Treeni-osion yleiset kysymykset

Olihan tuo nyt ihan tyhmästi sanottu. Käytännössä tuskin kukaan kyykkää 2x omaa painoa edes pienen tekniikkaharjoittelun jälkeen. Voi olla, että hän laski tohon mukaan jo se oman painon, jolloin siis tangossa olisi vain 1x oma paino. Se kuulostaisi paljon fiksummalta. Nyt puhutaan kuitenkin ihmisistä, jotka eivät harrasta varsinaisesti mitään liikuntaa tosissaan.

Jos normaalista peruskunnosta oli kyse, niin tuo kuulostaa fiksummalta väitteeltä. Voiman puolesta siis. Tekniikkaa sekin vähän vaatii. Täsmäisi myös mainitun pistoolikyykyn kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs mieltä pakkislaiset ovat siitä väitteestä jonka työterveyden fysioterapeutti sanoi: Ihmisen normaali peruskunto edellyttäisi että kyykkytulos olisi kaksi kertaa omapaino. Minun mielestä tämä väite ampuu niin yli, aika moni tuntuisi olevan alle normaalin peruskunnon tässä tapauksessa. Mitä mieltä?

Joo ei. Ei nouse edes oman painon verran rautaa, vaikka oon jonkin verran reenannu. Tietty sekin vaikuttaa asiaan, kuin syvistä kyykyistä puhutaan, mutta ihan pimeetä silti. Pistoolikyykky jonnekin 90° tasolle varmaan onnistuu monilta "peruskuntosilta" ainakin jos saa kädellä tukea tasapainoa, mutta pohjaan asti meno luulis useimmilla kinnaavan jo liikkuvuudesta, voimasta sitten puhumattakaan.

Työterveyden fysioterapeutit nyt on yleensä jossain ihan omissa maailmoissaan ja ne suorittaa koulutuksensa etäopiskeluna lukien suomi24 sivuja.

Mitäs mieltä pakkislaiset ovat siitä väitteestä jonka työterveyden fysioterapeutti sanoi: Ihmisen normaali peruskunto edellyttäisi että kyykkytulos olisi kaksi kertaa omapaino. Minun mielestä tämä väite ampuu niin yli, aika moni tuntuisi olevan alle normaalin peruskunnon tässä tapauksessa. Mitä mieltä?

Mä en usko sanaakaan mitä työterveyden fyssarit puhuu, ensinnäkään ne ei tunnu tietävän asioista yhtään mitää, ne ei edes tutki saatika ymmärrä esim. Magneettikuvista yhtään mitää. Kinesioteippejä ne osaa liimailla ja haukkua toinen toisiaan :D

En tiedä pitäisikö laittaa jonnekkin ruokapuolen ketjuun mutta liittyy nyt kuitenkin treenaamiseenkin eli:
Tuli oltua 3kk lievillä miinuksilla ja pari viikkoa sitten nostin jonkin verran plussille ja nyt olen huomannut esim. forkkuihin ja muutenkin käsiin tulevan domssit joita ei ihan alkuaikaa lukuunottamatta ole ollut.
On kyllä ollut ilo huomata myös taka ja sivuolkapäihin tulevan treenin aikana pumppi jota ei ole pahemmin aiemmin ollut, tietää ainakin että menee oikeaan paikkaan.

Niin eli onko muilla ollut mitään samanlaisia huomioita vai voiko em. asiat johtua jostain muusta?

En tiedä pitäisikö laittaa jonnekkin ruokapuolen ketjuun mutta liittyy nyt kuitenkin treenaamiseenkin eli:
Tuli oltua 3kk lievillä miinuksilla ja pari viikkoa sitten nostin jonkin verran plussille ja nyt olen huomannut esim. forkkuihin ja muutenkin käsiin tulevan domssit joita ei ihan alkuaikaa lukuunottamatta ole ollut.
On kyllä ollut ilo huomata myös taka ja sivuolkapäihin tulevan treenin aikana pumppi jota ei ole pahemmin aiemmin ollut, tietää ainakin että menee oikeaan paikkaan.

Niin eli onko muilla ollut mitään samanlaisia huomioita vai voiko em. asiat johtua jostain muusta?

Itse aikoinaan kituuttelin vähillä hiilareilla ja silloin pumpista ei ollu tietoakaan, kun aloin syömään täysjärkisesti ja hiilarita huolella niin on kyllä uskomattomia tuntemuksia lihaksissa. Mm tänään tuntui että hauis repeytyy irti, oli niin hyvä reeni :D

Itse aikoinaan kituuttelin vähillä hiilareilla ja silloin pumpista ei ollu tietoakaan, kun aloin syömään täysjärkisesti ja hiilarita huolella niin on kyllä uskomattomia tuntemuksia lihaksissa. Mm tänään tuntui että hauis repeytyy irti, oli niin hyvä reeni :D

No tuopa oli hyvä kuvaus ja itselläkin juurikin sama tunne.

Suosittelen katkaisemaan kuormansidontaliinasta (mahdollisimman leveästä) sopivanpituisen pätkän, sit molempiin päihin semmoset pikalukot mitkälie ovatkaan (maksaa 1-3e) ja vyö on valmis. Kyllähän tuo vähän jenkkakahvoissa tuntuu kipeänä kun on +50kg "vyöllä", mutta se kasvattaa vain luonnetta :)

Terveisin koyhä niksipirkka

Täytän kohta 18v eikä vieläkään kasva esim. karvat kunnolla jaloissa, hikoilen erittäin helposti esim. siivotessa tai 1,5km kävelymatkan jälkeen talvella vaikka olen ihan ok kunnossa eikä siis ala hengästyttää tai mitään. Ääni hajoaa usein vaikka äänenmurros tullut jo vuosia sitten, ja tuloksiakin tulee heikosti. Onko syytä epäillä alhaisia testoja?

Täytän kohta 18v eikä vieläkään kasva esim. karvat kunnolla jaloissa, hikoilen erittäin helposti esim. siivotessa tai 1,5km kävelymatkan jälkeen talvella vaikka olen ihan ok kunnossa eikä siis ala hengästyttää tai mitään. Ääni hajoaa usein vaikka äänenmurros tullut jo vuosia sitten, ja tuloksiakin tulee heikosti. Onko syytä epäillä alhaisia testoja?

Ei kaikilla kasva karvat samalla tavalla ja helposti hikoileminen tuntuu olevan yllättävänkin yleistä. Äänenmurros johtuu suurilta osin nousevista testosteronitasoista, ja äänen muuttuminen kestää paljon kauemmin kuin vaan sen pienen hetken, jolloin se madaltuu. Tulosten heikko nousu johtuu todennäköisesti huonosti toteutetuista treeneistä. Turha epäillä mitään vääriä hormonimääriä, ellet sitten ole kaikin puolin samanlainen kuin kymmenenvuotiaana. Etkä sitä ole, koska äänenmurroskin on tullut.

Mene mittauttaan ne :D

Kehtaatko oikeasti väittää, että ton perusteella testosteronia olisi liian vähän? Medikalisaatio jippii

Kehtaan väittää, että nettikonsultoinnin perusteella kenelläkään ei ole mitään hajua jonkun testosteronitasoista ja ainut varma diagnoosiparametri on mittaus. :D

Kehtaan väittää, että nettikonsultoinnin perusteella kenelläkään ei ole mitään hajua jonkun testosteronitasoista ja ainut varma diagnoosiparametri on mittaus. :D

Joo, mutta jos ei myöskään oo mitään järkevää syytä epäillä, että tasot olisivat alhaiset, ei ole mitään syytä mittauttaa niitä.

Joo, mutta jos ei myöskään oo mitään järkevää syytä epäillä, että tasot olisivat alhaiset, ei ole mitään syytä mittauttaa niitä.
No joo ei tuossa mitään ollut, mutta testojen mittaus nyt maksaa 20€ kunnallisella, niin eipä se iso ongelma ole.

Onko ketään ostanut netistä ns. " lisäpainovyötä" johon saisi lisättyä levypainoja mm. dippiin ja leuanvetoon lisäpainoksi. Itse luultavimmin joudun ostamaan kyseisen vyön ja voisiko joku suositella jotain hyväksi kokemaa ?

Mulla olis wrangen dippivyö tarpeettomana. Oon vaihtanut siihen pidemmän ja paksumman ketjun et on säätövaraa. Ihan pätevä, hyvin pysyy mukana jos omistaa edes vähän persettä. Kiinnostaisko ostaa?

Onko liikaa käydä salilla 6 kertaa viikossa 3 jakoisella ohjelmalla? Olettaen että syö tarpeeksi?

ma: jalat
ti: työntävät
ke: vetävät
to: jalat
pe: työntävät
la: vetävät
su: lepo

Jublis, jos itse treenaisin 6-jakoisella, niin pitäisin aina kolmen treenipäivän jälkeen sen lepopäivän. Ehtii palautua vähän paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom