2-jakoinen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka tärkeää tuo liikkeiden vaihto 2-jakoisessa ohjelmassa on? Tai tarkoitan sitä, että onko suotavaa tehdä joka toisessa treenissä korvaava liike? Esim. 1a leuanveto ja 1b ylätalja. Itsellä nimittäin muutama niin lempi liike, jolla tuntuma on paljon parempi kuin korvaavalla liikkeellä.

Itse otin ihan suoraan tuon elaston ohjelman tuosta ensimmäisestä postauksesta. Ajattelin vetää HIIT:tiä treenien päätteeksi niin kannattaako se tehdä a vai b treenien päätteeksi vai onko mitään väliä?

Jos tekee 1b treenissä maven SJMV:n sijasta, niin kannattaako selälle tehdä sitten muita liikkeitä/sarjoja vähemmän ? Esim. vaikka leuanvetoa 4 sarjaa eikä muita liikkeitä. Monihan lukee maven selkäliikkeeksi....ja itellänikin se tuntuu kyllä aina myös selässä. Vai onko tässä mave tarkotus tehdä jollakin tekniikalla, että se ottaa enemmän takareisiin kuin selkään ?

Ajattelin aloittaa tämän ohjelman tänään. Taustalla on ihan nollatasosta aloitus ja 4,5kk G6 ohjelmaa jolla tulokset ovat kyllä nousseet kivasti ja ulkoinen olemuskin on muuttunut eli jotakin on oikein tehty. Vaikka kehitys ei varsinaisesti pysähtyt G6:lla se hiljentyi huomattavasti ja nyt viikon loman jälkeen tuntuisi hyvältä aloittaa uudella ohjelmalla joka tuo vaihtelua sekä yhden salipäivän lisää.

Kysymyksiä kuitenkin löytyy.. Minkälaisia taukoja olette pitäneet tässä sarjojen välissä? G6:ssahan on ohjeistettu/pidetty hyvänä parin minuutin taukoa noissa isoissa liikkeissä ja olen sitä orjallisesti seurannut, hyvältä on tuntunut. Toinen miettimisen aihe on tuo progressio voimatreenissä - ymmärrän täysin mitä sillä haetaan mutta milläköhän painoilla kannattaa aloittaa? Jos olen G6:ssa tehnyt parhaana sarjana kyykkyä esimerkiksi 4x10x105kg ja tässä tehdään 5x6 nostaen 5kg per viikko niin kannattaisiko aloittaa heti sillä 105kg kun sarjat on kuitenkin lyhyemmät vai tähdätä siihen että esimerkiksi vasta se neljäs viikko rikkoo tuon edellisen "ennätyksen" painon osalta? Sekä mitenkäs tuo hypertrofiaprogressio, oletteko käyttäneet juuri aloituspostauksesta löytyvää jossa nostetaan toistomäärää viikottain? Oma tavoitteeni on täysin bodypainotteinen eli tarkoitus olisi kasvattaa lihaksia isommaksi ja vähän hirvittää tehdä juuri noita hypertrofiatreenejä "vähän fiiliksen mukaan" kun progressio on kuitenkin tärkeää. Tiedän ettei näihin kysymyksiin ole varmastikaan mitään absoluuttisia oikeita vastauksia mutta olisi silti hienoa kuulla mielipiteitä ja omia preferenssejä ohjelmaa jo tehneeltä. Kiitos etukäteen.

Pahoittelut myös siitä jos vastaavia kysymyksiä on jo esitetty, en ihan oikeasti jaksanut selata 170 sivua läpi ja näiltä muutamilta viimeisiltä en löytänyt mitään näihin viittaavaakaan.

Ei oo varmaan väliä tekeekö järjestyksessä
1a
2b
1b
2a ??

ihan tuskaa nimittäin tehdä kyykyn jälkeen mave seuraavaan treeniin.

4kuukautta hinkkasin 3-jakoista kunnes kolme viikkoa sitten vaihdoin tähän.
Pakko kehasta että varsinkin jalat ja sellkä on jo vähän kehittyny:thumbs:

Miten tämän sais mahtumaa päiväohjelmaan jos kaks kertaa viikossa on muu harrastus (ma ja ke)? Nykyisellä yks jakosella oon menny ti,to ja su salille.

Ite mietittyä:
1a: Ti
1b: To
2a: Lu
2b: Su

Miltä vaikuttaa?tuleeko liikaa?

Ajattelin aloittaa tämän ohjelman tänään. Taustalla on ihan nollatasosta aloitus ja 4,5kk G6 ohjelmaa jolla tulokset ovat kyllä nousseet kivasti ja ulkoinen olemuskin on muuttunut eli jotakin on oikein tehty. Vaikka kehitys ei varsinaisesti pysähtyt G6:lla se hiljentyi huomattavasti ja nyt viikon loman jälkeen tuntuisi hyvältä aloittaa uudella ohjelmalla joka tuo vaihtelua sekä yhden salipäivän lisää.

Kysymyksiä kuitenkin löytyy.. Minkälaisia taukoja olette pitäneet tässä sarjojen välissä? G6:ssahan on ohjeistettu/pidetty hyvänä parin minuutin taukoa noissa isoissa liikkeissä ja olen sitä orjallisesti seurannut, hyvältä on tuntunut. Toinen miettimisen aihe on tuo progressio voimatreenissä - ymmärrän täysin mitä sillä haetaan mutta milläköhän painoilla kannattaa aloittaa? Jos olen G6:ssa tehnyt parhaana sarjana kyykkyä esimerkiksi 4x10x105kg ja tässä tehdään 5x6 nostaen 5kg per viikko niin kannattaisiko aloittaa heti sillä 105kg kun sarjat on kuitenkin lyhyemmät vai tähdätä siihen että esimerkiksi vasta se neljäs viikko rikkoo tuon edellisen "ennätyksen" painon osalta? Sekä mitenkäs tuo hypertrofiaprogressio, oletteko käyttäneet juuri aloituspostauksesta löytyvää jossa nostetaan toistomäärää viikottain? Oma tavoitteeni on täysin bodypainotteinen eli tarkoitus olisi kasvattaa lihaksia isommaksi ja vähän hirvittää tehdä juuri noita hypertrofiatreenejä "vähän fiiliksen mukaan" kun progressio on kuitenkin tärkeää. Tiedän ettei näihin kysymyksiin ole varmastikaan mitään absoluuttisia oikeita vastauksia mutta olisi silti hienoa kuulla mielipiteitä ja omia preferenssejä ohjelmaa jo tehneeltä. Kiitos etukäteen.

Pahoittelut myös siitä jos vastaavia kysymyksiä on jo esitetty, en ihan oikeasti jaksanut selata 170 sivua läpi ja näiltä muutamilta viimeisiltä en löytänyt mitään näihin viittaavaakaan.

Vastataan tähän nyt, kun itse kysyin pari sivua sitten. Eli ymmärsin niin, että 1a ja 1b 2-3 min ja apuliikkeet (eli ilmeisesti 2a ja 2 b kokonaisuudessaan) 1 min. Eli 2a ja 2b on enemmän tuollaista pumppausmeininkiä ja 1a 1b on hyvin voimapainotteista. Itse olen tehnyt niin, että raskaimmalla viikolla olen ottanut jopa 3 min taukoja ennen viimeisiä sarjoja ja keveämmillä viikoilla vain jotain 1,5-2 min, kun ne nyt ei tunnu missään kuitenkaan.

Tämä on kyllä helvetin mukava ohjelma ja toimii. Pakko kyllä sanoa, että ihan tiukkaa kyykkysarjaa olet tehnyt, jos salia on oikeasti takana 4,5 kk :wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Äkkiseltään en löytänyt, voiskos tätä yrittää tehdä jatkuvalla progressiolla eli ilman 4viikon sykliä. Kevyttä viikkoa sillon tällön?

Tässä mietiskelin, että onko suotavampaa noissa 1a/b treeneissä nousta 5kg korotuksilla viikottain, vai olisiko tehokkaampaa nousta 2,5kg korotuksilla? Välillä tosiaan tuntuu, että jotkut viikot on tosi kevyitä, mutta ehkä siinä se idea juuri on, että palautuu... Mitä mieltä olette?

Tässä mietiskelin, että onko suotavampaa noissa 1a/b treeneissä nousta 5kg korotuksilla viikottain, vai olisiko tehokkaampaa nousta 2,5kg korotuksilla? Välillä tosiaan tuntuu, että jotkut viikot on tosi kevyitä, mutta ehkä siinä se idea juuri on, että palautuu... Mitä mieltä olette?

Kuuntele kroppaasi. Tuollasiin ei oo yksiselitteisiä vastauksia.

Kuuntele kroppaasi. Tuollasiin ei oo yksiselitteisiä vastauksia.

On tässä kyllä se ero, että mikäli puhutaan jostain käsipainosta tai tangosta parin sadan kilon painolla, niin toisessa 5 kg on paljon ja toisessa ei. Itse olen kevyemmän viikon jälkeen ottanut ensimmäisen erän kevyesti ja sitten seuraavilla viikoilla painojen korotukset ovat olleet maltillisempia. Eli jos normaalit korotukset ovat luokkaa 5 kg, niin tällöin ensimmäisen ja toisen viikon ero on vaikka 10 kg kevyen viikon jälkeen... näin se muutenkin raskaalta tuntuva ensimmäinen viikko laiskottelun jälkeen ei vie kaikkia mehuja heti.

On tässä kyllä se ero, että mikäli puhutaan jostain käsipainosta tai tangosta parin sadan kilon painolla, niin toisessa 5 kg on paljon ja toisessa ei. Itse olen kevyemmän viikon jälkeen ottanut ensimmäisen erän kevyesti ja sitten seuraavilla viikoilla painojen korotukset ovat olleet maltillisempia. Eli jos normaalit korotukset ovat luokkaa 5 kg, niin tällöin ensimmäisen ja toisen viikon ero on vaikka 10 kg kevyen viikon jälkeen... näin se muutenkin raskaalta tuntuva ensimmäinen viikko laiskottelun jälkeen ei vie kaikkia mehuja heti.

Mutta saahan sitä enemmänkin lisäillä jos vaan kroppa jaksaa. Turha sitä liian kevyillä hinkata. Sitten jos tuntuu että on liikaa rautaa niin vähentää. Ei noita etukäteen kannata viikkotolkulla suunnitella vaan elää sen tilanteen mukana :)

Mites tähän ohjelmaan olisi hyvä lisätä aerobista/hiittiä?
Ennen vai jälkeen punttailun, tavoitteena hieman kiristellä kesää kohti:)?

Miltä tämän kaltainen jako näyttää? tarkoitus tehdä kierto kahdesti viikossa läpi, Molemmille jakoryhmille yksi kova ja yksi pumppimaisempi treeni.

A
Takareidet
Rinta
Hauis
Etu- ja sivu olkapäät
Trapsit
(Vatsat)

B
Etureidet
Selkä
ojentajat
Taka olkapäät
Pohkeet
(Vatsat)

miltäs seuraavan lainen säädös vaikuttais muitten silmään

ma
penkki
leuat
hauistangolla
kulmasoutu
pystypunnerrus

ke
dippi/kapee penkki
leuat
rinnalleveto
takakyykky
joku hauis ojentaja supereina ?

ja pe/la
penkki
etukyykky
jalkaprässi
pohkeet
ojentaja punnerrus smitissä

miltäs tällänen variaatio vaikuttais ? tohon hiukan vatsoja vie päälle jonain päivinä

Miten tämän sais mahtumaa päiväohjelmaan jos kaks kertaa viikossa on muu harrastus (ma ja ke)? Nykyisellä yks jakosella oon menny ti,to ja su salille.

Ite mietittyä:
1a: Ti
1b: To
2a: Lu
2b: Su

Miltä vaikuttaa?tuleeko liikaa?

Riippuu miten kovaa treenaat.Meneekö sulla vika sarja failureen saakka joka liikkeellä vai jääkö pelivaraa?

Suositut

Back
Ylös Bottom