1-jakoinen

Tykkään reenata kropan kerralla. Harvoin mitään tarkkaa suunnitelmaa teen, mutta tällä rungolla mennään:

Kyykky / Mave
Penkki eri oteleveyksillä tai variaatioilla
Leuat eriotteilla / kulmasoutu
Vatsaa eri tavoin

Joskus pari kevyttä sarjaa vipareita sivulle tai taakse. Joskus vähän hauista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään tein poikkeuksellisesti 1jakosella, kun viikonloppuna mennään ottamaan keittoa ihan kunnolla. Ehtii hyvin palautua perjantaihin mennessä:D

Kyykky 5x5
Mave 5x5
Penkki 4x5 1x4
Rinnalleveto 5x5
Rinnalleveto sillai et roikotetaan vaa tanko käsillä, (ei siis mennä maahan saakka eikä käytetä jalkoja yhtään) vedetään siitä rinnalle ja rinnalta työnnetään suorille käsille. Tyhmänä en tiedä nimeä ko.liikkeelle 3x5
Leuat 3x5.

Nyt aika hellänä paikat:D

Mitäs mieltä tästä?

Treeni 1
Kyykky 2x8
SJMV 2x8
Dippi 2x8
Alatalja/Kulmasoutu 2x10
Kp. pystypunner. 2x6
Pohkeet 2x10
Vatsat 1x max.

Treeni 2
Jalkaprässi 2x8
Reisikoukistus 2x8
Leuat 2x8
Penkki 2x6
Hauiskääntö 2x8
Pohkeet 2x8
Vatsat 2x20x10kg

Tuota ohjelmaa teen kolme kertaa viikossa vuorotellen. Pääasiallinen tarkotus lisätä siis voimaa, ei lihasmassaa. Vaikka luultavasti sekin lisääntyy. :)

Treeni 1

Kyykky (5x5)
Leuanveto lisäpainoilla (3x6-8)
Dippi
Suorat vatsat

Treeni 2

Penkki (3x 5-8)
Kulmasoutu/alatalja (3x6-8)
Mave (3x6-8)
Vinot vatsat
HauisKääntö (3x8-10)

Treeni 3
Leuanveto omalla painolla (3x Max)
SJMV (2x6-8)
Vinopenkki (3x8-10)
Voimapyörä/staattiset pidot

Mitä mieltä treenistä? Haen pääasiassa voimaa, mutta lihastakin ois kiva tulla. Miten sarjapituudet ja miten vois kierrättää, että tulis vaihtelua?

Rinnalleveto 5x5
Rinnalleveto sillai et roikotetaan vaa tanko käsillä, (ei siis mennä maahan saakka eikä käytetä jalkoja yhtään) vedetään siitä rinnalle ja rinnalta työnnetään suorille käsille. Tyhmänä en tiedä nimeä ko.liikkeelle 3x5

Rinnalleveto riipusta ja ylöstyöntö:thumbs:

Olen treenannut seuraavalla ohjelmalla:

1.
Rinnalleveto
Kyykky
Penkki
Yliveto
Keskivartalon lihaksia...

2.
Maastaveto
Etukyykky
Vino-/kapea penkki
Leuanveto vo
Keskivartalon lihaksia...

Olen siis palloilija ja nyt pitkästä aikaa testeissä parani rinnalleveto ja penkki, mutta kyykky on aika kaukana ennätyksistä. Rinnalleveto, penkki ja kyykky siis testattavat liikkeet.

Käyn kolme kertaa viikossa salilla. Kuinka ohjelmaa muuttaisi, jotta saisi kyykynkin paranemaan, sillä nyt tuntuu, että se jää rinnallevedon jälkeen vähän vaisuksi. Kaikki pääliikkeet teen 3x5.

Olen miettinyt seuraavaa:

Rinnalleveto
Etukyykky
...

Kyykky
SJMV
...

Ylävartaloliikkeet siis pysyisi ennallaan. Maastavedon poisjättö kuitenkin arveluttaa tuossa.

Olisiko joku kolmijakoinen paikallaan pääliikejaolla
1. Kyykky 2. Penkki 3. Rinnalleveto

???

Mä oon tehny jo jonkun aikaa seuraavilla liikkeillä toistomääriä tietyin väliajoin vaihdellen:

-Kyykky
-Reiden koukistus
-Istumaannousu lisäpainoilla
-Selän ojennus
-Leuanveto myötäotteella/ylätalja
-Penkkipunnerrus
-Viparit sivulle/pystypunnerrus
-Haukkarit/ojentajat

Lisäks tietty crossarilla aina 5min alussa ja 10-15min lopussa.
Tarkoitus oli saada koko kroppa treenattua ilman että varsinaisen lajin harrastaminen vaikeutuu kun lihakset on kipeänä.

Mä oon tehny jo jonkun aikaa seuraavilla liikkeillä toistomääriä tietyin väliajoin vaihdellen:

-Kyykky
-Reiden koukistus
-Istumaannousu lisäpainoilla
-Selän ojennus
-Leuanveto myötäotteella/ylätalja
-Penkkipunnerrus
-Viparit sivulle/pystypunnerrus
-Haukkarit/ojentajat

Lisäks tietty crossarilla aina 5min alussa ja 10-15min lopussa.
Tarkoitus oli saada koko kroppa treenattua ilman että varsinaisen lajin harrastaminen vaikeutuu kun lihakset on kipeänä.

Onko tuo selänojennus täysi välttämättömyys? Ottaisin jollekin päivälle takareisille (ja selälle) suunnatun SJMV:n, vaikka oikeintehtynä tämän liikkeen ei kyllä tulisi selässä erityisen rankasti tuntua.

Olen treenannut seuraavalla ohjelmalla:
1...

Olen siis palloilija ja nyt pitkästä aikaa testeissä parani rinnalleveto ja penkki, mutta kyykky on aika kaukana ennätyksistä. Rinnalleveto, penkki ja kyykky siis testattavat liikkeet. Käyn kolme kertaa viikossa salilla. Kuinka ohjelmaa muuttaisi, jotta saisi kyykynkin paranemaan, sillä nyt tuntuu, että se jää rinnallevedon jälkeen vähän vaisuksi. Kaikki pääliikkeet teen 3x5.
Olen miettinyt seuraavaa:

Rinnalleveto
Etukyykky
...
Kyykky
SJMV
...
Ylävartaloliikkeet siis pysyisi ennallaan. Maastavedon poisjättö kuitenkin arveluttaa tuossa.
Olisiko joku kolmijakoinen paikallaan pääliikejaolla
1. Kyykky 2. Penkki 3. Rinnalleveto
???

Onko kaksijakoinen ihan poissuljettu vaihtoehto, neljällä viikoittaisella salikäynnillä? Sulla on ihan kivat liikeparit tossa valmiina, noissa on joka tapauksessa hyvä runko. Oma viritys:

1. penkki
leuat
yliveto
viparit

2. kyykky
prässi (vähän pidemmillä sarjoilla)
sjmv
(pohkeet)
reilut keskivartalot

3.kapea pena
leuat (esim. myötä)
vinopena
viparit

4. rive
etukyykky/box?
reilut keskivartalot
(forkkureeniä)

En olisi siitä mavesta tolla liikekombolla kovinkaan huolissani... Ei tule uni, niin tulipahan postattua. :)

Toi salihanskan muokkaama ohjelma näyttää erittäin hyvältä! Selällekään ei tarvitse kulmasoutua (joka muuten ois fiksu olla) koska siellä on jo toi rive. Tietysti esim toi prässi tossa on melko turha jos voimaa ajatellaan. Ja kiertäjäkalvosimia kannattaa tehdä yläkroppapäivien vikana liikkeenä.

:)

Jep, prässiä ajattelin lähinnä, jos haluaa tosta 3x5:sesta pitää kiinni. Kenties joku 5x5 olisi lähempänä realismia, jos aikomuksena on kyykkyyn panostaa. Jollain max vitosella esim. kolmosia, jotka rakentaa viideksi vitoseksi...

Kalvosimia tottakai vipareiden perään, bustedilla on pointtia. Semmosta.

Tuo kaksijakoinen neljä kertaa viikossa ainakin näyttää ihan hyvältä, mutta silloin ei tulisi yhtään lepopäivää viikkoon, kun on kolmesti lajitreenit.

Meneekö palautukset liian pitkiksi jos tekis tuota ma, ke, pe, ma,... -systeemillä.

Oisko muuten joku tämän tyyppinen huono vaihtoehto

1.Kyykky
Askelkyykky
SJMV
Reisiojennus

2.Penkki
Vinopenkki
Leuat vo
Yliveto

3.RV
MaVe
Kapeapenkki
Leuat mo

Eikä se 3x5 ole mikään ehdoton systeemi. Tuo 5x3-> 5x5 voisi olla ihan hyvä progressiivinen ohjelma

Älä nyt kyykkyä jätä pois. Jos jotain muuttaisin, niin se voisi olla kyykyn muutto kapeaksi etukyykyksi. Tuolloin se tulee etureisille ja takareisille on sjmv. Jos jotain haluaa jättää pois, niin se on reisiojennusvemputus.

Miten muuten keskikeho? Staattisia pitoja, jandaa, voimapyörää, raskaita istumaannousuja, jullea?

Tuo kaksijakoinen neljä kertaa viikossa ainakin näyttää ihan hyvältä, mutta silloin ei tulisi yhtään lepopäivää viikkoon, kun on kolmesti lajitreenit. Meneekö palautukset liian pitkiksi jos tekis tuota ma, ke, pe, ma,... -systeemillä.

Oisko muuten joku tämän tyyppinen huono vaihtoehto
1.Kyykky
Askelkyykky
SJMV
Reisiojennus

2.Penkki
Vinopenkki
Leuat vo
Yliveto

3.RV
MaVe
Kapeapenkki
Leuat mo

Eikä se 3x5 ole mikään ehdoton systeemi. Tuo 5x3-> 5x5 voisi olla ihan hyvä progressiivinen ohjelma

Minusta palautukset ei mene liian pitkiksi, ottaen huomioon tuon lajiharjoittelunkin tuoman kuormituksen. Ja käytännössähän noissa ohjelmissa on aikalailla samat tauot, jos pidät etukyykyn ja kapean penan tiukkoina ohjelmassa.

Reisiojennuksen unohtaisin ja keskittäisin nekin voimat keskivartalon jämäköittämiseen. SJMV-päivänä ottaisin esim. istumaannousuja lisäpainoilla ja kylkiä selkäpenkissä tai kässärillä, rive-päivänä polviennostoja roikunnasta ja vartalonkiertoja. Noita nyt on loputtomasti, Dippillä on mukavia variaatiota. Julle voi olla vähän raju palloilijalle, joka tekee jo suorinjaloinvetoa, korvaavana varmaan menisikin.

Toisaalta nyt ollaan jo niin syvällä :offtopic:-suossa, 1-jakoisen -ketjussa, että taitaa olla parempi lopettaa. ;)

En jaksanut koko ketjua lukea läpi, eli voi olla että tätä on jo kysyttykin...

Eli onko mitään järkeä tehdä 1-jakoista 3-kertaa/vk sillai et joka treenissä treenataan enemmän yhtä isoa lihasryhmää ja muita kevyemmin? Eli karkeasti jotenkin näin:

Ma: (selkäpainotteinen)

Maastaveto
Leuat
alatalja
vinopenkki
prässi

Ke: (rinta/olkapääpainotteinen)

Penkki
vinopenkki kp
pystypunnerrus
smith-kyykky
kulmasoutu

PE (jalkapainotteinen)

Kyykky
Reiden ojentajat
Reiden koukistajat
pohkeet
kulmasoutu
penkki

Liikkeet aika hätäsesti heitetty, mutta idea varmaan selviää.. Siis pohjana kokonaisvaltaiset perusliikkeet ja joka treenissä tehdään jollekkin lihasryhmälle vähän extraa..

käyttäkää tätä "mun" runkoo...
Mave
Penkki tai dippi
Leuat tai ylätalja
Vattaa
teen tollast 2 kertaa viikos ja tulokset nousee ihan mukavasti...

Ps. ei niihin treeneihin oikeesti tartte pistää 10eri liikettä... semmone homma menee hulluks...IMO
Ei käytetä "sun" runkoo...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom