M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkäs treeni ohjeita kunnon kohottamiseen ja ylimääräsen rasvan lihakseks muuntoon kaivattais. Myös jotain ruokavalio ja lisäaine vinkkejä kaivataan. Olen parikymppinen ns. Laiha läski, pituutta noin 170cm ja painoa 60kg. Treenaamisessa oon täysin keltanokka enkä tiedä mistä pitäis lähteä liikkeelle, nyt kun on tupakoinnista luopunut olis mahtavaa alkaa elää muutenkin terveellisesti ja saada kroppaa kuosiin, erittäin vaikee lähtee liikkeelle tämmösen asian kanssa yksin.

Vedätkö tän hiilarin kanssa jotain aminoita/proteiineja myös? Itse kun olen vedellyt intraa olen ajatellut sen omana aterianaan (30g proteiinia/50-100g+ hiilaria) ja en ole nähnyt syytä vetää palautusjuomaa enään tuon niskaan.
Kiitos vastauksesta. En vedä mitään prodea tai aminoita treenin aikana, ainoastaan nopeaa hiilaria. Täten joudun siis juomaan palkkarin jossa mulla on aina protskua + hiilaria mutta aloin tuossa miettimään että voisiko tuon hiilarin jättää siitä pois.

Kiitos vastauksesta. En vedä mitään prodea tai aminoita treenin aikana, ainoastaan nopeaa hiilaria. Täten joudun siis juomaan palkkarin jossa mulla on aina protskua + hiilaria mutta aloin tuossa miettimään että voisiko tuon hiilarin jättää siitä pois.
Kuinka paljon tulee hiilareita muuten ruokavaliosta ja onko tarvetta kalorimäärän tiputtamiselle/nostamiselle? Hiilarit palkkarissa/intrassa auttaa saamaan enemmän kaloreita koneeseen niin sanotun "anabolisen ikkunan" aikana.

Elikkäs treeni ohjeita kunnon kohottamiseen ja ylimääräsen rasvan lihakseks muuntoon kaivattais. Myös jotain ruokavalio ja lisäaine vinkkejä kaivataan. Olen parikymppinen ns. Laiha läski, pituutta noin 170cm ja painoa 60kg. Treenaamisessa oon täysin keltanokka enkä tiedä mistä pitäis lähteä liikkeelle, nyt kun on tupakoinnista luopunut olis mahtavaa alkaa elää muutenkin terveellisesti ja saada kroppaa kuosiin, erittäin vaikee lähtee liikkeelle tämmösen asian kanssa yksin.

Ammattitaitoinen valmentaja olisi tässä kohtaa kullan arvoinen ja pääsisit varmasti parempiin tuloksiin nopeammin. Tässä kohtaa lihakset kasvavat vielä suhteellisen helposti vaikka miinuskaloreilla, mutta lähtisin silti ehdottomasti ensiksi kasvattamaan maltillisesti lihasta 0.5kg/vk 2kg/kk painonnousulla. Ohjelmaksi joku simppeli 1-jakoinen ohjelma mihin on muutamia apuliikkeitä lisätty tasapainoisen fysiikan rakentamiseksi.

Kuinka paljon tulee hiilareita muuten ruokavaliosta ja onko tarvetta kalorimäärän tiputtamiselle/nostamiselle? Hiilarit palkkarissa/intrassa auttaa saamaan enemmän kaloreita koneeseen niin sanotun "anabolisen ikkunan" aikana.
Kalorimäärän kasvaminen ei haittaa yhtään, tavoitteena tällä hetkellä kasvattaa lihasta ja saada massaa. Enemmänkin kysymykseni kysyin sen takia että vedän tällä hetkellä sitä hiilihydraattijauhetta 2 scooppia enemmän kuin suositeltu päiväannos on. En sitten tiedä onko tuolla edes mitään väliä ja voisihan sen hiilarin myös treenin jälkeen ottaa jostain muusta kun tuosta jauheesta mutta siinä muodossa se on niin helppoa.

Esitän nyt kysymyksen, mitä täällä on kysytty varmasti monesti. Paljon asiaa tutkineena, en kuitenkaan tähän omaan tilanteeseen vastausta suoraan löytänyt. Tarvitsisin siis hieman teidän apua!

Tavoite: Nostaa painoa, jotta saisin parempia tuloksia.

Taustatiedot: mies, 25v, 191cm, 79 kg (aamupaino). Hoikka, aineenvaihdunta nopeaa. Ectomorphy viimesen päälle. Ikävuodet 4-24v kestävyyspainoitteista harjoittelua pallolajien ehdoilla. Pelasin omaa lajiani Suomen huipulla ja joitakin nuorten maajoukkuepelejä myös alla eli treenaus oli melko kovaa. Kestävyysominaisuudet ollut luokkaa cooperissa 3300-3500 m.

Olen aloittanut nyt punttisalilla käynnin, 3 krt/viikossa. Aloitin viime tammikuussa, hyvää kehitystä tammi-toukokuu. Kesällä kesä-heinäkuu tosi epäsäännöllistä syömistä ja puntilla käyntiä. Elokuu-syyskuu hyvä reenikausi. Lokakuun ekat 2 viikkoa kipeänä, siitä eteenpäin tähän päivään asti taas hyvä kausi.

Ongelmana on se, että minulle ei maistu ruoka. Olen mennyt koko elämäni miinuskaloreilla, koska harjoittelu oli raskasta ja söin nuorempana tosi huonosti. 5 krt/viikossa pitkäkestoisia kestävyysharjoituksia. Huomaan stressin vaikuttavan omaan ruokahaluuni, tämä ei pelkästään nyt vaan aina ollut näin. Uusi työ stressaa ja työpäivän aikana ruoka ei oikein maistu. Päivällä ruokahalu alkaa tulla noin 13-14 aikoihin, kaikki ennen sitä menee pakottamalla alas. Ison aamupalan syönti etenkin vaikeaa. Illalla ruoka maistuu aina paremmin. Syön reilun annoksen esim. lämmintä ruokaa ja tunnin päästä on jo taas nälkä. Yritän tehdä kaloripitoisia annoksia, syödä useasti ja säännöllisesti. En siinä ole kuitenkaan onnistunut mielestäni.

Tammikuussa 2017 paino oli 76 kg. Paino on nyt marraskuu 28. päivä 79 kg. Iltapaino noin 81 kg. Rasvat on aina minimissä, prosenttia en tiedä mutta kylkiluut näkyy. Lihasta on tullut kuitenkin lisää vähän, joka näkyy myös ulkoisesti selkeästi.

Jotakin kehitystä on siis tapahtunut myös painon osalta, vaikka kesällä mentiin lähes aloitustilanteeseen takaisin. Paino oli heinäkuun lopussa noin 77kg.

Pitkä alustus, mutta kysymys kuuluu: Vaikuttaako pitkään jatkunut miinuskaloreilla olo ja kova harjoittelu yhdistettynä oman kehontyyppini kanssa siihen, että isoja ruokamääriä on vaikea syödä vielä tänäkin päivänä? Mitä vinkkejä syödä paremmin päivän aikana, vaikka olisi stressiä? Vai onko näillä lähtökohdilla kehitys vain hitaampaa?

Treeniohjelmassa voisi varmasti olla hiomista, sitä pitää kysyä toisessa ketjussa. Uskon suurimman kehityksen kohteen olevan kuitenkin syöminen.

Varmasti vaikuttaa jos olet ikäsi syönyt vähän. Keho on tottunut vähään ja vatsalaukkukin vetää vähemmän kun sitä ei ole pahemmin venytetty. Syöminenkin on kuitenkin harjoitettava ominaisuus. Nuorempana itselläni ei esim. aamuisin ollut yhtään ruokahalua enkä syönyt aamiaista, mutta lukiossa aloin tuon väkisin opettelemaan ja jo vuosia olen heti ensimmäisenä heräämisen jälkeen keittänyt kahvia ja tehnyt aamiaisen.

Työpäivän aikana jos ei ole ruokahalua tai ei ehdi syödä kunnolla suosittelen tekemään smoothieita mukaan tai sitten ottamaan vaikka lisäravinnepuolelta jonkun gainerin tai ateriankorvikkeen, jonka saat vedettyä helposti lounaaksi. Helpottaa elämää jos et illan aikana pysty syömään riittävästi vaikka maistuisikin. Toki voit vain paastota päivän ja syödä riittävän energiamäärän illan aikana jos siihen pystyt, mutta tuosta ei minulla ole juuri kokemusta, joten kannattaa kysyä foorumin pätkäpaastoilijoilta tai lukea itse aiheesta.

Onko se jotenkin erikoista että kapealla otteella penkkipunnerrus tuntuu paljon luonnollisemmalle ja paremmalle kuin leveämpi ote? Olen väkisin grindannut pikkurillit merkeillä ja kyllä sen tulos on isompi kuin kapealla mutta se tuntuu aina melko hirveälle ja epätasapainoiselle kun kapealla taas on mukava pumppailla vaikka olisi voimat vähissäkin. Kannattaako leveämpää tehdä väkisin että rinta kehittyisi vai sillä mikä tuntuu paremmalta? Olen toki myös tehnyt kässäreillä ja inclineä mutta ajattelin nyt vähäksi aikaa keskittyä ihan sarjapainojen nostoon jos saisi voimatsoja ylös

Jos ''hirveä'' viittaa mahdolliseen kipuun, tai loukkaantumiseen, ni itehä en tekis. Joku mikä on toiselle levee, on toiselle kapee. Sehä riippuu ihan sun kropan leveydestäki.
Ei tarvii ees kirjaimellisesti mitään överi kapeeta otetta, jos kyynärpäät on vaan kunnolla kyljissä. Menee ojentajille kyl väkisin tolleen. Sitä bodaus tyyliä, mis kyynärpäiden annetaan levitä sivuille, en ite pidä hyvänä juttuna muutenkaan. Toimii toki jollekki ehkä, mut en pidä ite. Kyynärpäit enemmä kyljis, ni saa ojentajil paljo paremmi puristettua, eikä tuu olkapäihin kiertoo yhtä paljo. From my experience. Kyynärpäät levitettyinä, ehk sit venyttää rintaa vähän enemmän, mut emt. kässärit, dippi, ristikkäis-talja, & perus punnerrukset on must paljo parempii liikkeit ite rinnalle.
Ei nyt varsinaista kipua mutta painetta kuitenkin olkapäissä selvästi vaikka koittaa vetää lavat yhteen, laittaa yläselän hyvin penkkiin ja tukee jaloilla. Joskus harvoin on tuntunut ikävälle oikeassa olkapäässä joka oli vuosia sitten todella kipeä onnettomuuden takia mutta sen pitäisi olla jo kuntoutunut, asia myös parani kun alkoi lämmittelemään olkapäät kunnolla kuminauhalla treenin aluksi.

Noin ylipäätään vaikea kuvitella miten jotkut saa niin hyvin voimaa leveällä otteella kun itsellä se tuntuu väkisin vääntämiselle kevyelläkin painolla vaikka tanko liikkuisikin. Ehkä mun kroppa on vaan luotu penkkaamaan kapealla mutta sitähän ei voi ilman kokemusta tietää :D

Terve. olen 16-vuotias lukiota käyvä poika ja haluaisin vinkkejä siihen, että miten saisin kropan kuntoon. Ajattelin uudenvuoden jälkeen ostaa salikortin. Haluaisin tulla voimakkaammaksi, notkeemmaksi, nopeammaksi ja haluaisin myös, että kuntoni kasvaisi, koska olen juoksemassa ensi kesänä puolimaratonin. Kuinka monta kertaa viikossa minun pitäisi treenata mitäkin osa-aluetta?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Terve. olen 16-vuotias lukiota käyvä poika ja haluaisin vinkkejä siihen, että miten saisin kropan kuntoon. Ajattelin uudenvuoden jälkeen ostaa salikortin. Haluaisin tulla voimakkaammaksi, notkeemmaksi, nopeammaksi ja haluaisin myös, että kuntoni kasvaisi, koska olen juoksemassa ensi kesänä puolimaratonin. Kuinka monta kertaa viikossa minun pitäisi treenata mitäkin osa-aluetta?

Voisit käydä vaikka kolme kertaa ens alkuun salilla viikossa ja tehdä esim Arnoldin Kultaista kuusikkoa. Alussa kannattaa panostaa heti siihen, että opettelee tekniikat todella hyvin ja pikkuhiljaa alkaa nostamaan painoja. Rohkeasti vaan kysymään neuvoa salilta kokeneemmilta mikäli ei hommat muuten onnistu. Venyttelyä kannattaa tehdä aina ennen tai jälkeen treenin. Kannattaa myös juosta juoksumatolla kevyesti aina vaikka alkulämmöiksi.

Ruokavaliolla tehdään suurin muutos. Mikäli et ole tottunut syömään puhdasta ruokaa kunnolla niin kannattaa alussa kiinnittää huomiota siihen, että saat proteinia 2g per painokilo ja sitten syöt siihen päälle hyviä rasvoja 1g per painokilo ja loppu sitte hitaista hiilareista niin paljon, kun vaan jaksat puhtaasta lähteestä syödä. Lisäravinteista ei kannata ostaa mitään muutakun palkkari ja bcaa + nopeita hiilareita. Treenin aikana esim 20g bcaa + 50g nopeaa hiilaria. Mikäli haluat jättää palkkarin pois niin voit myös ottaa salilla ollessani 40g bcaa + 100g nopeaa hiilaria niin silloin ei välttis ole mitään järkeä ottaa palkkaria. Itse en ainakaan juo ikinä palkkaria koska tulee runsaammin otettua bcaa:ta ja nopeita hiilareita salin aikana. Pyri syömään useita aterioita päivässä 3-4h välein. Nämä siis terveelle nuorelle miehelle oppaaksi.

^Tavoite "voimakkaammaksi, notkeammaksi ja nopeammaksi ja ensi kesänä puolimaratonille" ja ratkaisuna Kultainen kuusikko ja BCAA? Taattua pakkista taas kerran.

Tuossa on paljon tavoitteita päällekkäin, kun aerobista kuntoa, notkeutta ja voimaa halutaan kasvattaa päällekkäin. Sinänsä se on mahdollista ja mielestäni tuollainen monipuolinen yleiskunto on hyvä tavoite, mutta tuossa tarvitaan sitten järkeä, pitkäjänteisyyttä ja kropan kuuntelua. Salilla se kolme kertaa viikossa on hyvä määrä, mutta ohjelman osalta lähtisin liikkeelle vaikka Starting Strengthillä enkä kuusikolla. SS on ei sinänsä ole kummoinen ohjelma, mutta se on yksinkertainen ja oleelliseen keskittyvä ja nousujohteinen, joten sillä pääsee alkuun sotkematta itseään millään liian monimutkaisella ennen kuin on oppinut edes perusasioita. Jos nopeus ja notkeus ovat tavoitelistassa, niin opettele ohjelmaan kuuluva rinnalleveto kunnolla vaikka se onkin työlästä. Etsi youtubesta ohjevideoita ja nimenomaan painonnostopainotteisilta kanavilta joissa se on yleensä opetettu oikein, videoi ja tutki niitä omia suoritustekniikoitasi ja jos osaavaa IRL-apua on tarjolla niin aina parempi. Kun olet päässyt kunnolla alkuun ja alat joskus vaihtamaan ohjelmaa monipuolisemmaksi, niin tempaus, valakyykky, ylöstyöntö jne. ovat hyviä lisiä ohjelmaan. Esim. boksihyppyjä voit pitää treeneissä mukana alusta asti SS:n sivussakin.

Juoksua voi hyvin yhdistää tuohon pari kertaa viikossa ja jos ei ole kelejä, niin sitten juoksumattoa tai hiihtoa tai jotain muuta sen mukaan kuin mielesi tekee, esim. yksi pitkä ja rauhallinen ja toinen lyhyempi ja kovempi treeni. Jos vielä riittää intoa isompiin treenimääriin, niin voit lisätä yhden palauttavan salikerran, jolla keskityt vain pienillä painoilla tekniikan parantamiseen, nopeusvoimaan ja kehonhuoltoon. Venyttelyyn ja liikkuvuuden ylläpitoon kannattaa muutenkin panostaa säännöllisesti.

Sillä kaikkiaan 5-6 viikkotreenillä on ymmärrettävä muistaa, että kaikkea ei voi vetää aina täysillä vaan on pidettävä huoli palautumisesta ja pyrittävä kaikessa tasaiseen etenemiseen pitkällä tähtäimellä ja otettava kevyitä treenejä ja viikkoja aina tarpeen mukaan. On myös jaksoteltava sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä niin, että jos sattuu vaikka juoksu kulkemaan ja päätät vetää hampaat irvessä oman ennätysaikasi jollekin pidemmälle matkalle, niin seuraavan päivän mahdollisessa salitreenissä on sitten suosiolla tyydyttävä tekemään sen mukaan mitä kroppa jaksaa - ja sama toisin päin. Kesällä, kun se puolikas alkaa lähestymään, voit hyvin sen alla keventää joksikin aikaa salitreenejä kunnolla ja panostaa siihen juoksupuoleen että saat kunnon kohdalleen oikeaan aikaan ja toisaalta sen jälkeen voit taas joksikin aikaa jättää juoksun vain ylläpitäväksi ja panostaa saliin ja voimapuoleen korostetusti.

Jos tuntuu että jaksaa, niin mikään ei myöskään kiellä juoksemasta ja käymästä salilla samanakin päivänä. Siinä se vain korostuu, että kaikkea ei voi tehdä täysillä. Sinun iässäsi ihminen myös kestää hyvin treeniä ja palautuu nopeasti, mutta siinä kannattaa varoa ettei vauhtisokeus iske ja ala uskoa, että voi riehua loputtomiin vaikka joka päivä niin että kunto vain kasvaa, koska silloin käy helposti niin, että ei enää osaa tunnistaa ylirasituksen merkkejä ja reagoida niihin ajoissa, kun jossain välissä liika alkaa kuitenkin olemaan liikaa. Kun seuraa tuloksia ja kuuntelee tosissaan sitä omaa oloa, niin aika hyvin sen kyllä oppi tuntemaan, koska on varaa treenata niin paljon kuin sielu sietää ja koska täytyy vähän painaa jarrua tai jaksottaa tekemisiä enemmän.

Lisäravinteista ei tarvitse noilla tavoitteilla välittää toistaiseksi välttämättä mitään, kunhan syöt tarpeeksi ja suunnilleen kunnollista ruokaa. Hiilareita on turha vältellä, koska isoilla treenimäärillä ja aerobista harrastaessa niitä nimenomaan tarvitaan. Pitkillä juoksuilla jokin suolatasapainoa ylläpitävä urheilujuomasekoitus on kyllä suositeltava pelkän veden sijasta.

Vaikka tavoitteesi ovat enemmän suorituskyky- kuin bodauspainotteisia, niin voit myös luottaa siihen, että noilla eväillä se kropan malli ja koostumuskin muuttuvat ajan myötä hyvään ja urheilulliseen suuntaan eikä sitä varten tarvitse tosiaan edes miettiä mitään pudotussarjojen vääntämistä hauikselle, jos melonit kainalossa pullistelu ei ole se ainoa ja pääasiallinen tavoite.

Tämä oli yksi idea miten noilla tavoitteilla voisi lähteä treenirutiineja rakentamaan, siitä voit sitten muokata sen mukaan kuin itsestäsi järkevältä tuntuu ja minkälaisia kokemuksia ensimmäisten treeniviikkojen kokemus mukanaan tuo.

Oon pian 16 vuotias tyttö, ja oon alottelemassa kuntosalilla käymistä. Oon katellu noita toisten saliohjelmia mutta ei oo sellasta löytyny minkä ite voisin ottaa käyttöön ja aattelin jos joku pystyisi auttamaan tekemään oman saliohjelman :)
Oon harrastanut 2 vuotta yleisurheilua mutta lopetin sen noin puoli vuotta sitten polviongelmien vuoksi, luulen että ne on nyt jo menny ohi mutta luultavasti tarvisin semmosen ohjelman joka ei paljon rasita polvia. Käyn töissä missä on aika paljon nostohommia joten käsivarret ja pakarat on ihan hyvässä kunnossa, ongelmakohdat on keskivartalo ja reidet. Oon siis 160 senttiä pitkä ja painan noin 55 kiloa. Siinä oli varmaan jo tarpeeksi tietoa ja kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi auttaa :)

Terve. Olen tässä 4kk tehnyt treeniä Arnoldin Golden Sixillä, nyt alkaa uusi vuosi ja uudet kujeet.

Jotenka kysymykseni on seuraavanlainen.. Oisko jollain mahdollista "suomentaa" noviisille nämä liikkeet ja ehkä myös kertoa onko tämä hyvä ohjelma 4kk Arskan jälkeen?

Merkkasin ne joiden kohdalla on epäselvyyksiä.

Iso kiitos jo etukäteen.

1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2 <------ kp wtf?
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2 <------- Viparit?
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4 <---- Suorilta Jaloilta Maastaveto?
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

Täältä olen tsekkaillu liikkeet: http://www.exrx.net/

-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2 <------ kp wtf?
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2 <------- Viparit?
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4 <---- Suorilta Jaloilta Maastaveto?
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

Kp=Käsipainoja
SJMV=Suorin jaloin maastaveto
Viparit=Vipunostot

Kipua olkapäässä.

Pari kolme vko on ollut kipua. Ei siis särkyä tms mutta tunne, että ei ole normaali.

Pari vko sitten SJMV:ssa tuli viiltävä kiputuntuma olkaan.
Kipu tuntui aluksia epäkkään kohdalla mutta on nyt siirtynyt enemmän etuolkaan. Liikerajoutuksia ei ole.
En ole SJMV tehnyt sen jälkeen mutta esim kauppakassia kantaessa ja imuroidessa tuntuu. Ei särje mutta ei myöskään ole normaali.
Oikea puoli selästä on kyllä jumissa ja menen heti hierojalle kun se palaa lomalta.

Salilta ollut nyt vko kokonaan taukoa ja toinen vko oli kevyempi. Tehnyt penkkiä, pystypunnerrusta, hauiksia tangolla ja kp:lla eikä tuntemusta ole. Leuanvedossa (leveä myötäote) ehkä hieman tuntui.

Lähinnä mietin, että uskallanko jumppailla.
Soitan fyssarille huomenna ja menen hierojalle heti kun mahd.
Omahoitona olen koittanut venytellä.
Kun jumppatauko alkoi otin Burana-kuurin mutta ei merkittävästi ollut mitään hyötyä.

Eli siis voiko selän jumi heijastus etuolkaan?

Kipua olkapäässä.

Pari kolme vko on ollut kipua. Ei siis särkyä tms mutta tunne, että ei ole normaali.

Pari vko sitten SJMV:ssa tuli viiltävä kiputuntuma olkaan.
Kipu tuntui aluksia epäkkään kohdalla mutta on nyt siirtynyt enemmän etuolkaan. Liikerajoutuksia ei ole.
En ole SJMV tehnyt sen jälkeen mutta esim kauppakassia kantaessa ja imuroidessa tuntuu. Ei särje mutta ei myöskään ole normaali.
Oikea puoli selästä on kyllä jumissa ja menen heti hierojalle kun se palaa lomalta.

Salilta ollut nyt vko kokonaan taukoa ja toinen vko oli kevyempi. Tehnyt penkkiä, pystypunnerrusta, hauiksia tangolla ja kp:lla eikä tuntemusta ole. Leuanvedossa (leveä myötäote) ehkä hieman tuntui.

Lähinnä mietin, että uskallanko jumppailla.
Soitan fyssarille huomenna ja menen hierojalle heti kun mahd.
Omahoitona olen koittanut venytellä.
Kun jumppatauko alkoi otin Burana-kuurin mutta ei merkittävästi ollut mitään hyötyä.

Eli siis voiko selän jumi heijastus etuolkaan?
Itsellä oli ihan samaa kun hauiksen yläpään jänne ei ollut ihan oikealla kohdalla, urheiluhieroja/fyssari tietää.

Mitä oli hoitona?

Joo, huomenna soitan ja varaan ajan fyssarille.
Vääntänyt paikoilleen parikin kertaa.
Todennäköisesti syynä penkkipunnerruksessa liian leveä asento.

Oli siis vain arvailua mutta itsellä oli tuo, tavallinen hieroja murjoi selkää kun taas urheiluhieroja tiesi tasan heti missä ongelma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom