Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aloitin juuri vatsatreenin tällä laitteella. Aluksi oli ongelmia, mutta nyt sain toimimaan hyvin. Jos teillä on heikot vatsalihakset kuten mulla oli, niin aloittakaa liikkeiden teko ihmeessä polviltanne. Kun yritin tehdä täydellisestä toistoa, alaselkä vihlaisi aivan helkkarin kovaa. Ei ollut voimaa tarpeeksi vatsassa ja niinpä selkä otti osumaa. Joten älkää olko sankareita, selkäkipu ei oo kivaa :( Hienot domssit saa kun tekee polviltaan vatsaa jännittäen ja yläselän kaartaen jotta vatsa eristyy.

Aloitin juuri vatsatreenin tällä laitteella. Aluksi oli ongelmia, mutta nyt sain toimimaan hyvin. Jos teillä on heikot vatsalihakset kuten mulla oli, niin aloittakaa liikkeiden teko ihmeessä polviltanne. Kun yritin tehdä täydellisestä toistoa, alaselkä vihlaisi aivan helkkarin kovaa. Ei ollut voimaa tarpeeksi vatsassa ja niinpä selkä otti osumaa. Joten älkää olko sankareita, selkäkipu ei oo kivaa :( Hienot domssit saa kun tekee polviltaan vatsaa jännittäen ja yläselän kaartaen jotta vatsa eristyy.

Mä en kans ymmärrä, hei tekeekö teistä joku oikeesti montaki toistoa niin että loppuasennossa ollaan vartalo lattian suuntasena polvet hipoen lattiaaa ja siitä ylös, itse en tuohon pysty mutta vatsat ei kyllä heikot ole!. 90 asteen linkku tangossa riippuen oon asennossa pysyny 45 sekkaa ja 10x 15sek pidot menee ok, samoin 45 nostoo rintaan roikkuen oon tehnyt ja 20 nostoo pää aslapäin roikkuen jalat nilkoista tuettuna, en vaan ymmärää miks toi voimapyörä multa onnistuu vain polviltaan.

Mä tein kerran voimapyörää polviltaan siinä parinkymmenen toiston sarjoja ja yks kokenut voimanostaja tuli kysymään, et miksen tee suorilta jaloilta, kun kerran kyykkään ja vedänkin. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että mulla menis helposti seistenkin, täytyy vaan uskoa itseensä ja tehdä. Seuraavalla kerralla kokeilin ja pääsin kyllä ala-asentoon ja pysyin siinä, mutta ylös en päässyt.

Mä en kans ymmärrä, hei tekeekö teistä joku oikeesti montaki toistoa niin että loppuasennossa ollaan vartalo lattian suuntasena polvet hipoen lattiaaa ja siitä ylös, itse en tuohon pysty mutta vatsat ei kyllä heikot ole!. 90 asteen linkku tangossa riippuen oon asennossa pysyny 45 sekkaa ja 10x 15sek pidot menee ok, samoin 45 nostoo rintaan roikkuen oon tehnyt ja 20 nostoo pää aslapäin roikkuen jalat nilkoista tuettuna, en vaan ymmärää miks toi voimapyörä multa onnistuu vain polviltaan.

Se liike on vain suunnattoman raskas seisten tehtynä. Vaatii hurjasti syvien vatsojen treenausta ja staattisia liikkeitä.

Voin tosin sanoa et kyl se vaiva on sen arvoista. Ei millään saa vatsoja niin kovaan kipuun kuin seisten tehdyil voimapyörä toistoil.

Perjantaina onnistu elämän eka toisto suorilta jaloin! :dance2:
En nyt ihan suorassa ollu mutta ei jäänyt kun ehkä 5 senttiä siitä että olisin ollu täysin viiva suorassa..
Itse huomannu kans että käsiä kannattaa pitää lievässä koukussa, ennemmin ku suorassa.. Suorassa ottaa olkapäihin paljon mutta hetiku vähäsenki koukistaa käsiä nii helpottaa..

Vinkkinä jossei ole täällä aikasemmin mainittu, voimapyörä polviltaan mutta polvet korokkeella esim. kyljellään olevan nyrkkeilysäkin tai steppilaudan päällä toimii hyvänä välimuotona siirtyessä polvilta seisten tekemiseen.

Polviltaan tää touhu pitää kuitenkin alottaa. Väitän että aika harvalla on olemassa sellasia pohjia että pystyisi suoraan vääntämään sarjaa seisaaltaan...

luulen että suurin ongelma ihmisillä miksi ei onnistu seisovilteen vaikka polvilteen menisi kuinka monta on se, että ne tehdään väärin polvilteen, eli ei käytetä juurikaan niitä vatsoja, vaan vedetään käsillä pulldowneja lattiaa vasten. Seisovilteen se ei sitten enää onnistukaan

Tää on pala kakkua. Reenatkaa ensin polvilteen niin että ylös tultaessa vetäkää kissaselkä ja jännittäkää vatsoja joka kerta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Polviltaan tää touhu pitää kuitenkin alottaa. Väitän että aika harvalla on olemassa sellasia pohjia että pystyisi suoraan vääntämään sarjaa seisaaltaan...
18-vuotiaana kun alottelin salihommia meni ihan hyvin seisaalta. Pohjalla oli lähinnä normaaleja ja puolapuu-vatsoja. Tuolloin olin 177/63. Nykyään 177/77 mitoissa sama temppu ei enään onnistu ja vatsalihakset ovat kasvanneet siinä välissä, eikä painoero johdu todellakaan mistään lihomisesta.

vatsat ei kyllä heikot ole!. 90 asteen linkku tangossa riippuen oon asennossa pysyny 45 sekkaa ja 10x 15sek pidot menee ok, samoin 45 nostoo rintaan roikkuen oon tehnyt ja 20 nostoo pää aslapäin roikkuen jalat nilkoista tuettuna, en vaan ymmärää miks toi voimapyörä multa onnistuu vain polviltaan.

rintaan? siis onko sulla jalat suorana vai koukussa esim. tuossa "90 asteen linkussa"? Onko kyseessä siis kulmanoja vai kulmanoja ja lisäksi polvissa vielä 90asteen kulma? :) On vähän eri asia nostaa polvet rintaan (varpaat tankoon) suorin jaloin, kun nostaa pelkät polvet rintaan.

rintaan? siis onko sulla jalat suorana vai koukussa esim. tuossa "90 asteen linkussa"? Onko kyseessä siis kulmanoja vai kulmanoja ja lisäksi polvissa vielä 90asteen kulma? :) On vähän eri asia nostaa polvet rintaan (varpaat tankoon) suorin jaloin, kun nostaa pelkät polvet rintaan.
Eikös tuossa nyt puhuta L-seatistä ihan selvästi? Eli jalat on 90 asteen kulmassa suhteessa vartaloon.

Eikös tuossa nyt puhuta L-seatistä ihan selvästi? Eli jalat on 90 asteen kulmassa suhteessa vartaloon.

"45 nostoo rintaan roikkuen" emt. mitä toi tarkottaa :) L-sit = kulmanoja.

Oletuksena vain että myös kulmanojassa jalat on koukussa kaverilla, koska 45 nostoa suorinjaloin, varpaat tankoon on aika kova suoritus. Mut eipä tuolla edes ole väliä muutenkuin että saa vähän perspektiiviä siihen kuinka kovassa kunnossa se keskivartalo kaverilla on :)

Ja PUNTTIsalilla harvemmin näkee kenenkään tekevän varpaat tankoon -nostoja, vaan samoja vellipersenostoja mitä nyyssöläkin teki gymlogissa :D

"45 nostoo rintaan roikkuen" emt. mitä toi tarkottaa :) L-sit = kulmanoja.

Oletuksena vain että myös kulmanojassa jalat on koukussa kaverilla, koska 45 nostoa suorinjaloin, varpaat tankoon on aika kova suoritus. Mut eipä tuolla edes ole väliä muutenkuin että saa vähän perspektiiviä siihen kuinka kovassa kunnossa se keskivartalo kaverilla on :)

Ja PUNTTIsalilla harvemmin näkee kenenkään tekevän varpaat tankoon -nostoja, vaan samoja vellipersenostoja mitä nyyssöläkin teki gymlogissa :D

Ite teen just varpaat tankoon ja en tiiä onko miussa vika vai miks saan aina outoja katseita :D

Koitin tuossa pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa ja lopputulos oli se, että tasapaino petti ja kaaduin kyljelle jota en kyllä ymmärrä, että miten se on mahdollista. Pitääpi koittaa uudestaan tangolla, jotta saa sen kolmipyörä ominaisuuden :D

Pari kysymystä...
Kummasta tykkäätte enemmän iso- vai pienipyöräisestä voimapyörästä? Itse tykkään voimapyörästä, jossa pyörän halkaisija on joku 10cm. Se tuntuu paljon tiukemmalta kuin sellainen isompi, jossan joku 20 cm halkaisija.

Mietin tässä tuollaista power wheeliä, jonka voi laittaa sekä jalkoihin, että käsiin kiinni. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä vehkeestä? Onko yhtään voimapyörää parempi? Omaan silmään toi pyörä näyttää vähän isolta.

imgres

Ite teen just varpaat tankoon ja en tiiä onko miussa vika vai miks saan aina outoja katseita :D

Itellä ainakin sellanen käsitys, että jalkojen jäädessä tohon 90asteeseen aika iso osa jännityksestä on lonkankoukistajilla ja just tonne lähemmäs tankoa viedessä saadaan paremmin jännitys vatsoille. Näin siis vaan oma käsitys...

Itellä ainakin sellanen käsitys, että jalkojen jäädessä tohon 90asteeseen aika iso osa jännityksestä on lonkankoukistajilla ja just tonne lähemmäs tankoa viedessä saadaan paremmin jännitys vatsoille. Näin siis vaan oma käsitys...

Todellakin. Tai siis ainakin polte on hurja kun vetää ylös asti. Suosittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom