K et al. A comparison of tibiofemoral joint forces and electromyographic activity during open and closed kinetic chain exercises. Am J Sports Med; 24(4):518-527).
So am I telling you never to do parallel squats? No! Am I saying that you’ll injure yourself on a parallel squat? No, again! What I’m trying to do is simply make an argument for the safety of full squats, thereby relegating squat myth #2 to the fiery pits of hades."
- Marc McDougal

Tollasen ny googlasin nopeaa...

Omalta lääkäriltä ohjeet tuohon tuli, että patellajänteen repeämän jälkeen ei mitään syväkyykkyjä kuukauteen ja mieluiten koskaan en yli 90% maksimista syväkyykkyjä vetäisi... Lataa vaan niin paljon kuormaa sille. Jos terveet jalat olis niin sitten en tiiä...

En tiiä, kai ne syväkyykyt on turvallisempia polvelle, jos ne osaa tehdä oikein. Mä en kai osaa, kun alkaa aina polvet napsumaan, jos kyykkää syvältä. Nyt mennään semmosilla syväkyykyn ja 90 asteen kulman välimuodolla.

En tiiä, kai ne syväkyykyt on turvallisempia polvelle, jos ne osaa tehdä oikein. Mä en kai osaa, kun alkaa aina polvet napsumaan, jos kyykkää syvältä. Nyt mennään semmosilla syväkyykyn ja 90 asteen kulman välimuodolla.

Itsellänikin kuuluu hirveä meteli polvista kun menee ilman painojakin syväkyykkyyn. Ja kipua tulee myös, ennen kun teki vajaita niin ei ollut mitään ongelmia kivun suhteen, ääntä on aina lähtenyt.

Itse en taas pääse kovin syvälle,johtuu varmaan isosta mahasta :)

Asiaan: Tulin tossa suihkusta ja oli sattunut tulemaan rasvapatti rinnan alle,äitee tokaisi: "Sulla on kohta joku maksasyöpä ku sä vedät noita mömmöjä"..

Oikeasti?

Tiedän että kamppailulajeja ei korvaa, mutta että ei kuntosalia? Päättääkö ne jossain sen rajan kehonrakennuksen ja random RHP heilumisen välillä? Kuulostaa todella erikoiselta että ei tollanen peruspaketti korvaisi normaalia kuntosalia...

Jos nyt siis on tiedossa että on kehonrakentaja, eli osallistuu kisoihin ym., niin sitten voi olla että ei korvaa. Kyllähän periaatteessa todennäköisempää että revähtää jokin tms. jos käyt 6 krt+ viikossa salilla vs. joku perinteinen 2-3 kertaa. Silloin ymmärtäisin... mutta tosiaan vaatisi sen että todistetusti kisaa.

Ainakin näin on IF:llä että jos omaksi iloksi bodailee niin kattaa haaverit mut jos kilpailee niin sitten ei. Se kai vaatii sitte eriksee vakuuttamista tms...siitä ei tarkempaa tietoa kuitenkaan.

tänään oli taas hauskaa turussa, oltii vaimon kanssa kävelemässä (tietenki vitunmoisessa pumpissa ja narutanktoppi/shortsit päällä) pitkin kaupunkia ja hauskuutta aiheutti ihmisten suora osoittelu terasseilta ja kahviloista. :hyper: teinitytöt tönii toisiaan, että hei kato tota! ja sit ku on menty ohi ni hihitetään seläntakana ja kuuluu jotain että hyi mitkä lihakset :wtf: voivoi ku pikkutytöt ei oo nähny lihasta omissa mies/poikaystävissään vaikka suurennuslasilla hakis. hahhah :rolleyes: elikkä ilmeisesti jotain kehitystä on sit saatu aikaseks, vaikka sitä ei itse näe juurikaan... no kannustaa vaan tekemään kahta kovemmin töitä tulevaisuudessa

Hörpitkö samalla kreakolaa?

Työkaveri sano yks päivä ihan yhtäkkiä yllättäen, että sulla on kyllä täydellinen vartalo. Olin ihan että :wtf: Mutta mitäpä siihen voi muuta sanoo kun "kiitos", vaikka itse tietysti on hitusen eri mieltä :rolleyes:

Toinen kaveri näki mut pitkästä aikaa, niin se sano kovaan ääneen, että "sää oot treenannu ittes ihan huippu-urheilijan näköseks". Mä heitin siihen, sitten, että "niin ja laji oli...? Keihäs?" Niin se jatko: "Eiku semmonen fitness" :D

Olin tänään kaverilla käymässä ja mulla sattu olemaan hihatonpaita päällä.

Kaveri: jaa nukkumatti taas leijuu ku on hihatonpaita päällä (ei ollu tarkotus :D)
kaverin muija: Ei se pysty käyttää ku hihattomia ku kädet on jo niin paksut.

Naispuolisten kommentit lämmittää kyllä kaikkein eniten :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olin tänään kaverilla käymässä ja mulla sattu olemaan hihatonpaita päällä.

Kaveri: jaa nukkumatti taas leijuu ku on hihatonpaita päällä (ei ollu tarkotus :D)
kaverin muija: Ei se pysty käyttää ku hihattomia ku kädet on jo niin paksut.

Ja tämä kaveri varmasti ollut tyytyväinen tilanteessa :D

Enää sulla ei näy kaikki palikat, mutta jumalauta mitkä reidet ja tissit. Aiheutti hämmennystä, koska reidet ovat jäljessä muuhun kroppaan verrattuna ja enkä mikään iso ole.

Totta tämä. Itse olin hiljan kaverin muuttoapuna ja pistin kasaan yhtä tuolia, joka oli pitänyt purkaa osiin muuton takia. Yksi pultti vähän hangoitteli vastaan, joten jouduin vähän kovemmin vääntämään. Touhua katsellut kaverin tyttöystävä totesi siihen, että "Kyllä sä saat sen väännettyä paikoilleen, kun näytätkin ihan Popeyelta".

Toinen mukava kommentti, vaikka lausuja olikin mies ja humalassa: "Kyllä mäkin haluaisin enemmän lihaksia, sillai että tytöt tykkäisi, mutta en tollaista överikuntoa kuin Bright Lightsilla".

Juu, todellakin. Omalta siskolta jokunen aika sitten: "Äitellä on yhtä paksut kädet kun sulla." Ja äite tosiaan painaa sen 50kg, voitte ite päätellä onko se kökkö vai oonko mä naru. No, reenimotivaatiot taattu seuraavallekin viikolle... noooot.

"Kauan sä oot oikee bodannu?" sano muutaman vuoden nuorempi poika silmät pyöreenä ku kuivasin itteäni savusaunan ja uinnin jälkee. Onhan se ihan kiva saada välillä pientä huomautusta kunnosta, vaikka ei se mikään ihan kauhea todellakaan ole :D Aina tulee mukavasti reeni motivaatiota :whip:

Parivuotta sitten oltiin raksahommissa erään eläkeläis pariskunnan kesämökillä. Oli helteet ja painetiin sitten pelkät sortsit jalassa. Mummo tulee pyytämään kahville ja siinä sitten kahvittelun lomassa kysyy.
Mummo: Oletko armeijan leivissä, siis kapiainen?
Minä: En kyllä oo...???
Mummo: Aijaa.. Minä vaan ajattelin kun on noi sikspäkit ja kaikki..

Olinhan tuolloin jo 16 vuotias kolli ja treenasin kuntopiirillä ja lenkkeilyllä :D

Parivuotta sitten oltiin raksahommissa erään eläkeläis pariskunnan kesämökillä. Oli helteet ja painetiin sitten pelkät sortsit jalassa. Mummo tulee pyytämään kahville ja siinä sitten kahvittelun lomassa kysyy.
Mummo: Oletko armeijan leivissä, siis kapiainen?
Minä: En kyllä oo...???
Mummo: Aijaa.. Minä vaan ajattelin kun on noi sikspäkit ja kaikki..

Olinhan tuolloin jo 16 vuotias kolli ja treenasin kuntopiirillä ja lenkkeilyllä :D

Mummu pisti flirttiä ;)

Työpaikalla kaksi naispuolista kollegaa tokaisi (eri aikaan ja eri päivinä): Ensimmäinen sanoi "Sul on kyl tosi hyvä kroppa", ja toinen (hänen ensimmäiset sanansa minulle) "sori, mut pakko kyllä kysyy et mitä lajia sä harrastat? Näytät siltä että treenaat jotain varten?".

Kyllähän nuo lämmitti mieltä, kun tähän asti ainoat kommentit naispuolisilta ovat olleet äidiltäni ja vaimoltani =) Miespuoliset kaverit ovat kommentoineet aika useinkin, mutta valehtelisin jos väittäisin ettei naisten kommentit kiinnostaisi enemmän =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom