RAW-penkki

Vai onko teillä vielä kapeampi ote?

Kun itse teen "haukkarireeniä"niin hauiskäännön jälkeen siirryn tietty ojentajiin ja eka ojentajaliike on juuri kapeapenkki.Mulla ote on siinä niin kapea,että peukalot koskettavat toisiaan :eek: Moni ihmetellyt ja kyseenalaistanut liikkeen tai siis otteen "kapeuden".Mulla noin kapea ote antaa parhaan mahdollisen pumpin juuri ojentajiin!Käyhän se tietty ranteiden päälle ja tasapainokin on välillä siinä ja siinä.Ja tietysti ote saattaa lipsua jos kämmenet kovin hikoilee.
Rannesiteet tiukalle niin ranteetkin pääsee vähemmällä.Mulla ainakin toimii :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun itse teen "haukkarireeniä"niin hauiskäännön jälkeen siirryn tietty ojentajiin ja eka ojentajaliike on juuri kapeapenkki.Mulla ote on siinä niin kapea,että peukalot koskettavat toisiaan :eek:...

Minkälaisilla painoilla noin olet pystynyt tekemään? Mulla jäisi varmaan samoihin lukemiin kun ranskalaisessa. Pelottavaltahan toi kyllä kuulostaa. Joittenkin aloittelioiden ja keppijumppaajien olen noin nähnyt tekevän, mutta hyvin vähäisillä painoilla.
 
Kaveri ottaa myös tolla tavalla peukalot yhdessä kapean. Muistan sarjoja tehneen 150 kilolla vapaalla, ja kerran smithissä työnsi 190. Siinä on jo ojentajissa jerkkua!
Itse teen melkolailla samalla oteleveydellä kuin freddi.
 
eikös kaikki mitkä menee alle mediumin(pikkurillit merkeissä) ole jo kapeaa penkkiä :)

freddi on kyllä kone
 
eikös kaikki mitkä menee alle mediumin(pikkurillit merkeissä) ole jo kapeaa penkkiä :)
On toki.Itse vaan olen alusta asti tehnyt sitä keskivertoa kapeammalla otteella.Nostan myös tavallista "penaa" normaalia kapeammalla otteella.Punnerran siis ojentajilla suht suurenosan tuloksesta.Ehkä osin siks,että pentuna kun aloin reenaamaan niin tykkäsin tehdä paljon dippipunnerrusta.
 
Teen aina kovat sarjat pikkurillit merkeissä. Hmm, mediumilla siis.

No eikä noi penkkiotteet mene oman hartialeveyden mukaan?

Kapea penkki on mikä tahansa ote normaalin oman oteleveyden sisällä, kuitenkin selvästi kapeampi ote. Freddin penkki on täydellistä penkkaamista kapealla, ei missään ohjeissakaan koskaan kellään ole peukalot yhdessä :D
 
Ohjeet

ei missään ohjeissakaan koskaan kellään ole peukalot yhdessä :D


Punttireenaamisen yksi hieno puoli onkin juuri se,että toisinaan voi tehdä jotain mitä ei missään ohjeissa neuvota.:) On mukava vaihtelun vuoksi tehdä eri variaatioita joistain liikkeistä.Itsellä saan sitä paremman "vasteen" ojentajiin mitä kapeampi ote on.Tämä toimii siis minulla,ei välttämättä muilla ;)

Toisaalta usein näkee kyllä porukalla olevan mitä mielikuvituksellisempia VARIAATIOITA ihan basic-liikeistäkin!Niistä on mukava lukea salikomediaa-foorumilta.

Kokeilkaa ihan piruuttaan tota "peukalotyhteen-kapeaapenkkiä" ja kertokaa mielipiteenne.Olenko ajatuksineni aivan yksin?Siis toimiiko vai kuvittelenko taas kerran?? ;)
 
Mulla ainakin on nuo ranteet jäykistynyt pikku hiljaa niin ettei anna periks tehä peukalot yhdessä otteella. Kyl siihen yleensä n.20cm jää rakoa. Sama homma esim. hauiskäännössä suoralla tangolla niin ei parane tehdä. Pitäis varmaan venytellä hieman noita ranteita aina silloin tällöin.
 
ja eka ojentajaliike on juuri kapeapenkki.Mulla ote on siinä niin kapea,että peukalot koskettavat toisiaan :eek: Moni ihmetellyt ja kyseenalaistanut liikkeen tai siis otteen "kapeuden".Mulla noin kapea ote antaa parhaan mahdollisen pumpin juuri ojentajiin!Käyhän se tietty ranteiden päälle ja tasapainokin on välillä siinä ja siinä.Ja tietysti ote saattaa lipsua jos kämmenet kovin hikoilee.

Nosta tuolla otteella jos sulta se parhaimmalta tuntuu. Silloin tuo ote on sulle oikein. Anna ihmettelijöiden ihmetellä.

Jollain toisella joku muu ote on parempi.

Ote ei lipsu jos käytät magnesiumia! Hiki kuivaa kämmenistä. Kai sulla sitä salilla on???
 
toi on juurikin oikee periaate nopeusjuttujen treenaamisessa, jota vaan valitettavasti ei kovin monet tee. ajan ottaminen on paras keino mitata edistystä. näennäinen nopeus ei kuitenkaan oo se tärkein juttu eli on eri juttu tykittää tosi kevyellä raudalla nopeutta kuin kovalla 70-80% romulla, mikä on IMO se paras ja tehokkain alue. rauta tietenkin lasketaan raw-ykkösestä. helpoiten toi ajan mittaaminen käy tietenkin videolla, missä on aikajana.

jos tehdään useita toistoja ei pidä laskea tankoa kontrollissa, vaan pyrkiä tekemään koko sarja mahdollisimman nopeesti pikavoimaperiaatteella. tää tietenkin vaatii harjoitusta, eikä sovi loukkaantumisherkkyyden takia lainkaan aloittelijoille. jos halutaan mitata nimenomaan räjähtävää voimaa kannattaa testata pelkillä ykkösillä ja pitää kuorma 75-85% välillä. testi voidaan nostaa stopista, jolloin tulee se lähtönopeus parhaiten esiin. yleensäkin olis hyödyllistä mitata, miten paljon rauta hidastuu, kun edetään 60%:sta 100%:iin. tää on sitten hyvää ja erittäin käyttökelpoista vertailumateriaalia, kun ollaan treenattu jakso nopeusvoimaa ja halutaan katella sen antamia tuloksia. ellei ole minkäänlaista dataa olemassa ne tulokset on vaan silmämääräisiä.
 
toi on juurikin oikee periaate nopeusjuttujen treenaamisessa, jota vaan valitettavasti ei kovin monet tee. ajan ottaminen on paras keino mitata edistystä. näennäinen nopeus ei kuitenkaan oo se tärkein juttu eli on eri juttu tykittää tosi kevyellä raudalla nopeutta kuin kovalla 70-80% romulla, mikä on IMO se paras ja tehokkain alue. rauta tietenkin lasketaan raw-ykkösestä. helpoiten toi ajan mittaaminen käy tietenkin videolla, missä on aikajana.

jos tehdään useita toistoja ei pidä laskea tankoa kontrollissa, vaan pyrkiä tekemään koko sarja mahdollisimman nopeesti pikavoimaperiaatteella. tää tietenkin vaatii harjoitusta, eikä sovi loukkaantumisherkkyyden takia lainkaan aloittelijoille. jos halutaan mitata nimenomaan räjähtävää voimaa kannattaa testata pelkillä ykkösillä ja pitää kuorma 75-85% välillä. testi voidaan nostaa stopista, jolloin tulee se lähtönopeus parhaiten esiin. yleensäkin olis hyödyllistä mitata, miten paljon rauta hidastuu, kun edetään 60%:sta 100%:iin. tää on sitten hyvää ja erittäin käyttökelpoista vertailumateriaalia, kun ollaan treenattu jakso nopeusvoimaa ja halutaan katella sen antamia tuloksia. ellei ole minkäänlaista dataa olemassa ne tulokset on vaan silmämääräisiä.
Sama mieltä!
Jos yrittää hidastaa alaslasku liika niin koko juttu menee sekaisin, ainakin mulle...
 
Perhana. En muistanukkaan että Barnesi oli noin urheilullisen näkönen kuulantyöntäjä. Ei paljoo ylimäärästäkään massaa näyttäs olevan ainakaan tossa vaiheessa. Penkkityylikin kuulantyöntäjäksi aika nätti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom