Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vuoris sanoi:Onko kukaan kokeillut sellaista liikekummajaista kuin maastavetoa käsipainoilla? Itse olen tehnyt tätä liikettä lievien alaselkäongelmien takia muutaman kerran korvaamaan tavallista mavea, ja vain pelkästään hyviä kokemuksia toistaiseksi. Tuntuma siirtyy ainakin minulla pakara- ja alaselkäalueelta enemmän etureisiin ja yläselkään.
Iceman sanoi:sanon tähän väliin kaksi sanaa: Kulmasoutu![]()
Cockton sanoi:Perskuta, kai tätä pitää ruveta tekeen vaikka toi alaselkä onki pelottanu. Mut jos rauhassa alottelis harjotteleen tekniikkaa niin pitäs senkin sitten vahvistua.
Cockton sanoi:1. ekassa sanotaan että lavat irti toisistaan (lyhyempi matka vetää), ja tokassa sanotaan että hartiat takana. Kummins on? Ilmeisesti ekat ohjeet oli enemmänkin voimatreeniä ja jälkimmäinen bodytreeniä?
arni sanoi:Vahva selkä = terve selkä.
Aloittelet vedot rauhassa ja lisäät painoa tasaisesti. Pyydä jotain kokeneempaa tarkastamaan tekniikkaasi.
Alaselän pyöristyminen on pahin virhe, yläselkä kylläkin saa olla hieman kumarassa.
Onko pahasta jos alaselkä pyöristyy ihan vedon loppuvaiheessa, siis kun ollaan jo pystyssä. ts vedetään yläselkää taakse vielä pystyasennosta.Willie sanoi:Mielestäni se, että nostettava paino vetää olkapäät ja hartiat eteen ei haittaa, sillä selkärankahan on edelleen mahdollista pitää suorana. Selkä saisi siis pyöristyä leveyssuunnassa, mutta pituussuunnassa kaikki pyöristyminen on pahasta.
Jääkuningas sanoi:Mitä vois muiden kokemusten perusteella mun maastavedon maksimi olla kun 145kg tulee kolmesti?
On.Jääkuningas sanoi:Ja mitä porukka sanoo siihen että onko vaarallista nostaa selkä pyöreänä maasta?![]()
Bateman sanoi:Jonkun mielestä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta pistämpä silti:
Mikäli vetää maasta "lätkämaila-otteella" (esim. oikea käsi on tangossa vasta- ja vasen käsi myötäotteella), onko suotavaa vaihdella otetta vaikkapa vuoroviikoin? Vaikuttaako käsien epäsymmetrinen asento yläselän & hartioiden asentoon?
Bateman sanoi:Jonkun mielestä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta pistämpä silti:
Mikäli vetää maasta "lätkämaila-otteella" (esim. oikea käsi on tangossa vasta- ja vasen käsi myötäotteella), onko suotavaa vaihdella otetta vaikkapa vuoroviikoin? Vaikuttaako käsien epäsymmetrinen asento yläselän & hartioiden asentoon?