Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mihin mave käy... Varmaan johtuu itellä heikoista etureisistä, joten nostoasento on alhaalta asti melko pysty. Mutta mulla käy ihan normiveto, siis se, jolla vedän isoimmat raudat, takareisiin melkeen yhtä paljo ku alaselkään. Ainakin jos seuraavien päivien lihaskipua on yhtään uskominen..GoA sanoi:Olisiko siis syytä unohtaa perinteiset mavet ja tehdä sjmv:a? Eikös tuokin ota kuitenkin ihan kivasti selkään takareisien ohell?
Jääkuningas sanoi:mutta pitäskö selän olla täysin suora ja millasella tavalla se on vaarallisista?
Samuli-1 sanoi:Mutta mulla käy ihan normiveto, siis se, jolla vedän isoimmat raudat, takareisiin melkeen yhtä paljo ku alaselkään. Ainakin jos seuraavien päivien lihaskipua on yhtään uskominen..
gid sanoi:Minkälaisia sarjoja teette maastavedossa?
Habankorppu sanoi:Ja pistetään nyt vielä kysymyskin tähän, että miten porukka vetää maasta? Jokainen toisto erikseen vai kaikki putkeen?
Miten SJMV on eri asia?pevelius sanoi:SJMV on sitten eri asia.
painot tulisi mavessa aina laskea lattiaan asti eli tanko lähtee aina kuolleesta "kulmasta", siitä myös nimi dead lift. sillain se on myös raskaampi vetää ja kehittää voimiakin parhaiten.typhoon sanoi:Mä teen yleensä mavessa n.8 toiston sarjoja. Sarjat teen putkeen niin että painot vain hipaisee maata ala-asennossa.
J.Gers sanoi:Miten SJMV on eri asia?
no pitääpä ens kerralla kokeilla.. thanksneutraali sanoi:painot tulisi mavessa aina laskea lattiaan asti eli tanko lähtee aina kuolleesta "kulmasta", siitä myös nimi dead lift. sillain se on myös raskaampi vetää ja kehittää voimiakin parhaiten.
Habankorppu sanoi:Täyttä se, että "keskikeho" kasvaisi jotenkin.
JFG sanoi:Mä ajattelin taas aloittaa mavettelun. Perusongelmana mulla on tämä kyykkyjen, maven ja yläselkäliikkeiden yhteensaovittaminen ja palautuminen. Kierto ma) rinta-olkapää-ojentaja; ke) jalat; pe) selkä-hauis toimii hyvin.
1. Mulla kestää kyykkypäivästä palautumiseen 3-4 päivää, jotenka jalat ei oo täydessä iskussa jos maven tekee selkäpäivänä
2. Jos tekee ekana liikkeenä selkäpäivänä maven, lähtee terävin kärki pois yläselkäliikkeistä
3. Jos tekee maven selkäpäivänä viimeisenä liikkenä, ei jaksa antaa kaikkea mavetukselle leuanvetojen, soutujen ym jälkeen. Lisäksi jos on soutanut, huutaa alaselkä leipää - eikä mavetus ainakaan paranna asiaa.
4. Mave kyykkypäivänä rasittaa sekin liikaa alaselkää.
Viimeksi kun tein mavea, tein sen viimeisenä selkäliikkeenä. Tietenkään en siis päässyt tekemään sitä niin suurilla painoilla kun olisin halunnut. tosin kehitystä tuli mutten ollut ihan tyytyväinenkään mave-treeniini. Lopulta kyykyt ja mave laittoi selän juntturaan jotta ja jätin maven pois.
Nyt ajattelin ottaa maven taas mukaan ja vähentää kyykkysarjoja per vk. Periaatteella että korvaan yhden kovan kyykkysarjan kovalla mavesarjalla. Milloinka toi mavesarja kannattaisi tehdä? Entäs jos tekisi mavea, muttei kovaa, elikä vaikka 50% painoilla?
Milloin olkapään ja kädet teet? Oon joskus tehnyt rinnan ja yläselän samana pvnä, mut ainakin leuanvetoihin penkkipunnerrukset vie voimat...Ei mielellään kahta isoa lihasryhmää samana päivänä.Tommy.. sanoi:Mikset tee Ma/jalat Ke/rinta+yläselkä Pe/Selkä eli mave? Mulla menee vähän tohon malliin..