Treeni-osion yleiset kysymykset

Jublis, jos itse treenaisin 6-jakoisella, niin pitäisin aina kolmen treenipäivän jälkeen sen lepopäivän. Ehtii palautua vähän paremmin.

Sitä oon miettiny, mutta ongelmana olis että se lepopäivä sattuis aina millon millekki päivälle eri viikkoina. Ehkä se silti vois olla sen arvosta.
Onko tuo muuten 3 jakonen vai 6 jakonen? Eikö se olekkaan 3 jakonen jota vaan tehdään 6x viikossa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jublis, jos itse treenaisin 6-jakoisella, niin pitäisin aina kolmen treenipäivän jälkeen sen lepopäivän. Ehtii palautua vähän paremmin.

Tuo ei ole 6-jakoinen vaan 3-jakoinen.Ja mitä tuohon ohjelmaan tulee,niin kyllä itsekkin laittaisin lepopäivän tuohon Torstaille.

Siis joo tosiaan, 3-jakoinen on, my bad :) 6-jakoisessa treenissä tekisit joka päivä vähän eri jumppaa. Ite tullu myös treenattua 3 jakosella noin että pidin aina kolmen päivän jälkeen levon ja sit alko ohjelma alusta. Eikä se mua haitannut että lepopäivä osui milloin millekkin päivälle. Pikemminkin ehkä toi pientä jännitystä tähän muuten niin yksinkertaiseen elämään, että milles päivälle se lepo nyt sattuukaan :D

ei mitenkään voi tietää pystyykö ja voiko treenata noin. pelkkä summittainen jako ei kerro yhtään mitään yhtään mistään. hieman ajatusta peliin nyt.

Täytän kohta 18v eikä vieläkään kasva esim. karvat kunnolla jaloissa, hikoilen erittäin helposti esim. siivotessa tai 1,5km kävelymatkan jälkeen talvella vaikka olen ihan ok kunnossa eikä siis ala hengästyttää tai mitään. Ääni hajoaa usein vaikka äänenmurros tullut jo vuosia sitten, ja tuloksiakin tulee heikosti. Onko syytä epäillä alhaisia testoja?

jos panettaa normaalisti niin ei mitään hätää

Kuinka hyvä satkun penkki on 16-vuotiaalle? Treenitaustaa 1,5vuotta. Onko se suhteessa hauiskääntöön tangolla (55kg) ja kyykkyyn 130kg huono tulos vai suunnilleen tasapainossa?

Kuinka hyvä satkun penkki on 16-vuotiaalle? Treenitaustaa 1,5vuotta. Onko se suhteessa hauiskääntöön tangolla (55kg) ja kyykkyyn 130kg huono tulos vai suunnilleen tasapainossa?

Onhan se hyvin. Hauiskääntöön nyt on ihan typerä verrata, mut sen verran voin sanoa ihan suoraan, että tuo hauiskääntö ei ole siistiä nähnytkään. Mitään tarkkoja suhteita nyt tietenkään ei voi sanoa, mut kyykky vaikuttais olevan hiukan jäljessä ehkä penkkiin nähden.

Punnerrukset käsilläseisonnasta (seinää vasten)

Haluaisin oppia tekemään noita eli jonkun näköinen voltin tapainen pitäisi tehdä seinän edessä ja heittää jalat vauhdilla suorina seinää vasten. Kuulostaa teknisesti aika vaikealta ja voisi olettaa että tossa voi sattua vaikka mitä onnettomuuksia jollei hallitse tekniikkaa. Koskaan en ole siis käsilläni seissyt (ilman tukea) ja tässä muutaman päivän ajan olen opetellut päällä seisomista koska yhden englanninkielisen sivuston mukaan sitä kannattaa harjoitella jos sinne seinälle ponkaisukin tuntuu ylivoimaiselta. Se nyt onnistuu jotenkuten mutta jalkoja en esimerkiksi saa läheskään suoraksi ilman asento pettää joka eteen tai taakse. Mutta vaikka tuokin onnistuisi niin tuntuu että siitäkin olisi matkaa vaikka kuinka että kykenisi tekemään punnerruksia jalat seinää vasten nojaten. Voiko tuota oikeasti mitenkään oppia ilman että tarvitsee pelätä henkensä menettämistä tuota harjoitellessa?

no ei siinä nyt mitään voltteja tehdä, jos seinää vasten touhutaan. senku laitat ja pidät kädet suorina maahan 30-50cm seinästä ja nostat kropan pystyyn kevyellä ponnistuksella, tavoitteena saada toisen jalan pohja seinää vasten. toinen seuraa perässä ja on sulle turvana, ellei paine siirry seinän puolelle ekalla kerralla. sitten vaan punnerteleen pikkuhiljaa eli opettelet miltä kropassa tuntuu ku alat laskemaan ittees alaspäin. vajaita suorituksia paljon eka.

toinen vaihtoehto on tehdä se toisinpäin eli napa kohti seinää. sillon on helppoa "kävellä" niitä jalkoja pitkin seinää ylöspäin, ku samalla viet käsiä lähemmäs seinää. jos tulee feilu ja alat kaatua, kuperkeikka.

Turunlahja, opettele ensin päälläseisonta. Mulle ainakin se on sata kertaa helpompi ja siinä tulee periaattessa vastaava seinälleponnistusliike. Eli laita päälaki about kämmenen mitan päähän seinästä, kädet hartialeveydelle vähän kauemmas seinästä (päästä ja käsistä tulee leveähkö kolmio) ja sitten jaloilla ponnistat ylös niin, että toinen jalka nousee edellä ja toinen ponnistaa pääasiallisen vauhdin lattiasta. Muista pitää keskikroppa hyvin tiukkana ja painoa mahdollisimman paljon käsillä. Tästä et pysty kaatumaan mihinkään niin että se haittaisi ts. joko tuut samaa reittiä alas, tai jos kaadut sivulle niin sun paino vaan siirtyy sen puolen kädelle ja jalat tulee alas.

- - - Updated - - -

Ps. Ja ota toki joku pehmuste alle.

Treeniärsykettä vuosien jälkeen?

Elikkäs tuli tuossa funtsittua sellaista juttua, että kun joku aloittaa "bodauksen" kehitys ja kasvuhan on nopiaa alussa. Vuosien myötä kehitys hidastuu, koska kroppa tottuu urheiluun eikös näin ole?

Mutta mitenkäs jos joku on treenannut kovaa vaikkapa 2 vuotta ja kehitys on alkanut junnaamaan paikallaan, niin saako treenitulokset samanlaiseen nopeaan nousuun jos pitää vaikka 4kk taukoa treeneistä ja aloittaa sitten uudestaan kovan bodauksen? Ja tarkoitan täyttä taukoa...niin että lihas tottuu olemattomaan rasitukseen.

Elikkäs tuli tuossa funtsittua sellaista juttua, että kun joku aloittaa "bodauksen" kehitys ja kasvuhan on nopiaa alussa. Vuosien myötä kehitys hidastuu, koska kroppa tottuu urheiluun eikös näin ole?

Mutta mitenkäs jos joku on treenannut kovaa vaikkapa 2 vuotta ja kehitys on alkanut junnaamaan paikallaan, niin saako treenitulokset samanlaiseen nopeaan nousuun jos pitää vaikka 4kk taukoa treeneistä ja aloittaa sitten uudestaan kovan bodauksen? Ja tarkoitan täyttä taukoa...niin että lihas tottuu olemattomaan rasitukseen.

jos ehdit surkastuttaa lihakset tuossa ajassa niin joo, mutta se tulee lihasmuistista, ei oo uutta kehitystä.. kaks vuotta on lyhyt aika, kärsivällisyyttä

Mikä ois fiksu tapa lähtee nostamaan penkkitulosta? Treenaan tällä hetkellä kaksjakoisella ylä ja alakroppa jaolla 4krt viikossa.

Mikä ois fiksu tapa lähtee nostamaan penkkitulosta? Treenaan tällä hetkellä kaksjakoisella ylä ja alakroppa jaolla 4krt viikossa.

Lues tota voimailupuolta niin varmaan alkaa vähän selvitä. Erityisesti jto:n 2x4->6x6-ketju kannattaa katsoa.

se on semmonen päälinjaus tekemisessä. toi on aika vaativa systeemi, ellei oo kauheesti hajua omasta kropasta. mutta hyvä systeemi. jos kauheesti pukkaa ylimaallista murhetta, hyppää pulkkaan ja mä suunnittelen sun treenit.

Mitenkähän kun?
Minulla on tätä lievää unettomuutta ollut jo teini-iästä asti, ja nyt taas on semmoinen huonompi uninen kausi menossa ja samaan aikaan punnerran voimaohjelmaa.

Olisiko viisainta himmata hieman vai vetää ohjelma hammasta purren loppuun, vaikkei tule hirveästi nukuttua?
Oireiluna lähinnä on huono palautuminen ja jatkuva vitutus/stressi. Vaikuttaahan se treeniin mutta voiko siitä olla voimanlisäykseen tai lihasten kuntoon muuten haittaa?

Mitenkähän kun?
Minulla on tätä lievää unettomuutta ollut jo teini-iästä asti, ja nyt taas on semmoinen huonompi uninen kausi menossa ja samaan aikaan punnerran voimaohjelmaa.

Olisiko viisainta himmata hieman vai vetää ohjelma hammasta purren loppuun, vaikkei tule hirveästi nukuttua?
Oireiluna lähinnä on huono palautuminen ja jatkuva vitutus/stressi. Vaikuttaahan se treeniin mutta voiko siitä olla voimanlisäykseen tai lihasten kuntoon muuten haittaa?
Onko sul ruokahalu millanen väsyneenä? Mä kyl himmaisin tahtia, stressi ei oo kyl hyväks ja turha on salista ottaa lisää ressiä, se ei oo kropalle kuitenkaa hyväks :)

Onko sul ruokahalu millanen väsyneenä? Mä kyl himmaisin tahtia, stressi ei oo kyl hyväks ja turha on salista ottaa lisää ressiä, se ei oo kropalle kuitenkaa hyväks :)

Kauhee himo syödä kaikkee joutavaa höttöö. Tosin pullaa yms viljatuotteita en voi syödä joten ei onneks tule vedettyä. Mutta rasvanen ruoka menee. On vähän semmonen krapulainen olo kokoajan. Kahvia menee ihan helvetisti vaikka se on pahaa eikä auta mitään :D
pakko se on kai pudottaa joku 10-15% kuormaa reeneissä ettei telo itteesä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom