Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Parasta mitä vatsalle voi tehdä! :D Yks hyvä tyyli on tehä ns. supersarjoja jos suorilta jaloita ei mee ku muutama toisto.. eli eka teet suorilta niin monta ku menee ja heti perää polviltaan.
Suorinjaloin ennätys 10toistoa ;>

Mistä johtuu, että saan selkäni hieman kipeäksi tuossa liikkeessä? Mitä teen väärin? Ja olenko ymmärtänyt oikein, että vatsoja pitäisi jännittää koko liikkeen ajan?

Selkä heikompi pitämään tuota staattista asentoa kuin vatsat? Olen kuullu että jollaki otti alaselkään pitkään kun teki voimapyörää...

Päästätkö selän mutkistumaan alaspäin siten että vatsa menee kohti lattiaa? Ennemminkin kannattaisi vetää lantiota vatsoilla eteenpäin

Miten tuossa voimapyörässä, saatteko tehtyä paljonkin toistoja vaikeemmalla asennolla eli jalat lattiassa, helpomminhan se menee kun polvet on lattiassa.

Lieköhän parempi tehdä 1-3 sek pitoja mieluummin kuin sarjoja 3-4x30 tms?

Mä oon koittanu tehdä varpailtaan, mutta lähestyttäessä ala-asentoa alkaa sattumaan helvetisti lonkan koukistajiin... Tän vuoksi oon tyytyny tekee polviltaan jonkun pienen korokkeen päällä kun haluan lisää vastusta. Ehkä jonain päivänä menee jo ihan pelkät varpaat maassa.

Joo elikkä siis alaselkään ottaa jonkun verran, ku tota tekee. Voiko johtuu huonosta asennosta? Selässä ei pitäs vikaa olla.

tarkoitus on jännittää vatsaa, kyllä. Mutta, nyt puhutaankin sitten myös siitä poikittaisesta vatsalihaksesta, jonka jännittäminen ei olekaan ihan niin helppoa. Se lihas pitää ensin "löytää". Eli tod. näk. sun selkä notkoutuu koska et ole vielä onnistunut jännittämään sun poikittaista vatsalihasta. Aloita pelkällä staattisella pidolla ja siirry voimapyörään myöhemmin, kun pystyt pitämään asennon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tuleeko kellään muulla painetta hurjasti päähän? ja erityisesti silmät alkaa verestää aika pahasti kun yrittää tehdä seisaalteen
Ois kiva tietää mitä teen väärin...

Mä onnistun vain jumittamaan hartiani voimapyörää tehdessä :wtf: En oikein edes tiedä miten sen onnistun tekemään. Pitäis varmaan treenata oikein hitaasti ja vatsaa jännittäen, jotta rupeaisi vörkkimään..

tuleeko kellään muulla painetta hurjasti päähän? ja erityisesti silmät alkaa verestää aika pahasti kun yrittää tehdä seisaalteen
Ois kiva tietää mitä teen väärin...

Itse saan painetta päähän jo polviltaankin tehdessä.

On kyllä loistava liike. Usein teen vatsarutistukset taljassa suoraan voimapyörän jälkeen, poltto on mahtava :)

Mä oon koittanu tehdä varpailtaan, mutta lähestyttäessä ala-asentoa alkaa sattumaan helvetisti lonkan koukistajiin... Tän vuoksi oon tyytyny tekee polviltaan jonkun pienen korokkeen päällä kun haluan lisää vastusta. Ehkä jonain päivänä menee jo ihan pelkät varpaat maassa.

Mää oon pari kertaa koittanut seisaalteen, kummallakin kerralla kummaltakin puolelta lonkankoukistajat rusahti jossain liikkeen puolivälissä kun olin tulossa alas ja vähän pelästyin...ei kuitenkaan sattunu. Nyt teen niin että totuttelen rauhassa vielä liikkeeseen polviltaan, jossain vaiheessa otan lisäpainoja käyttöön ja sitten kun tiedän että pystyn tekeen seisaalteen niin siirryn siihen.

Väsyykö kellään muulla muuten yläselkä tässä liikkeessä? Mulla näin tekee. Se on joskus jopa väsyny ennen vatsoja. Noh, toivottavasti se siitä...hyvähän se vaan jos liike on monipuolinen eiks jeah.

Teenkö jotain väärin kun viimekerralla voimapyörää tehdessäni sain myös ojentajat pumppiin ja nyt kaksi päivää reenin jälkeen ovat vielä hieman kipeät? Oli siis ennen tuota treeniä noin 1,5vk tauko salista flunssan takia niin saattoi senkin takia ehkä paikat kipeytyä enemmän kuin normaalisti, mutta ojentajat ovat siis aina jonkin verran ottaneet osumaa, missä vika, jos sitä on?

No, jos työnnät ittesi liikkeen lopussa pystyyn ojentajilla niin se voi siitä johtua. Kokeile pitää kädet koko liikkeen ajan suorassa, jos ongelma ei häviä niin sitten vaan kovaa ojentaja treeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom