Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkohan maastavedosta haittaa näin murrosiässä? Periaatteessa näitä selälle kohdistettuja rankkoja liikkeitä tulisi välttää, ettei kasvu pysähdy, mutten ole tästä täysin varma. Osaisiko joku kenties sanoa?

Ei sillä murrosiällä oo mun mielestä vittuakaan väliä kunhan on tekniikka kohdallaan ja ei vedetä ihan jokapäivä ykkösiä. Kyllähän se selkä joutuu kesälläki esim. hyllyn siirtämisen aikana rasittumaan jne. Kunhan tekniikka on kunnollinen ja tehdään mave sellaisilla painoilla joita pystyy hallitsemaan niin menee hyvin. Joku muu voi sanoa jotakin jos on toista mieltä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Teen 3-jakoisella ohjelmalla (rinta & selkä - jalat - olkapäät & kädet) ja ajattelin jos vuorottelisin selkäpäivänä maastavetoa ja kulmasoutua. Montako toistoa ja sarjaa tuota mavea kannattaisi tehdä, kun tavoitteena lihas > voima? :)

Miksi se tanko yleensäkään pitäisi pompauttaa maasta seuraavaan toistoon? Kyllä mä ainakin itse suosin aina tangon "kuolettamista" ennen seuraavaa toistoa.

No toi on vähän niin ja näin, bodaus tyylisestihä tuota tehdään että jännitys pysyisi kokoajan mutta raja siinä pompauttelemisessakin et sen voi tehdä iha rauhallisestikin jolloin tätä ei tapahdu.

Edit. UPS vastasin eka sivun juttuihin, heh noh kertaus on opintojen äiti. :D

Teen 3-jakoisella ohjelmalla (rinta & selkä - jalat - olkapäät & kädet) ja ajattelin jos vuorottelisin selkäpäivänä maastavetoa ja kulmasoutua. Montako toistoa ja sarjaa tuota mavea kannattaisi tehdä, kun tavoitteena lihas > voima? :)

Lihasta ja voimaa saa vaikka yhdellä sarjalla mutta itse tekisin jotain 5*5 esimerkiksi.

Kapelta tuli aiemmin vedettyä, mutta alaselkä meni aina kovaan jumiin, vaikka tekniikka oli siinä hyvä. Nyt siirryin sumovetoon, koska se on enemmän selkä ystävällinen.

Mulla on lantiossa sellasta jäykkyyttä, joka tuppaa viemään alaselän kuprulle alavaiheessa. Rive on onnistunut niin että olen laittanut kunnon korokkeet painojen alle, jolloin ei ole tarvinnut maasta asti nostaa. Onko mitään mieltä tehdä mavea tällaisilla korokkeilla vai meneekö liikkeestä idea? Ottaako se silloin enemmän jalkoihin kuin selkään? Korokkeet ovat siinä about 30 cm korkeat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No kyllä teen sitäkin, mutta sillä välin onko tuossa mitään järkeä? Varsinkin kun ei oikein usko riitä, että tästä pääsee koskaan täysin eroon.

miten tehdään oikeaoppisesti pukeiltaveto, tanko polven korkeudelta ja työnnetään lonkkaa eteen ja loppuun kohautus?

Ei sinne mitään kohautuksia tarvita. Tekniikasta kantsii katella vaikka youtubesta videoita. Kyseessähän on hyvä apuliike itse maastavedolle, tukemaan vedon harjoittelua ja auttamaan ongelma kohdissa. Tangon korkeutta voi hyvinkin säädellä, niin että kiekot ovat vain muutaman sentin maasta tai sitten ihan loppua 10-15 senttiä liikkeestä. Mikä ikinä onkaan ongelmakohtana, niin sen mukaan.

Tai jos bodailet ja haluat tehdä hieman eristetymmin selkää vedolla ja eliminoida jalkojen osuutta liikkeestä, niin aikalailla sama pätee myös siihen. Tanko 5cm lumpioiden alta aina 5 senttiin niiden päälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Zone-sarja -42%
Maastaveto otettu ohjelmaan vasta muutama viikko sitten. Reenattu on noin 2 vuotta. Toki sillon tällön harvakseltaan maastakin on kiskottu. Mutta nyt siis tarkotus panostaa myös maveen tosissaan.Teen kerta viikkoon maven, ilmeisesti ok? Olen tähän mennessä lyönyt joka viikko 2,5kg lisää ja tehnyt neljä vitosen sarjaa. Mitä mieltä, enemmän sarjoja? Vai pitempää sarjaa? Mietityttänyt riittääkö tuo 20kpl vetoja viikkoon?
Niin ja lisäys vielä. Mave reeni on aivan omansa eli en tee muuta sillä kertaa, korkeintaan jtn pientä jumppailua päälle..

Maastaveto otettu ohjelmaan vasta muutama viikko sitten. Reenattu on noin 2 vuotta. Toki sillon tällön harvakseltaan maastakin on kiskottu. Mutta nyt siis tarkotus panostaa myös maveen tosissaan.Teen kerta viikkoon maven, ilmeisesti ok? Olen tähän mennessä lyönyt joka viikko 2,5kg lisää ja tehnyt neljä vitosen sarjaa. Mitä mieltä, enemmän sarjoja? Vai pitempää sarjaa? Mietityttänyt riittääkö tuo 20kpl vetoja viikkoon?
Niin ja lisäys vielä. Mave reeni on aivan omansa eli en tee muuta sillä kertaa, korkeintaan jtn pientä jumppailua päälle..

Itse lähdin tekemään mavea aika samoista lähtökohdista. Aloitin jostain 80kg painoista tekemään 2x6, yleensä kerran viikossa, jos vaan oli ehtinyt palautua jalkatreenistä yms. ennen sitä. Nostin painoa 5kg/treeni ja nopeasti sarjapainot nousivatkin 115kg asti. Sitten homma jotenkin junnasi pitemmän aikaa, mutta lähti kulkemaan kun aloin vaan syömään enemmän. Reilussa vuodessa sarjapainot nousivat sitten 175kg asti ja kehitykselle ei vielä näy loppua, vaikkakin tahti on luonnollisesti hieman hidastunut. Eli ainakin minulla 3-4x kuukaudessa 2 sarjaa mavea on ollut aivan riittävästi, yksilöllistä tämä tietysti aina on ja riippuu myös treeniohjelmasta ja kokonaisrasituksesta.

Mietityttänyt riittääkö tuo 20kpl vetoja viikkoon?

IMO mave ei ainakaan ole niitä liikkeitä, joissa kannattaisi panostaa volyymiin, vaan sen sijaan raskaisiin rautoihin ja tiukkaan tekemiseen. Tuo neljä vitosta kuulostaa ihan OK:lta ensi alkuun ja ennemmin tekisin välillä vieläkin lyhyempää sarjaa kuin pidempää ja/tai enemmän.

Sitten taas toisaalta esim. Wendlerin 5/3/1:ssä Boring but big systeemillä mave sarjoja on 11kpl, toistoja esim. 1. viikolla tulee vähintään 78kpl. Tosin viimeiset 5 kympin sarjaa on kevyempää pumppailua mutta silti aika paljon tekemistä jos on tottunut muutamaan 2-3 toiston sarjaan.

Sitten taas toisaalta esim. Wendlerin 5/3/1:ssä Boring but big systeemillä mave sarjoja on 11kpl, toistoja esim. 1. viikolla tulee vähintään 78kpl. Tosin viimeiset 5 kympin sarjaa on kevyempää pumppailua mutta silti aika paljon tekemistä jos on tottunut muutamaan 2-3 toiston sarjaan.

Ja toisaalta samassa ohjelmassa ilman Boring but biggiä tulee silti kovia jopa kympin sarjoja, jotka on toiminut kyllä pirun hyvin verrattuna lyhyempiin sarjoihin omalla kohdallani. Sarjapainot on kumminkin yli kyykkymaksimin, että siitä ei ole kiinni. Kaikilla toimii eri jutut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom