Treeni-osion yleiset kysymykset

Eli tyylii vaikka jos nyt kaloreita menee 3200-3500kcal vuorokaudessa riipuen onko treenipåivä vai ei nii viikko viikolta lisätä kaloreita tyylii vaikka 100kcal ja kattoo miten kroppa reagoi ja nouseeko paino sit ku paino alkaa nousta nii hiljentää tahtia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep. Kaloreita ja kehonpainoa tarkkailemalla löydät itsellesi sopivan kalorimäärän. Ota ylimääräiset kalorit hiilihydraatista ja pidä proteiinit vakiona. Lepopäivinä voit vähentää hiilihydraatteja ja lisätä rasvan osuutta jne

Kysymys liittyy lähinnä voimaharjoitteluun eli tavoitteena olisi nyt saada mahdollisimman suuri voimataso omaan painoon verrattuna eli voimaa lisää mutta paino aikalailla pysys samassa eli kasikympissä ja oon noin 178cm pitkä kaveri. Tavoitepainot mitkä haluaisin tällä kehonpainolla saavuttaa näin alkuun.
Mave 120-> 200
Kyykky 115-> 180
Penkki 70-> 110

Onko siis mahdollista?

Yllä on aika hyvä esimerkki voimatasojen suhteista mitä täällä yleensä on ja itse olen hieman ihmetellyt omaa kyykyn arvioitua maksimia.
Mave 150kg
Kyykky 95kg (en ole kokeillut maksimia mutta 5x80 menee)
Penkki 80kg (ei maksimia kokeiltu mutta 6x70 menee)

Miten hitossa tuo minun kyykky voi olla noin huono suhteessa esim. maveen?

Aika yleistä tuo heikohko kyykky, varsinkin treeniuran alussa. Vaatii monella selkeää panostusta ja kyykkymäärän lisäämistä. Itsellänikin joskus maastavedon ollessa 200, oli jullekyykky 140, ja etukyykky 70kg.. Se lähti tasaantumaan, kun aloin kyykätä 3krt viikossa. Kyykky oli luonnoton ja vaikea liike silloin, nykyään lähes paras vn-liikkeissä minulla.

Taitaa johtua myös suureksi osaksi kasvuhormoonien käytön lisääntymisestä. Sisäelimet suurentuvat käytön myötä, jolloin syntyy pömpöttävää vatsaa.

viitaten tuohon alkuperäiseen viestiin niin meinaatko että nyky bodarit käyttää enemmän aineita mitä arska? vai kasvattaako nyky aineet enemmän niitä sisäelimiä? en tiedä käytännössä juuri mitään roinaamisesta eikä hirveästi kiinnostakkaan mut oma käsitys on ollut et arskan aikoina näitä aineita on juurikin käytetty ja nuoresta alkaen

viitaten tuohon alkuperäiseen viestiin niin meinaatko että nyky bodarit käyttää enemmän aineita mitä arska? vai kasvattaako nyky aineet enemmän niitä sisäelimiä? en tiedä käytännössä juuri mitään roinaamisesta eikä hirveästi kiinnostakkaan mut oma käsitys on ollut et arskan aikoina näitä aineita on juurikin käytetty ja nuoresta alkaen

Nykyisin käytetään paljon enemmän kuin arskan aikoina. On tarjontaa enemmän ja myös tehokkaampia aineita löytyy. Näkeehän sen nyt ukoistakin. Ei treenaamisen ja syömisen suhteen ole kumminkaan niin paljoa kehitytty. Suurin ero nykybodauksessaa ja vanhan ajan meiningissä on aineet, niiden määrät ja teho.

Mitä otetta kannattaa maastavedossa käyttää? Myötäotetta remmien kanssa vai ristiotetta? Jostain kuullu tapauksia että ristiotteella isompi loukkaantumisen riski ja toinen puoli kehittyy vahvemmaksi? Kumpi on suositeltava tapa?

Ristiotetta. Vaihtelet otetta sarjasta toiseen ja menet aina heikomman puolen ehdoilla, niin toispuoleisuutta ei tule.
Entäs jos tekee lämpät myötäotteella ilman remmejä aina sinne asti ku puristusvoima riittää ja sen jälkeen joka toinen sarja vaihtaa otetta?

Mitä otetta kannattaa maastavedossa käyttää? Myötäotetta remmien kanssa vai ristiotetta? Jostain kuullu tapauksia että ristiotteella isompi loukkaantumisen riski ja toinen puoli kehittyy vahvemmaksi? Kumpi on suositeltava tapa?

Entäs jos tekee lämpät myötäotteella ilman remmejä aina sinne asti ku puristusvoima riittää ja sen jälkeen joka toinen sarja vaihtaa otetta?

Yksi vaihtoehto olisi sormilukko :)

Myötäote, sormilukko ja runsaasti mankkua. Tähän mennessä mulla ainakin on toiminu parhaiten, mutta toisaalta nostelen (vielä) pienten tyttöjen rautoja. :D

Myötäote, sormilukko ja runsaasti mankkua. Tähän mennessä mulla ainakin on toiminu parhaiten, mutta toisaalta nostelen (vielä) pienten tyttöjen rautoja. :D

Ite tykkään tosta kans eniten, ja alan vähitellen nostella semmosia pienten poikien rautoja jo. Teen kyllä ilman sormilukkoa ihan tavallisella myötäotteella aina lämmittelyissä (ja jopa sarjoissa) niin kauan kuin vaan pystyn tekemään ilman, että siitä on pienintäkään haittaa itse nostoon. Ristiotteella käsien puolia täytyy vaihdella sarjasta sarjaan, ettei tuu toispuolisuuksia. Sillä vetäminen voi vaatia vähän opettelua, ettei tanko lähde kääntymään mihinkään päin. Toisaalta jos ei kisaaminen ole mielessä, ei remmeilläkään vetäminen ole täysin poissuljettu vaihtoehto.

Ite tykkään tosta kans eniten, ja alan vähitellen nostella semmosia pienten poikien rautoja jo. Teen kyllä ilman sormilukkoa ihan tavallisella myötäotteella aina lämmittelyissä (ja jopa sarjoissa) niin kauan kuin vaan pystyn tekemään ilman, että siitä on pienintäkään haittaa itse nostoon. Ristiotteella käsien puolia täytyy vaihdella sarjasta sarjaan, ettei tuu toispuolisuuksia. Sillä vetäminen voi vaatia vähän opettelua, ettei tanko lähde kääntymään mihinkään päin. Toisaalta jos ei kisaaminen ole mielessä, ei remmeilläkään vetäminen ole täysin poissuljettu vaihtoehto.
Ei oo kisaaminen edes haaveena eli omaksi iloksi treenaan ylipäätään.

Mitäs mieltä pakkislaiset ovat siitä väitteestä jonka työterveyden fysioterapeutti sanoi: Ihmisen normaali peruskunto edellyttäisi että kyykkytulos olisi kaksi kertaa omapaino. Minun mielestä tämä väite ampuu niin yli, aika moni tuntuisi olevan alle normaalin peruskunnon tässä tapauksessa. Mitä mieltä?

Mitäs mieltä pakkislaiset ovat siitä väitteestä jonka työterveyden fysioterapeutti sanoi: Ihmisen normaali peruskunto edellyttäisi että kyykkytulos olisi kaksi kertaa omapaino. Minun mielestä tämä väite ampuu niin yli, aika moni tuntuisi olevan alle normaalin peruskunnon tässä tapauksessa. Mitä mieltä?

Jos puhutaan 18-30v urheilevista miehistä niin ei siltikään onnistu jokaiselta, ihan fantasiaa. Kovin moni ei osaa edes kyykätä, ja ilman tekniikkaa en lähtisi lataamaan 150+ kiloa kenenkään selkään. Puhumattakaan "ihmisistä", monesti naisetkin lasketaan ihmisiksi jo nykyään.

Varmaan sanoi myös että Cooper 3000m toki myös kuuluu tähän samaan normaaliin peruskuntoon.

Mä olen semmosen joskus kuullu, et pitäis päästä yhdellä jalalla kyykkyyn pohjaan asti ja sieltä ylös. Pistoolikyykky tais olla nimeltään. Ei kaikki totakaan pysty tekemään, vaikka on jo huomattavasti helpompi kun 2 kertaa oma paino kyykyssä.

Mistä noi teidän fysioterapeutit on saaneet virkansa? :D Kinderistä? Noiden mukaan mä olisin sit ihan rapakuntonen. Tosin mulla on kyllä välilevypullistuma, minkä takia mä en juuri kyykkää ja polvetkin leikattu kolmesti :D Hah. Enkä mä kyllä juoksekaan, kun ei pysty sitäkään tekemään. Mutta en silti mikään rapakuntoinen ole.

Olihan tuo nyt ihan tyhmästi sanottu. Käytännössä tuskin kukaan kyykkää 2x omaa painoa edes pienen tekniikkaharjoittelun jälkeen. Voi olla, että hän laski tohon mukaan jo se oman painon, jolloin siis tangossa olisi vain 1x oma paino. Se kuulostaisi paljon fiksummalta. Nyt puhutaan kuitenkin ihmisistä, jotka eivät harrasta varsinaisesti mitään liikuntaa tosissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom