Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
simoks meleko kova voimapyörämies =)
Itellä ei puhettakaan seisaaltaan että saisi ja polviltaankaan ei taida 20 enempää tulla. Hieno liike kuitenkin.

Selittäkääpä te asiaan paremmin perehtyneet, miksi tuossa liikkeessä vedetään kädet tuonne polvien luo?

Itse teen kyseisen liikkeen olkapäät "lukossa", ts. en koukista olkaniveltä, vaan ainoastaan lantiosta. Näin tuntuu, että teen koko liikkeen pelkästään vatsalihaksilla, eikä kädet tai olkapäät rasitu. Mutta kertokaas jos teillä on perustelut (muu kuin että "niin vaan kuuluu tehdä")tuolle olkapäistä koukistamiselle, niin pitää ottaa harkintaan muuttaa omaa tekotapaa...

No hienosti se kyllä meni ja nyt uskotaan :worship:
Kait se jos itekkin tekis useemmin kun kerran kuussa niin menis paremmin itelläkin :rolleyes:
Ootko koittanu seisaaltas kun menee noin hyvin?

Onhan siellä video seisaaltaan tehdystäkin.. 3 toistoa oon tehny joskus mutta vikassa meni jo selkä vähän notkolle :/

Selittäkääpä te asiaan paremmin perehtyneet, miksi tuossa liikkeessä vedetään kädet tuonne polvien luo?

Itse teen kyseisen liikkeen olkapäät "lukossa", ts. en koukista olkaniveltä, vaan ainoastaan lantiosta. Näin tuntuu, että teen koko liikkeen pelkästään vatsalihaksilla, eikä kädet tai olkapäät rasitu. Mutta kertokaas jos teillä on perustelut (muu kuin että "niin vaan kuuluu tehdä")tuolle olkapäistä koukistamiselle, niin pitää ottaa harkintaan muuttaa omaa tekotapaa...

Jos mun videon katoit ja kysyit niin mulle on ihan sama miten tuon teen kun en bodausta harrasta jotenka tuo tekniikka voi olla vähän semmonen että menee enemmän olkapäille tuo touhu.

Jos mun videon katoit ja kysyit niin mulle on ihan sama miten tuon teen kun en bodausta harrasta jotenka tuo tekniikka voi olla vähän semmonen että menee enemmän olkapäille tuo touhu.

En kohdistanut kysymystä erityisesti sulle. Tuo vaan on aika yleinen tapa, jolla teet liikkeen ja ajattelin että mahtaako sille olla jokin erityinen syy, miksi kannattaisi tehdä noin eikä omalla tavallani... Itse kuitenkin haluan eliminoida rasituksen muualle kuin vatsalle. Käsien ja olkapäiden treenaamiseen kun löytyy parempiakin liikkeitä.

En kohdistanut kysymystä erityisesti sulle. Tuo vaan on aika yleinen tapa, jolla teet liikkeen ja ajattelin että mahtaako sille olla jokin erityinen syy, miksi kannattaisi tehdä noin eikä omalla tavallani... Itse kuitenkin haluan eliminoida rasituksen muualle kuin vatsalle. Käsien ja olkapäiden treenaamiseen kun löytyy parempiakin liikkeitä.

Plus että tuossa vatsat pääsee lepäämään aika paljon tuolla yläasennossa. Itse teen kans yleensä niin, että kädet jää aika kauas polvista; näin pysyy vatsalihoissa koko ajan jännitys ja saa mukavan poltteen.

En tiedä vastaako kysymyksiisi, mutta tässä melko selkeitä ohjeita:

http://www.youtube.com/watch?v=tl_Hp1Wf52k&feature=related

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahas, tälläinen värkki tuli sitten "perheeseen", rantakunto 2010? :)
Saas nähdä että mitä saa aikaiseksi...

Eiköhä kyse ole ihan vain siitä, ettei ole mietitty mitä tarkalleen tehdään ja miksi. On yritetty kopioida liike ymmärtämättä sen tarkoitusta. Samasta syystä aloittelijat nostavat persettä penkissä tai heiluttavat kroppaa hauiskäännöissä. Eihän tuossa http://www.youtube.com/watch?v=tl_Hp...eature=related videossa perusteltu sitä olkavarren liikettä mitenkään. Eikä siihen rutistukseen saa juuri minkäänlaista vastusta, jos sen tekee ylävaiheessa. Siinä vain taistelee voimapyörän kitkaa vastaan. Jos sen tekee ala-asennosta lähtien kädet lukittuina ja etäällä päästä, niin sittenhän oman kehon kannatteleminen tuo sen vastuksen siihen vipuvarsien kera.

Kapea ja leveä ote voimapyörä ovat 2 ihan eri asiaa. Leveällä otteella saa latsit tiukaksi ja niillä on helppo vääntää käsiä. Tekniikasta sen verran, et ensin ojennetaan lonkat ja kädet etenee jäljessä. Kapealla pyörällä lapatuki on erityisen tärkeä, jos lavat pääsee törröttämään niin loukkaantumisriski on olemassa. Niskan asento ja hengitys vaikuttaa myös lapatukeen, ääriasennossa rintakehä täynnä ilmaa vähän kiristää pakettia ja sit kova puhallus ylösnoustessa tuntuis toimivan. Omasta mielestä kapea pyörä on paljon brutaalimpi kuin leveä.. jälkimmäisellä meni helposti mut sit kun vaihtoi kapeaan niin alkoi tulla damagea :D

Ite tehnyt korokkeelta polviltaan ja eikä kyllä tosiaan ilman lisäpainoja saa mitään tuntumaa. Saa hinkata jotain 30 toiston sarjoja ja siinäkin vaan loppuu happi ennen vatsalihaksia. Lisäpainojen kera kyllä ihan ykkösliike.

Ite tehnyt korokkeelta polviltaan ja eikä kyllä tosiaan ilman lisäpainoja saa mitään tuntumaa. Saa hinkata jotain 30 toiston sarjoja ja siinäkin vaan loppuu happi ennen vatsalihaksia. Lisäpainojen kera kyllä ihan ykkösliike.

Miten ois seisaaltaan? Sä vaan oot niin riski, ettei tunnu missään :D

Ei toimi kyllä mulla tuo voimapyörä, ottaa vaan ojentajiin, tosin olen tehnyt liikkeen tangolla ja levypainoilla tiedä sitten onko siinä vika. :wall:

Miten ois seisaaltaan? Sä vaan oot niin riski, ettei tunnu missään :D

Minä olen kans tykännyt tehdä lisäpainojen kanssa, en tiedä olisiko jompi kumpi tapa "turvallisempi" seisaaltaan tai lisäpainoilla polviltaan. ??

Tosin seisaaltaan ei vielä mene niin hyvin että vois tehokkaasti sarjaa tehdä.

Pyörää tuli viime vuonna runnottua seisaaltaan ihan loppuun asti, mutta ilmeisesti jostain petti kun rupes tuleen vammoja.. mm. lapa ei tykännyt ja selässäkin jotain kipeytyi. Helvetin rasittavaa, seuraavan kerran mennään vähän varovaisemmin koko paketti tiukkana kunnon tekniikalla ilman mitään nykäisyjä tai heijauksia, tasainen vauhti, 100% hallinta koko suorituksen ajan jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom