HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noissa painojen laskuissa on vähän epäselvyyksiä.
Kyykkyjen 15x max on 75kg, ekoille 2 viikolle lasketut painot olis 50kg, 55kg, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg??
Hauikset tangolla 15x max 32,5kg, niin nostanko 2,5kg välein panoo? Eli näin 20kg,22,5kg, 25kg, 27,5kg, 30kg, 32,5kg, vai oonko tää ihan väärin?

Teet täysin oikein! :thumbs:

Itse yhden kierron vetänyt ja kyllä tämä ainakin allekirjoittaneella toimi. Kuitenkin mun Branch Warren mentaliteetti ei vaan anna periksi yksijakoisille ohjelmille tai että lihasryhmää treenataan vain yhdellä liikkeellä/sarjalla. Mutta suosittelen kuitenkin, itse huomasin jo yhden kierron jälkeen tuloksia :)

Ehdottomasti toimii, oon tässä samalla dieetillä ja teen myös työtä, missä on välillä fyysisesti hyvinkin raskaita päiviä, eikä mitään ongelmaa. Itse asiassa juurin tuon takia tästä ohjelmasta tykkäänkin, ei ole seuraavana päivänä sellanen pesäpallomailalla hakattu olo vaan kroppa on täysin "toimintakunnossa" koko ajan.

Kysyn ny täs viel teiän mielipiteitä noista sarjoista, onko järkevä tehä 2x15, 2x10 ja 2x5, vai voisko 2x15, 2x10 ja 3x5 toimii paremmin?

Kysyn ny täs viel teiän mielipiteitä noista sarjoista, onko järkevä tehä 2x15, 2x10 ja 2x5, vai voisko 2x15, 2x10 ja 3x5 toimii paremmin?

Mä menisin alussa ihan sillä 2x15, 1x15, 2x10, 1x10, 2x5 ja 1x5 viikot versiolla. Varmaan tulen menemään useammankin kierroksen, ymmärtääkseni ohjelman pointti ei ole sarjamäärät vaan tiheä lihasärsyke ja nousujohteisuus.

on muuten turkasen hyvä tämä hst! itellä viikko sitte loppu, lepoviikko pidetty ja huomaa että tulosta kyllä tuli. paino ainaki nous 6 viikossa 9 kg:puntti: ainoa mikä potutti oli näitte painojen laskeminen reeneihin, ei se oikee luonnistunu tällä päällä. pyrin vaa nostaa joka reeni pikkase painoa. nii ja ylikunto oli tosi lähellä, tuli ehkkä alotettua vähä räväkästi. mutta suosittelen tätä ohjelmaa, kannattaa vaa perehtyä kunnolla niihin ohjeisiin.:rock:

Muuten kun alotatte uutta kiertoo niin lisäättekö vaan liikkeisiin sen 2,5-10kg, vai lasketteko maximit uudestaan?

2,5-10kg! :hyper: Aika roinaaja ku meinaa kymmenellä kilolla parantaa just tehtyjä sarjaenkkoja 2 kuukaudes (tai oikeastaan 2 viikossa)! Mun mielest kätevintä on se, et merkkaa johki vihkoon ne kunkin toistoalueen vikat sarjat tyyliin "meni helposti" tai "epäonnistui" tjsp. Sit voi ens kierrol lisätä niihin helppoihin sen 2,5kg lisää ja pitää samoissa ne mikkä epäonnistui... Ku mulla ainaki kävi niin, että vaikka maxit olin testannu niin kulmasoudus ja habaliikkeis jäi parista kohti toistoja uupumaan :( Enoo varma mistä johtu, mutta liittynee varmaankin tohon treenin yhteisrasitukseen joka söi sit tehoja verrattuna aikasemmin suoritettuun testiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perstuntuma riittaa mielestani. Eli riippuen juuri siita, etta miten helposti se edellinen kierto meni, niin lisaat siihen sitten muutaman kilon lisaa. Aloitteleva kaveri voi varmaan laittaa 10 kiloakin lisaa johonkin kyykkyyn ja maveen. Toisaalta jossain liikkeissa voi olla parempi, etta pitaa edellisen kierron painot, jos on ahnehtinut, kuten tuossa edella on mainittu.

Mitäs mieltä porukka on voiko normipenkin ja kapean penkin kummatkin ottaa samaan treeniin? Penkissä tuntuu kehitystä tulevan ja uusi ojentajaliike pitäisi saada ranskalaisen punnerruksen tilalle. Dippiä en pysty tekemään, koska koko liike sattuu rintalastaan.

Mitäs mieltä porukka on voiko normipenkin ja kapean penkin kummatkin ottaa samaan treeniin? Penkissä tuntuu kehitystä tulevan ja uusi ojentajaliike pitäisi saada ranskalaisen punnerruksen tilalle. Dippiä en pysty tekemään, koska koko liike sattuu rintalastaan.

Itse joskus tein samassa treenissä sekä vinoa että kapeaa penkkiä. Olkapäät ei tykänneet siitä kombosta, joten en edes uskalla kokeilla tavallista ja kapeaa penaa samassa treenissä. Mulla on aina näissä 1-jakoisissa ojentajaliikkeenä joko ranskalainen jossakin muodossa tai ojentajapunnerrus.

kokeilemallahan tuo selviää.voithan ottaa ton kapeen vaikka enemmän tuntumalla ei niinkään isoilla painoilla

Ei pitäis olla paha, varsinkaan jos tekee penkin treenin alkupääs ja kapeen loppupääs. Yks hyvä liike on kans pushdown narulla.

Noin just suunnittelin, että penkki alkutreeneistä ja kapea lopusta ja just niinku Alec sano, että enemmän tuntumalla. Testaan kapean penkin "maksimit" samana päivänä, kun penkin ni pitäis noiden suhteet pysyä kunnossa.

kiitos vastauksista... kokemuksia ja kysymyksiä

kiitos paljon vastauksista... olen nyt vetänyt HST:n 6 viikon sarjan ja tuloksia on nähtävissä. Olen käyttänyt paljon slimmejä kauluspaitoja ja nyt seurauksena on et ne ei oikein enää tunnu mukavilta. Toki mahtuvat vielä, mut melko epämukavasti.

Omia huomioita:
- Treenin jälkeen koko päivän törkee nälkä ja minä söin
- Kahden ekan viikon jälkeen tulin kipeeksi (flunssa)
- Alkupainojen testaus super tärkeetä --> itellä pitää vähän muokata maksimeja
- Alkupainojen (75%) vetäminen tuntui ihan urpolta mut siihen tottuu
- Vatsa kasvoi?

MUUTAMA KYSYMYS HERÄSI VIELÄ:
- Olisin vielä kysynyt et millaisia liikkeitä olette vetäneet per kerta. Onko 10 liikettä liikaa/liian vähän/sopivasti?
- Missä järjestyksessä liikkeet?
- Mulla vatsa kasvoi, joten kysynkin et mitä liikkeitä olette tehneet keskivartalolle?

KIITOS!

olen nyt vetänyt HST:n 6 viikon sarjan ja tuloksia on nähtävissä.

MUUTAMA KYSYMYS HERÄSI VIELÄ:
- Olisin vielä kysynyt et millaisia liikkeitä olette vetäneet per kerta. Onko 10 liikettä liikaa/liian vähän/sopivasti?
- Missä järjestyksessä liikkeet?
- Mulla vatsa kasvoi, joten kysynkin et mitä liikkeitä olette tehneet keskivartalolle?

KIITOS!

Ai, teit vaan 6 viikkoo? Jätikkö alusta pois 15-sarjat vai lopusta pois 5-sarjojen toistot/kolmoset/negat?
Mun mielestä ei oo mitään järkee tehä ku noi max 7 perusliikettä plus 1-2 vatsaliikettä.
Hyvä järjestys on se mikä on siel HST:n sivullakin esimerkkinä (noi trapsit on ihan turhat! varsinkin jos ja kun jokaiseen kunnon ohjelmaan kuuluu mave!).
Jos vatsa kasvoi, syy oli se, et bulkkasit liian kovaan tahtiin = läskiä ihan jaakkona! Mutta hyviä vatsalihasliikkeitä on: NS situps, Decline Russian twist, Captain's Chair (jalat koukussa), reverse crunch (eri variaatiot), bicycle crunch ja plank. Noita voi googlailla :) Monesta löytyy kyl eri/vääriä versioita/ohjeita...

Ai niin, ja kandee tehä habat ja ojentajat supersettinä! Säästää samalla aikaakin ;) :puntti:

Tarkennuksia....

Tein tosiaan 6 viikkoa, hitto.. olenko ymmärtänyt jotakin väärin?

tein seuraavan esimerkin mukaisesti kaikkia liikkeitä:
1a) 2 x 15 x 0,75
1b) 2 x 15 x 0,80
1c) 2 x 15 x 0,85
2a) 1 x 15 x 0,90
2b) 1 x 15 x 0,95
2c) 1 x 15 x 1,00

3a) 2 x 15 x 0,75
3b) 2 x 15 x 0,80
3c) 2 x 15 x 0,85
4a) 1 x 15 x 0,90
4b) 1 x 15 x 0,95
4c) 1 x 15 x 1,00

5a) 2 x 15 x 0,75
5b) 2 x 15 x 0,80
5c) 2 x 15 x 0,85
6a) 1 x 15 x 0,90
6b) 1 x 15 x 0,95
6c) 1 x 15 x 1,00

En tosiaan tehnyt negoja ja jos ollaan tarkkoja, en kyllä ole ihan varma kuinka niitä tehdään?

sorry, mutta voisitko vielä vääntää rautalangasta vaikka oman ohjelmasi kautta?

kiitti!

niin siis teitkö kaikki kuus viikkoa 15 toistoa.tarkotushan on että ekat kaks viikkoa 15 toistoa,seuraavat kaks 10 toistoa ja seuraavat kaks viis toistoa,progression ja sarjamäärien pysyessä samana

Back
Ylös Bottom