3-jakoinen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jakaisin tällä tavalla:
1. selkä, hauis, forkut (mave, leuat)
2. jalat (kyykky)
3. rinta, ojentajat, olkapäät (penkki)

Saa jokaisen panostettavan liikkeen eri päivälle...

Jep. Mietin vaan tuota rinta,ojentaja,olkkis päivää et mitenkä sen toteuttas. Normaali penkki tottakai eka,sit vinoa käsipainoilla. Sit kapeeta tai dippiä,pushdown vielä ojentajille. Mutta olkapäät,en tiiä riittääkö puhtia enää pystypunnerrukseen.. Miltäs kyniksen ohjelma näyttää?

Jep. Mietin vaan tuota rinta,ojentaja,olkkis päivää et mitenkä sen toteuttas. Normaali penkki tottakai eka,sit vinoa käsipainoilla. Sit kapeeta tai dippiä,pushdown vielä ojentajille. Mutta olkapäät,en tiiä riittääkö puhtia enää pystypunnerrukseen.. Miltäs kyniksen ohjelma näyttää?

Ei sille pystärille IMO tarvitsekaan aivan välttämättä riittää puhtia. Etuolkapäät on kuitenkin aika kovilla jo noissa muissa punnerruksissa. Vipareita sivulle ja takaolkia jotenkin, niin IMO riittää, tai sitten karsit jonkun noista muista punnerruksista ja otat sen pystärin mukaan. Eli vaikka penkki, pystypunnerrus ja dippi kovaa ja loput aivan pumppaillen.

Jos haluut panostaa ojentajiin, yksi mahdollinen toteutustapa olisi
1. Rinta, olkapäät
2. Jalat
3. Selkä, ojentajat

Tolla tavalla tosin itse treenaisin vaan 3x viikkoon, roo-jaolla voisi aivan hyvin 4-5 kertaa/vk.

...tai vaikka

1 kyykky + 1-2 apuliikettä (julle, askelkyykky, koukistus etc)
2 penkki + apuja (leuat, kulmasoutu, kapea penkki, dippi, pystäri, takaolat...)
3 mave + apuja (reversehyper, GHR, vatsa...)

kaikkea ei tietenkään tarrvi tehdä.

edit: tai toisaalta miksei myös vaikka:

1 penkki, dippi, kulmasoutu
2 kyykky, mave, vatta
3 pystypunnerrus, leuat, takaolat

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niinhän se on tarkoitettukin tehtäväksi.

Onko'?? Itse paukutan 3 jakoisella ja treeni kertoja tulee viikossa se 3-6, miksi se pitäisi viikon sykleissä mennä?

Tällä hetkellä mennään... Menty jo tovi, joskus nelijakosena tein muuten samat mutta kädet omana päivänä.

1.Jalat (aina pääliikkeenä kyykky)
2.rinta,ojentaja ja olkapäät (penkki)
3selkä,maha (veto ja taljat)

Viikko ei ole mikään ohjenuora treenille. Tällä hetkellä työntävät/vetävät/jalat 1on1off elikkäs joka toinen päivä treeni.
Toimii (jos jaksais kunnolla helteellä tehdä)...siis imo paras 3-jakoisista, kaikkea on tullut kokeiltua.

Laitetaas tällänen ohjelma tarkkailtavaksi. Oon nyt suunilleen 7kk vetäny tälläsellä jaolla kuin rinta+selkä. Olkapäät+hanskat. Jalat ja pohkeet.
Nyt olis jo aika vaihtaa vaihetta, miltäs tällänen ohjelma nyt sitten näyttää. Ikä 27, 186/100 kaverin tekniset tiedot.

DAY 1

- Penkki 5*5
- Vinopenkki / Ristitalja 3*10-12
- Levitykset (hitaasti) 1-2*12up
- Pystypunnerrus kp 3*8
- Vipunostot sivulle 2*12
- Vipunostot taakse 2*12
- Ranskalainen punnerrus/lattia 2*8
- Ojentaja pun. taljassa 3*12

DAY 2

- Kyykky 5*5
- Reiden koukistus 2*10
- Reiden ojennus 2*10
- Pohkeet seisten 3*8
- Pohkeet istuen (hitaasti) 2*12up

DAY 3

- Leuat 3*MAX
- Maastaveto 5*5
- Kulmasoutu tanko 3*8
- Taljavedot selälle 2*15
- Olankohautukset kp 2*10
- Hauiskääntö tanko 4*8
- Hauis (Hammer) 2*10

Niin ja tosiaan vatsa,kyljet yms sellaset menee sit ihan tuntuman mukaan n. joka toinen kerta.

Mitäs mieltä olisitte tälläsestä kokeilusta?

1.
Penkki
Vinopenkki
Pystypunnerrus
Dippi

2.
Maastaveto
Leuat
Kulmasoutu
Hauis tangolla

3.
Kyykky
Prässi
Pohkeet
Vatsat

Sarjoja tulee tuntuman mukaan 3-5 per liike ja toistoja 5-10.
Treenit maanantaista perjantaihin, eli 5 kertaa viikossa.

Hei!
Selailin tässä ajankulukseni tämän aiheen lävitse, koska 3-jakoinen on tarkoituksena ottaa käyttöön. Olen treenannut 1-jakoisella n. 2-vuotta ja itselleni suositeltiin ottamaan 3 - tai 4-jakoinen käyttöön seuraavaksi. Tarkoituksena siis olisi treenata kovaa ja hankkia lihasta!
Olen tykännyt yksijakoisesta siksi, että treenin jälkeen tuntuu siltä, että tosiaan on ollut treenaamassa, joten se edellisillä sivuilla kovaa treenaaminen on nyt hallussa! :) *pitäisi ainakin olla*

Treenaamaan minulla on mahdollisuus päästä 3-6x viikossa vähän vaihellen, mutta yleensä se on se 4.
Katselin näitä jakoja ja minulle mielekkäin oli heti ensimmäisellä sivulla oleva:

1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät

Mutta sitten asia, mihin tarvitsen apuanne on se, että mistä liikkeistä alkaa muodostaa tätä ohjelmaa? Onko liikaa pyydetty, että joku asiaan panostautunut henkilö muodostaisi mulle 'amatöörille' sen.
Aikaisemmilla sivuilla oli mahtavia ohjelmia, joista ottaa käyttöön jokin, mutta itselläni on ongelmana se, että pari isoa liikettä pitää poistaa, koska en voi niitä tehdä: dippi, maastaveto, alatalja, smjv. Kyseisten liikkeiden tekemättä jättämiseen ei vaikuta se, että en jostain syystä tykkää liikkeistä tai se, että en jaksa. Omistan hienosti sanottuna *vinon selän* joten maastaveto ei oikein luonnistu. Dipissä taas tuntuu tajuton vihlonta olkapäissä, joten en tämän *tuskaisan* tunteen takia ole sitä tehnyt. Alataljaa ei yksinkertaisesti salilta löydy.
Rinnalle olen tehnyt: perus penkkiä, jossa tykkään tehdä yleisesti lyhyttä sarjaa 4-8, muita rintaan kohdistavia liikkeitä siis kaivataan.
Selälle on kuulunut kulmasoutu, leuat ja ylätalja.
Jaloille kyykyt, prässi + jalan ojennus ja koukistus koneet
Käsille olen tehnyt perus hauiskääntöjä, sekä hammeria
Olkapäille pystypunnerrusta, niskantakaa punnerrusta tangolla sekä vipunostoja sivuille

Olisi aivan mahtavaa jos jokin teistä voisi muodostaa ohjelman tai muokata jotain alkuperäistä ohjelmaa itselleni sopivaksi. Itse joskus parivuotta sitten yritin väsätä ohjelmaa ja kommentiksi sainkin osuvan *jätä se ohjelmien teko niille, jotka sen hallitsevat* :D

Hei!
Selailin tässä ajankulukseni tämän aiheen lävitse, koska 3-jakoinen on tarkoituksena ottaa käyttöön. Olen treenannut 1-jakoisella n. 2-vuotta ja itselleni suositeltiin ottamaan 3 - tai 4-jakoinen käyttöön seuraavaksi. Tarkoituksena siis olisi treenata kovaa ja hankkia lihasta!
Olen tykännyt yksijakoisesta siksi, että treenin jälkeen tuntuu siltä, että tosiaan on ollut treenaamassa, joten se edellisillä sivuilla kovaa treenaaminen on nyt hallussa! :) *pitäisi ainakin olla*

3-jakosissa tulee yleensä ongelmaksi, kun epäsuoraa rasitusta tulee rintapäivinä olkapäille ja ojentajille, jalkapäivinä selälle jne.. Niin on aika vaikea rakentaa treeniä niin, ettei edellisestä treenistä joku seuraavalla kerralla treenattava lihas saisi "kipeää".. Mutta tuo vähän "helpottaa", jos et kerran mavea pysty tekemään.. Tosin ihmetyttää, että jos kyykkyä ja soutuja pystyy tekemään, niin miten ei mavea..

Esim:..

Selkä, takaolat, hauis

kulmasoutu tangolla 3x
leuat vastaote 3x
pullOver KP 3x

takaolkapääsoutu 3x

hauiskääntö suoralla tangolla 3x
hammerkäännöt KP 3x

Rinta, olkapäät, ojentajat

vinopenkki tangolla 3x
tasa-/alaviistopenkki 3x
flyers KP 3x (eli levitykset penkillä maaten)

vipunostot sivuille 3x
pysypunnerrus KP 3x

rankalaiset maaten KP 3x
ylätalja PUSHdown 3x

Jalat ja vatsat

takakyykky 4x
etukyykky 3x
mave/sjmv 3x
pohkenitkutusta 3-5x
vatsarutistukset..

Ite sain aikoinani hyvin kehitystä, kun tein joka toinen päivä lepo -tyylillä.. Välipäivinä sitten syötiin ja huollettiin lujaa!..

Jalat, selän tai rinnan voi jakaa kahteen osaankin, tehtäväksi joka toinen päivä.. Jos halutaan rankasta jotain lihasryhmää kovemmin, tai nostaa sarjapainoja.. Esim. niin että tekee joka toinen treeni vuorotellen ylä- ja alaselkää..

Variaatioita on miljoonia, ihan omien tarpeiden mukaan.. Kova treeni, progressiivisuus, riittävä ravinto ja lepo ovat ne avainseikat kehitykselle.. Jos tulokset loppuu vaa-alla tai sarjapainoissa, voidaan alkaa miettimään eri variaatioita ja erikoistekniikoita..

3-jakosissa tulee yleensä ongelmaksi, kun epäsuoraa rasitusta tulee rintapäivinä olkapäille ja ojentajille, jalkapäivinä selälle jne.. Niin on aika vaikea rakentaa treeniä niin, ettei edellisestä treenistä joku seuraavalla kerralla treenattava lihas saisi "kipeää".. Mutta tuo vähän "helpottaa", jos et kerran mavea pysty tekemään.. Tosin ihmetyttää, että jos kyykkyä ja soutuja pystyy tekemään, niin miten ei mavea..

Esim:..

Selkä, takaolat, hauis

kulmasoutu tangolla 3x
leuat vastaote 3x
pullOver KP 3x

takaolkapääsoutu 3x

hauiskääntö suoralla tangolla 3x
hammerkäännöt KP 3x

Rinta, olkapäät, ojentajat

vinopenkki tangolla 3x
tasa-/alaviistopenkki 3x
flyers KP 3x (eli levitykset penkillä maaten)

vipunostot sivuille 3x
pysypunnerrus KP 3x

rankalaiset maaten KP 3x
ylätalja PUSHdown 3x

Jalat ja vatsat

takakyykky 4x
etukyykky 3x
mave/sjmv 3x
pohkenitkutusta 3-5x
vatsarutistukset..

Ite sain aikoinani hyvin kehitystä, kun tein joka toinen päivä lepo -tyylillä.. Välipäivinä sitten syötiin ja huollettiin lujaa!..

Jalat, selän tai rinnan voi jakaa kahteen osaankin, tehtäväksi joka toinen päivä.. Jos halutaan rankasta jotain lihasryhmää kovemmin, tai nostaa sarjapainoja.. Esim. niin että tekee joka toinen treeni vuorotellen ylä- ja alaselkää..

Variaatioita on miljoonia, ihan omien tarpeiden mukaan.. Kova treeni, progressiivisuus, riittävä ravinto ja lepo ovat ne avainseikat kehitykselle.. Jos tulokset loppuu vaa-alla tai sarjapainoissa, voidaan alkaa miettimään eri variaatioita ja erikoistekniikoita..

En tiedä mikä siinä on, mutta eräs neuvoja antava mies sanoi kerran, että selkäni ei ole tarpeeksi suorassa. Liike ei sinänsä tunnu pahalta mihinkään ja ottaa oikeaoppisesti alaselkään ja perseen/ takareisien tienoille? mutta selän ollessa ns. notkolla hieman ei sen suoraksi saaminen täydellisesti onnistu, varisnkaan siinä vaiheessa, kun nostaminen tapahtuu. 140kg ylemmäs en ole uskaltanut mennä, joten kutosia olen sillä vain tehnyt. Kannattaisiko pitää ohjelmassa, mutta ottaa vain vähän *kevyemmin* tämän liikkeen?
Kyykyssä ilman vyötä tuntuu inhottavalle alaselässä, mutta vyön kanssa tätä ongelmaa ei ole, joten kyykky onnistuu mainiosti.

Sitten tähän ohjelmaan:
Onko sillä väliä tekeekö kulmasoudun tangolla vai käsipainoilla? Olen yleensä tehnyt käsipainoilla, mutta tarvittaessa tangollakin onnistuu.
Takaolkapääsoutu olisi hyvä tehdä varmaan taljassa, mutta salilta ei löydy, kuin pari taljaan kiinnitettävää tankoa, joten käykö siihen ihan perus ( muotoinen tanko?
Hauiskäännöt vihlovat inhottavasti ranteisiin suoralla tangolla tehtäessä ja siksi olenkin tehnyt ne käyrätangolla, joten onko hirveä muutos jos tälläisen vaihdon tekee?
Rintapäivänä normaalin penkin olisi mielekkäintä tehdä ensiksi ja sen jälkeen vinopenkki, koska vinopenkin on tehtävä hack-kyykky laitteessa vai mikälie, koska normaalia vinopenkkiä ei löydy, siksi se liike menee vähän ns. kevyemmin - tasapenkkiin verrattuna? Onko muutos karmiva?
Sitten tuola jalkapäivänä on toi mave ja etukyykky.. Mavea voisin tehdä normaalisti niin kauan, että alkaa tulla jotain inhottavaa tunnetta/ vaivaa, mutta takakyykyn voisin korvata prässillä sekä ojennuksilla ja koukistuksilla? Jalat muutenkin olen jättänyt aina vähemmälle muuhun kroppaan verrattuna, lähinnä vain kyykyn ja ojennuksien varaan, mutta tässä sen nyt huomaa, että liika treenaminenkaan ei ole hyväksi = reidet on selvästi edellä muusta kropasta...

Paljon tuli taas kysymyksiä ja kommentoitavaa, mutta otan kunnolla tiedon irti, koska kerrankin joku asiaan perehtynyt vaivautuu kunnolla neuvomaan ;>

Suureen osaan kyllä luulen tietäväni vastauksen, mutta onhan se aina hyvä *varmistaa*, että ei jää epäselväksi..

Vedän ite kanssa 3-jakosella ohjelmalla.

1. Rinta/Hauis/Ojentajat
2. Jalat
3. Selkä/Olkapäät

Vatsoja tulee väännettyy joka treenipäivänä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom