Treeni-osion yleiset kysymykset

Kysymys! Mitä mieltä olette, uskallanko mennä reeneihin, kun ranne kipuilee erilaisissa vääntöliikkeissä, mutta ei hyvässä asennossa ollessaan? Oisko jostain rannetuesta tms. apua?
Sinänsä nyt on kevyt viikko onneksi menossa, että voin myös vaihtaa "oikeita" treenejä (crossfit, painonnosto, puntti) johonkin kevyempään kuten vaikka uintiin. Lenkille ei kehtais joska jääloskakeli.

Uskallat mutta kannatta mennä kivun ehdoilla niin ei mene pahempaan suuntaan. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
disgust: mille tahansa urheilulajille se on liian harvataajuuksinen ja heikentää lajiharjoittelun toteutusta. älä siis kuvittele että punttisali ois jokaisen päälaji. täällä tai muualla. käytännössä tota käyttäsin siis vain bodareille. hyvin suuria ukkoja on kuitenki tehty myös kaksjakosella jne. toki mikää ei estä vaihtelemasta noita aika ajoin. Sse tuo usein parhaat tulokset. se ite jakoisuus ei missään nimessä voi eikä saa olla mikään ehdottomuus eikä taatusti yleistettävissä.

Uskallat mutta kannatta mennä kivun ehdoilla niin ei mene pahempaan suuntaan. :)

Sitä mäkin mietin, että jos menis ja tekis vaan sen verran ettei ranteeseen yhtään satu. En haluis kuitenkaan pahentaa tota. Mulla on hanskat joissa on kevyt rannetuki tai sitten vois käydä ostamassa ihan kunnollisen estämään virheliikkeitä - luuletteko että tollasista ois mitään hyötyä?

Sitä mäkin mietin, että jos menis ja tekis vaan sen verran ettei ranteeseen yhtään satu. En haluis kuitenkaan pahentaa tota. Mulla on hanskat joissa on kevyt rannetuki tai sitten vois käydä ostamassa ihan kunnollisen estämään virheliikkeitä - luuletteko että tollasista ois mitään hyötyä?

Kyllä rannetuista on hyötyä. Itsellä ranteet kipuilee aika-ajoin niin kyllä ne vain auttaa kun junttaa tarpeeksi tiukalle niin ei varmasti tule mitään virheliikkeitä.

Mistähän mahtaa johtua kun tasapenkkiä tehdessä tangolla ensimmäinen lasku rinnalle tuntuu tosi epämukavalta olkapäissä.. Nyt kun on viime aikoina sarjapainot noussu niin tuo kipu häiritsee entistä enemmän ja oon miettiny et jos heivais ton tankopenkin kokonaa ja rupeis tekee käsipainoilla. Kiertäjät tulee lämmiteltyä aina kuminauhalla ja tekniikassa ei pitäs olla kauheesti vikaa muuten

Mistähän mahtaa johtua kun tasapenkkiä tehdessä tangolla ensimmäinen lasku rinnalle tuntuu tosi epämukavalta olkapäissä.. Nyt kun on viime aikoina sarjapainot noussu niin tuo kipu häiritsee entistä enemmän ja oon miettiny et jos heivais ton tankopenkin kokonaa ja rupeis tekee käsipainoilla. Kiertäjät tulee lämmiteltyä aina kuminauhalla ja tekniikassa ei pitäs olla kauheesti vikaa muuten

Onko telineet kuinka korkealla kun otat tangon sieltä?
Ideaalista olisi, jos saisit tangon otettua siten, että tangon telineistä oton aikana asento pysyy oikeanpuoleisen kuvan kaltaisena, tanko olisi hyvä saada vedettyä telineistä melkein suoraan eteenpäin aloitusasentoon, ilman että tarvitsee nostaa oikeastaan ollenkaan.
Eli olkapäitä ei nosteta ylös penkistä, eikä lapoja avata. Jos joudut kurottamaan tankoa liian korkealta niin voisi selittää olkapääkivun ekassa toistossa, jos toiseen toistoon korjaat jo asentoa, vähän kuin huomaamatta.

arm-in-out.jpg

Onko telineet kuinka korkealla kun otat tangon sieltä?
Ideaalista olisi, jos saisit tangon otettua siten, että tangon telineistä oton aikana asento pysyy oikeanpuoleisen kuvan kaltaisena, tanko olisi hyvä saada vedettyä telineistä melkein suoraan eteenpäin aloitusasentoon, ilman että tarvitsee nostaa oikeastaan ollenkaan.
Eli olkapäitä ei nosteta ylös penkistä, eikä lapoja avata. Jos joudut kurottamaan tankoa liian korkealta niin voisi selittää olkapääkivun ekassa toistossa, jos toiseen toistoon korjaat jo asentoa, vähän kuin huomaamatta.

katso liitettä 126136

Kiitos vastauksesta! Oon kyllä totakin miettinyt, mutta en oo kokeillu laskea telinettä. Mulla kun ei oo kovin lyhyet kädet mielestäni (kai) niin en oo laskenu sitä ihan sille alimmaiselle tasolle. Mut pitääpä kokeilla ens penkkireenissä!

Mikä mättää ku penkissä ei tahdo nousta sarjapainot? Teen kaksjakoisella ylä-alakroppa jaolla ja mulla on ekana yläkroppa päivänä penkki ja dippi ja toisena vinopenkki ja kapea? Eli kroppa 2X viikossa läpitte tulee

Mikä mättää ku penkissä ei tahdo nousta sarjapainot? Teen kaksjakoisella ylä-alakroppa jaolla ja mulla on ekana yläkroppa päivänä penkki ja dippi ja toisena vinopenkki ja kapea? Eli kroppa 2X viikossa läpitte tulee

Millasia sarjoja teet ja miten pyrit lisäämään sarjoja ja toistoja ja painoja?

Aattelin kesällä pitää painon samassa eikä ois pahittees pari kiloo vaikka poiskin niin onko mahdollista silloin kasvattaa sarjapainoja punnerruksissa kun kehonpaino ei nouse?

Nyt tehty tarpeeks kaks jakosta ohjelmaa voiman kasvatus mieles. Tekis mieli vaihtaa 3 jakoseen mutta kerkee käydä vaan ma ke pe salil. Eli onko mun järkeä alkaa vääntää Rinta/selkä Jalat Olkapäät/kädet jakoa jos ehtii vain sen 3kertaa käydä.

Nyt tehty tarpeeks kaks jakosta ohjelmaa voiman kasvatus mieles. Tekis mieli vaihtaa 3 jakoseen mutta kerkee käydä vaan ma ke pe salil. Eli onko mun järkeä alkaa vääntää Rinta/selkä Jalat Olkapäät/kädet jakoa jos ehtii vain sen 3kertaa käydä.
Mieti mihin tarvitset/haluat voimaa. Monethan rakentaa kolmijakosen penkin, kyykyn ja maven ympärille, jos se koetaan pääliikkeinä, mutta jos taas tavoite on saada mahdollisimman monta leukaa tai kehittyä olympianostoissa, ohjelmakin pitää olla vähän eri.

modatulla yksjakosella saa kauheesti voimaa myös. joka treenissä kyykky- ja penkkivariaatio sekä keskikroppaa ja veto 1-2 krt/ vko.

penkki nousukiitoon

Vuoden 2/2010 bodylehdessä on pommin varma penkkipunnerrusohjelma, jonka selkäinaho on laatinut yhdessä jm blakleyn kanssa. Jos jollain sattuu olemaan kyseinen lehti tallessa niin voisiko ohjelman saada tänne foorumille kaikkien nähtäväksi?

En nyt tiedä onko tää "oikea" threadi tälle mutta kysympä kuitenkin.. Kävin tossa salilla tekeen ylimääräisen treenikerran tälle viikolle ja testailin eri liikkeitä kevyesti ja otin kyykyä videolla suht keveillä painoilla.. 95kg isoin millä olen tehnyt ykkösen.. oma paino n.64kg. Mietin että onko mun tekniikka minkä näkönen kokeneempien silmin.. Tässä pari viikkoa takaperin olen alkanut pitää tankoa alempana (ennen pidin epäkkäiden päällä) ja selän asentokin sieman enemmän etukumarassa.. No videosta näkee https://www.youtube.com/watch?v=Uq7cQUOVvjc sanokaapa jos jotain suuria teknisiä ongelmia pistää silmään ,toki isommilla painoilla virheet korostuu jos sellaisia on..

Mites kannattais jatkaa treenejä, kun 9 kuukauteen en oo intin takia säännöllisesti salilla käynyt? Sarjapainot tippunu ihan huolella vaikka painoa tullu melkee 10 kiloa lisää... Pitäiskö vääntää pari-kolme kk jotain 1- tai 2-jakoista, että sais sarjapainot nousemaan nopeasti takasin?

Old school bodybuilding

Mihin ovat hävinneet pyykkilautavatsat ja hyvä estetiikka? Nykybodarien vatsat pullottavat kuin mikäkin. Ihailen 70- ja 80-lukujen bodarien mieletöntä estetiikkaa ja kireyttä. Heillä oli todella kireä kroppa ja vatsalihakset näkyvillä, mutta myös hyvät lihasmassat. 90-luvulla suuntaa alkoi muuttua. Kireyden sijasta alettiin arvostaa lihasmassaa. Nykybodarien vatsat pömpöttävät kuin mikäkin. Faktahan on että treenitavat ja lisäravinteet ovat kehittyneet, mutta tuollainen suhteellisen kova lihasmassan määrä pyykkilautavatsalla olisi kova juttu. Pömpöttävä maha johtuu myös valtavasta ruokamäärästä, kun syödään paljon kerrallaan. Jos syö pienempiä annoksia mutta usein, ja treenaa myös sisempiä vatsalihaksia niin pömppömasun syntymistä voi varmaan ehkäistä. Schwarzeneggerin kropan kaltainen fysiikka on mielettömän hieno. Joten tietääkö joku, erosiko 70- ja 80-luvun bodareiden treenit ja syömiset jotenkin nykyisestä? Ja jos heidän syömiensä ja/tai treeninsä eroavat jollain tavalla nykyisestä, voisitteko kertoa miten?

Ja vielä sellainen kysymys että kannataako vatsalihasten/keskivartalon treenin jälkeen juoda palkkaria? Vaikuttaako se millään tavalla vatsalihasten kireyteen tai vatsalihasten lihasmassan määrän, tai vaikuttaako se tuohon pömppömasun tulemiseen jollain tapaa? Ja vaikuttaako palautumiseen?

Taitaa johtua myös suureksi osaksi kasvuhormoonien käytön lisääntymisestä. Sisäelimet suurentuvat käytön myötä, jolloin syntyy pömpöttävää vatsaa.

Kysymys liittyy lähinnä voimaharjoitteluun eli tavoitteena olisi nyt saada mahdollisimman suuri voimataso omaan painoon verrattuna eli voimaa lisää mutta paino aikalailla pysys samassa eli kasikympissä ja oon noin 178cm pitkä kaveri. Tavoitepainot mitkä haluaisin tällä kehonpainolla saavuttaa näin alkuun.
Mave 120-> 200
Kyykky 115-> 180
Penkki 70-> 110

Onko siis mahdollista?

On mahdollista.

Ei se vaadi muuta kun järkevää treeniä ja kaloreiden syklittelyä / tarkkailua.

Itse lähtisin maltillisilla plussilla liikkeelle, antasin voimatason nousta tavoitteisiin ja sitten lähteä vähän raapimaan sitä painoa pois. Jos painosi nousee esim. 5 kiloa pitkällä aikavälillä, ei siitä ole läskiä kumminkaan hirmuisesti jos voimataso nousee tuonne tavoitteeseen.

Tuommoisen tulosnousun kun saat aikaan, niin kehonkoostumus on varmasti erillainen, vaikka painossa ei kummoisia muutoksia tapahtuisi. Todennäköistä kuitenkin on että painosi nousee, mutta kuntosi on kireämpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom