Miulla on rinnaltalähtö heikko kohta. Silloin kun pukkasin enkkaraudat, taisi rinta- ja etuolan lihaksistoni olla kovassa kunnossa (raakileena kun nostan). Ojentajissa uskoakseni kyllä riittää jerkkua. Viimeksi eilenkin kun tsekkailin vähän mihin kykenen, niin suurimmat raudat eivät kunnolla irronneet edes rinnalta. Mitä jto neuvoisi tekemään sille? Parempi hermotus rintapaloille, vai? Olen muuten saanut tuloksia sillä bodailijoiden ristikkäistaljaliikkeellä. Pec-deckiä en kerta kaikkiaan suostu hinkkaamaan.
Olihan miulla muutakin. Viime päivät olen pähkäillyt tulevan kauden ohjelmaa. Jotain tällaista tuli paperille, mutta tämä ei ole lopullista. Penkkiä tulisi kahdesti viikkoon, leuanveto myös kahdesti, mave ja kyykky kerran. Viikonlopuilla on pitemmät treenit, koska silloin jaksan paremmin.
1. pvä (mahd. ti) penkki, ojentajat, hauis ja vatsa
2. pvä (mahd. to) mave, leuanveto lisäpaino/ylätalja, vartalon kiertäjät/kyljet
3. pvä (mahd. la) penkki (kapea ote, kevyt), ojentajat, olkapäät, vatsa
4. pvä (su) kyykky, yhdenjalanprässi, leuanveto oma paino, julle
Tuota jullea mietin, että mille päivälle sen sijoittaisin. Hauisliikkeitä raakkasin pois haikeasti hyvästellen. Penkkipäivänä on muuten aina kuntoutusliike, sitä en ole edes erikseen merkinnyt. Rautamäärät (prosentit) olen napannut yhestä jto:n entisestä postista. Suunnitelmissa olisi tehdä näin kaksi viikkoa ja kolmannella viikolla käydä salilla vain kolmesti, jolloin:
1. pvä (ti) penkki, takaolka, kädet kevyesti, vatsa
2. pvä (to) mave/sjmv, yhdenjalanprässi/askelkyykky, leuanveto taljalla, vart. kiertäjät
3. pvä (la/su) kevyt penkki, olkapäät, joku soutuliike, vatsa
Ylöspunnerrustakin haluaisi tehdä, mutta kun piti tinkiä. Sen voin kyllä ympätä tuolle kolmannelle viikolle olkapääliikkeeksi. Ehkäpä koko päivän punnerrusliikkeeksi. Jos mave rupeaa maistumaan puulta, vaihdan ne treenit rinnallevetoihin, varsinkin, jos on kevyempi viikko vuorossa. Kevätpuolella lisään niitä kuitenkin maven kustannuksella ohjelmaan. Olen iskenyt silmäni eräisiin kisoihin tuossa joulun alla. Niihin olisi noin 11 viikkoa.