Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
viime viikolla tuli yks sykli täyteen. alottaessa kehon koostumus: paino 75,3kg, rasva% 13,9, luustoliha% 42,9. jälkeen: paino 74kg, rasva% 9,8, luustolihas% 45,1. ja ennätyksiä tuli.
Miten sul oli ruokavalio/aerobiset/spesiaalikikat? :DYksi vaihtoehto olisi Mave yksinään ja toisella kertaa kyykky&sjmv, tuntuu vaan että jäisi jaloille rasitus aika olemattomaksi.
itellä oli tälläset liikkeet:
...
ens kierrossa otan maven mukaan mutta sit taitaa jäädä SJMV pois.
SD tulisi kuitenkin olla vähintäänkin ylläpitokaloreilla (luin jostakin)
Itsekin oon kyllä kuullu ton että sd vaihe ois tärkeä olla plussilla mutta toisaalta tässä menetetään joka kerta lihaskasvun kannalta hyöty 15 toiston sarjoista.
SD:n idea ei ole niinkään suoraan kasvattaa lihaksia kuin laseka RBE:tä.
Tuo teoria murenee vain siinä, että RBE voi kestää jopa puolisen vuotta. Missä tuo viikko tai kaksi lepoa ei auta paljoakaan.
Ei puhuttukkaan SD:n ideasta, vaan siitä pitäisikö silloin olla plussakaloreilla. Bryan ainakin uskoo, että 9-14 päivän SD on riittävä alentamaan RBE:n vaikutuksia. Uskon kyllä itekin. Eihän tarkoituksena olekaan kumota RBE:n vaikutuksia - sehän olis koko treenihistoria! :D
En puhunutkaan kokonaan kumoamisesta.
Ja käsittääkseni Bryankin on luopumassa SD:n ideasta.
1. Tehäänkö noi kaikki 6-viikkoa samalla nostotyylillä. Eli toistoalue ja paino luonnollisesti vaihtelee, mutta onko nostotyyli sama? Eli pidemmässä sarjassa ei keskitytä negatiiviseen osioon vaan nostetaan ihan "perinteisellä" voimatyylillä?
2. Mites noi suorat selkälihakset esim tulis ottaa mukaan tohon treeniin? Mitään maveahan siinä ei ole..
Tässä virallinen vastaus. Eli kunkin toistoalueen alkupäässä pidetään vähän rauhallisempaa tahtia kompensoimaan kevyttä rautaa ja sitten taas maximeita lähestyttäessä ainoa tarkoitus on vain saada rauta ylös (kuitenkin järkevällä formilla).
Tässähän ei ole selkää mitenkään eritelty osiin, vaan selkä on kokonaisuudessaan yksi lihasryhmä. Mutta kuten monesti jo on mainittu, voi tehä vuorotellen kyykkyä ja SJMV:tä (tässä tosin alunperin perusteluna se, että saisi takareisille myös oman liikkeen, mutta ottaahan tuo myös alaselkään)...
Pitäskö SJMV-päivänä tehä joku reisiojennus myös?
Ootko itse vetäny monta noita 6vkon settejä läpi?
Mitäs pidit?
Onko matkan varrella tullu mieleen jotain pointteja joita ekakertalaisen ois hyvä tietää etukäteen jolloin pystyis välttämään suurimmat miinat?
. Jos tekee mavea ja/tai riveä aktiivisesti niin epäkkäät pitäis olla siinä kunnos, että niitä ei koskaan tartte ees miettiä.Joo no lähen varmaan ihan pelkällä kyykyllä liikkeelle. Tuolla ku luin noita vanhoja threadeja ni joka toisella tyyliin oli tullu ylikuntoa tms..
Eli tämmöstä aattelin ja lisäsin tonne viel vatsat loppuun:
Kyykky/Prässi
Reisikoukistus
Penkki/Vinopena
Ylätalja/Kulmasoutu
Takaolkavipari
Kohautus kp/tanko
Haba kp/anko
Ojentaja talja/ranskis
Pohje istuen/seisten
Vatsa kone/istumaannousu
Niis alkuperäsis ohjelmis oli liikkeenä "delts (rear)" eli tarkottanee takaolkapäälle jotain eristävää liikettä?
Olankohautukset on kyl hanurist mut kai mä alkuun koitan niillä vetää. Harvemmin kuulunu ohjelmiini yleensä.
Mä taas tekisin pikkusen vähemmän liikkeitä:
- Kyykky / SJMV
- Leuat / Kulmasoutu
- Penkki / Vinopenkki
- Viparit sivuolkapäille / takaolkapäille
- Hauiksia / Ojentajat taljassa
- Pohkeita / Vatsoja
Kaksi sykliä oon itse tehnyt. Ekassa oli tuo kymmenen liikettä, ja toisessa kuusi liikettä per treeni. Jälkimmäinen toimi paremmin.
Niis alkuperäsis ohjelmis oli liikkeenä "delts (rear)" eli tarkottanee takaolkapäälle jotain eristävää liikettä?
Olankohautukset on kyl hanurist mut kai mä alkuun koitan niillä vetää. Harvemmin kuulunu ohjelmiini yleensä.

Mä taas tekisin pikkusen vähemmän liikkeitä:
- Kyykky / SJMV
- Leuat / Kulmasoutu
- Penkki / Vinopenkki
- Viparit sivuolkapäille / takaolkapäille
- Hauiksia / Ojentajat taljassa
- Pohkeita / Vatsoja
Kaksi sykliä oon itse tehnyt. Ekassa oli tuo kymmenen liikettä, ja toisessa kuusi liikettä per treeni. Jälkimmäinen toimi paremmin.
Mut vaikee päättää/hahmottaa nyt mitää. Tavallaa ei usko oikeen et sitä rasitusta tulis tarpeeks noin vähällä ja tekis mieli ahnehtii..
Mä tein siksi noin, koska valitsin tuolloin toiseksi olkapääliikkeeksi seisten tehdyn pystypunnerruksen tangolla (ojentajille epäsuora) ja toiseksi selkäliikkeeksi leuat kapealla vastaotteella (hauiksille epäsuora)Onpa jännä tua jako, että tehää vuorotreeinen VAIN hauista TAI ojentajia ja sama juttu vatsat/pohkeet. Eipä ois tullu mieleenkään :D
Ahnehtiminen leads to the dark side, bro. Ei kannata.
Kolmesta vartista tuntiin keskimäärin. Kunkin toistoalueen ekat treenit meni nopeasti, jopa alle 40 minuutissa, koska painot oli sen verran maltilliset ettei liikekohtaiseen lämmittelyyn mennyt niin kamalasti aikaa.Mites Lomax ja Maximus Bicepus ne teijän reenien kestot? Kauan meni kerralla. Tuskin siihen tuntiin menee mitä luvataan?
Mä tein siksi noin, koska valitsin tuolloin toiseksi olkapääliikkeeksi seisten tehdyn pystypunnerruksen tangolla (ojentajille epäsuora) ja toiseksi selkäliikkeeksi leuat kapealla vastaotteella (hauiksille epäsuora)
e: tuo tämänkertainen ajatus takaolkapäille tuli vaan mieleen omasta tilanteesta, koska meikällä etuolkapäät on selkeästi edellä muita olkapäiden lohkoja.
Kolmesta vartista tuntiin keskimäärin. Kunkin toistoalueen ekat treenit meni nopeasti, jopa alle 40 minuutissa, koska painot oli sen verran maltilliset ettei liikekohtaiseen lämmittelyyn mennyt niin kamalasti aikaa.