Joni2 sanoi:
Kuulin tällasen jutun: Jos vetää vatsaa sisään sit upseissa niin vatsa ei tulisi pyöreämmäksi.

Lieneekö tällä mitään toden perää?

no eikai se pyöreämmäksi tule vaikka vetäisi vatsoja normaalistikkin. vatsa sisään vedettynä rasitusta siirtyy enemmän sisävatsalihaksille jotka pitävät vatsalihakset ns. "tiukkana" jolloin vyötärökin näyttää paremmalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä tarkotus on niillä ketjuilla, joita joskus näkee käytettävän penkissä. Jostain kuminauhoista oon kanssa lukenut, että auttasivat kehittymään?

Kertokaa nyt joku miksi hitaita hiilareita ei myydä jauhona. Tähän on pakko olla joku todella yksinkertainen selitys.

Mielenkiintonen kysymys. Ns. hitaat hiilihydraatit on ainakin aika suurikokosia molekyylejä ja elimistö joutuu ne pilkkomaan yksinkertasemmiksi sokereiksi.
Perussokerit on varmasti helpompia valmistaa. Senkun ottaa jotain tärkkelystä ja pilkkoo sen entsyymeillä osiin.

Tämmönen kysymys tällä kertaa että auttaisiko tuo davidin back extension laite hitaasti,kunnon rutistuksilla tehtynä parantaan ryhtiä?
(Tietenkään sitä ei yhdellä liikkeellä etenkään ilman venyttelyä saa selkää suoraksi mutta onko tuosta vempaista tuohon tarkoitukseen ollenkaan?)

winnie the poo sanoi:
Mielenkiintonen kysymys. Ns. hitaat hiilihydraatit on ainakin aika suurikokosia molekyylejä ja elimistö joutuu ne pilkkomaan yksinkertasemmiksi sokereiksi.
Perussokerit on varmasti helpompia valmistaa. Senkun ottaa jotain tärkkelystä ja pilkkoo sen entsyymeillä osiin.
Olisikohan tämä sitten se oikea syy. Mutta luulisi kuitenkin, että vaikka se olisikin hieman vaikeampaa, niin edes joku ryhtyisi sellaista valmistamaan. Kysyntää varmaan kuitenkin löytyisi.

No itselläni on seuraavanlainen ongelma ja ajattelin laittaa sen tänne,eli:
Haluaisin perus helpon palautus/massan lisäys juoman, jonka siis joisin vähän ennen ja jälkeen treenin ja olisi kaksi vaihtoehtoa, joten suositelkaa kumpi on järkevämpi.
1. PRIME WHEY-81 -heraproteiini + Malto6 1:1
tai
2.American Mass Blast + Hera80, joista myös suhteela 1:1

Tai sitten jos teillä on joku vielä parempi samalla halpa setti tai nautinta ajoista jotain vinkkejä niin suositelkaa!

FolkkeW sanoi:
No itselläni on seuraavanlainen ongelma ja ajattelin laittaa sen tänne,eli:
Haluaisin perus helpon palautus/massan lisäys juoman, jonka siis joisin vähän ennen ja jälkeen treenin ja olisi kaksi vaihtoehtoa, joten suositelkaa kumpi on järkevämpi.
1. PRIME WHEY-81 -heraproteiini + Malto6 1:1
tai
2.American Mass Blast + Hera80, joista myös suhteela 1:1

Tai sitten jos teillä on joku vielä parempi samalla halpa setti tai nautinta ajoista jotain vinkkejä niin suositelkaa!

Itse ehkäpä ottaisin tuon mass blasti sekoituksen yhdistettynä heraan ja joukkoon ehkäpä hitusen kreatiinia. Tosin voihan sitä jos halvalla haluat mennä niin ottaa 1:2 niinkuin mass blast jo valmiina on tuleepahan enemmän kaloreita, tosin kaikki ei tunnu pitävän mass blastin makeudesta, mutta makuasiahan tuo ja kandee kokeilla.

Itse käytän mass blastia ja joukkoon kreatiinia siinä se, helppoa ja yksinkertaista ja ennenkaikkea edullista!

Timba79 sanoi:
Mun palkkari on blastia, heraa ja kreaa. Halpaa ja hyvää.
Yritin kysyä privana, mutta jostain syystä ei minulle sitä mahdollisuutta suotu:)
Millaisina ajankohtina otat juomasi, otatko ennen treeni (jos otat niin kuinka paljon ennen) ja jälkeen treenin vai pelkästään treenin jälkeen.

FolkkeW sanoi:
Yritin kysyä privana, mutta jostain syystä ei minulle sitä mahdollisuutta suotu:)
Millaisina ajankohtina otat juomasi, otatko ennen treeni (jos otat niin kuinka paljon ennen) ja jälkeen treenin vai pelkästään treenin jälkeen.

VIPeillä on oikeus privaan ja moneen muuhun kivaan. Eli VIP maksua vaan Mikelle, 10 euroa per vuosi ja pääset käsiksi moneen paikkaan täällä.

Ja asiaan. Mä otan ton palkkarin luonnollisesti heti treenin jälkeen. Ennen treeniä tulee otettua heraa ja kaseiinia n. 30 g drinkki, tämä 30-60 minsaa ennen treeniä. Hiilareita en jauhoista ota kuin palkkarissa, niitä saa riittävästi muutenkin pitkin päivää.

EDIT: Ja toi palkkari sisältää Blastia 80g, heraa 20 g ja kreaa 5 g.

kyselisin tota kreatiinin käytöö ..oon koht 17 ja ajattelin hankkiii tota creatinfast 900g kreatiinii ja siin on tälleen: "Käyttöohje:
Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä.

Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla.

Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä.

Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä."

eli kysyn että onko toi määrä liikaa mulle kun monet sanovat että se on liian iso annos meikäläiselle....

mitä haittoja muuten "liikakäytöst" ?

Zippi sanoi:
kyselisin tota kreatiinin käytöö ..oon koht 17 ja ajattelin hankkiii tota creatinfast 900g kreatiinii ja siin on tälleen:

...

eli kysyn että onko toi määrä liikaa mulle kun monet sanovat että se on liian iso annos meikäläiselle....

mitä haittoja muuten "liikakäytöst" ?

Kyllä sä mun mielestä voit noiden ohjeiden mukaan mennä. Ensimmäiset päivät kannattaa juuri ottaa kreatiinia hiukan enemmän, että saa kreatiinivarastot nopeammin täyteen.

Jollain voi mennä maha sekaisin kreatiinista. Jos sulla menee, niin koitat sit vaikka pienempiä annoksia.

roope.b sanoi:
montako toistoa kannattaa tehdä että tulee lihasmassaa.ja montako sarjaa

Tähän nyt on miljoona oikeaa ja väärää vastausta. Toistot on helpompi, pysyy välissä 5-15 toistoa niin aika hyvin tulee massaa. Toisille paremmin asteikon yläpäässä ja toisille alapäässä, tuo on vain kokeiltava itse.

Sarjojen puolesta neuvoisin tsekkaan ton "Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" ketjun. Kokosin sinne joskus esimerkkiohjelmat jaoilla 1-5 ja jokaisessa näkyy myös sarjamäärät. Jos homma menee tuonsuuntaisesti, niin hyvin tulee massaa. Ja on siellä ykkösviestissä muistaakseni jossainkohtaa sarjamäärät per lihasryhmäkin laitettu. Kaikkea ei tartte suorana kopioida, se sarjamäärien suhde toisiinsa eri lihasryhmien kesken on se joka siinä on tärkein. Eli treenataan isoja lihaksia enemmän kuin pieniä jne jne.

Voimaa vai massaa?

Voisiko aloittelija, jolla on kokemusta jonkin verran painojen nostelusta, mutta ei ole ollut mitään säännöllistä salilla käymistä, ruveta treenaamaan pelkkää voimaa voima-ohjelmilla? Usein näkee, että ihmiset kertovat treenanneensa vaikkapa vuoden body-tyylisesti, mutta haluavat nyt voimaa. Kysyn sitä, että onko pakko ensin treenata jokin tietty "body-jakso" ennen kuin voi ruveta treenamaan vain voimaa?

winnie the poo sanoi:
Mikä tarkotus on niillä ketjuilla, joita joskus näkee käytettävän penkissä. Jostain kuminauhoista oon kanssa lukenut, että auttasivat kehittymään?

Minä en ole minkään sortin ammattimiesvoimanosto asioissa, mutta luulempa että kyse on paitanostajien harjoittelusta. Kuminauhat taikka ne ketjut lisäävät vastusta noston loppua kohden kun enemmän ketjua nousee ilmaan/kuminauha venyy kireemmälle.

Ja tää sitten simuloi sitä kun paidan nostoa reilusti auttava vaikutus heikkenee kohti loppuojennusta.

James2 sanoi:
Voisiko aloittelija, jolla on kokemusta jonkin verran painojen nostelusta, mutta ei ole ollut mitään säännöllistä salilla käymistä, ruveta treenaamaan pelkkää voimaa voima-ohjelmilla? Usein näkee, että ihmiset kertovat treenanneensa vaikkapa vuoden body-tyylisesti, mutta haluavat nyt voimaa. Kysyn sitä, että onko pakko ensin treenata jokin tietty "body-jakso" ennen kuin voi ruveta treenamaan vain voimaa?

Ei ole pakko treenta bodytyylisesti, mutta käsittääkseni kannattaa tehdä perusvoimatreeniä ja sitä tehdään pidemmillä sarjoilla. Mutta jos voimailu kiinnostaa, niin toki kannattaa valita ne voimailuliikkeet siihen ohjelmaan. Lisää voimailusta kannattaa lukea voimailuosiolta, etenkin JTO:n postaukset on lukemisen arvoisia!

Pyranha sanoi:
Minä en ole minkään sortin ammattimiesvoimanosto asioissa, mutta luulempa että kyse on paitanostajien harjoittelusta. Kuminauhat taikka ne ketjut lisäävät vastusta noston loppua kohden kun enemmän ketjua nousee ilmaan/kuminauha venyy kireemmälle.

Ja tää sitten simuloi sitä kun paidan nostoa reilusti auttava vaikutus heikkenee kohti loppuojennusta.

Ok kiitos. Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.

Back
Ylös Bottom