HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo no lähen varmaan ihan pelkällä kyykyllä liikkeelle. Tuolla ku luin noita vanhoja threadeja ni joka toisella tyyliin oli tullu ylikuntoa tms..

Eli tämmöstä aattelin ja lisäsin tonne viel vatsat loppuun:

Kyykky/Prässi
Reisikoukistus
Penkki/Vinopena
Ylätalja/Kulmasoutu
Takaolkavipari
Kohautus kp/tanko
Haba kp/anko
Ojentaja talja/ranskis
Pohje istuen/seisten
Vatsa kone/istumaannousu

Niis alkuperäsis ohjelmis oli liikkeenä "delts (rear)" eli tarkottanee takaolkapäälle jotain eristävää liikettä?

Olankohautukset on kyl hanurist mut kai mä alkuun koitan niillä vetää. Harvemmin kuulunu ohjelmiini yleensä.

Mä taas tekisin pikkusen vähemmän liikkeitä:
- Kyykky / SJMV
- Leuat / Kulmasoutu
- Penkki / Vinopenkki
- Viparit sivuolkapäille / takaolkapäille
- Hauiksia / Ojentajat taljassa
- Pohkeita / Vatsoja

Kaksi sykliä oon itse tehnyt. Ekassa oli tuo kymmenen liikettä, ja toisessa kuusi liikettä per treeni. Jälkimmäinen toimi paremmin.

- Kyykky / SJMV
- Leuat / Kulmasoutu
- Penkki / Vinopenkki
- Pohkeita / Vatsoja

Kaksi sykliä oon itse tehnyt. Ekassa oli tuo kymmenen liikettä, ja toisessa kuusi liikettä per treeni. Jälkimmäinen toimi paremmin.

Perkele ku menee vaikeeks. Eikös toi lyhyempi ohjelma ollu siellä jossain HST-sivuillaki?

Tos lyhyemmäs ois kyl vähän "normaalimpi" suhde noil käsivarsil verrattuna rintaan ja selkään. Ja sit uskaltais ehkä ottaa ton SJMV mukaan jos jättää ne turhat legcurlit välii. Ja vieläki turhemmat shrugsit...

Mut vaikee päättää/hahmottaa nyt mitää. Tavallaa ei usko oikeen et sitä rasitusta tulis tarpeeks noin vähällä ja tekis mieli ahnehtii..

Niis alkuperäsis ohjelmis oli liikkeenä "delts (rear)" eli tarkottanee takaolkapäälle jotain eristävää liikettä?

Olankohautukset on kyl hanurist mut kai mä alkuun koitan niillä vetää. Harvemmin kuulunu ohjelmiini yleensä.

Joo, rear delts on takaolkapäät. Ite tein vuorotreenein takaolkapäitä ja sivuvipareita. Kyl noi kohautukset voi jättää pois - varsinki ku oot lisänny tonne noi reidenkoukistukset. Kandee tehä supersetteinä ainaki joitain noita pienempiä liikkeitä (pohkeet, vatsat), ettei mee niin jäätävän kauan (pun intended) siel salil :)

- Kyykky / SJMV
- Leuat / Kulmasoutu
- Penkki / Vinopenkki
- Pohkeita / Vatsoja

Onpa jännä tua jako, että tehää vuorotreeinen VAIN hauista TAI ojentajia ja sama juttu vatsat/pohkeet. Eipä ois tullu mieleenkään :D

Mut vaikee päättää/hahmottaa nyt mitää. Tavallaa ei usko oikeen et sitä rasitusta tulis tarpeeks noin vähällä ja tekis mieli ahnehtii..

Ahnehtiminen leads to the dark side, bro. Ei kannata.

Onpa jännä tua jako, että tehää vuorotreeinen VAIN hauista TAI ojentajia ja sama juttu vatsat/pohkeet. Eipä ois tullu mieleenkään :D
Mä tein siksi noin, koska valitsin tuolloin toiseksi olkapääliikkeeksi seisten tehdyn pystypunnerruksen tangolla (ojentajille epäsuora) ja toiseksi selkäliikkeeksi leuat kapealla vastaotteella (hauiksille epäsuora)

e: tuo tämänkertainen ajatus takaolkapäille tuli vaan mieleen omasta tilanteesta, koska meikällä etuolkapäät on selkeästi edellä muita olkapäiden lohkoja.

Joo no täytyy tässä nyt pohtia ja koittaa joku lopullinen räpellys saaha kasaan. Laitan tänne sit näytil ja kommentia saa sit antaa.

Jalankoukistus on kyl ihan turha varsinkin kun omal salil se laite siihe on ihan hanurist. Itseasias niit aparaattei on kaks, paska ja vitun paska. GHR-liike sit taas tulee varmaa liian raskaaks varsinkaan kun en oo viel kokeillu sitä.. Eli lopullises leg curl saattaa saaha kenkää feat shrugs..

Ahnehtiminen leads to the dark side, bro. Ei kannata.

Joo koitan välttää, nyt jollain tasol onneka tiedostanu kuitenkin ongelman. Täytyis vaan aina käydä lukee niit vanhoi HST-kokemuksii mis joka toisen ohjelma keskeyty ylikunnon takii ni se kyl tiputtaa takas maanpinnal.

Mites Lomax ja Maximus Bicepus ne teijän reenien kestot? Kauan meni kerralla. Tuskin siihen tuntiin menee mitä luvataan?

Mites Lomax ja Maximus Bicepus ne teijän reenien kestot? Kauan meni kerralla. Tuskin siihen tuntiin menee mitä luvataan?
Kolmesta vartista tuntiin keskimäärin. Kunkin toistoalueen ekat treenit meni nopeasti, jopa alle 40 minuutissa, koska painot oli sen verran maltilliset ettei liikekohtaiseen lämmittelyyn mennyt niin kamalasti aikaa.

Mä tein siksi noin, koska valitsin tuolloin toiseksi olkapääliikkeeksi seisten tehdyn pystypunnerruksen tangolla (ojentajille epäsuora) ja toiseksi selkäliikkeeksi leuat kapealla vastaotteella (hauiksille epäsuora)

e: tuo tämänkertainen ajatus takaolkapäille tuli vaan mieleen omasta tilanteesta, koska meikällä etuolkapäät on selkeästi edellä muita olkapäiden lohkoja.

Nuo vastaotteen leuat menee kyl aika suoraan hauiksille tai vähintään 50/50. Mut joo, kyllä kyllä. Taitaa muuten aika monella olla etuolkapäät edellä muita lohkoja.

Kolmesta vartista tuntiin keskimäärin. Kunkin toistoalueen ekat treenit meni nopeasti, jopa alle 40 minuutissa, koska painot oli sen verran maltilliset ettei liikekohtaiseen lämmittelyyn mennyt niin kamalasti aikaa.

Jep. Kyl ne tohon tunnin pintaan menee, jos pidättäytyy max 2 sarjas. Vitos-viikolla vedin kyl kolmeakin sarjaa joissain liikkeissä. Tosin hämärä muistikuva ois, et itellä ois venyny ne treenit 70 minuuttiin... Mut ei enää oo varma, ku on tehny niin montaa ohjelmaa :D Pyrin kuitenki aina pitään treenit max tunnissa.

pitääkö noiden maksimien olla niin äärirajoilla, ettei menisi enään yhtään toistoa, vai riittääkö, että viimeinen toisto tekee tiukkaa?

Ja miten lasken leuoille progression, kun max on 7 leukaa myötäotteella?

pitääkö noiden maksimien olla niin äärirajoilla, ettei menisi enään yhtään toistoa, vai riittääkö, että viimeinen toisto tekee tiukkaa?
Nimensä mukaisesti kyseessä on maksimi, eli niin et ei menisi enää yhtään toistoa lisää.

Tosiaan muutama viikko sitten ku viimeks väänsin sun kanssa tästä aiheesta kättä, niin edelleenkään HST ei ole aloittelijan ohjelma. Sä yksinkertasesti saat enemmän sitä voimaa ja massaa ihan perus Arskan G6 tai starting strength ohjelmalla... Tollasel 16-vee kaverilla se kroppa ottaa sitä treeniä niin hyvin viel vastaa et tasasel treenipainojenlisäyksel tuloksii tulee aivan varmasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ja miten lasken leuoille progression, kun max on 7 leukaa myötäotteella?

Nyt kyllä reenaaminen on vienyt voimat.. pitäisin itse tauon. Aiemmin olit vahvempi - lainaus tuolta toisesta ketjusta:
hih hih hii, tulihan se sieltä, kiitos. Leukoja menee 10-15 ensimmäisellä sarjalla ilman lisäpainoja

edelleenkään HST ei ole aloittelijan ohjelma.

tämä ohjelma on kevyempi ja haluan päästä helpomalla

Eipäs muuten ole, jos sä oisit jaksanu lukee näit HST-threadeja ni joka toisel jampal o jääny kyseinen ohjelma kesken koska on tullu kipeeks pari viikkoo alottamisen jälkeen, koska treeni on niin raskasta et mennää sinne ylikunnon ja ylirasituksen puolelle jolloin vastustuskyky rupee heikkenemään ja flunssa pääsee iskeen.

Mut joo turha kai tähän enää mitään lisätä. Jokanen tavallaan :david:

Eipäs muuten ole, jos sä oisit jaksanu lukee näit HST-threadeja ni joka toisel jampal o jääny kyseinen ohjelma kesken koska on tullu kipeeks pari viikkoo alottamisen jälkeen, koska treeni on niin raskasta et mennää sinne ylikunnon ja ylirasituksen puolelle jolloin vastustuskyky rupee heikkenemään ja flunssa pääsee iskeen.

Mut joo turha kai tähän enää mitään lisätä. Jokanen tavallaan :david:

vaikka HST:ssä pysytellään melkein koko ajan pienemmissä painoissa ja vähemmissä sarjoissa kuin G6:ssa tai SS:ssä? Eikö idea ole siinä, että ei vedetä äärirajoilla kuten muissa ohjelmissa, vaan kehitytään rauhallisesti mutta varmasti

vaikka HST:ssä pysytellään melkein koko ajan pienemmissä painoissa ja vähemmissä sarjoissa kuin G6:ssa tai SS:ssä? Eikö idea ole siinä, että ei vedetä äärirajoilla kuten muissa ohjelmissa, vaan kehitytään rauhallisesti mutta varmasti

Jep, mutta intensiteetti pidetään kuitenkin korkealla, vaikka onkin vähemmän sarjoja, niin palautukset on lyhyempiä. Ja tätä kuuluukin tehdä tietääkseni ainakin 2 tai 3 kiertoa, jotta saa täyden hyödyn ohjelmasta. Itse en ole vielä kokeillut, mutta mietin juuri aloitanko tämän vai 4- jakoisen, mutta funtsin, että jaksaako sitä nyt kesällä panostaa satalasissa tähän, koska ohjelmaa pitäisi kurinalaisesti noudattaa ja kolme kertaa viikossa kyykkääminen vaatii itsellä ainakin palautumiselta paljon, vaikkei sarjoja ikinä vedetäkään failureen.

Schrödinger ihan ihme trolli :david:. Tolla asenteella ei paljo lihaksia hankita. Voisit yhtä hyvin jäädä himaan vatkaan Shake Weightiä Abtronic vyötäisillä pizzapala kädessä.

kyllä ollaan muuten ihan tieteellisillä tutkimuksilla todistettu että shakeweight toimii. se aktivoi lihasmikrosoluja todella tiheässä frekfrenssillä. Mutta saunabelt on abtroniccia parempi. Teen myös ab-cicrcle pro:ta aina kun katon telkkaa.

En oo jaksanu lukee iha joka postausta tältä threadilta, mutta tämmönen painais mieltä.
Olen testaillu nyt noita 15 toiston maximeja, niinku esim. itellä menee hauiskääntöä tangolla maximilla se 12.5 x 15 niin et minkälaisen progression tolle sais oikeen aikaan ku ei noi laskuritkaa toimi ku oo tällä vistalla mitää noista, vai pitäskö mun tehä hauista käsipainoilla alussa ja sit vaihtaaa siihen tankoon koska jos lisään hauikseenki aina joka treenipäivän alkuun se 5 kiloo niin menee pahasti failuren puolelle jo ennen 15 syklin päätöstä et tää on jääny hiukan kaivelee mieltä.

Ja sitte vielä toinen kysymys, että kun nyt varmaan jo ensiviikolla alotan tän HST:n ekaa kertaa, niin minkälainen ois suunnilleen tälläsen 82kg/178cm pojanklopin päivittäinen saantisuositus proteiinien ja kalorien suhteen. Että noin arviolta mitenkä paljo menis yli 100 g toi proteiinien määrä ja kalorien, ku en tiiä et kuinka paljon tossa polttaa kaloreita.

Niin paljon ois kaikkee kysyttävää jos joku ainaki noihi kahteen jaksais jotai sanoo nii ois hyvä

Back
Ylös Bottom