Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tee niin monta kuin tulee.Ohjelmassa sanotaan: Voimapyörä 3x max
Tein 20, 9, 7
Kumpiko on parempi ja perustelut miksi? Eli tuolleen kuin tein, vai esim 12, 12,12 ?
Eli niin kuin olen tehnytkin, jolloin eka sarja imee suurimmaksi osaksi mehut. Vai niin että tekee kolme sarjaa suunnilleen samoilla toistomäärillä?tee niin monta kuin tulee.
Huomenna pääsen urheiluhierojalle. Saas katsoo.Vääntänyt paikoilleen parikin kertaa.
Todennäköisesti syynä penkkipunnerruksessa liian leveä asento.
Oli siis vain arvailua mutta itsellä oli tuo, tavallinen hieroja murjoi selkää kun taas urheiluhieroja tiesi tasan heti missä ongelma.
Varmasti on asiaa kysytty tuhat kertaa nämä kaikki, mutta en jaksa kaikkia sivuja lukea läpi. Aloitetaan kysymys pohjatiedoilla. Ikää 45+, pohjalla ei aikaisempaa voimaharjoittelua, töissä tietsikan näpyttelyä, lyhyt mutta läski. Aloitin nostelun käsipainoilla n. 6 vk sitten, olen nostellut kolme kertaa viikossa (su, ti, to, 3x12(tai riippuen painosta montako menee) flat penkki, 3x8(tai riippuen painosta montako menee) vinopenkki, jonkin verran hauiskääntöjä penkissä 4x12 tjsp. ja paria muuta liikettä). Penkkinostot aloitin 15 kg:lla (per lapanen), yleensä nostellu 17,5 kg:lla ja pari kertaa olen nostellut 22,5 kg (ei mene 12 kuin ekalla sarjalla, viimeksi meni 12-6-8, vinopenkissäkin pari vimosta jäi vajaaksi). Hauiskääntöjä teen pienillä painoilla koska vasen käsi ei vielä oikein kestä (ollut helvetin kauan tenniskyynärpään oireita ja naksunaa, vähenemään päin). Harjoitusten jälkeen seuraavana päivänä ei käsissä ole tuntunut 'miltään'. 6 viikossa haukkarin kohdalta mitattuna on tullut n. 3 cm lisää ympärysmittaa, nyt n. 40 cm.
Kysymys tietäjille on se, että kannattaisiko harjoituskertojen määrää nostaa vaikka yhdellä (koska ei mitään kipeyttä tms. seuraavana päivänä), vai kannattaako pysyä kolmessa kerrassa per viikko? Vaikuttaako yhden kerran lisäys negatiivisesti kehitykseen? Enkä tiedä ovatko nuo painot paljon vai vähän aloittelijalle, kannattaisiko jo lisätä vaikka 25 kiloon niin olisi varmaan 4 - 6 toistoa välillä paremmin? Mitään sen kummempaa tavoitetta ei ole, lähinnä se että saisi vasemman lapasen kuntoon ja naksunat pois ja läskin lisäksi vähän lihastakin.
Oothan kokeillut ihan staattista venyttelyä? Varmaan tyhmä kysymys, mutta kun ei sitä tossa listassakaan ollut.Mikä on tehokkain tapa huoltaa pahasti jumivia pohkeita? Highrolleri löytyy
Samaa hommaa oli joskus lenkkeilyn ja nyrkkeilyn aloittaessa että toinen pohje menee aivan umpijumiin ja se kestää n. viikon. Tuntuu ettei mikään oikeen auta tohon. Olen kokeillut palloja, rullaa, magnesiumia, magnesiumgeeliä, hakkaamista.
Onko tämä vaiva pakko kärsiä sillon harvoin kun se tulee vai saako jumit pois jotenkin :D
Oon joo yleensä 15-30sek kerrallaan useesti päivässä. Nyt runnoin kunnolla putkirullalla ja tein kevyen pohjetreenin niin pahin jumi hävisi jo parissa päivässä että varmaan se jotain auttoi.Oothan kokeillut ihan staattista venyttelyä? Varmaan tyhmä kysymys, mutta kun ei sitä tossa listassakaan ollut.
Mikä on ruokavalio? ja palautusjuomat? saatko tarpeeksi protskua? Itse saanu hyviä tipsejä täältä että muutamalta kehonrakentajalta ja itsekkin vasta alkutaivalta mennään loukkaantumisten ja laihdutuksen jälkeen. Tosiaan itse pyrin että joka viikko nostan jokaisessa sarjassa 2.5kg painoa tiedän että ei ole paljoa mutta kehitystä tullut ja ei harppaa liikaa kerrallaan. itse käyn salilla 4-5krt viikkoon joka on ehkä liikaa mutta sali on vähentänyt omia paniikkihäiriön oireita huomattavasti ja on parempaa treenata kun sijoittaa oriolaan Muistaa vaan levätä ja syödä hyvin toki toimisto työ on se kaikista pahin mut esim itse vedän kaurapuuroa tai protsku puddingeja kun itsekkin paljon tietokonetta näpytän. Ennen ku vedin tyhmänä sipsit ja mikropaskat lärviin.
Ongelmana dippi kehonpainolla. Valmistautuessa liikkeeseen (käsien varassa roikkuen, lavat yhdessä) tärinä alkaa nopeasti. Noin 30s pystyy pitämään kerrallaan pakettia kasassa. Ilmeisesti tukilihakset heikkoja. Miten ja millä liikkeillä vahvistan?
Jos löytyy kuminauhoja niin niillä voi keventää, vaatii hieman askartelua mutta ei mikään mahdoton homma etenkin kun oppii.Hei
Mulla on joskus tehty ohjelma, jossa olkapää/ojentajatreeniin kuului dippikone. Nyt paikkakunnan salilla ei dippikonella ole, vaan teline. Mun käsillä ei tätä ruhoa saa ilmaan sillä eikä edes pysymään kädet suorina. Onko mitään vaihtoehtoa liikkeelle? Etunojapunnerrukset?
Ai ei ole paljoa?Tosiaan itse pyrin että joka viikko nostan jokaisessa sarjassa 2.5kg painoa tiedän että ei ole paljoa mutta kehitystä tullut ja ei harppaa liikaa kerrallaan.
Ai ei ole paljoa?
50vkoa vuodessa treeniä ja yksi treeni viikkoon niin ei tule kuin 125kg vuodessa sarjapainoihin lisää...
Toisaalta jos pitää väliviikon joka 5. niin ei tule kuin 100kg...