Treeni-osion yleiset kysymykset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mari: kaikki suoritukset, mitkä kestää alle 2 minuuttia on voimapohjasia ja mitä korkeempi sun maksimivoimataso sitä korkeemmalle saat myös kestovoiman. omana kautenaan noi tietenkin kannattaa tehdä, että kummastakin saatas mahdollisimman paljon irti. punnerrukset on eri liike vrt penkki, joten lisäpainoa selkään tai painoliivinä, kunhan on aina samassa paikassa, että voit vertailla tuloksia. lihasmassa ei oo este kovielle kestovoimatuloksille, koska suoritusaika on niin lyhyt ja voimareservi on tärkeempi kestovoimalle kuin hiussuonisto. enkä nyt usko, että sulla sitä massaa alkais älyttömästi kertymään missään vaiheessa... jos et lisää painoaj selkään, kannattaa tehdä ylläkin mainittuja variaatioita teemasta eli yhden käden, eri leveyksien jne punnerruksia. tasapainohaasteellisiakin voit tehdä, mutta niissä ei varsinaisesti treenata niitä isoja lihaksia suhteessa niin paljoa kuin tasapainolihaksistoa vrt kyykky ja kyykky tasapainolaudalla. eri funktio, ei korvattavissa.

Moro!

Tuli tälläinen kysymys mieleen: jos treenaan, sanotaan vaikka, 2-jakoisella ohjelmalla ja ekana päivän käyn läpi työntävät liikkeet, olisiko siitä MITÄÄN hyötyä, että salin jälkeen kotiin tultuani treenailisin aina sillontällön (1h-2h välein) vaikka yhden liikkeen, 3 sarjaa? Vai olisiko tästä jopa haittaa?

Lepopäivänä on tärkeä levätä ja tankata (bulkilla olen siis), mutta olisiko pahasta treenipäivinä ihan vain huvikseen treenata esim koko päivä? :D Jos salilla menee se 1-1.5h ja kotiin tultua syö ruuan 0.5 - 1.5h sisään ja pitää ruokalepoa pari h ja taas tekisi jotain (punnerruksia, leuanvetoja, vatsoja, hauista käsipainoilla tai vipunostoja), niin olisiko siitä mitään hyötyä? Vai jopa haittaa?

Kiitos vastauksista !

Moro!

Tuli tälläinen kysymys mieleen: jos treenaan, sanotaan vaikka, 2-jakoisella ohjelmalla ja ekana päivän käyn läpi työntävät liikkeet, olisiko siitä MITÄÄN hyötyä, että salin jälkeen kotiin tultuani treenailisin aina sillontällön (1h-2h välein) vaikka yhden liikkeen, 3 sarjaa? Vai olisiko tästä jopa haittaa?

Lepopäivänä on tärkeä levätä ja tankata (bulkilla olen siis), mutta olisiko pahasta treenipäivinä ihan vain huvikseen treenata esim koko päivä? :D Jos salilla menee se 1-1.5h ja kotiin tultua syö ruuan 0.5 - 1.5h sisään ja pitää ruokalepoa pari h ja taas tekisi jotain (punnerruksia, leuanvetoja, vatsoja, hauista käsipainoilla tai vipunostoja), niin olisiko siitä mitään hyötyä? Vai jopa haittaa?

Kiitos vastauksista !

ei oo itellä tullu kyl moinen mieleen :D ennemmin ite tekisin vaik sit tuplatreenin ku noin. vois äkkiseltää kuvitella et kroppa tilttais aika äkkiä jos treenais vaa koko ajan...

ei oo itellä tullu kyl moinen mieleen :D ennemmin ite tekisin vaik sit tuplatreenin ku noin. vois äkkiseltää kuvitella et kroppa tilttais aika äkkiä jos treenais vaa koko ajan...
Ei nyt ehkä kokoajan, mutta tunnin välein jos jonkun liikkeen tekisi vaikka :D

Välillä nimittäin salilta tultua tulee sellaisia "energiapiikkejä" että tekis mieli jotain tehdä, mutta hillitsen itseni lähinnä sen takia, kun ajattelen että nyt pitää antaa lihasten levätä ennen seuraavaa treeniä ja kuvittelen tämän yhden liikkeen olevan pahasta.. mutta onko näin? :D

Ei nyt ehkä kokoajan, mutta tunnin välein jos jonkun liikkeen tekisi vaikka :D

Välillä nimittäin salilta tultua tulee sellaisia "energiapiikkejä" että tekis mieli jotain tehdä, mutta hillitsen itseni lähinnä sen takia, kun ajattelen että nyt pitää antaa lihasten levätä ennen seuraavaa treeniä ja kuvittelen tämän yhden liikkeen olevan pahasta.. mutta onko näin? :D

no se on totta et lihas tarvii lepoa :) mikset vaikka tommosen energiapiikin tultua kokeilis tehä toista kokonaista treeniä? en mä usko että tosta olis hirveesti hyötyä mutta tää on vaa mun mielipide :) kyl sen huomaa kropassa jos tekee treenipäivänä paljon fyysistä hommaa ni palautumiseen tarvii enempi aikaa.

no se on totta et lihas tarvii lepoa :) mikset vaikka tommosen energiapiikin tultua kokeilis tehä toista kokonaista treeniä? en mä usko että tosta olis hirveesti hyötyä mutta tää on vaa mun mielipide :) kyl sen huomaa kropassa jos tekee treenipäivänä paljon fyysistä hommaa ni palautumiseen tarvii enempi aikaa.
Haha, en mä ihan toista kokonaista treeniä jaksas millään, enkä voi kotona muutenkaan tehdä sellaista mitä salilla ja salille taas en enää toista kertaa mene ruuhkien takia :) Lähinnä tekee mieli esim joku olkapääliike tehdä sillontällön koska haluaisin niiden kasvavan nopeammin :) Sama pätee rintaan :)

Taas täällä kyselemässä. Jos teen mitä vaan missä tarvittaisiin kippiliikettä (tangossa roikkuen), tuntuu että kämmenistä hiertyy nahkat irti muutamalla toistolla. Onko mitään konstia välttää tämä (muu kuin olla kippaamatta)?

Taas täällä kyselemässä. Jos teen mitä vaan missä tarvittaisiin kippiliikettä (tangossa roikkuen), tuntuu että kämmenistä hiertyy nahkat irti muutamalla toistolla. Onko mitään konstia välttää tämä (muu kuin olla kippaamatta)?

auttaako mitkää hanskat? itellä sama ongelma seinäkiipeilyssä,mut äkkiä se iho kovettuu ja paksuuntuu :D

Haha, en mä ihan toista kokonaista treeniä jaksas millään, enkä voi kotona muutenkaan tehdä sellaista mitä salilla ja salille taas en enää toista kertaa mene ruuhkien takia :) Lähinnä tekee mieli esim joku olkapääliike tehdä sillontällön koska haluaisin niiden kasvavan nopeammin :) Sama pätee rintaan :)

voithan sä kokeilla :) mut sit tekisin sillai pari liikettä ja thats it ja lepäämää ja syömään.

mari ja minihiiri: kovettumat hiotaan hiekkapaperilla (40-60) pois.

slice: ihan mahdollista ja toimivaa.

Kenelläkään mitään vinkkejä " paikkotreenin " rakentamiseen ?
Ajattelin armeijassa ollessani jos viikolla saisi tehtyä jonkinsortin paikkotreenin ylä / alakropalle ja sitten viikonloppuna vetäisi ns. kunnon treenin.
Tulisiko tuo rakentaa mahdollisimman pitkälle eristävistäliikkeistä, pitkillä sarjoilla failurea välttäen ? Kuitenkaan niitä isoja perusliikkeitäkään ei voi liian useasti hakata tai käy huonosti.
Viikonloppuna kotona treenit pääasiassa 5-12 toistoalueella, moninivelliikkeitä käyttäen.

Viimeksi muokattu:
Vielä tällänen kyssäri:

Olen bulkilla ja treenaan 4 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla, olisiko parempi treenata esim 3-jakoisella ohjelmalla niin, että sais vaan 3 treenipäivää viikolle ja koko kropan kerran läpi?

En haluaisi nimittäin 2-jakoisella treenata vain 2 tai 3 kertaa viikossa.

Vai olisiko esim 1-jakoinen kolmesti viikossa parempi? Tähtään siis pieneen kalorinkulutukseen, mutta haluan kuitenkin saada koko kropan tehtyä täysillä läpi.

Haluan kasvattaa lihasmassaa ja olen tehnyt sarjat yleensä 8-10 toiston väliin (olkapäät ja vatsat 10-15), mutta jos kaloreita pitäisi kuluttaa vähemmän, eikö 4-6 toistoa olisi parempi? Eli treenaisi voimaa?

Joskus kokeilin tätä tyyliä ja huomasin sen toimivan, mutta olisiko silti parempi treenata 8-10 toistomäärillä?

Tavoitteena siis lihasmassa ja vähäinen kalorien kulutus (itsellä palaa kaloreita ihan lepopäivänäkin liikaa omasta mielestä).

punttitreeni kuluttaa lähtökohtasesti jo vähän kaloreita, joten kaikki noi on sen suhteen suht samalla viivalla. tunnin punttitreenillä ei saa ees juoksulenkin verran kulutettua. vaihtele sitä treeniä vaikka ees kk välein. jos haluut kuluttaa vähän, nuku. jos haluut massaa, ala seurusteleen jonku söpön ja täyden jääkaapin kanssa. mikä ihme toi mahdollisimman vähäinen kalorinkulutus -juttu on???

Vielä tällänen kyssäri:

Olen bulkilla ja treenaan 4 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla, olisiko parempi treenata esim 3-jakoisella ohjelmalla niin, että sais vaan 3 treenipäivää viikolle ja koko kropan kerran läpi?

En haluaisi nimittäin 2-jakoisella treenata vain 2 tai 3 kertaa viikossa.

Vai olisiko esim 1-jakoinen kolmesti viikossa parempi? Tähtään siis pieneen kalorinkulutukseen, mutta haluan kuitenkin saada koko kropan tehtyä täysillä läpi.

Haluan kasvattaa lihasmassaa ja olen tehnyt sarjat yleensä 8-10 toiston väliin (olkapäät ja vatsat 10-15), mutta jos kaloreita pitäisi kuluttaa vähemmän, eikö 4-6 toistoa olisi parempi? Eli treenaisi voimaa?

Joskus kokeilin tätä tyyliä ja huomasin sen toimivan, mutta olisiko silti parempi treenata 8-10 toistomäärillä?

Tavoitteena siis lihasmassa ja vähäinen kalorien kulutus (itsellä palaa kaloreita ihan lepopäivänäkin liikaa omasta mielestä).

sul sotii nyt vähä vastakkain toi vähänen kulutus ja lihaksenkasvatus :D mitä enempi sul on lihasta sitä enempi sun lepoaineenvaihduntakin on.

Mulla tulee olemaan töitten takia, joka viikko maanantaista torstaihin reissuhommia ja sen jälkeen ois 3pv viikonloppu. Niin reenit menee vähän vituilleen... Mikä ois paras mahdollinen reenijako tähän tilanteeseen? Olis siis mahdollista reenata torstai iltana ja viikonloppuna. Oon miettinyt jos tekis perus 4-jakoisen, ja joka päivä yhen reenin. Tarkoitus ois reenata lihaksen kasvatusta ajatellen.

Mulla tulee olemaan töitten takia, joka viikko maanantaista torstaihin reissuhommia ja sen jälkeen ois 3pv viikonloppu. Niin reenit menee vähän vituilleen... Mikä ois paras mahdollinen reenijako tähän tilanteeseen? Olis siis mahdollista reenata torstai iltana ja viikonloppuna. Oon miettinyt jos tekis perus 4-jakoisen, ja joka päivä yhen reenin. Tarkoitus ois reenata lihaksen kasvatusta ajatellen.

Yhdellä viikolla ei oo mitään merkitystä pidemmällä ajalla katsottuna. Itse varmaan tuossa tilanteessa tekisin koko kropan kerran läpi joko kahteen tai kolmeen jakaen. Tai sitten kaks kertaa läpi 2-jakoisella niin kuin tavallisestikin teen. Tuo nelijakoinen lienee myös ihan hyvä. Sinällään kuitenkin ihan sama.

Voiko siellä reissussa jumpata ollenkaan? Esim. yläkropan työntävät ja vatsat pystyy treenaamaan aika hyvin vaikka hotellihuoneessa, ihan vaan oman kehon painoa vastuksena käyttäen.

Mä ottaisin varmaan just nelijakosen käyttöön, kerkeis ainaki palautua lihakset sit taas seuraavaan torstaihin mennessä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom