Tuskin saat 40kg:lla selkääsi lopullisesti paskaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tietää että nyt meni selkä paskaks loppuelämäks? mitä kannattas tehä?
Kysymys, mulla on halkaisialtaan kovin pienet painot eli tanko on noin 10cm lattiasta ja kun tämä yhdistetään paksuihin reisiin ja huonoon liikkuvuuteen on perus mave hankalaa kun ihan ala-asennossa polvet ei oikein sovi käsien väliin ellei otetta levennä kohtuuttomasti. Eli kannattaako lyödä jotain koroketta painojen alle vai onko yhdentekevää jos tekee vain sumo mavea koska siinä ei ole kyseistä ongelmaa ja painot nousee noinkin alhaalta?
Mistä sarjapainoista on alottelijan hyvä alkaa harjottelemaan mavea? Ja pitääkö sen tangon olla niin lähellä että se menee sääriä pitkin ylösvetäessä?
Itse lopetin maven treenaamisen kokonaan ja korvaan sitä muilla liikkeillä, sillä vaikka tekniikka oli ainakin suhteellisen hyvä niin jäi aina vittumainen olo alaselkään treenien jälkeen. Mm. illalla nukkumaanmennessä piti nukkua tietyssä asennossa ettei alaselkä jännittynyt yhtään, selällään oli mahdotonta nukkua. Missään muissa selkäliikkeissä tai kyykyssä tms. tuo selkä ei kipeytynyt.
Jep, 18v kaveri joka on 168cm pitkä (90kg) vetelee 4 toiston sarjaa 160 kilolla aika kevyesti vaikkei mavea hinkkaa edes joka selkätreenissä :D
Läskiäkin mutta pointti oli se että kaveri vetää maasta about kerran kuussa eikä nouse 120kg ylemmäs painoissa mutta viimeks kun olin messissä niin patistin sen nousemaan 160kg asti jolla se teki vielä 4 toistoa. Mun mielestä aika hyvin sellaiselta joka ei maveen kovinkan paljoa panosta.
Onko suomessa yhtään 400kg maastavetäjää?