Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ärsyttää kun nyt tulee tehtyä 8 x 20 toistoa polviltaan (nenä maahan), mutta en saa vielä yhtäkään suorilta jaloilta.

On kyllä ihan vitusti toistoja. :D En ihmettele yhtään jos ei mene. Kannattas kokeilla pikkuhiljaa "hermottamaan" sillä tavalla että laskeudut vaan alas suorilta jaloilta ja jätät siihen. Se on ihan erilainen vääntää suorilta kuin polvet maassa. Oon kokeillu tota nyt aina voimapyörän päätteeks (3x15) ja pikkuhiljaa rupeaa tottumaan siihen suorilta jaloilta lähtöön. Vaatii vaan aikaa...

Rekisteröidyin tänään tänne foorumille ihan vain etsiäkseni hyviä vatsatreenivinkkejä, istumaannousut kun ovat niin pakkopullaa että vievät ilon ja innon treenaamisesta.. Tästä voimapyörästä se ratkaisu taisikin löytyä. Tuntuu tehoavan jo nyt, huomen aamulla todennäköisesti vielä enemmän :) 5x5, lieneekö tämä riittävä annos semi-aloittelijalle?

Onko muuten eroa lopputuloksen kannalta, ovatko kädet levällään vai lähellä toisiaan?

Rekisteröidyin tänään tänne foorumille ihan vain etsiäkseni hyviä vatsatreenivinkkejä, istumaannousut kun ovat niin pakkopullaa että vievät ilon ja innon treenaamisesta.. Tästä voimapyörästä se ratkaisu taisikin löytyä. Tuntuu tehoavan jo nyt, huomen aamulla todennäköisesti vielä enemmän :) 5x5, lieneekö tämä riittävä annos semi-aloittelijalle?

Onko muuten eroa lopputuloksen kannalta, ovatko kädet levällään vai lähellä toisiaan?

Ok, hartioiden levyinen tulee tuolla omalla käsipainollani. Kiitoksia infosta.

Näköjään evotin tuon ekan viestin kanssa, jos joku ylläpitäjä jaksaa niin voisi poistaa tuon toisen. Kitoos.

Eilen siis oli ensimmäinen tutustuminen voimapyörään ja aamulla oli pettymys kova kun 5x5 +1x10 toistot ei olleet saaneet vatsalihaksia edes hitusenkaan vertaa kipeiksi. Meinasin jo heittää hanskat naulaan koko humpuukiliikkeen kanssa mutta arvelin vielä tänään illalla kokeilla pidemmillä sarjoilla uusiksi.. Ei tarvinnutkaan kokeilla :) Oli vatsalihakset siinä määrin hellänä kun niitä rupesi rasittamaan että tekemättä jäi toistot.

Kiitoksia hyvästä treenivinkistä. :dance: :worship:

5x5, lieneekö tämä riittävä annos semi-aloittelijalle?

Ite kokeilin kyseistä liikettä polviltaan maanantaina ensimmäistä kertaa ja tein myös 5x5, kun enempää ei pystyny. Lihashan se vatsalihaskin on, joten parempi alotella iisisti. Hiljaa hyvä tulee, vai mite se meni.

Voimapyörää käyttäessäni vedän 3-4 x 6 toistoa (polviltaan), 15kg selän päällä. Kannattasko treenaa tollei vatsoi, vai koittaa alkaa sitä suorilt jaloilta? Thanks for the hints! :)

Voimapyörää käyttäessäni vedän 3-4 x 6 toistoa (polviltaan), 15kg selän päällä. Kannattasko treenaa tollei vatsoi, vai koittaa alkaa sitä suorilt jaloilta? Thanks for the hints! :)

Pikkuhiljaa :). Sitten kun alkaa menee 25kg (sen jälkeen on vähän vaikea saada levyjä selkään ilman treenikaveria) niin pitäisi mennä suorin jaloin jo kun vähän panostaa. Yksilöllistä toki. Aluksi vaan niin isoa liikerataa kuin mahdollista, vaikka rulla/tanko/whatever ei liikkuisikaan kuin muutaman sentin. Pikkuhiljaa sitä sitten oppii ja aina menee helpommin. Pelkät negat auttaa myös, mutta siinä voi tulla kyllä vatsat aika kipeäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Selasin nopiaan tredin läpi, enkä huomannut kenenkään maininnen tästä.

Eli toteuttaako kukaan progressiota seinään vasten tehtynä? Ideana mennä siis kokoajan kehittyessä kauemmas seinästä tekemään liikettä kunnes lopuksi menee yksi täydellinen liike. Itse tein näin ja kehitystä tuli ihan hyvin (pääsin siis kauemmas seinästä). Vatsaankin liike otti, vaikka vajaaksihan liike jää aluksi. En vain pystynyt säännöllisesti harjoittelemaan voimapyörällä ja innostus lopahti. Pitää jossain vaiheessa ottaa takas omaan ohjelmaan uudestaan. Etäisyyden voi kätevästi mitata jaloilla, jolloin mittatikku kulkee aina voimapyörän mukana :D.

Selasin nopiaan tredin läpi, enkä huomannut kenenkään maininnen tästä.

Eli toteuttaako kukaan progressiota seinään vasten tehtynä? Ideana mennä siis kokoajan kehittyessä kauemmas seinästä tekemään liikettä kunnes lopuksi menee yksi täydellinen liike. Itse tein näin ja kehitystä tuli ihan hyvin (pääsin siis kauemmas seinästä). Vatsaankin liike otti, vaikka vajaaksihan liike jää aluksi. En vain pystynyt säännöllisesti harjoittelemaan voimapyörällä ja innostus lopahti. Pitää jossain vaiheessa ottaa takas omaan ohjelmaan uudestaan. Etäisyyden voi kätevästi mitata jaloilla, jolloin mittatikku kulkee aina voimapyörän mukana :D.

Mikäli oikein ymmärsin idean, niin minulla on itselläni sama metodi käytössä, mutta ilman seinää. Käytän mittatikkuna solumuovipatjaa jonka päällä teen liikkeet (patja samalla vaimentaa kätevästi metelin mikä metallisesta painosta muutoin kantautuisi koko kerrostalon läpi). Eli joka toistolla vien liikkeen aivan patjan reunaan saakka ja tarkoitus on kehityksen myötä siirtyä aloittamaan kauempaa patjalla, jolloin sitten ennenpitkää saadaan se "yksi täydellinen liike" :)

Liekkö syö tehoa harjoituksesta kun liike pysähtyy seinään eikä keho joudu toimimaan jarruna?

Mikäli oikein ymmärsin idean, niin minulla on itselläni sama metodi käytössä, mutta ilman seinää. Käytän mittatikkuna solumuovipatjaa jonka päällä teen liikkeet (patja samalla vaimentaa kätevästi metelin mikä metallisesta painosta muutoin kantautuisi koko kerrostalon läpi). Eli joka toistolla vien liikkeen aivan patjan reunaan saakka ja tarkoitus on kehityksen myötä siirtyä aloittamaan kauempaa patjalla, jolloin sitten ennenpitkää saadaan se "yksi täydellinen liike" :)

Liekkö syö tehoa harjoituksesta kun liike pysähtyy seinään eikä keho joudu toimimaan jarruna?

Joo hyvä pointti tosiaan tuo että, että syö tehoa jos osuu seinään tai ottaa sieltä seinästä pienen pompun. Itse tein molemmilla tyyleillä, eli pysäytin ennenkuin osuu seinään, sekä että osui reilusti seinään ja sieltä pienellä pompulla takaisin. Seinästä on se hyöty ettei rojahda ainakaan alas asti jos voimat loppuu. Kuulostaa kyllä paremmalta tuo sun tyyli ja menee varmaa itellä kokeiluun.

Tuli tommonenkin nyt noudettua. Olisko jotain videoklippiä oikeasta suoritustekniikasta jossain? Mielellään näin alkuun ihan polviltaan tehtynä..:D

Levypainoa vaan selkään jos pitkät toistot rassaa, eikä kuitenkaa saa suorilta jaloilta tehtyä (kuten minä:)). 20kg:n limpun ku heittää alaselän päälle ni johan sarjapituudet tippuu;).

Onko tos liikkees helppo huijata jaloilla tai jotenki muute ku tuntuu aika kevyeltä vaikka on vähä rautaaki seläs..vai onko mulla nii kovat vatsalihakset :D

Kertokaas kun ajattelin itse tollaisen hommata kotia, koska salilla tota joskus tehnyt, mutta pakkaa usein olla varattuna niin kotona sillä on erittäin hyvä sitten tehdä..

Omistan hieman notkoselän ) tohon malliin, joten onko ostos turha, koska täällä puhutaan paljon tästä '' notkahduksesta ''..
Onnistuuhan se toki kun jännittää vatsaa ja yrittää pitää selän mahd. suorana, mutta onko '' notkoselkä '' este tälle liikkeelle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom