Hei!
Selailin tässä ajankulukseni tämän aiheen lävitse, koska 3-jakoinen on tarkoituksena ottaa käyttöön. Olen treenannut 1-jakoisella n. 2-vuotta ja itselleni suositeltiin ottamaan 3 - tai 4-jakoinen käyttöön seuraavaksi. Tarkoituksena siis olisi treenata kovaa ja hankkia lihasta!
Olen tykännyt yksijakoisesta siksi, että treenin jälkeen tuntuu siltä, että tosiaan on ollut treenaamassa, joten se edellisillä sivuilla kovaa treenaaminen on nyt hallussa!
*pitäisi ainakin olla*
Treenaamaan minulla on mahdollisuus päästä 3-6x viikossa vähän vaihellen, mutta yleensä se on se 4.
Katselin näitä jakoja ja minulle mielekkäin oli heti ensimmäisellä sivulla oleva:
1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät
Mutta sitten asia, mihin tarvitsen apuanne on se, että mistä liikkeistä alkaa muodostaa tätä ohjelmaa? Onko liikaa pyydetty, että joku asiaan panostautunut henkilö muodostaisi mulle 'amatöörille' sen.
Aikaisemmilla sivuilla oli mahtavia ohjelmia, joista ottaa käyttöön jokin, mutta itselläni on ongelmana se, että pari isoa liikettä pitää poistaa, koska en voi niitä tehdä: dippi, maastaveto, alatalja, smjv. Kyseisten liikkeiden tekemättä jättämiseen ei vaikuta se, että en jostain syystä tykkää liikkeistä tai se, että en jaksa. Omistan hienosti sanottuna *vinon selän* joten maastaveto ei oikein luonnistu. Dipissä taas tuntuu tajuton vihlonta olkapäissä, joten en tämän *tuskaisan* tunteen takia ole sitä tehnyt. Alataljaa ei yksinkertaisesti salilta löydy.
Rinnalle olen tehnyt: perus penkkiä, jossa tykkään tehdä yleisesti lyhyttä sarjaa 4-8, muita rintaan kohdistavia liikkeitä siis kaivataan.
Selälle on kuulunut kulmasoutu, leuat ja ylätalja.
Jaloille kyykyt, prässi + jalan ojennus ja koukistus koneet
Käsille olen tehnyt perus hauiskääntöjä, sekä hammeria
Olkapäille pystypunnerrusta, niskantakaa punnerrusta tangolla sekä vipunostoja sivuille
Olisi aivan mahtavaa jos jokin teistä voisi muodostaa ohjelman tai muokata jotain alkuperäistä ohjelmaa itselleni sopivaksi. Itse joskus parivuotta sitten yritin väsätä ohjelmaa ja kommentiksi sainkin osuvan *jätä se ohjelmien teko niille, jotka sen hallitsevat* :D