RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mustan läskin paskaa provoa/trollia...
Eipä niinkään, ei vaan näy meidän salilla.Siellä tosin isoimmat kp on 50kg mikä aika helvetin omituista koska sali on tunnetusti voimanostajien paikka myös ja salilla on ollut kauan useita sm ja em tason nostajia.Ehkä siinä on joku psykologinen juttu, jos ois 100kg asti käsipainoja niin ehkä joka toinen repis niillä viiskymppisillä sitten ettei näyttäis niin surkialta?En tiedä.
 
Niin nekö SM- ja EM-tason nostajat kaikki roinaa? Riippuu varmaan liitostakin, mutta omassa kaveripiirissä on MM-mitalisteja jotka hädintuskin ravintolisiin ovat koskeneet. Kylläkin varustepuolelta, kun onhan tuo klassisen taso noussut maailmassa IPF niin kovaksi, että suomalaismenestystä ei hirveästi tule.

Pystypunnerrukseen tuo 45kg per käsi olisi sentään jonkunlainen kuorma, jos ne tehdään hallitusti bodytekniikalla. Muuten ei kyllä mitään ihmeellistä auringon alla. Kyllä noilla valtaosa populaatiosta penkkaa tai vinopenkkaa, jos oikeasti haluaa sen saavuttaa. Pitää jo melkoisen lahjaton tai hintelä kaveri olla, jos ei onnistu.
 
Niin nekö SM- ja EM-tason nostajat kaikki roinaa? Riippuu varmaan liitostakin, mutta omassa kaveripiirissä on MM-mitalisteja jotka hädintuskin ravintolisiin ovat koskeneet. Kylläkin varustepuolelta, kun onhan tuo klassisen taso noussut maailmassa IPF niin kovaksi, että suomalaismenestystä ei hirveästi tule.

Pystypunnerrukseen tuo 45kg per käsi olisi sentään jonkunlainen kuorma, jos ne tehdään hallitusti bodytekniikalla. Muuten ei kyllä mitään ihmeellistä auringon alla. Kyllä noilla valtaosa populaatiosta penkkaa tai vinopenkkaa, jos oikeasti haluaa sen saavuttaa. Pitää jo melkoisen lahjaton tai hintelä kaveri olla, jos ei onnistu.
Ei niistä kukaan roinaa mun tietääkseen, paikallisella seuralla taitaa olla elinikäinen kielto jäseneksi jos roinaa, tarkoitin lähinnä perus isoja bodareita mun salilla alunperin joita on muutamia mutta en oo nähnyt isompien voimanostajienkaan tekevän yli 45kg käsipainoilla vaikka niillä varmasti voimaa olisikin siihen.Tiedän kyllä ettei siinä ole mitään ihmeellistä muuten eikä 45 kiloinen kp oo joillekin kovin iso paino.Pitää varmaan käydä Oulussa treenaamassa muutama kerta niin on jotain vertailupohjaa.
 
Meidän salilla 18v jannukin tekee 62kg käsipainoilla vinopenkkiä kympin sarjoja.


View: https://www.instagram.com/p/BMG1CmoAFB0/?taken-by=jensvuorenmaa


Puolikkaita toistoja, ylös lähdetään jo silloin kun rintalihakset rupeaa vasta ottamaan kunnolla kuormaa osakseen, toki tuossakin joutuu silti supistamaan kohtuu voimakkaasti, että liikkuu. Ja hanttelit silti ojossa ilman kontrollia.

Eipä noin pienellä lihasmassalla muutenkaan 62kilosia vinopenkissä mitenkään järkevästi ole edes mahdollistakaan liikutella.

Tämä siis ihan puhtaasti kehonrakennustekniikan näkökulmasta.
 
Puolikkaita toistoja, ylös lähdetään jo silloin kun rintalihakset rupeaa vasta ottamaan kunnolla kuormaa osakseen, toki tuossakin joutuu silti supistamaan kohtuu voimakkaasti, että liikkuu. Ja hanttelit silti ojossa ilman kontrollia.

Eipä noin pienellä lihasmassalla muutenkaan 62kilosia vinopenkissä mitenkään järkevästi ole edes mahdollistakaan liikutella.

Tämä siis ihan puhtaasti kehonrakennustekniikan näkökulmasta.
Joo, aika vajaata nylkytystä. Joka tapauksessa, ei ne kuuskymppiset hanttelit oo juuri minkään kokoiset. Ite oon ihan olemattoman paska penkkaaja ja kässäripenkkejä tulee tehtyä maks kerran kuussa (KEVYELLÄ viikolla 2-3x12@50kg kässärit) ja lupaan, että teen kymmenen toistoa tasapenkkiä kuuskymppisillä hyvällä tekniikalla jos vähänkään laitan efforttia.
 
Nykyää tuokin kaveri ottaa noilla täysiä toistoja. Tuo tais olla eka kerta kun noita painoja kokeili, joten varoi hiukan liikkeen alaosaa(venytystä).

Ite oon noilla seiskan saanu vinopenkissä täydellä liikeradalla. Harva noita painoja meidän salilla liikuttelee yhtään missään liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä käyn tällä hetkellä halvalla ketjusalilla ja siellä on kirjaimellisesti ehkä 2-3 kävijää, jotka liikuttelee +50kg kässäreistä punnerrusliikkeissä. Eihän noi nyt oo mikään ihmeellinen juttu, jos treenailee tavoitteellisesti, mutta väitän, että monelle sunnuntaitreenaajalle tuo jää saavuttamatta koko treeniuralla.

On tuo mun silmään ainakin vakuuttavaa, että 18v jätkä - joka ei muuten oo mikään laardiperse - liikuttelee yhtään mitenkään tollasia hantteleita.
 
Mä käyn tällä hetkellä halvalla ketjusalilla ja siellä on kirjaimellisesti ehkä 2-3 kävijää, jotka liikuttelee +50kg kässäreistä punnerrusliikkeissä. Eihän noi nyt oo mikään ihmeellinen juttu, jos treenailee tavoitteellisesti, mutta väitän, että monelle sunnuntaitreenaajalle tuo jää saavuttamatta koko treeniuralla.

On tuo mun silmään ainakin vakuuttavaa, että 18v jätkä - joka ei muuten oo mikään laardiperse - liikuttelee yhtään mitenkään tollasia hantteleita.
Niin no, itse elän perunakellarissa seuranani Eddie Hallin ja Kirill Sarychevin YouTube-videot, joten voin olla vähän vieraantunut todellisuudesta, mut en pidä 60-kiloisia hantteleita penkissä minään. Toki kova juttu videon hoikalle pojalle, mutta absoluuttisesti ei mikään ihmesuoritus todellakaan.
 
Back
Ylös Bottom