HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos vinkeistä !
Otetaan uusi yritys.
Miltäs seuraavanlainen ohjelma näyttää, toistot yhä 2x12 / 2x8 / 3x4 ja viimeinen kaksi viikkoa maksimeilla 2x4 :

MaVe
Reiden ojennus
Reiden koukistus
Leuat
Soutu
VinoPenkki
Dippi
Kohautukset
Viparit sivulle
Hauis
Ojentajat
Pohkeet
Vatsat

Juu, tiedän kyllä mitä em. määreet tarkoittavat.

Mikä ajatus teillä on sen takana, että liikkeitä pitäisi vähentää noin dramaattisesti ?
Etusivun esimerkki ohjelmassa on toki kolme liikettä vähemmän kuin minulla mutta kyykky ja mave samassa treenissä. Eli aika raskas setti.
Ja "viralliselta" HST-sivulta http://hypertrophyspecific.com/hst_II.html löytyvässä ohjelmassakin on peräti 14 eri liikettä, eli yksi enemmän kuin minun ohjelmassani.

Ja vaihdoin kyykyn maveen, lisäsin liikkeitä jaloille ja poistin yläkropan liikkeitä. Joten ei pitäisi olla enään niiiin yläkroppa painotteinen. Vai mitä olette mieltä ?

Arvostan kyllä neuvojanne, älkää käsittäkö väärin mutta neuvot ilman perusteluita on vähän vaikea niellä.
Treeniohjelman koonnissa ja pitkäkestoisissa treenisuunnitelmien laatimisessa olen selvästikin vielä noviisi vaikka treenitaustaa joitain vuosia jo onkin. Joten rakentavia parannusehdotuksia, vinkkejä ja perusteluita olisi kiva ja tarpeellista kuulla teiltä kokeneemmilta tekijöiltä.
Eikö tämä foorumi juuri sitä varten ole jotta voidaan jakaa sitä kertynyttä kokemusta ja tietoa eteenpäin.
Ymmärrätte varmaan.

Mikä ajatus teillä on sen takana, että liikkeitä pitäisi vähentää noin dramaattisesti ?

Yksijakoisissa ohjelmissa keskitytään kokonaisvaltaisiin liikkeisiin ja unohdetaan pienemmät nitkutukset. Esimerkiksi vinopenkki, dipit ja ojentajat -- teet käytännössä kolme liikettä ojentajille joka toinen päivä - aika paljon. Kun teet kyykytkin kunnolla lämmittelyjen kanssa, saat kulumaan siihen sen verran aikaa, että mikäli tuo ohjelmasi on kilometrin pitkä, niin olet salilla useita tunteja, joka ei yleensä ole tarkoituksenmukaista. Itse asiassa ainakin itselläni käy niin, että nuo lyhyemmän sarjan ohjelmat vievät enemmän aikaa, kun lämmittelyjä tulee enemmän. Pidemmät sarjat voi viedä läpi pienemmällä lämmittelyllä.

Koska tässä elämässä harvalla on kiire, niin mene sinne salille ja pyöräytä tuo ohjelmasi kerran lävitse. Sen jälkeen olet paljon fiksumpi korjaamaan sitä seuraavaan kiertoon itsekin? Oikealla progressiolla uuden sarjan ensimmäiset treenit ovat oikeasti keveitä, mutta kyllä siellä parin viikon lopussa pitäisi tulla aina äitiä ikävä. Parin kierroksen jälkeen huomaat hyvin, että kuinka oikeat ne aiemmat arvailusi maksimeista olivatkaan -- varsinkin kun nyt samaista liikettä tehdään useana päivänä ennekin maksimia.

Moro. Ite nyt hetken tälläsellä hst ohjelmalla treenaillut ja nyt olis vähän erikoinen kysymys. Mulla on nyt alkanut kuudes viikko, eli teen 2x5 sarjoja. Muija innostu kanssa käymään salilla ja haluais tehdä samalla ohjelmalla, ja me haluttais että oltais samassa rytmissä noissa meijän ohjelmissa. Eli miten me voitais kuroa toisiamme kiinni ja päästä samanaikasesti alottamaan ”alusta”? Ymmärtääköhän tuosta nyt mitään…

Moro. Ite nyt hetken tälläsellä hst ohjelmalla treenaillut ja nyt olis vähän erikoinen kysymys. Mulla on nyt alkanut kuudes viikko, eli teen 2x5 sarjoja. Muija innostu kanssa käymään salilla ja haluais tehdä samalla ohjelmalla, ja me haluttais että oltais samassa rytmissä noissa meijän ohjelmissa. Eli miten me voitais kuroa toisiamme kiinni ja päästä samanaikasesti alottamaan ”alusta”? Ymmärtääköhän tuosta nyt mitään…
Laitat sen emännän tekemään samoja 2x5 treenejä kuin sinä. Jos se innostui vasta käymään salilla, niin se on ihan yksi ja sama mistä se lähtee liikkeelle, kun totuttelua ne ensimmäiset viikot on joka tapauksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom