Maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Turhaapa se on jonkun huippuvetäjän veto tyyliä alkaa kopioimaan vaikka se sen 400kg nostaakin jos ruumiinrakenteet ovat aivan erillaiset ja vahvuudet/heikkoudet eriosissa kroppaa.Itellä ainaski vaikka kuinka koittais persettä laskea lähdössä niin samassa kohtaa se rauta irtoaa lattiasta kuin jalat suorempana lähtiessä.Eihän se tanko voi polvien läpikään tulla?Kyykyt kyykkyinä ja vedot vetoina.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Turhaapa se on jonkun huippuvetäjän veto tyyliä alkaa kopioimaan vaikka se sen 400kg nostaakin jos ruumiinrakenteet ovat aivan erillaiset ja vahvuudet/heikkoudet eriosissa kroppaa.Itellä ainaski vaikka kuinka koittais persettä laskea lähdössä niin samassa kohtaa se rauta irtoaa lattiasta kuin jalat suorempana lähtiessä.Eihän se tanko voi polvien läpikään tulla?Kyykyt kyykkyinä ja vedot vetoina.
Mutta voihan sitä huippuvetäjän tyyliä kokeilla, ja jossei itselle toimi niin vetää sitten toisella tavalla. Itse huomasin heti kunnon buustin kun yritin samanlaista tyyliä kuin Konstantinovsilla. Joillekin sopii paremmin vetää yläselkä pyöreänä, itse selkeästi kuulun heihin. Ja jotkut taas pystyvät vetämään vain selkä tikkusuorana.

Onko aivan normaalia että välipäivinä, jopa viikko maastavedon jälkeen saattaa alaselkä mennä ns. juntturaan tai alkaa ottaa osumaa kauan paikallaan seisomisesta tai jos tekee jotain hommaa asennossa missä selkä jännittyy.

Zone-sarja -42%
Onko aivan normaalia että välipäivinä, jopa viikko maastavedon jälkeen saattaa alaselkä mennä ns. juntturaan tai alkaa ottaa osumaa kauan paikallaan seisomisesta tai jos tekee jotain hommaa asennossa missä selkä jännittyy.

On, hetkenkin kun on etukumarassa niin pakko päästä suoristamaan selkää. Lumityöt lapiolla yhtä helvettiä maven jälkeen :)

Tuli muuten tuosta mieleen, että onko tuolla vaikutuksia palautumista ajatellen? Onko haittaa vai kenties hyötyjä tuosta kun treenattu lihas joutuu vaikka just jossain duunissa rasittumaan treenin jälkeisinä päivinä? Kun jostain joskus muistan lukeneeni, että olisi palautumiselle suotuisampaa jos lihakset joutuu välipäivinäkin osittain rasittumaan kuin että olisi tekemättä mitään.

Tuli muuten tuosta mieleen, että onko tuolla vaikutuksia palautumista ajatellen? Onko haittaa vai kenties hyötyjä tuosta kun treenattu lihas joutuu vaikka just jossain duunissa rasittumaan treenin jälkeisinä päivinä? Kun jostain joskus muistan lukeneeni, että olisi palautumiselle suotuisampaa jos lihakset joutuu välipäivinäkin osittain rasittumaan kuin että olisi tekemättä mitään.
Jos se rasitus on oikeanlaista niin kyllä se lihas nopeammin palautuu kuin ilman sitä rasitusta.

Mulla on tullut alaselkä, lantion seutu ja lonkat kipeiksi maven jälkeen, yleensä välittömästi liikkeen tekemisen jälkeen, mutta kun oikoo vähän itseään niin sitten tulee hyvä olo, ja myöhemmin lihaskivut sitten. Perkele, kun rautaa jaksaisi nostaa vaikka kuinka, mutta ei riitä puristusvoima. :D Täytyy tehä vissiin ne ranneliinat - ja treenata enemmän grippereillä. :)

Mulla on tullut alaselkä, lantion seutu ja lonkat kipeiksi maven jälkeen, yleensä välittömästi liikkeen tekemisen jälkeen, mutta kun oikoo vähän itseään niin sitten tulee hyvä olo, ja myöhemmin lihaskivut sitten. Perkele, kun rautaa jaksaisi nostaa vaikka kuinka, mutta ei riitä puristusvoima. :D Täytyy tehä vissiin ne ranneliinat - ja treenata enemmän grippereillä. :)
Käytä ristiotetta...

Minkälainen on oikea maven lähtöasento? Itellä nosto lähtee jalat aika suorana joten muistuttaa enemmän SJMV'tä ku mavea. Ainaki itse peilistä katottuna näin. Paljon kovemmat raudat liikkuu tuolla jälkimmäisellä tyylillä, kuin että olisi enemmän kyykyssä kun lähtee nostamaan.

Sama juttu mulla! Erityisesti jos on raskaampi treeni menossa niin jalat suoristuu melkeen heti kun vähän matkaa on tanko noussut ja loppu tulee vedettyä selällä. Eipä tuo väärin kai ole vaikka SJMV:näkin tekee kunhan pitää huolen ettei selkäänsä hajota ja käyttää vyötä.

Kevyemmillä painoilla ja pidempää sarjaa tehtäessä tosin on ihan hyvä pyrkiä menemään mahdollisimman kyykkyyn. Eli ettei tarkoituksella opettele kaikkia sarjoja tekemään jalat melkein suorana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itekin ruvennut nyt tekemään mavea ja mukava kun joka kerta saanut laittaa 10-20kg lisää painoa sarjoihin mitä tulee tehtyä. Vasta kolme mave reeniä takana niin saa nähdä kauanko tämä nopea alkukehitys jatkuu.

Itekin ruvennut nyt tekemään mavea ja mukava kun joka kerta saanut laittaa 10-20kg lisää painoa sarjoihin mitä tulee tehtyä. Vasta kolme mave reeniä takana niin saa nähdä kauanko tämä nopea alkukehitys jatkuu.
Tulee äkkiä stoppi tuolla tyylillä. Lisää 2,5-5kg kerralla niin kehitys jatkuu huomattavasti pidempään ja isompiin rautoihin.

Tulee äkkiä stoppi tuolla tyylillä. Lisää 2,5-5kg kerralla niin kehitys jatkuu huomattavasti pidempään ja isompiin rautoihin.
Riippuu mistä tyyppi on alottanu. Jostain tyyliin 40kg maveen saa lisätäkin painoa kerralla oikein kunnolla. Myöhemmin tosiaan ei tollasia lisäyksiä kannata eikä voikaan tehdä.

Jos on päässyt kertymään ns löysiä, niin niitä voi päästä kuromaan kiinni tosi isoilla painonlisäyksillä. Kun minulta loppuivat kiekot kotoa ja lisäkiekkojen hankkimista siinä sitten venytellessä erinäisin tekosyin tein pienemmillä painoilla, sain sitten uusien kiekkojen tultua lisättyä muutamien treenien aikana yli puolensataa kiloa romua tankoon, että pääsin takaisin ns. veriseen tuntumaan. :)

Mitään vinkkejä tuon selän suorassa pitämiseen? Olen sekä smjv:ssä että polviltavedossa vielä alkutekijöissä, vaikka jaloissa/käsissä patia riittäisikin. Alaselkä on joko ylisuora tai pyörällään aiheuttaen juuri noita lumitöistä tuttuja "kipuja" siellä.

Onko jotain variaatiota tai tekniikkaa, jossa selällä on joko minimaalinen tai sitten niin yksinkertainen osuus, ettei sitä voi möhliä?

Koen kuitenkin ymmärtäväni tekniikan likimain, siitä se on varmasti kiinni, mutta pari kuukautta tässä on nyt yritetty sitä muokata, jopa liki väkisin. Ja siis yleensä tangon lähentyessä polvia tuntumaa tulee enemmän selkään kuin reisiin. Isoilla leegoilla en tämän vuoksi ole edes yrittänyt, 40 kiloa lienee suurin, jolla olen kokeillut. Tarkoitus on kuitenkin varjella selkärankaa.

Mikä vain takareisien massaliike käy kunhan tuo selän liikarasitus/perseily nyt saataisiin pois.

Mitään vinkkejä tuon selän suorassa pitämiseen? Olen sekä smjv:ssä että polviltavedossa vielä alkutekijöissä, vaikka jaloissa/käsissä patia riittäisikin. Alaselkä on joko ylisuora tai pyörällään aiheuttaen juuri noita lumitöistä tuttuja "kipuja" siellä.

Jos se kipu on samanlaista kuin lumitöissä se on ihan hyvää kipua. Meinaan alaselkä siinä vain pumppiin menee. Ehkä ylijännität sitä selkää niin veri ei pääse kiertämään ja maksimi supistus kokoajan päällä, vaikka alaselän olisi tarkoitus olla enemmänkin tukeva elementti.

Miten ihan normi mave tuntuu? Mielestäni SJMV:ssä selän suorana pitäminen on vaikeampaa kuin tavallisessa.

Koitin tänään ekan kerran mavee, kokeilin tangolla 2x6 ja sitten lisäsin 5 kilon kiekot päihin, lopuks painoo oli yht. 40kiloa, nyt polttaa mukavasti alaselkää, mutta äskön ku liikautin kättä, vihlas oudosti selässä? yritin pitää selän mahd suorana liikkeessä, mutta tangon alasvienti tuntu jotenki vaikealta. ja tajusin vasta jälkeenpäin että pidin mun käsiä jalkojen välissä vaikka ois varmaan pitäny pitää ulkopuolella? Mistä tietää että nyt meni selkä paskaks loppuelämäks? mitä kannattas tehä? niin ja vikan lyhyen sarjan jälkeen oli alaselkä todella jumissa (tiiän että niin käy aina alkaessa treenaamaan uutta lihasta)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom