Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kolmatta viikkoa olen nyt tehnyt tällä elaston ohjelmalla, 1a osiossa olen takakyykkyä tehnyt etukyykyn sijaan. Tänään oli tarkoitus tehdä kyykkyä 5x6x115kg. Ensimmäiset kolme sarjaa jaksoin tehdä 115 kilolla, jonka jälkeen täytyi pudottaa paino 110 kiloon, jotta jaksoi tehdä loppuun saakka. Mitä olette mieltä, kuinka tulisi ensi viikolla jatkaa? Yrittää siirtyä 120kilon sarjapainoihin vai kuinka?
Mulla jostain syystä kipeytyy SJMV tehdessä lihas vasemmalla selässä, keskellä selkää pituussuunnassa, mistäköhän voisi johtua? Sattuu kun esim aivastaa...
Olisiko joku liike millä voisi korvata tuon, siksi aikaa että saa tuon parannelrua?
Käyn noin 3-4 kertaa viikossa ja olen just aloittanut tälläisen ohjelman:
Paljonko teet lihashuoltoa ja kuinka hyvin takareidet venyvät? Usein huonosti hoidetut takareidet säteilevät kipua alaselkään... Tähän ei pelkkä lihasharjoittelu auta.
Eikö olisi fiksua tehdä näitä kahta vuorotellen... oli ne päivät sitten mitkä hyvänsä. Ohjelmaan olisi hyvä saada myös progressiota. Lisää 2,5 kg painoja seuraavalle kerralle (isommissa liikkeissä vaikka 5 kg), kun onnistut liikkeet tekemään. Sitten vaikka neljän-viiden viikon jälkeen vähän kevyempi viikko ja tipauta painoja jonkin verran. Tuhannen vatsalihasliikkeen tilalle voisi ottaa jotain fiksumpaa ja raskaampaa -- määrä ei korvaa laatua tässäkään tapauksessa. Ei tähän maastaveto aina silloin tällöin sopisi vaikka "reidenkoukistajan" tilalle?
Kannattaa tutustua foorumilla jo oleviin ohjelmiin, niin voi vaikka oppia jotain.
QSaako tohon elaston 2-jakoiseen jotenki liitettyä rinnallevedon? En oo tehny kyseistä liikettä ikinä ja vois harjoitella tekee sitä. Tällä hetkellä vedän kyykyn ja maven 2x viikkoon. Voin tekasta riven myös esim. lauantaina.
Eli tälläistä olisi nyt tarkoitus aloitella:
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
- Penkkipunnerrus x2 / Vinopenkki x2
- Peck deck x2
- Kyykky x3 / Prässi x3
- Reiden ojennukset x2
- Pystysoutu x2 / Viparit sivulle x2
- Pystypunnerrus tangolla x3 / kp x3
- Push down x2 / Ranskalainen x2
- Kapea penkki x2 / Dippi x2
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, Vatsat
- Leuanveto x3 / Ylätalja x3
- Alatalja x3 / Kulmasoutu kp x3
- Reiden koukistukset x4
- Pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla x3 / Taljassa x3
- Hammerkääntö kp x3 / Keskitetty x3
- Rutistukset x3
Eli tuolla mennään MA TI - TO PE! Kauttaviivoilla merkattu siis ne, mitkä teen joka toisessa reenissä. Vaikuttaako fiksulta? Vai onko ohjelma aivan perseestä revitty? :D
EDIT: 2 viikkoa reenaan aluksi 8-10 sarjoilla ja sitten 2 viikkoa 6-8. Kannattaako ottaa vielä 12-15 vai aloittaa uudelleen 8-10?
Eikö nuo kulmasoutu kp ja takaolkapääsoutu ole aika samanlaisia liikkeitä?