Treeni-osion yleiset kysymykset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän Hulkki muutenkaan noudata tavallisten kuolevaisten vuorokausirytmiä? Hulkin vuorokausi 28h tjsp.

Jotain tohon tyyliin varmaan. Jos mäkin antaisin luonnostaan mennä vaan, niin varmaan mulle kävis ihan samalla lailla. Aamulla 7 aikaan nukkumaan meno tuntuu paljon luonnollisemmalta kuin 7 aikaan aamulla herääminen. Mutta en silti halua elää niin, ei se vaan ole "normaalia", eikä pystyisi töidenkään puolesta. Hulkki on osannut järjestää hommansa ilmeisesti mieleisikseen.

Mut osaaks joku viel vastaa tähän "kuinka kauan suunnilleen siitä kun treenaa tietyn lihaksen voi odottaa sen olevan aiempaa vahvempi/isompi? Siis, että kuinka monta vuorokautta, ennen kuin menettää ne uudet adaptaatiot siitä edellisestä treenistä, olettaen, että niitä on siis ylipäätään saanut?"

Ois jotenki kauheen olennainen tieto must ku pohdiskelen oman tekemisen kannalta niinku, et mikä olis riittävän tihee frekvenssi treenata.

Mut osaaks joku viel vastaa tähän "kuinka kauan suunnilleen siitä kun treenaa tietyn lihaksen voi odottaa sen olevan aiempaa vahvempi/isompi? Siis, että kuinka monta vuorokautta, ennen kuin menettää ne uudet adaptaatiot siitä edellisestä treenistä, olettaen, että niitä on siis ylipäätään saanut?"

Ois jotenki kauheen olennainen tieto must ku pohdiskelen oman tekemisen kannalta niinku, et mikä olis riittävän tihee frekvenssi treenata.

Utti käsitteli aihetta muistaakseni jossain QA-videossa, jossa käsiteltiin 2+3 jakoista voima/pumppailu-jakoa. Eli noin 1 viikko pysyy tuon mukaan saavutetut ominaisuudet. Siinä 11.22

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
riippuu täysin treenin sisällöstä ja absoluuttisesta ja suhteellisesta intensiteetistä. ei pysty sanomaan yksiselitteisesti, koska kuka tahansa voi mitä tahansa lihasta treenata uudelleen. kehittymään pystyy joka päivä treenaamalla tai joka toinen viikko tekemällä.

Tiedä onko tämä oikea paikka, mutta myydäänkö käsiin levitettävää magnesiumia ihan normaaleissa urheilukaupoissa vai pitäisikö tilata netistä tai jostain ? Kuntosalilta ei löydy, joten tarvitsisi hommata omat. Jos täällä joku on tilannut netistä edullisesti, saa heittää linkkiä / vinkata kauppaa rikkomatta foorumin sääntöjä :)

Tiedä onko tämä oikea paikka, mutta myydäänkö käsiin levitettävää magnesiumia ihan normaaleissa urheilukaupoissa vai pitäisikö tilata netistä tai jostain ? Kuntosalilta ei löydy, joten tarvitsisi hommata omat. Jos täällä joku on tilannut netistä edullisesti, saa heittää linkkiä / vinkata kauppaa rikkomatta foorumin sääntöjä :)

Ite ostan Prismasta. Maksaa vajaan vitosen, mikä on mun mielestä ihan hyvä hinta siihen nähden, että ei noita paloja tartte ku ehkä neljä vuodessa ostaa – jos sitäkään.

Ite ostan Prismasta. Maksaa vajaan vitosen, mikä on mun mielestä ihan hyvä hinta siihen nähden, että ei noita paloja tartte ku ehkä neljä vuodessa ostaa – jos sitäkään.

Pitää seuraavalla kerralla, kun lähden muuten ajelemaan poiketa Prismaan, harmikseni tästä ihan läheltä ei kauppaa löydy. Ei taida tokmannin hyllyistä löytyä ?

Intersportissa on kanssa. Luulis että muissakin alan putiikeissa.

kiipeilykaupoista saa paljon halvemmalla. tällä hetkellä boulderkeskuksessa 2 euroa palikka ja jauhemankkaa saa halvemmallakin per gramma. älyttömät hinnat urheilukaupoissa. pahin tais olla 7.80€/ 56g palikka mihin oon törmänny.

Miten muuten, onko muut huomannut sellaista, että se Prismassa myytävä (wrangen?) mankku halkeilisi heti ihan säpäleiksi?
Omalla kohdalla kävi näin, ja edellinen pala oli GForce merkkistä, niin se oli jämptiä ja pysyi semmosena palana.

Miten muuten, onko muut huomannut sellaista, että se Prismassa myytävä (wrangen?) mankku halkeilisi heti ihan säpäleiksi?
Omalla kohdalla kävi näin, ja edellinen pala oli GForce merkkistä, niin se oli jämptiä ja pysyi semmosena palana.

Mulla on aina ollut tota, joten pidän sitä aika normaalina. Toisaalta olen toki muutaman kerran lainannut muita mankkuja, ja ne palat ovat olleet huomattavasti tukevampia. Kyllä toi Wrange nyt suht hyvin kasassa pysyy kuitenkin.

puristuspaineista kiinni vaan. kiipeilijälle tolla ei oo merkitystä. suurempi ongelma on että siellä seassa on myös kalsiumkarbonaattia, vaikkei siitä mainita. kitkaominaisuudet on heikommat.

Kävi sellainen juttu, että käsikirurgilta tuli 2kk ehdoton urheilukielto. Tai siis tarkemmin - ranne ei saa taittua eikä puristusvoimaa käyttää. Käytännössähän tämä sulkee pois kaiken voimaharjoittelun nyt kahdeksi kuukaudeksi, sen jälkeen sitten hitaasti hommat taas rullaan... En aio/uskalla luistaa ohjeista, koska ammatinharjoittaminen vaatii tarkkuustyötä kyseisellä kädellä.

Nyt ajattelin parantaa aerobista kuntoa mm. maastojuoksulla ja uinnilla. Ja samalla tietty vois laihduttaa ylimääräistä pois. Onko kellään hyvää näkemystä siitä, missä suhteessa rasva ja lihas palavat tapauksessa, jossa yläkropalle ei pysty tekemään ylläpitävää voimaharjoittelua dieetin aikana? Mitat 180/84, tosta arviolta 4-5kg läskiä pois --> revittyyn kuosiin. En pelkää pientä lihaskatoa, mutta hyöty-haitta-suhde olis hyvä jäädä plussan puolelle. Kuinka nopeesti uskaltaa pudotella, että haitat pysyis minimissä?

Ruoka-asiat tietty kondiksessa, ja tulevissa treeneissä teen enemmän lyhytkestosia hiit-tyyppisiä treenejä. Pitkät pk-lenkit ei muutenkaan kuulu tapoihin. Toinen vaihtoehto tässä on pitää kalorit viivalla, unohtaa diettaaminen ja minimoida lihaskatoa. Se vaan käytännössä vissiin tarkoittaa urheilemattomuutta ja tylsistymistä. Olisi kiva kuitenkin saada jotain aikaan tälläkin ajalla... Sori pitkästä tekstistä.

River, pystytkö käytämään edes toista kättä? Joo tiedän toispuoleisuus, mutta mä tekisin ite ykskätisenä terveelle puolelle edes kevyttä ylläpitävää treeniä. Jalkapärssi ja jotku muut vastaavat onnistunee myös? Uinnissa varo sitä rannetta, mulla ainakin tulee jopa huomaamatta käytettyä myös kämmenosaa käsivetoihin.

Juu kannattaa tehdä toiselle kädelle reeniä, pysyy loukkaantuneen kädenkin voimat paremmin tallella. Prässissä varmaan hankalaa on levyjen nosto paikoilleen, mutta kaveri siihen auttamaan vaan.

Itse asiassa niin kummalliselta kuin se kuulostaakin niin vain toisen raajan treenaaminen kehittää vähäisissä määrin myös toisen raajan voimaa. Vaikutus on suurimmillaan toki silloin, kun tekee jotain, mitä ei kummallakaan raajalla oikein osaa. Vähän sama juttu kuin se, että esimerkiks minä soittaisin vasenkätistä kitaraa paremmin kuin henkilö, joka ei osaa soittaa kitaraa ollenkaan. Vaikka siis itse olen oikeakätinen, enkä ole ikinä vasenkätisesti harjoitellut, enkä myöskään osaa erityisen hyvin niin soittaa.

PHAT -aiheinen kysymys olisi, katseltuani hetken tuota treenirunkoa huomasin että Hypertrofiapäivinä sarja ja toistomäärät muuttuvat suuremmiksi mitä pidemmälle lihasryhmän treeni menee.
Lyhykäisyydessään esimerkiksi:
Vinopenkki käsipainoilla 3x8-12
Penkkipunnerrus koneessa 3x12-15
Vinopenkki peckdeck 2x15-20

Onko tuo toimiva? Voisiko "hypertrofian" kannalta tehdä asiat paremminkin, ajattelin lähinnä toistomäärien suurentamista..?

hypertrofia on yksilö- ja lihaskohtaista. samalla tyypillä etureidet voi kasvaa tosi lyhyillä sarjoilla ja rinnalle vaikka tarvis lähes kestovoimatreeniä. jollain toisella taas muulla tavoin. tolla mallilla lähinnä pyritään kattamaan tut-puolelta se kenttä mahdollisimman laajasti, vaikka siitä turhaan puuttuu se voimasuuntaisin alue 3-7 toistoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom