No niin. Kävin pyörähtämässä 2-jakoisen treenin puolella (ketjussa), josta saadun palautteen perusteella aloin tähyilemään tähän ketjuun. Painonpudotus on päivän sana, mutta lihakset ovat mukavia eikä rouvanikaan varmaan tykkäisi täydellisestä kynäniskasta. Aika lähellä sitä tosin olen. Seuraavanlaisen ohjelman väsäsin tämän ketjun ja aiempien treenikokemusteni innoittamana:
1. Päivä
Kyykky / prässi 3x6-8
Penkki 4x6-8
Hauiskääntö(suora/scotti) 2x6-8
Ylätalja rinnalle 3x6
Alatalja 3x6-8
Olankohautus 3x8
2. Päivä
MaVe 3x6-8
Dippi 3x10
Pystypunnerrus 3x6-8
reisien koukistaja 3x8
Pohkeet 3x10
Vipunosto 3x8
3. Päivä
Reisien ojentaja 2x12
Vinopenkki 3x6-8
ristitalja (rinta) 4x8-10
Hauiskääntö istuen 2x8
Moottorisahan käynnistys 3x8
Tarkoitus olisi siis joka päivä tehdä jotain jaloille, selälle ja yläkropan etupuolen lihaksille. Vatsalihakset olisivat joka kerta, kun on virtaa jäänyt vähänkään yli. Sarjamäärät olen koettanut pitää alle 20 per treeni.
Ideana on tehdä tuo kolmas päivä aina kevyesti. Muitakin liikuntoja nimittäin on, eikä sitä ehdi joka viikko tekemään. Sellaisina viikkoina pudotan sen vain kylmästi pois. Muissa aion kokeilla systeemillä, missä lisään sarjoihin painoja 5-10Kg per viikko, ja jostain sain päähäni senkin, että stopin tullessa katson mitä pari viikkoa sitten tein ja lähden siitä taas liikkeelle. Tarkoitus ei ole pumpata itseään aina loppuun, mutta joskus niinkin tulee käymään.. ikään kuin vahingossa, koska on hirveän vaikea malttaa mieltä, jos sattuu selvästi kulkemaan hyvin.
Onko jotain mitä olen missannut kokonaan? Painotanko liikaa selkään (pidän sitä voiman tyyssijana) vai vedänkö maasta liian harvoin? Tulisiko takareisien takia ottaa repertuaariin SJMV?
Mielipiteitä ja vinkkejä. En ole oikeastaan koskaan joutunut omaa treeniä suunnittelemaan, mutta tästä ketjusta ei löytynyt valmistakaan, mikä olisi heti houkutellut. Suuntaa antavia kyllä oli monia.