Treeni-osion yleiset kysymykset

No ei mulla kovin pitkiä hinkkauksia kuitenkaan ole omasta mielestä. Neljä treenikiertoa menee samoilla toistomäärillä, sitten viikko voimailua ja taas neljä kiertoa jollain eri toistomäärällä. Jotenkin vain tunnostaa omasta mielestä erikoiselta tuo ykkösmaksimin ja pitemmän sarjan suhde. Kai 110kg maksimilla pitäis normijampalla mennä kymppi jollain 80-85kg?

Pitäis tulla kyllä paljon parempia sarjoja 110 kilon maksimilla. Ite oon kans 110 kg nostanut ja 4*10 82,5 kg olis semmonen hyvä treeni mulle. Samoja toistomääriä sulla on tossa noin kolme viikkoa liikaa. Joka viikko kannattaa hiukan varioida.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi pehkana kun nyt kovasti mietityttää yksi asia. Kokeilin penkistä tuossa joku aika sitten nostaa 100kg joka on edellinen ennätykseni ja se ei millään tullut ylös. Tätä yritystä ennen oli noin viikon tauko ojentajille ja rinnalle, että olisivat varmasti palautuneet edellisestä reenistä. Olin syönyt hyvin ja siltikään en saanut satasta ylös. Tänään kävin nostamassa 105kg ja tuli ylös ilman rehkimistä...hassua tässä on se, että eilen olin tehnyt kovan rinta/ojentaja treenin ja nämä lihasryhmät olivat todella kipeät. Miksi nyt nousi uusi ennätys todella kevyesti? Otin ennen reeniä yhden mitan kreatiinia ja join pikkupullon kokista, vetelin myös ylätljassa latseja punppiin ennen penkkiyritystä. En usko, että kreatiini/kola vaikuttaa noin paljon voimatasoihin...voiko johtua selän pumppaamisesta vaiko päivällä lahden markkinoilla syödystä saksalaisesta Bratwurst sämpylästä :eek: Ei voi käsittää :D Join myös eilen muutamat kalijat ja on pienehkö krapula....eihän tässä nyt mikään käy järkeen? HULKKI the greatbodyguru! Onko sulla vastausta :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voi pehkana kun nyt kovasti mietityttää yksi asia. Kokeilin penkistä tuossa joku aika sitten nostaa 100kg joka on edellinen ennätykseni ja se ei millään tullut ylös. Tätä yritystä ennen oli noin viikon tauko ojentajille ja rinnalle, että olisivat varmasti palautuneet edellisestä reenistä. Olin syönyt hyvin ja siltikään en saanut satasta ylös. Tänään kävin nostamassa 105kg ja tuli ylös ilman rehkimistä...hassua tässä on se, että eilen olin tehnyt kovan rinta/ojentaja treenin ja nämä lihasryhmät olivat todella kipeät. Miksi nyt nousi uusi ennätys todella kevyesti? Otin ennen reeniä yhden mitan kreatiinia ja join pikkupullon kokista, vetelin myös ylätljassa latseja punppiin ennen penkkiyritystä. En usko, että kreatiini/kola vaikuttaa noin paljon voimatasoihin...voiko johtua selän pumppaamisesta vaiko päivällä lahden markkinoilla syödystä saksalaisesta Bratwurst sämpylästä :eek: Ei voi käsittää :D Join myös eilen muutamat kalijat ja on pienehkö krapula....eihän tässä nyt mikään käy järkeen? HULKKI the greatbodyguru! Onko sulla vastausta :D

Epäilisin, että formis ei ole ihan kunnossa, niin vaihtelee tulokset aika paljon.

Ei failuree eikä liian raskaat painot. Eli vähintää alle 90%. Ja pyri tekemään lihaksella työ mikäli haluat niistä pienemmistä hyötyä saada (ei siis kaikki alle 90% ole pieniä, mutta eristävät liikkeet.)

Ei tossa oo mitään kummallista. Viikon lepo sai kropan vähän "nukahtamaan" ja se kaikkista kovin kunto ei ollut ihan päällä. Kevyt tai kevyehkö treeni ennen maksimikokeilua on parempi kuin ei mitään – ja näköjään kovakin treeni on sun kohdalla ainakin parempi ku ei mitään.

Mihin katos uudistuksen myötä osa ketjuista esim. "2-jakoinen treeniohjelma"? Löytyykö niitä enää mistää? Jäi hyvät lukuhetket kesken

Mihin katos uudistuksen myötä osa ketjuista esim. "2-jakoinen treeniohjelma"? Löytyykö niitä enää mistää? Jäi hyvät lukuhetket kesken

Kyllä ne tuossa ensimmäisellä sivulla treeni-osiossa on, mikäli näitä kyseisiä etsiskelit ?

2-jakoinen ohjelma https://pakkotoisto.com/threads/2-jakoinen-ohjelma.53842/page-254
3-jakoinen ohjelma https://pakkotoisto.com/threads/3-jakoinen.63854/page-115
4-jakoinen ohjelma https://pakkotoisto.com/threads/4-jakoinen-ohjelma.75098/

Huomasin vihdoin ja viimein mikä lihas mulla lagaa esim penkkipunnerruksessa, no ojentajathan ne. Rinnalta lähtee hyvin painot liikkeelle mutta ojentajissa ei ole tarpeeksi paukkuja. Kysymys siis kuuluu että alanko tekemään esim. pinnapenkkiä normaalin penkkipunnerruksen sijasta maanantaisin kun treenaan rinnan vai teenkö esimerkiksi ojentajatreenin alussa pinnapenkkiä?

Huomasin vihdoin ja viimein mikä lihas mulla lagaa esim penkkipunnerruksessa, no ojentajathan ne. Rinnalta lähtee hyvin painot liikkeelle mutta ojentajissa ei ole tarpeeksi paukkuja. Kysymys siis kuuluu että alanko tekemään esim. pinnapenkkiä normaalin penkkipunnerruksen sijasta maanantaisin kun treenaan rinnan vai teenkö esimerkiksi ojentajatreenin alussa pinnapenkkiä?

Kannattaa katsoa tämä vanha Gymlog jakso Pertistä ja Pirkosta ;)

Lattiapunnerrusta tehdään kylläkin rinnaltalähdön parantamiseksi yleensä, ja siksi koko stoppi ylipäänsä tehdään alhaalla. Kapea penkki on ojentajille loistava valinta. Ranskalaiset punnerrukset tai JM pressit on kans ihan ok, mutta ne ei oo ihan yhtä lajinomaista treeniä. Lankkupenkkiäkin periaatteessa voi tehdä, mutta sillä saattaa helposti mennä jo ylikin.

Joppa: Väärinpäin meni nyt. Lattiapenkki vahvistaa loppuojennusta ja ottaa lähes pelkästään ojentajiin. Jos rinnaltalähtö on ongelma löytyy syy rinnasta eikä heikoista ojentajista.

Joppa: Väärinpäin meni nyt. Lattiapenkki vahvistaa loppuojennusta ja ottaa lähes pelkästään ojentajiin. Jos rinnaltalähtö on ongelma löytyy syy rinnasta eikä heikoista ojentajista.

Ei mennyt väärin. Riippuu vähän ihmisestä ja välityksistä, mutta aika monilla tanko tulee suht lähelle rintaa alhaalla. Siellä kuorman annetaan levätä lattialla, jolloin se pitää taas saada uudelleen liikkeelle ja se alkaa olla jo hyvin samaa hommaa kuin rinnaltalähtö normipenkissä. Se on vähän kuin penkin boksikyykky. Se on ihan eri asia, jos alhaalla ei stoppaa ja anna painon levätä kokonaan lattialla (kyynerpäiden ja ojentajien päällä tietty), mutta sillon ei oo kyllä koko lattialla punnertamisessa varsinaisesti järkeä. Osatoistot voi tehdä muutenkin.

(Nyt käy aivot aivan liian hitaalla, että kykenisin kirjoittamaan parempaa viestiä.)

Ei mennyt väärin. Riippuu vähän ihmisestä ja välityksistä, mutta aika monilla tanko tulee suht lähelle rintaa alhaalla. Siellä kuorman annetaan levätä lattialla, jolloin se pitää taas saada uudelleen liikkeelle ja se alkaa olla jo hyvin samaa hommaa kuin rinnaltalähtö normipenkissä. Se on vähän kuin penkin boksikyykky. Se on ihan eri asia, jos alhaalla ei stoppaa ja anna painon levätä kokonaan lattialla (kyynerpäiden ja ojentajien päällä tietty), mutta sillon ei oo kyllä koko lattialla punnertamisessa varsinaisesti järkeä. Osatoistot voi tehdä muutenkin.

(Nyt käy aivot aivan liian hitaalla, että kykenisin kirjoittamaan parempaa viestiä.)
Väärin edelleen.
Lattiapenkissä tanko ei tule lähelle rintaa vaan jää kauemmaksi. Lattiapenkki kehittää ojentajia ja loppuojennusta.

Muut kikkailut sitten erikseen

Viimeksi muokattu:
Dave Tatelta: "Floor Press: This is a special max effort exercise designed to help strengthen the midpoint of the bench press. It is also very effective in increasing tricep strength."

Ja kyllä se tanko vaan tulee todella lähelle rintaa, kun on kunnollinen asento. Itsellä parin sentin päähän, vaikka pitkät kädet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom